RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla alkaa mahan toimimattomuus vissiin kadota (koputtaa puuta). Pari vkoa sitten välillä ummetti ja välillä maha heitti ihan ympäri ja oli kiire vessaan.

Väsymys on edelleen pysynyt ja muutaman tunnin välein syötävä tai on ihan huutava nälkä. Eilen kävin labrassa, piti lähteä jo aamulla kaupunkiin samalla kun mies meni töihin. Söin aamupalan kotona 7 jälkeen, puol kymppi mulla muris maha kaupungilla ollessa et oli pakko käydä syömässä jotain. Muutenkin tuli heiluttua melkein koko päivä jossain niin illalla kun väsy iski olinkin ihan raato.

Taivas mä luulin et selvisin tosiaan suht ilman pahoinvointia, mitä nyt eilen töissä yökkäilin, epäilin et en ollu syöny tarpeeksi. No tänään ei kyllä tää etova olo siitä johdu ku ihan säännöllisin väliajoin oon jotain suuhuni laittanu.. silti tuntuu välillä et pitäis käydä vessassa oksentamassa.. voiko tää pahoinvointi oikeesti alkaa vasta rv9+???

Mulla tuli tänä aamuna ja kahesti hyytymiäkin :D pöljempi saattas kysyä tuleeko keskenmeno nenästäki. Noh vitsailut sikseen tää vissii on normaalia

Minä olen juonut kahtena päivänä nyt kahvia, KAHVIA! :) Ei maistunut pahalle enää. Vatsaa on jomotellut, toivottavasti vain kasvukipuja. Ens viikolla ois ultra, mulla jännittää ja pelottaa niin. Oon koittanut valmistua kuulemaan hyviä tai huonoja uutisia. Voi, luin esikoiselle Aino-kirjaa, jossa Aino-tyttö saa pikkuveljen, mulla silmistä vaan valui vesiputouksena vesi :_) voi kun meidänkin tyttö sais pikkuveljen.

JMT: mä kärsin pahoinvoinnista ihan alussa ja nyt menny jo hyvin. Kuitenkin eilisestä asti ollu taas kuvottava olo,vaikka syön vähän väliä. Ainoastaan nukkuminen tuntuu helpottavan.. mulla kans rv 9+6 et kai se pahoinvointi voi alkaa myöhemminkin :)

Vatsa ei toimi edelleenkään, meinasin et täytyy kokeilla apteekista saatavia vatsanpehmikkeitä. Onko näistä kokemuksia?

Muuten mä meenkin melkein ilman oireita :)

etova olo täällä taas, kylläkin tällä kertaa jo aamupäivällä :( Saikkua kirjotti lekuri koko viikon, ois kait kirjottanu heti kaksikin mut sanoin et jospa tää menis ohi niin pääsis sitte ens viikolla jo töihin ja jos ei mee niin aina mä voin mennä sinne uudestaan hakemaan lisää saikkua

11+2 menossa, edelleen etoo mutta vähenevissä määrin. Rinnat ei enää ole kipeät ja väsymyskin ehkä helpottaa jo. Vatsa toimii vaihtelevasti, mieluiten kyllä kiitos reippaasti kuin ummessa. Jotkut hajut tekevät pahaa ja nyt uutena oireena huimaus ja verenpaineen lasku..

Tänään oli taas aamulla pitkästä aikaa hieman etova olo...ja johtu taas siitä et oli nälkä :D heräsin 4 aikaan ja kävin vessassa, en meinannut saada unta kun mahassa oli sellanen "ontto" tunne mut en myöskään jaksanu mennä syömään...aattelin et jos nukahtas ees pariks tunniks. No heräilin sit vaille 7 ja kyllä kuvotti. Mehulasillinen ja jogurttia niin heti helpotti :D syön normaalistikkin harvoin varsinaista iltapalaa, nyt pitäs muistaa aina vielä joskus 21 aikaan syödä jotain vaikka ei ois nälkä. Eilen oli kylläkin kahvakuulapäivä et vaikutti varmasti siihen et oli niin kova nälkä kun viimesen kerran söin puol kaheksan aikaan illalla.

Mun oksentelu on historiaa! :happy093Ainakin nyt muutamaksi päiväksi. Pahoinvointiakaan ei ole oikeastaan kuin ihan hetkittäin, töissä pystyy olla, pystyn syödä (toki määrällisesti edelleen vähemmän kuin ennen), olo on hyvä, mä elän, mä olen ihminen, mä en ehkä kuolekaan jnejnejne. Toki tilalle tullut väsymystä ja tämmöstä mut mitä vaan kunhan ei enää tarttis oksentaa.

"Apua onko muilla tullu verta nenästä aamusin"

Tuohon nenäveren vuotoon, itsellä on niistäessä tullut kanssa verta/hyytymiä..mitä ei ole vuosiin tapahtunut.
Tämä on kuulemma normaalia. Johtui verenkierron vilkastumisesta. :) Enpä tuollaistakaan asiaa aikaisemmin tiennyt. Kaikkeen sitä törmääkin.

