RaskausOireita

Mulla on alkanut maidontuotanto. Tsekkasin nännit suihkun jälkeen, iho tuntui kireälle. Meinasin laittaa Bepanthenia mutta alkoikin valua maitoa. Aventin pumpun jos ottaisi esille, takuukeino saada heruminen loppumaan! Katsotaan onko aamulla sänky märkä.
 
Eilen oli ihan kamala ilta. En tiedä voiko johtua siitä kun aamulla neuvolassa aika kauan paineli mun mahaa, mutta jostain 17-18 eteenpäin oli maha ihan pinkeä ja kova, alaselkää jomotti aivan älyttömästi. Oksettikin ihan hirveesti. En saanu siis suustakaan mitään alas koko iltana kun oli niin kamala olo, puuskuttelin vaan koko ajan. Sain sentään nukuttua ja aamulla oli kaikki kivut poissa. Onneks on taas tiistaina neuvola.. Tuntui että vauvakaan ei niin paljoa liikkunut mitä yleensä iltaisin, en kuitenkaan liikaa huolestunut kun liikkui kumminkin.
 
Mulla ainakin on aina vatsanalue tosi tosi kipee, jos on neuvolassa paineltu kauheesti! Kumminkin paikat rupee oleen aika hellinä kaikesta venymisestä ja mahan kannattelusta, että helpommin reagoi tuollaiseen tökkimiseen. Onneksi meni kumminkin sulla ohitse toi, vaikkei varmasti mukava ilta sulla ollutkaan :sad001
 
Joo varmaan, mulla vaan ei oo aiemmin koskaan noin paljon "kopeloitu" mahan päältä että varmaan johtu ihan siitä. :)
 
Mullakin puutuu kädet tosi herkästi, riittää kun syöttää nuorempaa tyttöä. Entä miten teillä yöt menee? Itse joudun juoksemaan pahimmillaan 5-6 kertaa yössä vessassa ja tuntuu että joutuu ponnistelemaan että saa rakon tyhjäksi. Lisäksi suu kuivuu öisin niin että välillä tuntuu että ei saa henkeä ja kun joutuu juomaan niin tietää että pian joutuu juoksemaan vessassa... Ja pienimmästäkin fyysisestä rasituksesta alkaa harkka-supistukset :/
 
Mun ei tartte käydä vessassa kun kerran yössä. Mutta joskus on ihan kamalan hankala saada unta enää sen jälkeen. Tuntuu välillä tosi turhauttavalta se. Onneks nyt neljän päivän loma, niin saa viimeyön univelan ainakin kunnolla pois...
 
1-3 krt/yö täällä tulee ravattua vessassa... Ja todellakin on suu ihan rutikuiva yöllä! Kylkeä kääntäessä kyllä herää aina vähän, ja lonkat/pakarat kipuilee herkästi ja nekin herättää. Puutumista mulla ei ole missään paikassa missään muodossa, yleensähän puutuminen ja turvotus kulkee käsi kädessä ja mulla ei turvotuksiakaan ole ollenkaan. :)
 
No nyt se iski... mun oli ihan PAKKO ruveta peseen ikkunoita näin illan ratoksi :p Ei vaan taas päässy ajatuksesta yli ennenku ryhty hommiin... mutta nytpä on nätit ja puhtaat ikkunat :smug: Olin ostanu valmiiksi varastoon Claes Ohlsonilta semmoista luontoystävällistä (tais olla ionisoitua vettä) ikkunanpesuainetta ja sillä tuli kyllä puhdasta, kun pesi ja kuivas mikrokuituliinalla! Normaalisti pesen etikkavedellä, mut nyt halus päästä hitusen helpommalla :oops: Huhhuh, mahto poju mahassa olla ihmeissään, kun äitee touhus ku kaistapää :hilarious:
 
Mä olen siivonnut perjantaista lähtien kaappeja ja lipastoja, lajitellut vauvanvaatteita lipastoon. Haettiin Ikeasta kapeammat yöpöydät ja järjestettiin makuuhuonetta uuteen järjestykseen. Vaihdoin nukkumispuolta, outoa nukkua väärällä puolella :D mutta lyhyempi matka vessaan ja pinnasänky on sitten vieressä.
Olen kestinnyt kavereita ja tänään leivoin Macaron-leivoksia (1. kertaa ikinä). Ihmeellinen puhti ja tahto löytynyt tälleen pääsiäisenä :) en toki valita!
f078f6ada8e754927abb8ba6a9107159
 
Mun pitää kans miettiä puolen vaihtoa... Mun puolella on vaatekaapit, joten vauvan sängyn ollessa siinä ei kaappeja saisi auki! Meillä on kaavoihin kangistumista sentään vaan 4 v takana. :)
 
Nukkuminen on ihan ok onnistunut, mutta aluksi jännäsin, että kävelenkö yöllä päin pinnasänkyä kun vanhasta muistista hapuroin pimeässä. Tältäkin onneksi välttynyt. Olen tainnut viimeiset 10 vuotta nukkua aina ikkunan puolella :)
 
Me vaihdettiin kans puolia makkarissa kun eilen laitettiin pinnis sinne. Melkein kolme vuotta ollaan tässä asuttu ja samoin päin nukuttu. Oli vähän outoa nukkua, mutta eiköhän tähän totu.

