RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kans syöny magnesiumsitraattia, Multitabsia on semmosena pureskeltavana, ja lisäks kans raskausajan monivitamiinit. Katsottiin apteekin tädin kanssa yhdessä että ne sopii yhteen. En voi kyllä sanoa että olis krampit loppuneet mutta ainakin niitä tulee vähän harvemmin.. ehkä..

Itse söin viime raskaudessa reseptille saatuja magnesium-pillereitä, itsellä muistan ainakin helpottaneen se kivun aste krampatessa.

Mun on kans varmaan pakko alkaa popsia pillereitä kun melkeen joka yö jalka kramppaa..Se kipu on kyllä jotain täysin sietämätöntä.... :(

Tää lonkkien kipu on jotain sietämätöntä! Varsinkin öisin kun joutuu olemaan pitkään paikallaan. Tuntuu myös että alapäässä olisi kamala paine...jomottaa ja särkee niin kovin välillä... aaargh.. :(

Kyfi ootko koittanu nukkua tyyny jalkojen välissä? Mulla ainakin auttaa iskiakseen ja joskus ollu kans lonkat kipeät jos ei oo ollu tyyny jalkojen välissä

Joo suosittelen imetystyynyä jalkojen väliin yöllä, ite heräilin aiemmin parin tunnin välein lonkkakipuihin mutta tyynyn kanssa oon saanu nukuttua yhtäjaksoisesti aamuun asti! :)

Hitsit kun multa puuttuu se imetystyyny, kun tarvis sellasen paksumman ja pitkän tyynyn, joka yltäis vielä nilkkojenkin väliin. Yks littana tyyny vaan ollut jalkojen välissä. Sellanen ois paras joka yltäis päähän asti niin sitä vois vielä halia :D

Täällä oli puhetta tosta tyynystä ja tarvii varmaan kokella itekkin kun mulla öisin särkee lonkat.. Auttaako se siihen alempana olevaankin lonkkaan vai vaan ylempänä olevaan kun mulla kipeytyy se alempi pahemmin??? Tuota iskias kipua on kans...

Ok,kiitos vinkistä. :) Täytyy kokeilla jos auttas kans..

Oon koittanu vaikka mitä.. Imetystyyny on ollu jalkojen välissä jo kohta pari kuukautta :( Muutama viikko sitten laitoin vähän peittoja lisää pehmentämään alla olevaa lonkkaa. On vähän helpottanut mutta silti pitää öisin jatkuvasti heräillä ja vaihtaa kyljeltä toiselle.. :( Ja tuntuu että jalat pitäis saada koko ajan ylös kun tuntuu et se lonkkakipu säteilee pohkeisiin saakka ja tuntuu että ne olis ihan tukossa kun on niin mahottoman kipeät! Mutta katsellaan jos tässä jotakin keksisi vielä... :) Sitten kun on koko ajan vuodelevossa niin tietenkin rasittuu entisestään..

Mulla lonkat levossa onneksi vielä pysyneet kivuttomina, vain rasituksessa oireilevat. Mutta toi turvotus! Sormet ei välillä taivu ja sukista jää hirmuiset painaumat... ja osa sukista liian kireitä, ei saa enää vedettyä jalkaan osaa :p Sitten kädet puutuu, aamullakin kun makailee sängyssä ja selaa kännyä, niin käsistä lähtee melkein heti tunto ja pakko nousta ylös räplään :wacky:

Jos oot yhtään käsityöihminen niin neulominen kuulemma jeesaa hyvin tuohon sormien turvotukseen.

En ole normaalistikaan turvottelevaa tyyppiä, eikä mulla ole vielä ollut ollenkaan turvotuksia käsissä tai jaloissa. Sormukset mahtuu ihan yhtä hyvin kun ennenkin eikä sukista jää minkäänlaisia painaumia. Tuntuu siltä, että mahassa on turvotusta sit senkin edestä... :p Kiristää ja ahdistaa ja närästää kun tyyppi yrittää laajentaa reviiriään tuolla massussa!

Kokeilkaa kyljellä nukkuessa hali-/masu-/polvityynyn lisäksi tyynyä selkäpuolella tukemassa lantiota/selkää kylkiasennossa. Itse oon huomannut, ett jeesaa ja rentouttaa selkälihaksia.

Mie normaalisti nukun kyljellään niin että ylempi jalka menee alimman "ohi", niinkuin puoliksi mahallaan. Oon sit yrittänyt mahan kanssa nukkua tyyny jalkojen välissä ihan kyljellään, lantio puutuen ja aina kellahtaen selälleen. Viime yönä laitoinkin tyynyt patjalle polvien kohdalle ja ylin jalka lepäs niitten päällä. (Ymmärsiköhän kukaan?? :D ) Mut ai että oli hyvät unet :) Toivottavasti ei ollut vain yhden yön juttu.

Takaisin