Ruoka. Sallitut ja ei sallitut

Mä en edes ajatellut, että feta on kiellettyjen listalla ja olen sitä monesti syönyt.. Ruoassa oon käyttänyt myös inkivääriä. Eli aika lepsusti tulee tämäkin raskaus menemään :joyful:
 
Appelsiinimehua vois juoda vaikka kuinka Foxwoods :D ja kaikki muukin ns raikas ja rasvaton uppoaa ja tekee mieli. Mut toi appelsiinimehu on ihan välttämätön ekana aamusta
 
Kahvia en pystynyt juomaan edellisessä raskaudessa juuri yhtään.
Mulla oli hirvittävä pahoinvointi viikolta 5 aina viikolle 17 asti eli söin sitä mitä pystyin. Toivon,että tässä raskaudessa pääsisi sen suhteen pikkuisen helpommalla :)
Kahvi aiheuttaa jo nyt hieman puistatusta,mutta katsotaan mitä tuleman pitää..Ruokien suhteen taas käytän kuuluisaa maalaisjärkeä, sillä pääsee pitkälle :)
 
Mitenkäs graavi/kylmäsavulohi, jos ne on tuoreita? Ei siis vakuumipakattuja. Ens viikonloppuna meillä on yhet perhejuhlat ja veikkaisin että siellä tarjotaan kaikkia ihania kalaherkkuja ja mä niin rakastan graavilohta! :P Vesi nousee kielelle pelkästä ajatuksesta, nam!

En myöskään jaksaisi alkaa hankalaksi vieraaksi ja kysellä joka ruoasta, "onko tää juusto pastöroitu? Eihän tässä oo raakaa kananmunaa? Onko kaikki liha varmasti kypsää? Onks nää salaatit varmasti pesty kunnolla?" :D
 
Tiikerikuu itse tehtyä graavia ja kylmäsavulohta saa syödä mutta ei sitä vakuumipakattua siinä on suuri listeria vaara. Samaten juurikin se raaka liha on huono kun on se toksoplasmoosi vai mikähän se oli. Kyllä mä ihan salaatteja uskaltaisin syödä tai oon syönytkin ja tosiaan sitä itsetehtyä graavia.. mitään raakaa ei ja ne pehmeät juustot välttelyyn :) kyllä mä oon fetajuustoakin syönyt.. kaikkea kai kohtuudella sanoisin. Majoneesit mä jätin nyt syömättä kun niissä on sitä raakaa kananmunaa tosin en oo varma onko nyt kaikissa raakaa? Yleensä eritelty että sisältää kananmunan valkuaista tms.. yhdessä salaatin kastikkeessa luki pastöroitu kananmunanvalkuainen tai keltuainen.. tms. Kyllähän toi vähän on ärsyttävää että pitää olla niin tarkka.. tosin en usko kovin paljoa että ellen nyt ihan maasta kaiva porkkanaa ja pesemättä sitä syö että saisin mtn.. vissiin todella harvinaisia nuo kaikki jutut on mutta toki jos pitää sen mielessä että ei raakaa lihaa/kalaa/mereneläviä eikä multaista porkkanaa eikä maksaa ni varmaan selviää :D
 
Kyllä mä söin maksalaatikkoakin viimeksi ollessani raskaana, sekä maksamakkaraa. Kohtuus kaikessa :)
Nyt jotenkin vielä "unohdan" olevani raskaana joten joudun kyllä miettimään että mitäs mitäs..
Tuntuu, että oma pääkin unohtuisi johonkin jos se ei olisi kiinni minussa :D
 
Mä olin eilen neuvolassa ja siellä juteltiin ruuista. Terkka kielsi oikeastaan vain raa'an lihan, graavilohen, sushin, korvasienten sekä ulkomaisten juustojen syönnin. Vihannesten ja hedelmien pesusta mainitsi, mutta se on mulle itsestäänselvyys jo muutenkin, niin ei aiheuta mitään muutoksia arjessa. :)
 
Viikonloppuna vedin kalavoilepäkakkua, jossa oli graavilohta päällä ja varmasti myös majoneesia. Vedin sitä hyvällä ruokahalulla kunnes miehen sisko joka myös raskaana kysyi miten uskallan syödä. Hups.. Ja vedin ravintolassa pihvinkin mediumina. Pitää vähän skarpata :shifty:
 
Minä söin eilen aurajuustoa pizzassa. No se oli kypsennettyä.. tänään söin myös majoneesia. Ja mozzarellatikkuja söin liekkö se mozzarellakin pehmeä juusto... Jotenkin nää ruokarajoitukset on niin hankalia.. plääääh.
 
Ei niitä ruokarajoituksia aina huomaa huomioida. Eilenkin oltiin mummulla syömässä ja kotijuusto oli leikattu kippoon ja kysyon mummulta että mitä juustoa se on. Hän vaam sanoi merkin. En sit viittinyt alkaa enempää kyselemään etten jää kiinni ja söin kyllä pari palaa.
 
Lälly ja mendinia: en mä sitä paljoa uskaltanu maistaa, mutta kun koiralle lusikoin niin oli pakko pistää vähän omaankin suuhun kun oli niin houkuttelevaa :wink normaalisti en maksalaatikkoa suuhuni pistä ollenkaan! :D
 
Vaikka en kyseistä ruokaa ikinä syö tai muutenkaan maksaa mut kylmä rusinaton maksalaatikko on kyllä hyvää :D
 
Vaikka kuinka oon lukenut noista juustoista, tuli eilen vahingossa syötyä cheddaria leivän päällä, ja vasta aamulla tajusin tarkistaa pakkausselosteen o_O ja ei tietenkään ollut pästoroidusta maidosta tehtyä :banghead:
Mutta en ota kuitenkaan liikaa stressiä tällaisesta, asialle ei enää voi mitään ja riski on niin pieni että jotain saisi.
 
Takaisin
Top