RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
[raskausmarina]

Nyt menee hermo tähän jatkuvaan nuhaan. Eipä ole aiemmissa raskauksissa näin mittavaa oiretta ollutkaan nenässä. Yöt alkaa olemaan ihan tuskaa limakalvoturvotuksen takia. Ei kulje henki, tuntuu etten kuule kunnolla ja nyt lisänä nenäverenvuodot. Nenäkannu ja sesamöljy ei juuri auta, nenä on muurattu umpeen toispuoleisesti. Kohtu vaikeuttaa muutenkin nyt hengitystä ja on tunne etenkin pitkällään että tukehtuu. Kohoasennossakaan ei oikein voi olla kun käy alaselkään. Kiva maata sitten sektiossa leikkuupöydällä ja heräämössä nenä tukossa selällään kun muutenkin ahdistaa. Onneksi tämä vaiva loppuu sen jälkeen.

[/raskausmarina] :D

Mulla oli helvetillinen nuha ekalla kolmanneksella. Ei meinannu millään lähteä. Vissiin raskaus vähän vaikuttaa noihin limakalvoihin, eivätkä ne parane niin helposti. Oletko kokeillut nenäkannua? Suolahuonettakin suosittelen.

Mamma cantante

Nenäkannu ja sesamöljy ei juuri auta

;)

Hetken auttaa nenäkannu, sitten muurautuu taas umpeen. Suolahuoneeseen en pysty menemään. Kerran käynyt ja tuli ahdistus suljetun tilan takia. Sauna auttaa vähän. Höyrysauna auttanut eniten mutta sitä ei satu ihan kotona olemaan. Ehkä pitää kokeilla höyryhengitystä, vaikka luulisi lämpimän pahentavan vaivaa.

Kun voisikin vetää Duactia, se auttaa mulla maksimiannoksella yleensä nuhavaivoihin. Hoidan flunssat yleensä Duactilla ja kannulla. Turpoaminen tosiaan vaikuttaa korvakäytäväänkin ja saa tulehduksen tunteen, plus kuulonaleneman. Jännä kun ei mitään niistäen irtoa, että vaiva pelkästään limakalvolla.

Äh, parempi vaan kestää.

Mulla on KOKO raskausajan ollut nenä "tukossa", ihan kuiva ja verta tulee melkeimpä aina niistäessä. Ja mulla on kai kaks kertaa elämäni aikana tullu verta nenästä. :D Hassuja "oireita", ei voi muuta sanoo. Katooks nää kaikki samalla sekunnilla kun vauva syntyy? :D

Pitää varmaan Nasonexiä kysellä neukkulasta. Kortisonissa on vaan se, että vaikuttaa ohentavasti nenän limakalvoon ja sit pahenee nenäverenvuodot. Mut ainakin ennen sektiota kuurina ei varmaan paha. Tekee kyllä mieli jo kokeilla, tää tukkoisuus tekee hulluksi!

Mä paranin justiin flunssasta ja nohevana rouvana päätin lähteä lenkille. Lenkkivaatteet niskaan, kumpparit jalkaan (täällä sataa vettä) ja ovesta ulos! ...meinasin revetä nauramaan itelleni kun totesin heti, että kävelyvauhtini (lue: lyllerrysvauhtini) oli hitaampi kun yhdelläkään kanssakulkijamummolla. :grin Alapäätä vihloi ja nivuset tuntuivat väsyneiltä kuin rankan salitreenin jäljiltä (vaikka mitään jumppaa en ole edes tehnyt)! Onneksi osaan nauraa itselleni ja satuin olemaan hyvällä päällä, muuten olisin saattanut vaikka purskahtaa itkuun heti kotipihalla. Huomenna kokeilen aamulenkkiä, kun on paikat yön jäljiltä levänneet ja saatan päästä hieman rivakampaa tahtia etenemään. :p

Minä oon kans niistäny koko raskauden ja semmosta kuivunutta verta tullut... onneksi enää ei ole kokoajan tukossa, vaan toi niistäminen auttaa! Aluksi ei auttanu mikään :confused:

Bepanthen tuntuu hyvältä nenässä. Ihme ettei siitä ole jo kehitetty nenäsuihketta limakalvotuskaan. Nozoil-sesamöljysuihke on ihan ok.

