RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Helpottanu kyllä ku oon yrittäny nyt syödä 4h välein niin ettei kerkeis näläntunne tulla. Parina aamuna oon käyny syömäsä pikkujogurtin ja belvita-keksin ja menny takasin sänkyyn niin heti tullu parempi olo. Ja kuha muistas illalla vielä syyä jotain 20-21 aikoihin niin ei herää aamuyöllä siihen kun vatsa huutaa ruokaa :D

On kyllä mahdotonta tuo syöminen. Minä en ole ikinä ollut mikään maailman säännöllisin syöjä, joten nyt tuottaa suurta tuskaa, kun munhan pitää siis koko ajan olla syömässä jotain! Vitsi kun olis edes joku henkkoht ruuanlaittaja täällä, mutta kun ei ole... Tässä tulee kaikki "pikaruoka" kuten ananastölkit ja pikapuurot aika tutuiksi kun äkkiä pitää vain saada jotain syötävää, tämä tarkoittaa myös sitä, että tarve tuohon syömiseen voi tulla myös keskellä yötä, ihan outoa mulle.

Oksentanut olen viimeksi perjantaina, joten tää on jo varmasti menossa niin paljon parempaan päin. :) Kaikki varpaat ja sormet ja hännät ristissä nyt tietenkin.. Kuukaudenhan sitä lakkaamatonta oksentelua kestikin. Eilen tuli semmonen hetkellinen mielenhäiriö ja tuli oikeesti NÄLKÄ. Olisin varmaan syönyt hevosen jos sellaisen olisin saanut paistettuna nenäni eteen. Kaikkea teki mieli ihan hirveästi. Kummasti tuo vain meni ohi, hetki sattui juuri siihen aikaan kun olin pääni tyynyyn lyönyt joten ei edes tullut mielihaluja toteutettua. :bootyshake

Nyt tämän hirrrrvittävän syysflunssan ja kaiken miettimisen ja pohtimisen keskellä olen menettänyt yöuneni. Unesta on tullut niin kevyttä ja havahdun jatkuvasti. Viime yönä tuossa kahdentoista aikaan aloin nukkumaan, heräsin ennen kahta ja valvoin puoli neljään. Sitten vasta nukahdin uudelleen, jonka jälkeen nukuin n. kymmeneen vähän väliä heräillen. Raivostuttavaa tällainen, sillä määhän olen palaamassa töihin vaikka henki menis, alkaa tämä kotona pyöriminen jo puuduttaa.. :cwm

ei tunnu et olisin mitenkään hirveen väsynyt mut joka yö se 9-10h unta ja aika monesti vielä päikkärit siihen päälle

Tänään oli hyvin hämmentävä herkkyyskohtaus! Katsoin brittidokkaria, jossa perheet leikkivät elävänsä sota-aikaa, ja alussa näytettiin minipätkä, jossa äiti hyvästeli maalle turvaan lähetettävät lapsensa. Silmät tulvahti hetkessä täyteen kyyneliä, ja tuli hyvin spontaani itku, johon sekoittui samassa sekunnissa nauru, kun tajusin tilanteen koomisuuden! Siinä sitten hetken itkin ja nauroin yhtä aikaa, ja mies nauroi lievän hämmentyneenä vieressä :D toivottavasti tällaisia ei tule jatkossa ihmisten ilmoilla!

suvitus, sama täällä. Katsottiin Snowpiercer -leffaa, ja siinä tää tyyppi kertoi heidän syöneen toisiaan, ja että vauvat maistu parhaimmalle, ja että olivat tappaneet saadakseen vauvanlihaa. HYI HEL*****!! Itkin ja itkin vielä leffan jälkeen lisää, kun mietin tuota. HyiHyi.
Ja kaikki, missä äiti/lapsi-suhteita perataan raa'asti. Ei pysty. Tai lasten kuolema.

Kyllä on herkillä. :(

Heh, kävästiin miehen kanssa kattomassa sunnuntaina Dracula - Untold ja siinä oli yks kohtaus et meinas oikeesti alkaa märsyämään niin ei kait se auttanu ku vähä (paljon) nieleskellä ku ties et leffa loppuu ihan just ja pitää sieltä salisa lähtä ulos :)

JMT, mä oon aika kova tyttö nielemään kyyneleeni. En yleensäkään halua itkeä kenenkään nähden, mutta äitiys on vienyt siitä terää ja nyt näköjään nää hormonit sen viimesenkin. :D

Mies tuli kotiin yks päivä, ja pötkötin makkarissa katsomassa Toisenlaisia Äitejä. Se kysyy, että mitä teen ja minä käännyn kyyneleet silmissä itkun seasta nauraen sanomaan, että "no märisen ja katon toisenlaisia äitejä!" :laughing002

Mamsi, siis on ihan normaalia että meikä märsyää ku kattoo leffaa tai lukee hyvää kirjaa mut ei nyt kehtaa aina leffateatterissa, varsinkin jos leffa just loppumassa ku joutuu sitten naama punasena lähteen sieltä pois :)

Voi mies raukka.. Hänelle on muutenkin aina kova pala kun itken ja olen muutenkin aika herkkä ja reagoin helposti itkulla niin hyvään kuin pahaan.. Mutta nyt voi voi kun ei ole minkäänlaista itsehillintää jäljellä :p eikä tosiaan vaadi paljoa että silmät kostuu.. Ja lähes päivittäin.. Meillä katsotaan tuo toisenlaiset äidit aika usein nykyään. Aikaisemmin en ole seurannut, mutta nyt on alkanut kionnostamaan :)

Mamsi, mää en kans yleensä itke spontaanisti lähes minkään takia (ellei oo kyse henkkoht jutuista) niin munkin piti oikein itkeä kun katoin Toisenlaisia äitejä! Ääääääää!

