Raskauspahoinvointi

Tänää kävin ostamas rannekkeet, kattoo onko niistä mitää apua.. Ei o kiva ku kuvottaa kaiken päivää ja töis pitäs jaksaa kolmee vuoroo painaa. Netis vaa pikkusen eri ohjeita mis kohdas pitäs ranekkeiden olla, jos oikee kohta ei löydykää
 
Iloitsin liian aikaisin että tämä raskaus olisi ollut helpompi pahoinvoinnin suhteen :sad001 täällä on yrjöilty nyt puolentoista viikon ajan ihan kunnolla, etoo aamusta iltaan ja väsyttää niin mahdottomasti. Ja viime yönä piti ihan herätä oksentamaan kesken unien. Ei tässä muuta toivo kuin että vaan selviäisi päivästä kerrallaan ja toivon vaan ettei tarvis kovin pitkälle tätä raskautta oksennella :sad001 kaikki ruuat yököttää, pelkkä ruuanlaiton ajatteleminen saa yökkimään ja varsinkin hajut saa oksennusreaktion heräämään. Tällä hetkellä melko voimakkaasti tuntuu siltä ettei meille ainakaan ihan lähitulevaisuudessa tule enää kolmatta lasta jos nämä raskaudet on tämmöistä.. :sad001
 
Joo, tänä aamuna tulin tiputukseen. Toivottavasti auttaa, 3 päivään ei oo mikää pysyny sisällä. Jännittää ku kohta pitäis yrittää syyä jotakin
 
Miten paljon teiltä on paino pudonnut? Itseltä on lähtenyt 6kg. En olisi uskonut, että niin paljon voi lähteä, mutta toisaalta ei ihme, kun jo viisi viikkoa jatkunut tämä oksetus. Joka päivä en onneksi oksenna, mutta ruoka etoo valtavan paljon, eikä mitään tee mieli. Väkisin olen koittanut ahtaa kaikenlaista, kaikkea mikä ei haise. Masentaa, kun tämä pahoinvointi estää normaalin elämisen. Joka ikinen päivä huono olo. Joskus vähän vähemmän joskus vähän enemmän, mutta siellä taustalla se aina on. Urheilut ja kavereiden näkemiset ym. ovat saaneet jäädä. Mulla alkaa huomenna 10.vko, pakkohan tän on kohta helpottaa!
 
Mulla tippu 5 kg ja änää ku sairaalas jammailin muutaman tunnin ni lääkäri sano ett varmaan viikolla 15 helpottaa, ainakin useimmilla. Itellä viikkoja nyt 8+3
 
Mulla tuli tänään töissä ns. palaverissa sellanen tunne ekan kerran että nyt oikeesti lentää laatta jos teen väärän liikkeen. Onneksi keskustelukumppanit ei just sillon kiinnittäny minuun huomiota, ja tunnekin meni suht hyvin ohi. Paha olo jäi, mutta oksetusolo varsinaisesti hävisi. Nyt on kyl tän iltapäivän ja illan ollu sitten oikeesti tosi etova olo ja piti ennen suihkussa käyntiä pönttökin pestä että voin hyvillä mielin juosta okselle jos siltä tuntuu. Minä kun en voi likaseen pönttöön oksentaa tai sit se ei lopu koskaan kun yökin tyhjää siitä "hajusta" ja ajatuksesta.
 
Miten jonttusen voinnit? ei ole kuulunut mitään.. enkä saa tägättyä:/
 
Onko muilla enää oloja?? täällä jatkuu, huomenna rv. 10
 
pari viikkoa on nyt menny niin et kerran päivässä olot/yrjö, onneks ei sen enempää, ainakaan toistaseks :D nyt 9+0.
 
Mähän olin alkukuusta nesteytyksessä ja nyt tuntuu et ssma saattaa olla edessä:eek:
 
En uskalla ees kirjottaa, et on jo 2 oksentamatonta päivää peräkkäin, ettei tuu tänään korkojen kera takasin...
 
Joka päivä on etova olo ja huimaa. On kylläkin parantunu siitä mitä oli pari viikkoa sitten. Toivottavasti loppuu pian!
 
Onko kellään pahoinvointi palannut?

Itse tässä kuulostellut pari päivää... ja taitaa jonkinasteinen pahis olla taas ilonani :sad001
 
Laatta nousut kurkkuun/suuhun asti tasaseeb tahtiin koko raskauden ajan :D kertaakaan ei oo ulos asti tullut . Lucky me! :)
Närästys kylläkin on aivan omaa luokkaansa! Renniet ei enää auta..
 
Mullakin närästyksen syytä satunnainen oksentelu ja tavallinen pahoinvointi. Suuhun nousee oksu, mutta harvemmin oon oksentanut. Mut tää on viel tätä normaalia refluksikon rlämää.
 
Alkuraskaus = Ihan kamalaa
Nyt tänään jostain syystä ollut hirveä olo, oksennus lentänyt kaks kertaa ja päätä särkee.... :sad001 Hyi, yök yök yöks...
 
Voi kyllä on täälläkin! Päivittäin niin krapulainen olo ja saa halailla pönttöö.
 
Mulla aivan hirveä pahoinvointi jatku suurinpiirtein viikolle 18 asti, sillon oksennus lensi kaaressa aina ilta kuuden jälkeen. Aamuisin oli ihan hyvä olo ja sillon tankkasin ruokaa niin paljo ku vaan pystyin, niin paino ei päässy tippumaan. Tälläkin hetkellä (20+4) on lievää etovaa oloa ja oksennan keskimäärin kerran pari viikossa. Että vähän on hellittänyt, mutta oon jo luopunu toivosta että se kokonaan lähtisi. :/
Mut pääasia on että vauvalla on kaikki hyvin, se on ainoa asia joka lohduttaa sillon ku käy vessanpönttöä halaamassa..
 
Takaisin
Top