RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kirjotin vahingossa väärään ketjuun tekstin ja yritin poistaa mut entie miten saa koko jutun pois ni laitoin sit et piste.. :D
Tää raskaus tekee kauheeta dementtiaaa ja sähläämistä.. :D

Sanoppa muuta, itsekin sekoilen vaikka mitä.. Nyt mulla on alkanut kausi että pistän tavaroita ihan outoihin paikkoihin ja sit myöhemmin etsin tunteja missä ne on :D Onneksi voi vielä kaiken "hölmöyden" pistää raskauden piikkiin ;)

Rosmariini, tiedän tunteen! Mäkin oon välillä pohtinut pissatulehduksen mahdollisuutta (itse asiassa ennen joulua kävin tarkistuttaankin sen, oli ekoja liitoskipuja silloin), ja nyt pohdin et entäs jos osa tästä alavatsan kipuilusta onkin supistelua.. Kun on jatkuvasti vähän joka paikka kipeenä liitosten takia, niin pelkään et sinne peittyy alle sellaisiakin kipuja, joihin pitäisi reagoida! Mutta jos pissatulehdus pohdituttaa, niin kipinkapin lähete neuvolasta ja pissanäytteelle. Se on niin helppo tarkistaa, että todellakin better safe than sorry!

Muutes.. Onko muilla hiukset ohentuneet raskauden aikana?
Mulla on tukkaa tippunut niin paljon päästä ja haurastunut, että meinaa itku päästä kun peiliin katsoo! Mulla ei oo koskaan ollut muutenkaan mikään paksu tukka, niin nyt tää on ihan hiirenhäntä :(
Vitamiineja jne syön. Joten ajattelin käydä ostamassa biotiiniä tms apteekista viikonloppuna. Onko kenelläkään mitään vinkkejä välttää tää kaljuuntuminen? :(

LMK Mulla ainakin heti ihan alusta asti lähteny aika paljo hiuksia, mutta uutta tulee tilalle niin tosi paljo semmosia lyhkäsiä hiuksia tossa pitkien seassa ja ne sitten mukavasti näin talvella töröttää sitten sähkösenä pystyssä

JMT:
Mäki yritin eilen kattella olisinko nähny, että olis alkanu uutta kasvamaan niin en ainakaan huomannut mitään :--( Jospa nyt toi biotiini vai mikä lie vähän toisi boostia! Mä en oo mitenkään pinnallinen, mutta onhan tää nyt ihan kamalaa, että tukka lähtee! :o

No kyllä tympäsee itteäki kun ponnarin paksuus puolittunut nyt raskaus aikana :(

Ei välttämättä lohduta nyt, mutta todennäköisesti hiukset palaavat normaalipaksuuteen viimeistään imetyksen vähetessä, kun hormonit palautuvat normaaliksi.

Joo näin mun ystäväkampaaja myös sanoi.. Mutta ei tosiaan paljon lohduta :D

Mulla tänään ollu huimausta mutta RR ihan normaali ku mittasin. Vähän pistää miettimään ku seistessä tuli sellanen olo.

Onko kellään tullut nyt raskauden aikana reikiä hampaisiin? Itse huomasin että yksi reikä on tullut ja alkaa olla jo hieman kipeäkin. Ikinä minulla ei ole yhtäkään reikää ollut ja nyt sitten on vaikka hampaat pesen hyvin aamuin illoin. Mitenkäs onko kokemuksia, että käyvätkö poraamaan näin raskausaikana? Ja miten sen puudutusaineen kanssa...? Käytetäänkö sellaisia kun on raskaana?

Luin että raskausaikana tulee helpommin reikiä. Itse kävin hammaslääkärin päivystyksessä yhdestä muusta syystä ja siellä sanottiin ettei raskauden aikana mielellään tehdä toimenpiteitä ellei ole pakko. Mielenkiinnosta kyselin heiltä kaikkea ja he sanoivat, että puudutusta ei saa ja jos kipulääkkeeksi toimenpiteen jälkeen tarvitsee muuta kuin Panadolia niin eivät ala operoimaan ellei hampaat ole ihan kauheassa kunnossa.

