RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minusta on tullut jotenkin ihan uskomattoman kömpelö. Pudottelen tavaroita yhtenään. Ihan vaan, koska niiden keräily lattialta on vissiin niin kauhean mukavaa :p

Mulla on onneks olo helpottunut nyt kun tuo mahdoton painonnousu tyssäsi.

Tänään se sitten iski! Raskaushulluus, jota kai pesänrakennusvietiksi kutsutaan... katselin ihan rauhassa Netflixiä kunnes mieleen putkahti, että pitäisi kyllä joku päivä tuo vaatehuoneensa siivota... meni pari minuuttia ja sitten oli ihan pakko nostaa takapuolensa ja lähtee siivoushommiin, kun ei pystyny ajatteleen mitään muuta :confused: Kohta oli eteisen lattia täynnä vaatekasoja, kun lajittelin ja käärin melkein koko sisällön uudelleen! Mutta kyllä nyt on hieno :joyful: Mutta se pakottava tunne...

Lisäksi tänään iski tosi vahvasti tajuntaan se, että me saadaan ihan oikeasti kohta vauva ja että mun pitää vieläpä synnyttää se :eek:

Joo Hellis mulle kävi samoin kirjahylly kaapin kanssa :) istuin sohvalla ja mietin et seki pitäs järkätä mut ei taida jaksaa mut parin minuutin päästä ponkasin ylös ja siivosin kaapin :D

Mulla olis kans vaatekaappien siivoustalkoot edessä kuhan tässä jaksais alkaa tekemään. Tosi hankalaa vaan kattoa mitä pistää veke, kun ei tiiä mitä tulee pidettyä sitten kun lapsen saanu ja esim imettäminen loppunu kun ei nyt ihan kaikkee tekis pistää uusiksi (vaikka tällä hetkellä tuntuukin siltä)

Mä aattelin suosilla lykätä vaatekaapin raivauksen kesään, niin saa sit laittaa kerralla kaikki raskausvaatteet pois.

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Onko muilla sormet tulleet kipeäksi nivelten kohdalta? Mulla turvotus aiheuttaa kivun, tuntuu että ihan perusjutut ovat tosi hankalia... :/

Kiran, kommentoin samaa nivelkipua käsityöketjuun. Mulla ei tosin ole turvotusta, joka kyllä varmasti vaan pahentaa särkyä. Pärjännyt olen toistaiseksi ja toivottavasti imetys ei taas pahenna nivelkipuja.

Sormien nivelet on kyllä tosi kipeet! Aamulla siihen yhdistettynä turvotus ja puutuminen, niin ei taivu ees kunnolla mihinkään suuntaan ja on tosi kiva koittaa käydä vaikka pissalla tai tehdä aamupalaa :p

Kolme päivää on täällä kärsitty kovista vihlonnoista. Yhtäkkiä tuntuu että joku tökkäisi veitsellä tai sukkapuikolla kohdunsuuta kohti. Erilaisia kipuja kuin liitoskivut ja monta kertaa pahempia. Googlettelin ja joku arveli johtuvan vauvan pään kairautumisesta alaspäin (?). Tulee siis sekä nukkuessa että kävellessä viitisen kertaa päivässä. Kestää pari sekuntia ja joutuu kyllä ääneen huudahtamaan joka kerta eikä ole itkukaan kaukana. Tosi epämukava olo jää sen jälkeen :/ onko muilla samaa? Viikkoja 31+0. Huomaa kyllä että ollaan pää alaspäin kun paineen tuntua alapäässä.

Täällä myös pari kertaa vihlaissut aika ikävästi.. Nyt 33+5. Ei kyllä kestä kauaa, eli ei ihan lamaannuta. Tuntuu kyllä tosi häijyltä. Ajattelin sen kuuluvan asiaan. Paikat valmistautuu tulevaan :)

Violet mulla tekee kans samaa varsinki jos oon touhunnu kovasti päivän mittaan :) Eiköhän tää kuulu ihan valmistautumiseen <3

Mulla liitoskivut oireili varsinkin aikaisemmin myös tuollaisina superkipeinä puukoniskuina alapäähän, vieläkin välillä. Nyt on myös alkanut esim sängyssä kylkeä kääntäessä tulemaan sellaisia puukoniskukipuja toiselle puolelle alavatsaan, joko liitoksiin tai kohdunkiinnikkeisiin liittyen. Häpyliitoksen löystyminen on ainakin mulle aiheuttanut jo puolivälistä raskautta niin monenlaista kipua, etten ylläty enää mistään :D

Mullaki alkanu lonkkakivut. Eka luulin että se olis ollu anoppilan kovempis sänky mutta nyt tossa omassaki tuntuu aika inhottavalta. Sitte ku kääntyminen on työn ja tuskan takana ni ei kyllä mitään herkkua. Onneks alapään kivut levossa on nyt vähän vähentynyt.

Mulla näköjään vaihtaa kipupiste paikkaansa. Tänään neuvolaan mennessä kipu oli häntäluussa ja SI-nivelet vaan paukkuu. Ihan kuin joku menisi sijoiltaan alaselässä. Paikat vaan löystyy :D
Sälli kasvaa hienosti edelleen keskellä käyrää, äiti ei vaan ymmärrä itse kasvaa. Painoa tulee aika hintsusti. Nyt 7 raskauskiloa täynnä. Ilmankos on tukala olo välillä.

Tää on jotenkin hassua kun mulla ei esikoisesta tullu ikinä ponnistus oloo et ponnistin vaan kun käskettiin.. Mut mulla on nyt välillä semmonen tunne et tarvis ponnistaa mitä en tietenkään oo tehny mut vähän väliä tuntuu siltä.. Onko kellään muulla vastaavaa.. ??? Nyt kun on saanu olla kotona niin pahimmat supistukset pysyneet poissa mut mistähän toi ponnistus olo tulee..

Mulla ainakin ihan kävelylenkillä ollessa välillä "pakottaa" alakertaa ikävästi, ei tiiä tuleeko vauva vai pissat :D Täytyy hidastaa siinä vaiheessa aina vauhtia nii kyllä se helpottaa :p

Tänään tilasin Belly Bandit:in itselleni. Harmittaa nämä selkäoireet, niin ei varmasti ole hyvä tuki pahitteeksi synnytyksen jälkeen :) Toivottavasti on rahan arvoinen.. Löysin ainakin paljon positiivista palautetta.

Violet87 mä tilasin kans jo valmiiksi semmosen synnytyksen jälkeisen "vyön" jonka pitäs auttaa sitten synnytyksestä palautumiseen. Pitäs kai jouduttaa vatsalihasten yhteen palautumista :)

Takaisin