RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
LMK, voi myös olla SI-nivelten löystymistä. Mulla ainakin tuntuu SI-nivelet paukkuvan löysyyttään sängyssä aina kylkeä kääntäessä... Pakara- ja selkävut kyllä kummasti helpottaa aina kun nivel paukahtaa paikoilleen. :grin

• Tykkään
Reaktiot: LMK
Minä voisin kanssa koittaa tota magnesiumlisää, kiitos vinkistä :) Iltaisin tosi levottomat jalat ja öisin vetelee pohkeesta suonta ikävästi!

LMK: tällänen kuvaus iskiaksesta: "Kummassakin jalassa on pitkä lonkkahermo, joka kulkee pakaroiden ja reiden takaosan kautta jalkaterään ja varpaisiin asti. Iskiaskipu tuntuu koko lonkkahermojen ja niiden haarojen alueella, joten vaikka ongelma syntyykin alaselän lannerangan nikamissa, oireet tuntuvat pääasiassa alaraajoissa."

Mulla tuntuu iskias ainakin jalassa lonkasta alaspäin, ei siis selässä. Selkäkin on kipee kyllä, ku kaikki paikat löystyy ja nukkuu huonossa asennossa..

Ja joo, syön kans magnesiumia, kun alko jalat oireileen. en ihan joka päivä mut kummiski :)

Juuri täältä pari päivää sitten olin lueskellut pohjekrampeista ja suonenvedoista, aattelin että kas kun mulla ei oo ollu. Noh, eilen ja tänään aamulla kauhee kramppi pohkeessa! Huh mikä tunne. :D Nyt oon selästä sairaslomalla kaks viikkoa, myös häpyluu ollut kipeä.. Ahdistaa jotenkin tää raihnasuus kun haluis olla töissä että aikakin menis nopeemmin!

Tänään on pyörryttänyt koko päivä silloin tällöin. Mulla oli viime mittauksella verenpaineet 97, joten oon tottunut että jos nopeesti nousee niin saattaa huipata. Mut tää on erilaista, saattaa kesken ruuanlaiton tuntua et maailma kallistuu, kellään muulla samanlaista? Tyttö oksensi tänään 2 kertaa, onkohan tää sit vaan saman pöpön eri ilmentymä.. ei auttanu suolasen syöntikään.

Anime, mulla oli kans viime viikolla samanlaista. Meinasin kerran ihan tosissaan pyörtyä ja tosi helposti alkoi huimaamaan kun pitkään oli jaloillaan. Terkkari sanoi, että johtuu verenkierrollisista muutoksista ja on ihan normaalia. Mulla verenpaine on kanssa ollu tasasen matala koko ajan ja hemoglobiini hyvä, ei siis selittyny noilla.

Ok, no mä vähän Googlailinkin ja tulin samaan tulokseen että joillakin kuuluu raskauteen. Ei vaan ennen oo ollu tällasta niin vähän epäilytti et mitäs nyt tapahtuu :) Tänään ei oo huipannut, tosin vetsäin jo kaheksan jälkeen mun lounassalaatin ja siihen suklaata päälle ettei ainakaan verensokereista johdu :D Hemoglobiini mullakin hyvä ja verenpaineet ollu tasasesti matalat, oikeestaan kyllä vaan laskusuunnassa.

Mulla lähti tuossa pari viikkoa sitten taju ihan kokonaan. Olin lentokoneessa, jossa ilmanpaine on matalampi (vastaa noin 1500-2000 metrin korkeutta). Muuten on välillä huimannut, mutta nyt meni istuessa siis ihan kokonaan pimeäksi. Neuvola rauhoitteli, että aika normaalia, jos ei maanpinnalla taju lähde. Mutta lentäminen (ja vuorikiipeily :wink) on nyt loppuraskauden sitten pois laskuista.

Mites o ko muilla ollu lonkkasärkyä? Mä oon tainnuikn valitella miten oikeaa lonkkaa särkee, mutta nyt on kyllä kipeytynyt vasenkin lonkka. Tosi hankala nukkua ja siihen päälle kun alkaa polviakin yöllä monesti särkemään niin aika pätkittäistä on meikän nukkuminen

JMT: juu, ihan kiitettävästi on kyllä lonkkiakin särkenyt! Ja se vaihtelee, välillä toista ja välillä toista. Joskus kipeytyy ihan pienimmästäkin ja joskus taas voi vaikka käydä lenkillä ilman kipuja. Ihania mummovaivoja :p

Siis ei mulla liikkuessa oo pahakaan noi lonkat mut auta armias yöllä ja sitten heti aamusta kun herää :eek:

Emppuliina, musta alkaa tuntumaan, et kaikki omituinen on normaalia raskaana :D Mullakin naksuu lantio vähän joka suunnasta!

• Tykkään
Reaktiot: LMK
Siltä tuntuu joo. :D Päänsäryt mitä oli koko ajan ennen raskautta on kadonnu mutta miljoona muuta vaivaa tullu tilalle. :D

JMT, todellakin on lonkat kipeenä, ihan järkyttävää joinain öinä! raskaanaolo on mun mielestä vaan erilaisia särkyjä ja pahoinvointeja, jotka vaihtaa paikkaa. vaan harvoin aamulla on hetken aikaa hyvä olla, kunnes nousee sängystä..

Omituisista oireista kun puhutaan niin semmonen pieni jännä juttu minkä oon huomannu, on että mun naha "poksuu" :grin tässä raskaudessa vähemmän kuin viimeksi. Neuvolan tätikään ei osannut sanoa mitä se on. Mieskin kuulee sen jos satutaan olemaan hiljaa, ääni on vähän kuin kynsillä neppaisi yhteen tai pienesti kielellä maiskauttaisi, tosi vaikea selittää. Pari kertaa päivässä poksahtelen.

Anime, kirjoitin samasta napsunnnasta joku aika sitten. Muistan aiemmista raskauksista "vaivan". Mutta kysymys edelleen kuuluu: olenko se minä, mun kohtu vai vauva? Hauskaa se joka tapauksessa on. Joskus tuntuu, että vauva morsettaa.

Hngh! Täällä 29+0 ja Peruna on alkanut vaatia tilaa kylkiluiden alta. Kokoajan inhottava paineentunne kyljessä/kylkiluiden alla. Kaipaan selinmakuuta :/ Enää ei voi edes tyynyjä vasten maata selällään kun tuntuu että happi loppuu kun pulssi nousee niin korkeaksi. Ei tämä oikein ravistelemalla ja hyppimälläkään vaihda asentoa. Oletteko löytäneet hyviä kikkoja olon helpottamiseen?

Synnytys helpottaa. Siihen saakka kokeile rennosti tukityynytettyä kylkiasentoa. Kuuntele omaa kehoasi; pulssisikin jo tuntuu kertovan, että selinmakuun yöt ovat toistaiseksi ohi.

Välillä kyllä tuntuu kuin joku meinais työntyä mahasta ulos, nousee sellanen "kuula" esiin :D Mut ei taida olla pääkuula, vaan peppu?? :)

Takaisin