RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi luoja, eikö tää pahoinvointi meinaa loppua ollenkaan :yuck: Tänään joutu hyppään bussista pois työmatkalla ja käymään eurolla rautatieaseman vessassa yrjöömässä! Kallista lystiä :confused: Lisäksi nyt taas liitoskivut meinaa vaivata ja vasen lonkka on kipee ja raskaustukivyö vaan kiristää ja kaikki on huonosti :mad: Nyt ei oo hyvä päivä... viimeisellä kolmanneksella mennään, eli kaippa se tästä vaan pahenee :sad001 Kaks kuukautta äippäloman alkuun, mä en haluuuuuuuu :wideyed:

Argh, päätä särkee taas...eilenkin joutui ottamaan pari kertaa särkylääkettä...kaippa taas joutuu kävelemään lääkekaapille :( En kyllä tiiä onko tää mikään raskausoire, mut pakko tulla tänne valittamaan, ehkä se valittamalla lähtee :D

Mulla on päänsäryt aikalailla kadonneet! Välillä aina uhkailee, mut sit menee kahvilla tai itsekseen ohi, ja kolmeen viikkoon en ole joutunut särkylääkkeitä ottamaan. Sitä ennen siis jouduin usein syömään ihan koko alkuraskauden ajan. Mulla siis myös tuo kahvi vie usein sellaisen orastavan päänsäryn, eikä se sitten tule ollenkaan päälle. Tämä tuli täytenä yllätyksenä, koska en ole ikinä kahvia juonut, kun en välitä mausta! Mistään riippuvuusoireista ei siis voi olla kyse, en yhtään tiedä mihin perustuu, mutta luin vinkin jostain ja nyt on toiminut jo niin monta kertaa, ettei oikein voi olla enää sattumaa.

Mä olen nyt jonkin aikaa kärsinyt ikävistä nivuskivuista. Varsinkin häpyluuhun sattuu. Liikuntasuoritukset pahentavat asiaa :sad001 Muuten olis kaikki tosi jees. Onneks neuvola perjantaina, niin saa ehkä jotain neuvoja tähän. Ainakin se tukivyö vissiin pitää hankkia.

Mamma cantante, anteeksi masennuksesta, mutta eipä noihin liitoskipuihin taida muuta apua olla kuin se tukivyö. Ja hanki sitten sellainen kunnon tarrakiinnityksellinen vyö, ei mitään tuubia, tosin sellaisesta voi olla iloa lisätukena. Mutta hyvä puoli on että kivuista tuskin on vaaraa tai haittaa muksulle, eli niin paljon voi mennä ja tehdä kuin vaan itse hammasta purren pystyy. Mulle neuvolalääkäri sanoi, kun asiaa kysyin, että jos nyt jää sohvalle, niin sieltä ei sitten enää ylös pääse, eli tietty omien voimien mukaan, mutta muuta haittaa kivusta ei ole. Pohdin nykyään aika tarkkaan, mihin tahdon päivän voimani käyttää, kivut käy ylitsepääsemättömiksi aika nopeasti, jos enemmän kävelee tai istuu. Pitää vaan malttaa rauhoittaa tahtia ja makoilla tarpeeksi sohvalla! Ja tyyny polvien väliin nukkuessa :)

Jeps... Kyllä tästä hengissä selviää..! Saunan lämpö onneksi auttaa vähän, jos menee liian pahaksi kipu. Nyt pääsee jo ihan kävelemäänkin taas kun siellä hetken lojui :p Mies sanoi, että lämmitetään sitten vaan sauna aina tarvittaessa, nou problem.

