Ristiäiset/nimiäiset

Onnea nimestä Anna Katriina :hello2

Meillä ois osunu normi ruoka-aika just tohon seremonian alkuun, joten yritettiin tarjota vähän ennen, mutta eipä tyttö sit huolinu, ni koko ajan saatiin pelätä, että millon se alkaa se nälkäkiukku, mut sitpä se ei onneks alkanukkaan vasta ku puolentoistatunnin päästä. Eli neiti nukkui kiltisti koko seremonian ajan ja pitkälle juhliakin, vaikka syli vaihtui tiuhaan tahtiin ja salamavalot välkkyi :sleep011. Äitin pikku filmitähti :love7.

Joopa joo. Yks kaveri yritti sit itse kutsua itsensä pojan ristiäisiin. Alkoi kyselemään minä päivänä ja mihin kellonaikaan kekkerit on. Piti sit rautalangasta vääntää, että juhlat on pojan isovanhemmille, tädeille, sedille, enolle ja kummeille.

En oo kyllä itse koskaan väkisin yrittäny kutsua itseeni mihinkään juhliin, mutta kaikki on näköjään mahdollista tässä maailmassa...

Ristiäisvalmistelut: 1 kummi valittu, pyydetty ja suostui. Jes! (Yks minun lapsuudenystävistä kenen kans ollaan ykkösluokalta tunnettu.) Vielä ne muut.. Päätettiin ettei leivota itse, tai no mies päätti, otetaan tarjottavat pitopalvelusta. Ja vaatteista...päätin, että keltaisen, persikan ja oranssin eri sävyillä mennään. Siis mun ja tyttöjen mekot, kastekimppu, servetit ym... Hyvä tuloo mummon puujalasta!

Meillä on tänään ristiäiset. Mun äiti siivoilee ja mä yritän rauhottaa tyttöä jolla vissiin vatsassa kiertää. Punkee punkee mut mitään ei tuu :( tissille nukahtaa mut herää heti kun irtoo. Ja mun pitäis sentään cupcaket ja voileipäkakku koristella. Eikä varmaan olis pahitteeks jos päällä olis muutakin ku pyjamat ;)

Meillä oli lauantaina ristiäiset ja ne meni todella hyvin. Pelkäsin etukäteen kun poika oli ollut niin kiukkunen koko viikon. Lisäks meillä oli tilavaraussotkuja mikä harmitti etukäteen. Ensin varattiin yksi kirkko josta soitettiin parin päivän päästä että ei käykään kun siellä on ohjelmaa. Varattiin toinen tilalle. No, siellä ei ollutkaan kahvitustiloja joka oli meille must (omaan kotiin ei mahdu vieraita). Vaihdettiin kaupunkia ja varattiin kolmas kirkko + kahvitustilat. Viime viikolla sit ruvettiin varmistelee että siellä on astiastot yms niin selviää että kahvitustilassa onkin samaan aikaan myyjäiset!!! Mulla kiehahti tässä vaiheessa. Teki mieli ilmoittaa että pitäkää kirkkonne ja ilmoittaa nimi vain maistraattiin... No, loppupeleissä myyjäisten järjestäjä oli eristäny meille oman tilan salista ja jopa auttoi tarjoiluissa joten loppu hyvin, kaikki hyvin.

Tänään tehty niitä kuuluisia viime hetken hankintoja ristiäisiä varten. No ei ihan viime hetken, ehtii vielä lauantainakin hakee jotain...

Mukaan tarttui kertis mukisetti (mukit, kannet, pillit) pikkulasten juomia varte, suklaamunia ja marsipaaninen kakkukoriste. Tuo koriste on aivan unelma: Ison auringonkukan keskellä köllöttää pikkuvauva eli on sävyltään neutraali ja pääsiäiseenkin sopiva. Ja sopiipa erinomaisesti vielä sellaiseen hedelmäkakkuun (persikkaa, mandariinia, viinirypäleitä jne koristeena)! On niin kuin kirsikkana kakun päällä :) meinasin ensin et ois ite värkänny, mut ehkä pikkuvauvan kans hieman haastava operaatio, joten jätetään nyt tällä kertaa väliin...

Mä ostin meijän kakkuun prinsessa kuvan, kun kuitenkin on myös synttäri kakku. Sopivasti siinä kuvassa 3 prinsessaa kuten myös juhlijoita :joyful:
Melkein alkaa kämppäkin näyttää siltä et kehtaa lauantaina vieraat päästää, mutta toisaalta nää neidit saa nopeestikkin taas kaaoksen jos ei koko valvo niitä.
Kohta pitäis mennä kauppaan ostaan loput tarjottavat, kun en kuitenkaan lauantai aamuna muista niitä enää.

Meillä oli ristiäiset sunnuntaina. Kaikki meni niin hyvin ku vain toivoa vois ja saatiin vietettyä ihanat juhlat! <3

Tosin allekirjoittanut meinasi hetkeä ennen perua koko juhlan ja antaa miehensä kuulla kunnian! :D Pyysin miestäni sulkemaan aina niin ihanan piilovetoketjun mekostani.. Eiks hän sit rysäyttäny liikaa voimaa käyttäen koko vetoketjun peruuttamattomasti rikki tuliterästä juhlamekosta!!!!! Prkl!

Siin kohtaa itku ei ollu kaukana!! Onneksi löysin vaatehuoneen pohjalta pikkumustan varalle, joka yllätykseks mahtu jopa päälle! Enpähä pyydä mieheltäni enää tos asias jeesiä! Argh!

Meijän nimiäiset on juhlittu ja kunnialla selvittiin :)
Olin todella yllättyny kun neidin kummitäti toi kummilahjan, vaikka mitään muuta en odottanut kun paikalle tuloa.
Neiti ei tosin oo nukkunu taas ku max tunnin päikkäreitä, mut onneks oli monta syliä missä pääs ihmetteleen :)

Takaisin