RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mull kans se väh 3-4 krt yössä käytävä vessassa, onneks aika hyvin saa unia jatkettua. Ittellä ihan sikana erilaisia unia jatkuvalla syötöllä nyt kun raskaana niin uni ei oo mitenkään rentouttavaa ja kauhean väsynyt aamulla kun herää. Ei muuten oo kiva pidätellä oksennusta ku ajelee lekurille ja takas ku piti käydä saikkua hakemassa pahoinvointiin.. Plus sinne lääkäriin tuli äiti lapsen kans ja mä epäilen et niillä ollu oksennustautia ku tuli niin kaamia oksennuksen haju et meinasin sitten oksentaa itteki siinä odotusaulassa.... Tää pahoinvointi on ihan kauhiaa..... :confused:

Soittelin tänään tosta mun vatsan kiristys-tuntemuksesta neuvolaan ja huomenna meen lääkärille. Epäili,että harjoitus supistuksia,mutta halusi tutkia tarkemmmin. :)

Menni miltä sulla tuntuu ne, mulla aina välillä tuntuu sellasta repivää kipua

Mä oon ymmärtänyt et sellai repivän tuntui kipu tarkoittaa näillä viikoilla kohdun kasvua ja siitä seuraamuksena nivelten venyminen esim. Nivusissa. Itsellä ainakin ollut tällaista kipua hetkittäin. Jos kipu äityy pahaksi tai muuten huolestuttaa niin kannattaa kääntyä neuvolan puoleen :)

Tää kiristys tuntuu siltä,kun mun navassa olis naru,jonka joku vetää välillä niin kireelle kun saa. Kipu ei ole sellasta,et se lamaannuttais tai,että ottaisin lääkettä. Lähinnä tuntuu ikävälle ja on pakko yrittää löytää parempi asento.

Sitä oli ihan alussa pari kertaa,mutta nyt eilen ja tänään tosi usein. Heräsin siihen viime yönäkin. Viikkoja 11+0.

Tiukuliisa, oho, mahdat olla aika vasyny aamulla. Mina oon nyt jo zombi naista herailyista.

Vissii niita kohdun kasvukipuja ei tunnu nii paljoa ekassa raskaudessa ja on just uudelleen raskautuneiden oire vai oonko ihan vaarassa? Mulla ei ekassa tainnu olla ja nyt sitte on niita repivia kipuja jos vaihtaa asentoa nopeasti. Aivastuksiin oon keksiny menna jo valmiiks kippuraan. :D

Mä laitoin neuvolaan kysymystä niin meinas et ihan normaalia ja sillo varhaisultrassa sano et jos taaksepäin kallistunut kohtu niin voi olla kipeitäkin kipuja ja toisella kertaa kai vielä pahempia.

Hyvä ku ei muistanu heti tota, nyt vasta ku luin Vaapukan viestiä :)

Kauhia ku ihan kaikki itkettää siis IHAN KAIKKI, ja vielä ihan tyhjänpäiväset asiat.... on mun miehellä kestämistä :D

Juu, täytyy sanoo ettei yöllä klo 3 paljoa naurattanut kun kuudetta kertaa vessaan kömmin.. just kun sai nukahdettua piti taas mennä vessaan. Tuo parin tunnin välein juokseminen ei niinkään haittaa, yleensä nukahdan heti uudestaan kun kömmin takaisin sänkyyn. Tänään oli kieltämättä aikas kuollut olotila

Mua jännittää tonne lääkäriin meno,jos kaikki ei olekaan enää hyvin. Yritän miettiä,että kahdesti oon jo sykkeenkin nähny ja silloin on kaikki ollu ok... mutta kauhukuvat pyörii kyllä mielessä. :(

Tsemppiä Menni! Mä kyllä uskon että sun oireet on normaaleja raskausoireita! Älä murehdi <3 (itse olen hyvä sanomaan kun stressaan aina kaikesta :D )

Pottaa määki oon miettinyt sängyn viereen kun ei huvittais oikein vessaankaan lähteä, vaikka niitä pisureissuja onkin vaan 2-3 yössä. Tympeää silti.