Mies kajautti heti omalle uudelle puolelle kellahdettuaan, että "mä en kyllä totu tähän ikinä!". Minä siihen, että ei tämä vielä mitään, lisää tuohon pinnikseen vielä vastasyntynyt vauva, jota pitää heräillä hoitamaan pitkin yötä, niin mietitään sitten, mikä tuntuu oudolta. Mies pohti hetken pilke silmäkulmassa ja sanoi: "mitäs jos mä vaan sitten sanon, että en ala". Totesin, että epäilen sitä suuresti... :Heartred
 
Meille tulee meidän makkariin rottinkinen "pinnasänky". Siinä on sen verran matalat laidat ettei monta kuukautta varmaan riitä. Sitten toiveissa vaihtaa vauva omaan huoneeseen. Toivottavasti siinä vaiheessa yösyöttöjä ja heräämisiä ei ole kovin montaa vaikkei niin pitkä matka makkareiden välillä ookkaan. Ja mun uus imetystuoli on niin pehmee että mun unenlahjoilla voin torkkua siinä ainaki sen ajan että tyllerö saa syötyä. :dummy1:

Täällä pyörii nyt kolmatta päivää putkeen pyykkikone kun pestään vauvan vaatteita. Ei toki ihan täysiä koneellisia nuo oo :smiley-bounce022. Meleen kaikki ollaan jo saatu lajiteltua ja laitettua kaappiin. Helpottaa... Seuraavana vuorossa varmaan se sairaalakassi. Kerranki hyvissä ajoin.
 
Mekin ruvetaan tällä viikolla vihdoin laittaan vauvanhuonetta kuntoon... piti jo viime viikolla, mutta sitten kaveri sairastu, niin veny vähä... mä onneksi nukun jo valmiiksi sopivalla puolella sänkyä minne tuo pinnasänkykin on fiksuinta laittaa, niin ei tuu liikaa muutoksia :woot:
 
Me vaihdettiin sängyssä jo siinä vaiheessa, ku saatiin makkari takaisin vesivahingon jälkeen. Todettiin, ett mun on helpompi ravata yöt vessassa siltä puolelta. Pinnis jouduttiin pakkosijoittamaan jalkopäätyyn, koska mun puolella sänkyä on tuuletusikkuna, jossa on ilmastointiventtiilli eli siitä vetää aina ja miehen puolella taas on vaatekaappirivistö...
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Melskaaja aiemmin aloitti melskauksen vasta sen jälkeen kun olin syönyt. Nykyään ihan mahdoton vispaus heti kun jotain suuhuni laitan ja jatkuu niin kauan kun syön (ja pitkään sen jälkeen, ainakin iltaisin..). Hyvä kun melskeeltä saa edes syötyä, kun kaveri paukuttaa kylki- ja suoliluihin kuin viimeistä päivää yrittäen samalla tunkea jonkun osan kropastaan mun navasta läpi :laughing002
 
Mä olen tähän asti raskautta (35+0) ollut siunattu sillä ettei kertaakaan ole tarvinnut yöllä nousta pissalle. Mut nyt tää on kääntynyt mua vastaan, ja parina aamuna on tuntunut siltä etten pääse sängystä ylös kun se painaa mun rakkoa niin perkuleesti. Tekee ihan helvetin kipeetä vaikkei erityisesti edes pissata. Tänä aamuna en meinannu edes päästä vessaan, vaan nojailin käsillä sänkyyn ja kiljuin kivusta. Heti vessakäynnin jälkeen helpotti ja pystyi taas kävelemään ja liikkumaan normaalisti. Pitääkö täs nyt laittaa kello soimaan keskellä yötä että tulee tehtyä se vessakäynti?? Tää taitaa olla sitä vaihetta kun mikään ei ole hyvin ja mikään ei kelpaa....
 
Mathilde, eilen neuvolakäynnillä terkkari sano mulle, että täysi virtsarakko provosoi supistuksia, eli olisiko sulla ollut myös supistus päällä? Itselläni yöllä herätessä (2-4 krt /yö) tuntuu pissahätä ja samalla myös hieman kipeämpi supistus. Siihen kipeämpään supistukseen todennäköisesti heräänkin, en niinkään pissahätään. :) Tuskin tuosta oireesta on haittaa mutta pistä ihmeessä kello soimaan jos et halua sen toistuvan, ainakaan yhtä voimakkaana!
 
Enpä tiennyt että hormonihirviökohtauksen voi saada myös unissaan. Koko yö meni erilaisia unia nähdessä, joissa kaikki niissä esiintyneet henkilöt ärsytti ihan helvetisti ilman mitään selkeää syytä. Kauhea huutoraivari kaikille kun naamat ärsytti :D kaikenlisäksi tiedostin unessakin että tää johtuu nyt hormoneista. Että hyvää ja aurinkoista huomenta vaan :D
 
Takaisin
Top