Mä oon nyt huomannu, et mun pahoinvointi on sitä pahempaa, mitä huonommin oon yöllä nukkunu... Viimesen viikon olo on ollu ihan ok, kun en oo heräilly jatkuvasti öisin. Viime yönä valvoin tunnin ja ne pari tuntia kellon soittoon nukuin sellasta koiran unta: huhheijaa mikä olo tänään... Pitää välillä ihan keskittyä, ettei ala yökkimään! :confused:

Pahoinvointi ollut ihan kohtuullista eilen ja toivottavasti ois tänäänkin. Välillä enemmän, mut ei oo tarttenu käydä yökkiin vessassa nyt eilen ja tälle päivää, tuntuu et niin et miks mulla olikaan sitä saikkua.... kauhia morkkis, toisaalta ku töissä ei välttis onnistus toi säännöllinen napostelu jne niin voi olla et ois pahempi olo siellä kuitenkin. Jospa tää tästä alkas olla voiton puolella.
Mulla meinas tulla itku ku aloin ottaa salaattia jääkaapista, ostin eilen kana-cesarsalaatin ja siinä ois vasta huomenna ollu parastaennenpäiväys niin oli jo salaatti niin nahistunut ettei sitä voinu enää syödä :sad001 piti sitte nakata pari ruisleipää nassuun et meni nälkä ohi, mulla tulee tosi nopeesti nälkä ja sitten tulee eka maha kipeeksi ja jos ei heti saa ruokaa niin sitten paha olo, jonka jälkeen jos syö niin on silti vielä paha olo. pitäs muistaa napostella vähintään kahden tunnin välein jotain pientä niin pysyy toi pahaolo aisoissa

Tää on tosi tympee ku toisena päivänä olo huono, sitte hyvä ja eiköhän taas oo huono olo.. eli tänään taas pahaolo jyllää meillä :(

Mitkäs vkot sulla JMT menossa? Toivottavasti helppais pian.
Täällä rv 11+5? Huonoa oloa ei enää juurikaan ole, joskus satunnaisesti huomaa sen yllättävän, kun ruokailu jäänyt välistä, mutta ei iske enää niin pahana, ja menee nopsaan ohi. Olo on melkein jopa normaali, ainoastaa tissit todella kipeät. Turvotuskin on hävinnyt miltei kokonaan,eli ei ole enää mursu olo :D
Vatsa seisoessa pyöristynyt, mutta selällään maatessa littana, paitsi jos on pissahätä. Neljäs lapsi tulossa niin ajattelin sen kohdun nousevan vähän nopeammin, kun viime raskaudessa ekassa ultrassa oli jo pieni koripallo alavatsalla. Eli pieni epäilys kalvaa mieltä, että onko siellä edes elämää.. ? Ensi viikolla vasta ensimmäinen "katselmus" vatsaan. Niin toivon että kaikki olisi hyvin.. Mites teidän muiden mahankasvu?

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Mulla o nyt rv9+6, jospa toi tosta pikku hiljaa alkas helppaamaan

Tässä on nyt viikkoja 13+3 ja nyt on ollut taas menkkamaisia kipuja tälle päivälle ja eiliselle... Olen pistäny merkille että niitä tulee aika merkittävästi ns ovulaation aikaan keskellä kuussa ja loppu kuusta ko kuukautisten pitäis alkaa, jos en raskaana olis... ultrissa on ollu kaikki kunnossa, mutta aina unohtunu kysyä tuosta ko just silloin ei ole vaivannu.. Jos ens viikolla muistais kysyä neuvolassa :) Onko muilla tämmöstä?

Viikkoja 11+4 ja pari päivää nyt ollut koko päiväistä huonoa oloa ja parin tunnin päikkärit päivässä.. Ei paljoa ole jaksanut naama vihreänä kouluun mennä iltaisin. Oma äitini epäili, että tänn taustalla olis tiistainen 12 tunnin koulupäivä... tiedä tuota sitten..

12+0 ja pahin väsymys taitaa olla ohi :dance018 ei tarvii enää maata keskellä päivää sohvalla puolikuolleena :grin ja muutama yökin on mennyt ilman vessassa käymistä, vasta 7 aikaan kun miehen herätyskello soi tarttee käydä :gen014

Ainiin ja nyt on taas niitä "menkkamaisia" nippailuja alamahassa. Tossa vau.fi:n kirjasessakin kerrottaan just tän viikon jälkeisellä sivulla nivus- ja alavatsakivuista.

Ja huomasin äsken et mun mahassa törröttää pystyssä pieniä ihokarvoja :eek: emmä enne oo tollasia huomannu...

Muokattu viimeksi:
Täällä 9+6 ja nyt vasta alkanut pahoinvointi.. on siis ollut sellainen krapulainen ja etova olo ihan alkuraskaudesta, mutta ne oireet hävisivät ja väsymys jäi.
No eilen sitten ensimmäistä kertaa lensi ykä juuri kun olin syönyt.. ja koko ajan oli nälkä (yleensä syön parin tunnin välein). Illalla nukkumaan mennessäkin oli yrjöolo, mutta onneksi nukahdin nopeasti.
Etova olo tullut taas takaisin ja oikein mitään ei tee mieli syödä.
JMT:n ja Mennin viestejä kompaten, kaipa se pahoinvointi voi vasta näillä viikoilla kunnolla iskeä!

Yksi positiivinen asia tähänkin viestiin, että väsymys tuntuu häviävän pikkuhiljaaa!!! Ihanaa, jos näin on :D
En oo moneen päivään tarvinnut päikkäreitä, ja parina aamuna jo herännyt pirteänä, vaikka onkin pieniä uniongelmia aamuöisin :wav

Takaisin