Ruoka-asioita.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mashnu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käytän itse ruuanlaitossa tuoreita yrttejä, mut enimmäkseen basilikaa tai timjamia. En muista kauheasti kuulleen vaikutuksista noiden muiden osalta. Uus juttu mulle :)

Käytän yrttejä ruoanlaitossa, eli kokonaismäärältään niin vähän, ettei sillä ole merkitystä. Yrttiteetä jms valmisteita ei pitäis käyttää päivittäin niin, että yrttejä tulee isoja määriä.

Mä oon vadelmanlehtiteetä käyttänyt kahdessa viime raskaudessa. Ei ainakaan huonoa tehnyt! :) ponnistusvaiheet on olleet nopeita ja tehokkaita, ja oon palautunut nopeasti. Aion juoda tälläkin kertaa.

Mä join kanssa loppuraskaudesta :) Muistelenko oikein, että siinä oli jotain määrärajoituksia ekan ja tokan kolmanneksen aikana?

Mä join kanssa loppuraskaudesta :) Muistelenko oikein, että siinä oli jotain määrärajoituksia ekan ja tokan kolmanneksen aikana?

Vadelmanlehtitee voi käynnistää synnytyksen ja tehdä supistuksia. Ni sen takii suositellaan juomaan vasta ku on turvallisesti viikkoja:)

Käsittääkseni vadelmanlehtitee ei käynnistä synnytystä (synnytyksen käynnistyminen on niin monimutkainen prosessi, etten usko, että millään sitä voi saada itse käyntiin ilman, että keho olisi siihen jo itse valmiustilassa). Se vahvistaa lihaksia, myös kohtua, ja voi voimistaa jo olemassa olevia kipeitä supistuksia.
Ekalla kolmanneksella _saattaa_ lisätä keskenmenon riskiä.

Perunasta minä olen ymmärtänyt että vihreiden ja otäneiden pottujen syönti pannassa, kuorista en ole kuullut puhuttavan mutta itse en kuorineen söisi niin kuin en yleensäkään.

En onneksi juo kahvia kuin ihan satunnaisesti niin siitä ei tule ongelmaa. Teetä aion juoda samalla tapaa kuin ennenkin, ihan kaikkia laatuja. Varmaankin n. 5 kuppia viikossa juon niin en usko olevan haitaksi.

Yritän itse noudattaa nimenomaan sitä tervettä järkeä. En syö mitään lihatuotteita tm raakana, pehmeitä rasvoja, vitamiinilisät purkista (aina parempi olisi suoraan ruuasta, mutta en käytä pahemmin esim maitotuotteita), monipuolisesti kasviksia ja hedelmiä (kuumennettuna/hyvin pestynä). Sokeria en ole enkä aio itseltäni kieltää mutta kohtuus kaikessa. Salmiakkia olen kolmivuorotyössä tottunut syömään öisin verenpainetta nostaakseni (tippuu usein yövuoroissa alle 95/55 ja ongelmana sitten huimaus) ja varmaan teen niin jatkossakin, mutta vähennettynä ja yritän kyllä keksiä sille korvikkeen.

Toistaiseksi en kai ole itseltäni oikein mitään joutunut kieltämään. Varsinaisesti kieltolistalla olevia asioita en salmiakkia lukuunottamatta ole pahemmin syönyt muutenkaan.

Itse ajattelen, että terveellä järjellä pääsee pitkälle. Tsemppiä näihinkin kuvioihin kaikille! :-)

Hyvä juttu! Mietinkin, että ompas mennyt oudoksi se kieltolista :) Eli jatkossakin voi käyttää tuoreita yrttejä niinkuin ennenkin.

Ällötys palasi kun söin riisipuuroa aamupalaksi. Nyt sitten oli ihan pakko saada mansikkarahkaa, ja kurkunpäässä tuntuu jo happamuus.... Nuo maitotuotteet pistävät etomaan enemmän kuin muut. :wtf:

Mulla on kans alkanut aamut olemaan hankalampia. Ruoka ei maistu mut silti nälkä. Jos syön niin olo kauheampi.

Tänä aamuna oli paras kun löysin linkin yhteen reseptiin. Siinä puhuttiin kaalista. Aloin pelkästä ajatuksesta yökkimään :D
Pakko kyllä myöntää, että nauratti sisäisesti sen jälkeen aika paljon kun mietin miltä tää kaikki vaikuttaisi ulospäin jos joku tietäis :D

Hyvä juttu! Mietinkin, että ompas mennyt oudoksi se kieltolista :) Eli jatkossakin voi käyttää tuoreita yrttejä niinkuin ennenkin.

Hei pakko kertoa että mun äiti odotti v.-03 viimeistään ja kiskoi hirveästi persiljaa. Oltiin kuulemma sanottu että ei saisi syödä sitä. Lapsi syntyi keskosena, Mut siinä oli muutakin hurjaa elämänvaihdetta myös. Mut luulenpa että lähinnä tarkoitettu suuria määriä. Eiköhän jossain sopassa tai salaatissa "järkevä" määrä ole ok :)

Työkaverini lämmitteli yksi päivä lounaaksi kaalisoppaa. Ajatus kuulosti ihan hyvältä ja pidän itsekin kaaliruoista, mutta tuoksu oli aivan jäätävä ja minun piti nopeasti poistua takavasemmalle hengittelemään :happy:. Enkä ole edes ollut erityisen pahoinvoiva! Hajut vain tuntuu voimakkailta ja pääsee yllättämään.

Musta tuntuu että kaali on mulle nyt kirosana. Ajatuskin siitä :D
Mulla on kans sama noiden voimakkaiden hajujen kanssa, esim chilikastike. Hyh!

Mä olen kans juonut satunnaisen kupin rooibosta. Jos sitä juo puoli Afrikkaa vauvasta vaariin janoon, ei se voi tuhottoman vaarallista olla.

Raakaa lihaa en syö ja muoviin pakattuja tuoresalaatteja yms en myöskään nyt, vaikka yleensä syön niitä. Enemmän ne mua listerian kannalta epäilyttää kuin juustot.

Kahvia juon kans mutta yritän kahdessa kupissa pysyä per päivä.

Odotan mielenkiinnolla, millaisen listan saan neuvolasta..

Takaisin