Muistakaa lämpimät kaurapussit liitoskipuihin! Ja sauna ja lämpimät suihkut. Mulla tuo lämpö oli oikeastaan ainoa, mikä oikeasti toi helpotusta lantion löystymiskipujen ollessa pahimmillaan, ainakin hetkellisesti. Illallakin nukahdin lähes aina kaurapussi lanteilla :)
Ja edelleen lohdunsanana: mun liitoskivut alkoi joskus viikolla 16 ja jo ennen puoltaväliä kävelyn maksimimitta oli noin 1,5-2km ja sekin yleensä kovien kipujen saattelemana. Muutama viikko meni käytännössä kotona, kun jo kilometrin kävely lounaalle ja takaisin meinasi viedä jalat alta, ja iltaisin en meinannut enää vessaan päästä omin jaloin. Ja sitten rv28 tienoilla: mihin meni?! Sen jälkeen 1,5km, jopa 2km, on mennyt lähes kivuitta, kun vaan kävelee tarpeeksi hitaasti, välillä pääsen kävelemään ihan reippaastikin ja silti liikun illallakin! Pystyn taas istumaan tunteja, ja jos jonain iltana onkin pahempi tilanne, seuraavana aamuna olen taas kunnossa. Toki vähän sattuu ja vihloo, mut olo on kuitenkin valtavan paljon parempi!! Liitoskivut ei siis välttämättä vain pahene raskauden edetessä :) voin paremmin nyt kuin kertaakaan raskaustestin jälkeen!