Kyfi, soita ihmeessä hammaslääkäriin ja kysy tuosta reiästä. Eihän se ole kiva jos on kipeä :/
Itse en ole ottanut reiän paikkaukseen puudutusta eikä siihen tarvita vahvoja jälkihoitolääkkeitäkään, mutta en tiedä mikä hammaslääkärin kanta on reikien paikkauksessa raskausaikana.

Kävin tarkastuksessa aiemmin, ja löytyi reikä. Mulla koskaan ollut reikiä, en tiedä edes miltä ne näyttää ja tuntuu. Ei oo kipeä. Varas mulle ajan lääkärille, se ois kohta, ja sanoi et jos ei mahan takia pysty olemaan mukavasti siinä tuolissa niin voi kyllä siirtää ajan synnytyksen jälkeiselle ajalle... Nyt alkoi pelottaa, vaikka ei oo mitään hammaslääkäri pelkoa ollut...jos ei puuduteta.... mut en kyllä tiiä et sattuuko se poraus edes... :D Ehkä vaan jänistän ja siirrän aikaa...

Mulla on hammaslääkäripelko, eikä mulle edes ole ikinä käynyt mitään dramaattista siellä :grin Mutta jotenkin se haju hammaslääkäreissä on kauhea enkä tykkää, kun suuta sörkitään. Poraus ei sinänsä satu (mun mielestä), mutta se vihloo inhottavasti.. Aika nopeasti he yleensä saavat reiät paikattua (jos ei ole iso reikä/vaikeassa paikassa), ihan parissa minuutissa, siksi en ole viitsinyt puudutetta ottaa, kun mulla on pari pientä reiänalkua ollut.

Niin siis selvennykseksi, mulla oli viisaudenhampaasta kyse, kun kävin nyt päivystyksessä. Siihen tarvitaan niin helvetisti puudutteita ja jälkihoitoon buranaa+panadolia, niin sanoivat, ettei sitä tarvitse nyt ottaa pois. Menen sitten synnytyksen jälkeen, kun voin taas syödä buranaa ja he voivat pistää kunnon puudutteet. Vaikka ei tekisi mieli mennä silloinkaan, mutta parempihan se on repiä irti niin ei vaivaa enää .... :wideyed:

Kävin tarkastuksessa yritysaikana ja sanoin voivani olla raskaana. Lääkärin mukaan reiän paikkauksen vaatima puudutus on niin paikallinen ja pieni määrä, että sen voi laittaa vaikka olisikin raskaana. Eli menkää rohkeasti tarkastukseen ja paikkaukseen, viisaudenhampaan poisto on kuitenkin paljon isompi operaatio. Hampaanpoistossa on aina myös tulehdusvaara ja sitten voi tarvita antibiootit jne.

Eilen alkoi todella kovat kivut selässä ja kyljessä-> acutaan koko päivän tutkimuksiin joissa selvisi että mulla oikean puolimmainen munuaisallas täyttyy nesteellä (koska elimet nousee ylöspäin ja painaa) ja aiheuttaa kipua. Toisilla keho reagoi kovina liitos- kohdun kasvu- ja lantion löystymiseen vaan tosi kovina kipuina. Eli tämä lähtee sitten synnyttämällä.. pitkä loppuraskaus tulossa kun pidemmät seisoskelut/kävely ja jalannosto aiheuttaa kipua.

Voi ei rosmariini! :( Kovasti tsemppejä ja jaksamisia sinulle loppuraskauteen!

Mulla paikattiin 2 reikää viime raskaudessa kera puudutteen, ja joutuivat sitä vielä lisäämäänkin kesken kaiken.
Ja myöskään koskaan ennen ei oo ollut reikiä.

Mä oon vaan niin h#vetin huonolla tuulella koko ajan, aamusta iltaan, 24/7. Mistään ei saa mielihyvää, mikään ei innosta ja kaikki tekeminen pakkopullaa. Voispa vaan nukkua sinne toukokuulle asti... Oon inhottava muille ja tunnen siitä hirveetä syyllisyyttä ja sit taas ottaa kahta kauheemmin päähän ja menee ihan itkee kollottamiseks. Mies yrittää olla ymmärtäväinen mut raja se tulee hälläkii vastaan jossain vaiheessa. Kohta oon varmaan saanu tän parisuhteenkii siihen jamaan ettei oo paluuta entiseen. Voi #)%-•#• sanon minä.
Kiitos ja anteeks, oli pakko vähän purkautua.

Takaisin