RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ainakin ihan selkeästi tuntuu välillä kun pikkuinen punkee pyllyä mahasta läpi. Ei ihan maailman miellyttävin tunne, mutta minä ajattelen että on ihanaa yleensäkin tuntea kaikenlaisia liikkeitä.

rosmariini, jos se kääntyy pää alaspäin niin saattaa helpottaa vähäks aikaa! mulla käänty ja heti tuli tilaa lisää. mut nyt se potkiminen ylös närästää ja oksettaa, et vaivasta toiseen

Guang Xi: olinkin missannut sen sun kirjoituksen! Onpa mukavaa että on kohtalotoveri, en ollu vielä löytänyt toista poksujaa :)

Mulla vauva taitaa olla pää alaspäin jo ja olo ei oo kovin tukala. Ehkä se olo helpottaa tosiaan jos/kun kääntyy.

Voi hyvänen aika mikä yö, mikä järki tässä on että "elimistö valmistaa äitiä tuleviin yöherätyksiin", eikö se ois parempi että vauvan synnyttyä ei olis jo 5kk univajetta valmiina :mad:

Mulla ainakin on vauva ollu jo kuulemma rv26 alkaen aina ultrissa raivotarjonnassa ja nyt on kääntynyt ns.lopullisesti siihen asentoon. Tai ei kuulemma enää oikein mahdu hirveästi sitä muuttamaankaan. Nyt on ahdistus helpottanut todella ja helpompi olla muutenkin. Meillä neiti tunkee jatkuvasti päivässä peppua tuohon navan oikealle puolelle tai sitten ihan keskelle. On kuulemma peppu tai lonkka joka saattaa tuntua kovalta möykyltä siinä kohtaa :D Nyt on vaan ruvennut potkimaan kylkiluihin, joka ei niinkään kivalta tunnu :/ Mutta pääasia että liikettä nyt tuntuu :) Jaksamisia kaikille loppuraskauteen. Huimaa ajatella että laskettuun on enää n.7 viikkoa aikaa <3

Anime, unohdin tänään kysyä äitipolin lääkäriltä poksunnasta. Raskausdementia! Oli niin paljon muutakin juttua (hyvää juttua ❤️). Mutta miksei se voisi olla vauvan nivelten poksuntaa. Napsuu ne nivelet aikuisellakin ja hyvä kaikukoppahan tuo hedelmämalja on. Liittyy mun kohdussa ainakin vauvan liikkumiseen se ääni.

On kyllä vähällä päässyt oireitten kanssa :) toivottavasti kaikki ei kostaudu maailman kauheimmalla synnytyksellä, ajattelee pessimisti :grin harkkasupparit alko pari viikkoa sitten, tulee päivittäin mut ei lainkaan kipeitä tai muuten menoa haittaavia. Lenkkiä ja lihaskuntoa tulee harrastettua edelleen. Alusta asti on heräilly yöllä vessareissuille niin on jo tottunut siihen, nyt heräilen vähän enemmän kääntämään kylkeä ähinällä ja puhinalla mut toistaseks oon saanu hyvin aina jatkettua unia :grin viime yönä tosin tuntu et koko maha jää sinne toiselle puolelle ja repee irti kun yrittää kääntyä sen kanssa :wtf: närästys on vaivannu pariin otteeseen, heti kun hommasin närästyslääkkeitä niin ei oo paljoa näkyny. Vauva myllää ja potkii, ei oo vielä missään vaiheessa tehny sitä niin et sattus tai tuntus inhottavalle, ihana vaan kun tuntee toisen liikkeet <3

Raskauspahoinvointi alkoi uudestaan. Kiva alkaa taas halailemaan pyttyä aamuisin. Varmaan radilla ja pahoinvoinnillakin yhteys toisiinsa. En siedä yhtään epämiellyttäviä tuoksuja, ruuanlaitto on tuskaa ja koko raskauden vaivannut nenän tukkoisuuskin etoo nyt ihan hirveästi. Pienikin yskänpuuska kääntyy herkästi yökkäilyyn.

