Raskauspahoinvointi

1-2 viikkoo ja välillä oksensin, mut tänä aamun oksentaminen pääs ihan uusii ulottuvuuksii :o

Mulla on ollut ihan sama. Toki mulla alkoi eilen aamulla tuo kunnon oksutukset. Sisuskalut pöntös- ja raskaana nainen hehkeimmillään :) Ei kyllä tunnu siltä :D

mamabel88: Satakunnasta. Mulla poika 08/09.

Tää pahoinvointi vie mut konkurssiin. Koko ajan täytyy syödä jotain. Kaikki vaan täytyy olla heti valmiina ettei tuu yökki :/ kaupassa tänään tuli pahaolo. Kassalla ostin suklapatukan ja söin sen. Meni ohi se yökötys olo. Mä en kestä jos tää menee siihen pisteeseen että taas halailen koko loppu raskauden pönttöä.
Miten muuten ootte selvinny kauppareissun? Ootteko kantanu mukana jotain pussia? Tai onko käyny vahinkoa keskellä kauppaa?

Mulla on pussi taskussa aina, en halua oksentaa kaupan lattialle :D Vielä se ei oo tullu käyttöön. Välipalana syön viinirypäleitä ja välipalakeksejä, tosin nyt mun pahaolo on sitä luokkaa ettei mikään maistu.

Mullakin pussi taskussa joka paikassa. Tänään käytiin kaupassa ja meinasin kääntyy jo ovelta kun tuli pullan haju ällöttävästi vastaan:confused:
Mä syön aamusin pelkkää päärynä pilttiä ja maustamatonta jugurttia. Muuhun ei kykene. Tulipa aamulla halattua se pönttö:sick006

Mä ostin tänään voileipäkeksejä,mustikkakeittoa,mandariinejä jne... Mä en pysty enää kokkailee yhtään normaalii kotiruokaa. Paskamutsifiilis on jo tullu ku esikoinen joutuu elää valmispöperöillä ku mies on töissä.

Mä löysin kaapista kanssa jonku keksilajitelman juustoille ja olipa hyvää!
Mies on nyt ottanu ruuanlaittovastuun meijän huushollissa, ei vaan pysty. Joten i fiil juu!

Ainut et ei toi mun mies oo mikää kokki ihminen :D Nooh... saa poika päiväkodissa sentään aamupalan ja yhden lämpimän aterian. Kotona sit päivällisenä jotain mahd nopeesti valmiiksi tulevaa. Kiva ku neuvolasta tuputetaan kaikkea terveellistä. Joo ku joku vaan tekis ni söiski :D

Eiköhän tuo oo pääasia että ruokaa saa, kun ei kuitenkaan oo kyseessä lopullinen ruokavalion muutos. :) eli no panic ja paskamutsi-tarrat irti otsasta :)

Mä oon pakottanu itteni tekeen ruokaa esikoiselle, mut tänään taitaa olla valmisruokapäivä. On kyllä niin huono äiti-fiilis, lähinnä siitä kun en jaksa tehdä esikon kans oikein mitään :( Mut onneks tää on väliaikasta, parempia päiviä odotellessa :D

Mullakin on tosi paskaäiti fiilis, ku mä en jaksa tehdä mitään esikoisen kanssa ja pinnakin on tosi kireellä :( Mulla on ihan jäätävä väsymys ja mä voisin vaan kokoajan maata sohvalla/sängyllä aamusta iltaan..:sad010Luojan kiitos kahvi vielä maistuu, viime raskaudessa ei kahvi maistunut heti ekoista viikoista alkaen.. Sen verran pahoinvoinnista, et mulle ei maistu normaali terveellinen ruoka, vaan herkkuja vois syödä kokoajan.. Huono juttu sinäänsä, ku mulla todettiin edellisessä raskaudessa raskausdiabetes.

Muokattu viimeksi:
Elävien kirjoihin palattu. Jo toinen hyvä päivä. Pahoinvointi tiessään. Taisi viikon syömättömyys vetää kropan ketoosiin. Nyt kunnon hiilaritankkauksen jälkeen alkaa pikkuhiljaa p..skan maku suusta olla tiessään. Viikkoja nyt 7+3 ???? Kyllä syöminen on ihanaa <3 kiitos ja anteeksi. Pakko hehkuttaa. Tsempit pahoinvoiville! Toivotaan että loppuu nopeasti!

Täällä myös paska mutsi! Esikko saanut hienosti valmisruokia ainakin lounaaksi.. Ei vaan pysty, eikä jaksa tehdä ruokaa.. Muutenkin nukun ihan älyttömästi ja silti oon ihan väsynyt koko ajan! Nukkumaan tulee mentyä 21-22 ja herätään 7 ja tähän päälle vielä 2h päikkärit esikoisen kanssa?! Ihan pimeetä..

Te jotka odotatte toista tai kolmatta lastanne ja ylipäätään sinnittelette jotenkin tolkuissanne, sanonpa vain että VAU, olette tosi kovia tyyppejä! Älkää yhtään poteko huonoa omatuntoa, jos lapsenne nyt hetken elää valmisruuilla. Muutamassa kuukaudessa tämä kuvotus on luultavasti meiltä kaikilta ohi, eikä siinä ajassa ehdi mitään katastrofaalista tapahtua. Paljon voimia kaikille.

Itse voin jo hiukan paremmin, mutta tuntuu, että täytyy syödä koko ajan ettei kuvotus yllätä. Olen ollut huolissaan vaan, että olen syönyt laadullisesti aika kehnoa ruokaa viimeisen viikon. Sokerijugurtteja, makuviilejä, mehuja, hirveesti kaikkea makeaa, yök. Tänään pitkästä aikaa sain myös vähän vihanneksia alas ja se tuntui hyvältä.

Muokattu viimeksi:
Kiitos sinuski, paransit heti oloa :) Onhan tää melkosta, esikoista odottaessa pysty kuitenkin lepäämään aina,nyt on vähän toisin. Onneks tyttö on melko rauhallinen yksilö ja mies+suku auttaa niin paljon kuin pystyy :)

Mulle tuli eilen aamulla ekaa kertaa sellainen olo, että kohta oksennan. Piti hetkeksi istua alas ja syödä äkkiä jotain. Ei onneksi tullut oksennusta, ei töissäkään, vaikka töissäkin huono olo jatkui. Töissä sorruin syömään vähän sipsejä, kun mulla suolainen aina auttaa huonoon oloon ja lähikiskalla ei ollut suolakeksejäkään. Tänään ihan ok olo, saas nähdä tuleeko näitä pahoinvointeja enemmänkin. Tai onhan mulla iltaisin ollut vähän merisairas olo jo aiemmin, mutta ei ollenkaan samaa luokkaa kuin tuo eilisaamuinen.

Takaisin