Mä en voi käyttää kumppareita. Pihatöissä märällä pihallakin jatkuvasti tukevat lenkkarit oltava, kumpparit on ihan murhaa jaloille ja lantiolle. Eipä tosiaan se kävelyvauhti huimaa ole mutta liikunta kuitenkin auttaa niin moneen juttuun, myös kipuun, joten käveltävä on.

Guang Xi Toivottavasti siellä helpottuu olo pian..Täällä kans ollaan ja ollaan oltu flunssassa ja aivan kaameeta on välillä toi tukkosuuden määrä..Nyt onneks alkaa helpottaa..

Mun pitää päästä lääkäriin huomenissa. Korvan tukkoisuus äityi kivuksi, särkylääkkeillä mennään. Ei varmaan ihme, että painuu korviin, jos tässä tukossa ollut syksystä saakka.

En tiennyt oikein mihin ketjuun oisin kirjottanu mut rustailen nyt tänne :D Täällä jossain ketjussa olikin aiemmin puhetta mahan "napsumisesta", ja huomasin eilen illalla ensimmäisen kerran että niinhän se tämäkin maha napsuu :D Tuli vaan mieleen tässä sohvalla maatessa kun se kuului uudestaan, että tuskin kuvittelin. Osaan jopa paikantaa mistä kohtaa se kuului. Hassu massu :D

Mullakin napsuu mutta nyt on viikon ajan kuulunut myös sellainen pulputus??!! Varsinkin jos on ollut pitkään jossain asennossa ja vaihtaa kylkeä tai sitten on ollut pystyssä ja käykin makaamaan.... Mieskin sanoi että kuulee sen. Eikä siis kuulosta todellakaan miltään suolen ääneltä vaan sellaiselta kuin vesi pulppuaisi... : o

Miten onko muilla ollut havaittavissa käsien puutumista? Alkas olemaan jo tosi ärsyttävä kun puutuu jo pitkin päivää kun vielä pari päivää sitten riitti et puutu yöllä...

Eilen illalla se mahan napsuminen kuului täälläkin. Oli hetkeksi ihmettelemistä, että mistä se oikein kuului. :D

Käsien puutumista esiintyy täälläkin. Pääasiassa tosiaan yöllä, mutta päivälläkin, jos vaikka nojailee käsiinsä, niin samantien puutuvat tai välillä jos vaikka selaa kännykkäänsä ja kädet ovat yläasennossa, niin puutuvat... melko ärsyttävää kokoajan olla ravistelemassa käsiään ja vaihtamassa asentoa :depressed:

Pulputtaakin masu juu :grin Käsien puutumista ei ole ilmaantunut, paitsi nukkuessa joskus vähän jos asento on sellainen. Sitä odotellessa...

Kyfi, mulla kuuluu sellasta pulputusta kanssa. Tai en kuvais sitä pulputukseksi, vaan pikemminkin turskahteluksi, ja se kuuluu aina oikeesta kyljestä samasta kohti. Se alko kovan poksahduksen jälkeen about kuukausi sitten! Se kuulostaa samalta ku läpimärkä villasukka kumisaappaassa kävellessä. :p Kavereiden kanssa ollaan tultu siihen tulokseen, että joko ne on suolistoääniä, kohdun kalvojen narinaa tai sitten on tuolla korkeella tullut pieni reikä kalvoihin ja lapsivettä pääsee vähän ulos sieltä. Sekään ei ole huolestuttavaa niin pitkään, kun vauva liikkuu hyvin, minä voin hyvin eikä mitään tule alakautta ulos. Kohdunkaula on kuitenkin vesitiivis tällä hetkellä. Jotenkin en kyllä uskalla enää mennä uimaan, jos vaikka pääsisikin uimaveden välityksellä joku tulehdus nousemaan alhaalta ylöspäin ja tulehduttamaan sikiökalvot... :confused:

Pahoinvointi on myös hiipinyt takaisin, siitä unohdin valittaa aiemmin :p Kolmatta päivää jo kuvottaa ja oksettaa, päivä päivältä pahenee :confused: Luulisi nyt jo näillä viikoilla, että saisi olla rauhassa, mutta kaippa sitä sitten vielä synnytyssalissakin tarvii laatata ja ehkäpä se sinne sitten loppuu :grin

Takaisin