Ruokahimot

Kyllä ihme himoja ihmiselle tulee :D
En oo vuosiin syönyt avocadosalaattia jossa on kurkkua ,fetaa ja sitruunaa. Mutta tänään, keskellä työpäivää iski ihan hirvee himo että mun on PAKKO saada avocadosalaattia..

Ja toinen uusi pahe on kreemimunkit. Hampaat irvessä joutuu kaupassa kävellä niiden ohi :D niitä kun löhtis syömään aina kun mieli tekee niin johan kilot paukkuis :D
 
Tänään oli pakko hakea grillattu broileri. Valitettavasti mies osallistui sen tuhoamiseen, joten huomiseksi ei riitä.
Olen ostanut myös Suklaapilvi -jäätelöä, tosin mikä vain tosi suklainen olisi toiminut.
 
Täällä ennen on kyllä kaikki makea saanut heti kyytiä, mutta nyt sitten himona on kaikki suolainen ja rasvainen. Ja jalapenot ja chilikastike, niitä voi näköjään laittaa ihan joka ruuan sekaan. :)
 
Anteeksi vaan, mutta MISSA on lista jossa varhaisperuna on kielletty? :eek:

Himot vaihtelee mulla tosi paljon paivittain. Valilla makeaa, valilla suolaista. Viikko sitten pystyin juomaan vain hiilihapotettuja juomia, nyt vaan sokerinen mehu maistuu.
 
Muffinin, en tiiä listasta, mut oon lukenu et niissä peukalon pään kokosissa ihan alkukesän perunoissa on jotain juttua mitä ei sais syödä.
 
Mun mielestä lapsille ei saa antaa niitä sormenpään kokoisia perunoita, kuten ei saa antaa pinaattiakaan.

Tänään menin syömään karkkia, ja siitä tuli huono olo. Lenkillä olo parani jonkin verran, ja kotona sain syötyä keitettyjä munia.
 
Ei kai feta ole kiellettyä, ainaki mä oon hyvällä omallatunnolla syöny fetaa.. Pastöroitua nekin on.:angelic:
 
Paitsi, että feta taitaa olla tuorejuusto. Kuten mozzarella ja raejuusto. Onhan noi varmaan silti aika turvallisia. Oon kyllä välttänyt niitä raskaana.
 
Aijaa :D no toivotaan nyt ettei siitä oo tullu mitää.. En mä oo muutenkaa jaksanu tuoteselosteita pahemmin lukea, syön sitä mikä maistuu, on nimittäin valikoima supistunu aika paljon mikä maistuu. :S
 
Jostain luin, että voi niitä pehmeitäkin juustoja syödä jos on päiväystä jäljellä ja että pakkaus ei oo ollu kauaa auki jääkaapissa. Tiedä sitten.
 
Kaikki pehmeet juustot on kiellettyjen listalla listerian takia , MUTTA mulle neuvolassa sanottiin että Valion juustoja voi syödä hyvällä omatunnolla, poislukien homejuustot :)
 
Mäkin oon syöny raejuustoa ja fetaa normaalisti, mut varmistanu vaan, että ovat just Valion tekemiä ja pastöroituja :). Tai Valion tekemät taitaa olla kaikki melkein pastöroituja, mut oon silti syynäny automaattisesti kaikki tuoteselosteet varmuuden vuoksi :D
 
Pehmeitä juustoja oon kyllä syönyt ihan hyvällä omallatunnolla, katsonut vaan että ovat pastöroituja ja kenties kotimaisiakin. Menee fetat, salaattijuustot, tuore-ja sulatejuustot, raejuusto jne. Neuvolassakin sanottiin, että näin on ihan ok :) Ei tää raskausajan syöminen mitään ydinfysiikkaa kuitenkaan ole.
 
En aijo ottaa riskiä keskenmenosta, voin olla syömättä noita juustoja vaikka juustohullu olenkin :) Listeria ei oo meille vaarallinen, mutta pikkusille on. Luinpa jostain, että Suomessa on listeria tapauksia enemmän kun Italiassa.
 
Valion sivuilla kannattaa käydä kattoon. Ite syön raejuustoa aamupuurossa, tekee puurosta vähän tuhdimpaa. Valion tuotteita siis voi syödä.
 
Minä syön myös raejuustoa hyvällä omallatunnolla. Käytän Valion tuotteita, eivätkä pakkaukset montaa päivää ehdi vanheta jääkaapissa. Eli maalaisjärjellä mennään. Tänään sanoin miehellekin, että nykyään on kyllä vaarallista olla raskaana mitä syömisiin tulee.
 
Takaisin
Top