Mutta muuten menee hiton hyvin! :D

Minulle ei kahvi maistu enää yhtään. Itkuherkkyys on huipussaan, monet hajut tekee pahaa ja suonikohjut kukoistaa. Onneksi ei vielä ole kesä!

Ja mun olo vaan paranee! Ihan koomista.. Kärsin siis koko toisen kolmanneksen kovista liitoskivuista, ja tammi-helmikuussa kävely oli suurimmaksi osaksi ihan mahdotonta, hyvinä päivinä sain hammasta purren parhaimmillaan 1,5km käveltyä, huonoina en meinannut omin jaloin päästä vessaan. Ja nyt pari viimeistä viikkoa (tänään 29+6) oon pystynyt pääsääntöisesti ihan hyvin kävelemään 1,5-2km matkoja, lähes kivuttomasti, jos vaan menee tarpeeksi hitaasti, istuminen ei ole enää yhtään niin tuskaista, ja pitemmätkään päivät ei sentäs enää johda täyteen invaliditeettiin. Ihan mahtava fiilis! Oon ollut alun pahoinvoinnin ja noiden liitoskipujen takia kodin vankina suurimman osan raskaudesta, ja nyt on aivan mahtavaa päästä nauttimaan noista ihanista kevätkeleistä :) Eli näköjään olo ei välttämättä pahenekaan jatkuvasti raskauden edetessä! Toivoa siis on muillakin kärsivillä!

Itkin äsken ihan hulluna, kun katoin Emmerdalea ja se Gennie kuoli :arghh: Siis ihan silmät päästä ja henkeä haukkoen ja vannoin etten kato koko sarjaa enää, kun kaikki vaan kuolee! Pieni ylireagointi siis telkkariohjelmaan :shifty:

Hormonit :Heartpink

Meikäläisellä kans lonkat ja häpyluu kipeytyy tosi paljon. Välillä hankalaa yöllä löytää sopivaa asentoa... Kävin maanantaina osteopaatilla ja menen tiistaina uudestaan. Kävelylenkit ovat olleet ainakin helpompia sen jälkeen, vaikka edelleen kipeytyy ristiselkä ja lonkat. Ei vaan niin pahasti enää. Tiistain jälkeen varmaan taas parempi olo. Suosittelen..!

Hellis, mä oon ollut Emmerdale koukussa jo vuosia ja voin kertoa, että täällä itkettiin myös silmät päästä! :(

No mä oon käyny kattomassa netistä etukäteen tulevia kevään jaksoja.. Malttamattomana :D Silti se cameron nostaa mun verenpainetta :D

Äh, vessassa tuli paperiin yks viiva semmosta vaaleanpunaisaa verta... varmaan ihan viatonta vuotoa, mutta kyllä kaikki tuollainen aina pelästyttää :sad001 Pitää nyt seurata tuleeko lisää. Vauva kumminkin liikkuu ja silleen. Ei nyt tarttis tulla mitään, pahat muistot hiipii mieleen.

Mulla alkanu pahoinvointi ja närästys.. Pahoinvointia oli aikasemminkin mut loppukin kyllä jossain vaiheessa. Kertaakaan en siis oo oksentanut koko raskauden aikana mut oksennus kurkussa useinkin.. Melkeimpä jokaisen ruokailun jälkeen alkaa hetken päästä tuntua pientä närästystä ja oksennus tulee kurkkuun. Sama esim tänäkin aamuna, kun vatsa on tyhjä niin ei voi olla yhtään makuuasenossa kun on niin huono olo.

Emppuliina, mulla olis varmasti ihan sama jos en söisi päivittäin Omeprazolia. Suosittelen kokeilemaan, paljon tehokkaampaa kun Renniet ja Gavisconit. :)

Takaisin