Onneks on selvinny tähän mennessä yhellä heräämisellä yöllä :grin ja tossa meni muutama yö niinkin et vasta aamulla kun miehen herätyskello soi heräsin itekkin ja vasta sillon tartti käyä. Nyt on kyl parina päivänä ollu jotenki erilaista tää hätä...vaikee sanoa, mietin jo et voiko muka tässä vaiheessa kohtu painaa rakkoa mut ei kai..ykskin ilta kävin pissalla, pesin hampaat ja meinasin mennä sänkyyn ku tuli tunne et pakko vielä käyä vessassa :rolleyes: tunne on ollu just sellanen ku ois hirvee hätä ja jotkut housut painas mahaa/rakkoa niin et tekis mieli avata ne et helpottaa...

Mä en ees osaa tulkita enää et koskeeko mua tisseihi vai ei :confused: ja sekun muut sanoo ettei mahu enää rintsikat ni ei oo kyl ongelmaa siinä. Kaikki nää saa vaan jännittämään perjantain ultraa enemmän :eek:

Lääkärillä käyty. Tuloksena se,että kipu johtuu kohdusta,joka on nyt jo noussut navan kohdalle. Samasta syystä maha on jo aika iso ja kuulemma odotettavissa on lähiaikoina jo oikein hyvän kokoinen vauvamaha :D Joskus näin vaan käy eikä oo vaarallista. Se katkarapu on vaan päättänyt ottaa itselleen vähän tilaa :D

Joo ei tullut huonoja uutisia,mutta en tiennyt,että toi kohtu voi nyt jo nousta :) Löytypä samalla syy tähän jäätävään turvotukseen ja uudelleen alkavaan pahoinvointiin,kohtu kuulemma osuu vatsalaukkuun. :D

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Minä kun olen niin lempeä ihminen, ei minua kauhean helposti saa suuttumaan.

Paitsi nykyään :oops:. Tänään suutuin töissä kollegalle, joka on ihan kiva ihminen. Vaikka oikeasti teki vähän väärin, mutta silti. Ei-raskaana-minä ei olisi sillä tavalla kyllä meuhkannut...

Ittellä meinaa kans nyt välillä heikottaa jos nousee liian nopeaa ylös. Ihan uus juttu mulle. Rv 11+0

Mä luulin, että etominen ja huono olo ois jo historiaa... MUTTA tällä viikolla etominen ja närästys palasivat. Ehkä kahta kauheampana kuin olivat. Nyt on ruuan jälkeen poikkeuksetta huono olo ja oksentaminen on välillä hyvin lähellä. Ou nou.

Nyt parina päivänä on nivusissa ollut jomotusta ja venymisen tunnetta. Ei mene farkkujen nappi enää iltaisin kiinni :D

Töissä onneksi mahdollisuus ultraan.. :) liikkuvainen kaveri tekee kuperkeikkoja.. En ihmettele, että nivusissa välillä venyy ja paukkuu xD
Tänään 14+1.

Pahoinvointi on poissa! Ja toivottavasti pysyyy, seitsemän viikon jatkuvan pahoinvoinnin jälkeen aika euforinen olotila.. Huomenna 12 viikkoa täynnä, eli aika täsmällistä toimintaa :D ja onneksi tänään kuultiin sydänäänet dopplerilla, niin ei tarvise panikoida hyvästä olosta, vaan saa vain nauttia!

Täällä alkoi eilen flunssa kurkkukivulla ja päänsäryllä. On kyllä sellainen olo kuin olisi akvaario päässä, kaikki kumisee. Eilen myös pyörtyminen oli lähellä kun korvat ehti jo mennä lukkoon. Alilämpöä ja lepoa siis täällä. Huomaan taas stressaavani onko tämä nyt perusflunssa vai nouseeko kuumetta ja jos nousee niin onko mahassa kaikki hyvin. Torstaina olisi np-ultra.. Huomaamatta sitä näemmä olen stressannut kuitenkin vaikka 10+1 kaikki oli ultrassa hyvin. Puran olojani peittojen ja tyynyjen pesuun-tulee olo että on edes jotain hyödyllistä tehnyt.

Takaisin