Ruokavalio raskausaikana

Täällä on nyt parin viikon aikana vatsa herkistynyt joko laktoosille, tai sit se moittii maitorahkassa ja skyrrissä olevaa proteiinin määrää. Mälsää, kun joutuu luottoaamupalasta luopuun ikävän vaivan vuoks. :/ Vielä hieman tarkkailun alla neuvolan kanssa, että kummasta moinen voi johtua.

Onko muilla ilmennyt herkkyyksiä yms ruoka-aineisiin, joita ootte aiemmin voineet ihan normaalisti syödä?
 
Mulla on just tuo maitorahka minkä oon joutunut jättään pois. Tai ei vaan tee mieli ja se närästää :sad001
 
Mä oon kans aiemmin tykänny skyristä, mut nyt on jotenkin liian tiukkaa tavaraa, et mieluummin maustamatonta jogurttia, hedelmiä/marjoja ja leseitä/myslii perään. Hyvin lähtee näläkä :)
 
Aamulla ku lähin töihin sieppasin kaapista porkkanapussin (1kg), viilin ja banaanin. Mies vaa totes et nyt on mammalla terveelliset eväät... Hehhee on mulla pieni taka-ajatus... Vien sen illalla syömään johonki herkku paikkaan ni voin sit hyvällä omalla tunnolla itekki mässätä ku eväinä kilo porkkanaa :))
 
Streptokokki kokkaa tänään ImageUploadedByVau Foorumi1415542511.105581.jpg
Piti eka tehdä kaalikääryleitä mut jäin tänään taas yksin niin ei viitsinyt alkaa väsäämään omaksi ruoaksi


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Vähän herkkuja täälläkin, hodareita... Mutta ite tehtyihin sämpylöihin, NAM :p
 
Oi hodareita :) mä ostin kuitupohjan valmiina joten ei ihan pulla hiilarina mennyt sienet tuoreita kanaan pelkkä pippuri ja valkosipuli mausteeksi joten ainoa epäterveellinen tuossa oli sinihomejuustoa mausteeksi ja juustokuorrutus :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onkohan kova paikka pitää sokeriton/vähäsokerinen tammikuu näin raskaana? Ei tehny tiukkaa tänä vuonna mutta entä nyt? Se on se pieni pätkis-patukka joskus paikallaan. Mietin, että pidän vähäsokerisen (tipaton tulee luonnostaan) mutta HÄTÄTAPAUKSESSA saa ottaa makeaa. Ettei tule stressiä itselle tai vauvalle :)
 
Mun pitäis koittaa kyllä. Ihan hirveetä sokerinsyöntiä ollut etenkin tää viimeinen kolmannes. Viimeks oli samanlaista intissä. Voiskohan se vaan olla jotain ylimääräisen energian tarvetta, joka taas loppuis itestään? Mut pitäis ryhdistäytyä.
 
Sanotaanko näin; ite testasin syksyllä olla karkkilakossa... Se pahin karkkihimo/sokerinhimo ruukaa useimmiten mennö ohi ensimmäisen viikon jälkeen, mut nyt raskaana se vaan paheni viikosta viikkoon! Ihan kidutusta!!:confused::confused:

Mut oon miettinyt itekkin olla tammikuun---> ilman karkkia/herkkuja, ainakin niin kauan kunnes pikkutyllerö syntyy. Koska muuten mää tiedän että mää syön joka päivä äippälomalla jotain herkkuja, ja sehän näkyiskin...:grin
 
Täytyy kyllä yrittää vähentää sokerin syömistä koska eikös se vauva kerää massaa nimenomaa viimeisen kuukauden aikana...eikä se sokeriton elämä tälle äipällekään pahaa tekis :-)
 
Mäkin meinasin että jos vetäis mahollisimman pitkälle hedelmät>karkit linjaa.. Mutta tuo mies ei tuu olee herkuitta ja se lisää kiusausta :D
 
Toi herkuton tammikuu tekis kyllä mullekin hyvää... Pitäiskö ottaa yhteinen haaste? Tsempattais toisiamme ja keksittäisiin korvikkeita :)
 
Mä en kyllä pysty,ku pitäis se leipominen alottaa ja luulen et puolet menee mahaa ja puolet pakkasee :D
 
Mä olen kyllä mukana haasteessa ja joka tapauksessa yritän itse ainakin vähentää reilusti tätä herkuttelua, vaikken kokonaan pystyisikään sitä pois karsimaan. On kyllä tullut vähän turhan paljon suklaata yms. syötyä nyt jouluna.
 
Joo ei pysty :D tää vauveli meinas kasvaa nyt.. Tänää menny puoltoist levyy suklaata ja viel tekis mieli syyvä lisää! Kaikki rasvanen muuteki houkuttaa. Tää voi vähän kostautua myöhemmin, mut ei oo nyt minkäänlaista itsekuria ja mieskin vaan sanoo et syö jos tekee mieli :D Onneks ainaki se sokerirasitus oli kunnossa.
Btw cittarissa on fazerin sininen 3 levyy 5e viel huomenna :p
 
Takaisin
Top