Jäätävä väsymys, viime yönä nukuin sen yli 10h, jäi päikkärit välistä ja klo on nyt sen vähä yli kahdeksan ja voisin jo kömpiä nukkumaan...

Kuinka monella alkanut jo oireet helpottamaan? Täällä nyt olisi menossa 11+6 ( ar ultran mukaan viikko taaksepäin, ei kyllä muuttanut laskettua aikaa koska ei kuulemma kunnolla saanut pituutta kun oli pieni niin kiinni seinämässä) perjantaina pitäisi tähänkin saada selko! Itsellä oireet olleet jo muutaman viikon poissa lähes kokonaan, väsymys on kyllä ja pysyy. Rintojen turvotus kokonaan poissa sekä huonovointisuus, ruoka alkanut maistua paremmin kuin hyvin. Sekavat tunteet asian kanssa

Meillä on Snipu samat viikot, sama ultra aika ja sama oireettomuus :) Mikäänlaista pahoinvointia ei koskaan ollutkaan ja olen muutenkin päässyt todella helpolla. Viimeiset viikot olo on ollut hyvin normaali. Mieli on ollut todella ristiriitainen koko ajan. Perjantaita siis täälläkin odotellessa!!

Mulla on nyt rv 9 ja entiset oireet poissa tai muuttuneet. Huomenna ois toinen ultra ja jännittää kyllä onko kaikki vielä hyvin...

Nälkä on koko ajan,vain liharuuat tökkii. Tissit oikein särkee kylmällä,vatsa ei toimi ja hiivakin iski päälle. Näistä oireista ei kukaan koskaan mainitse,mutta kun oon asian ottanut puheeksi,onkin jokainen mun tuttu äiti kokenut samaa. Mites täällä?

Väsymys on myös iskenyt oikein urakalla,luulin,että se meni jo ohi..

Näiden oireiden perusteella toivon,että tyyppi ois vielä matkassa. :)

Menni. Joo vatsa ei tosiaan toimi, mikä onkin mahtava tunne kun nälkä on kokoajan ja tulee syötyä aika paljon, huoh. Mut... sehän on normaalia, mitään kikkaa en siihenkään ole keksinyt, muutenkin liikun ja syönkin kyllä paljon marjoja ja hedelmiä, salaatteja ettei kyllä niiden puolesta pitäisi toimimattomuutta olla.

Munkin vatsa on hitaalla ja turvottaa siksikin. Mutta raivostuttavinta nyt on tämä unettomuus! Koko päivän väsyttää ja sitten yön valvoo. Pyörin pedissä varmaan tunnin ennen kun sain unta, ja sitten heräsinkin neljältä, aivan rättiväsyneenä, mutta uni ei tule, ei millään. Ja sitten pyörii kaikki mahdolliset stressinaiheet päässä, vaikka yleensä olen tosi hyvä työntämään sellaiset asiat pois päästä öisin. Onneksi olen opiskelijana itsepäätetyllä sairaslomalla, niin saan nukkua aamulla, muuten olisi pakko mennä lääkäriin, koska enhän todellakaan ole työkuntoinen tällaisten öiden jälkeen..

rv 8+4, maha ei toimi, rinnat aristaa, armoton uupumus/väsymys. Siinä ne sitten olikin :)

Nyt se tuli se kauan kauhulla odotettu migreenikohtaus. Mulla on noita yleensä kerran kaks vuodessa ettei mitenkään hirveen tiheästi mutta jösses miten kauhia. Illalla iski ja vaikka kuin otti särkylääkettä niin ei mitään vaikutusta, nyt ei ees uskalla normaalia annosta ottaa (oon joskus ottanu kaks 600mg buranaa kerralla) tyydyin pelkkään 1g panadoliin niin eihän se auttanu. Välillä kävin vessassa josko tulis oksennus et helppais, ei tullu eikä sitte viittiny väkisinkään oksentaa. Lämmitetty kauratyyny pelasti sitte yön ku sain sen niskan alle. No jospa seuraavan kerran vasta ens vuonna..

Mulla myös alkaneet noi oireet helpottaa. Mitään älytöntä väsymystä ei mulla ole ollutkaan (vrt. edellinen raskaus, olin töissä päiväkodissa ja mielelläni menin nukuttamaan lapsia kun sai itsekin siinä sivussa vähän torkahtaa...), pahoinvointi on hellittämässä kun ei enää ole kuvotusta 24/7, lähinnä yökkäilyä ajoittain. Tissit on edelleen aivan jumalattoman kipeät! Maha mulla toiminut suht normaalisti, ei mikään vilkas ruuansulatus mulla noin normitilanteessakaan. Unettomuus, tai no, unen katkonaisuus mulla vaivana. Helposti herään yöllä ja uni ei meinaakkaan sitten enää tulla.. Tuohon toki vaikuttanut tämä flunssakin kun joutuu nukkua monttu auki ja suu kuivuu ja räkä valuu jnejnejne.

Täällä joku kurja tauti yrittää iskeä. Normaalia voipuneempi olo, harmittaa ja särkee joka paikkaan. Kuumeinen olo vaikka alilämpöä 35.8. Ihan tokkurassa ja pahoinvoidessa mennyt koko päivä ja nyt jo nukkumaan menossa. Tämä on kai yleistä raskaana ollessa?

Takaisin