Tänään oli ihan hullu päivä töissä en ehtiny pitää yhtään taukoo ja söin vaa kiivin ohi mennen :) nyt sit onki pää aivan helkutin kipee ja mies oli kauheen kiukkunen ku en ollu syöny että pitää syödä että toukka kasvaa isoks ja vahvaks :)

Mulla on kanssa noi nivuskivut olleet riesana jo pari kuukautta, todella turhauttavaa varsinkin kun oon aika reipas kävelijä ollut aina, ja sitä vauhtia on ihan mahdoton hidastaa. Viikonloppuna shoppailtiin kans miehen kanssa ja oli kyllä tuskaa se kaupoilla lorviminen, aina piti istahtaa lepäämään kun joku tuolin tapainen vaan osui silmään :D Ja ilman tukivyötä ei oo puhettakaan lähteä minnekään lähikauppaa pidemmälle. Meillä on vielä helmikuun loppupuolelle keikkaliput ostettuna kun miehen kysyessä asiasta olin todennut vaan että "joojoo kyllähän mä nyt helposti sillon vielä jaksan!" Niinpä, jää nähtäväksi miten hyvin sit oikeesti jaksaa.. :/

Liitos- ja selkäkkipuihin auttaa kylpylä! Lilluminen lämpimässä altaassa tekee kuulkaa ihmeitä noille kivuille.. Harmi vaan kun ei voi joka viikonloppu mennä tai ees kerran kuussa... tai oikeastaan, mehän ollaan melkein kerran kuussa käyty jossain kylpylässä kun on noita "kissan ristiäisiä" ollut vähän siellä sun täällä. :) Kylpyamme ois luksusta.. miksei nykyasuntoihin enää asenneta niitä??

Sitt toiseen ja vähän intiimimpään asiaan. Mites teillä noi halut jakselee?? Itse oon huomannut, ett vaikk edelleen oon hellyyden kipeä kylkihiirulainen niin ei toi peiton heiluttelu oikein kiinnosta enää ja jos kiinnostaa niin alapää on kuitenkin kuiva kuin sahara.. Onneks on luikkarit keksitty. Onneksi miehelläkin hyrrää näköjään hormoonit samalla tavalla eli hellyyttä ja syliä kyllä piisaa, mutt seksihalut on vähän vähemmällä. Sanoi kyllä kanssa, ett on jo pikkuisen alkanut pelottamaan ett satuttaa masua niissä touhuissa.. :)

Meillä on ollut aikas rauhallista koko raskausajan. Voin tosi huonosti koko ekan kolmanneksen, ei käynyt juuri ajatuskaan mielessä! Ja sen jälkeenkin on ollut jos jonkinmoista vaivaa, halut vähän kärsii, kun kolottaa ja jomottaa ja vatsa on tiellä. Juuri nyt en oikein edes halua ottaa selvää, miltä seksi tuntuisi, kun häpyliitos on niin pirun kipeä.. Jotain tähän pitäisi keksiä, mutta onneksi hellyyttä ja muuta raskaus ei ole haitannut, kaippa sitä vähän rauhallisemmalla tahdilla raskausajan pärjää :D (koska sitten vauva-aikanahan me ei muuta tehdäkään xD hehe...)

Meillä oikeastaan vaikuttanu muuta ku sillo pahimman pahoinvoinnin aikaan ja iskias kun oli pahimmillaan. Muuten menee suht normaaliin tapaan :)

Aika on/off... Sais kyllä tulla tulla toi on vähän useemmin mutta näyttää kyllä siltä että laatu korvaa määrän. Vitsailinki tossa kaverille että nyt ymmärrän miks esim. lestadiolaiset haluaa olla koko ajan raskaana...

Nyt vielä ootellaan että ne tissit kasvaa...

24+2

Itsellä ollut myös lieviä liitoskipuja(verrattuna edeltävään raskauteen), tuntuu et on nivuset myös jumissa, siitä tiedä liittykö suoraan raskauteen vai enempikin tähän vähäiseen liikkumiseen raskausaikana. Miten lie mutta nivusten venyttely on tuntunut nyt aivan autuaalta :smug:

Ja ah täällä olikin mukavasti alkanut juuri keskustelu aiheesta mistä meinasin tulla itse keskustelua avaamaan, en siis joudu odottelemaan muiden kommentteja niin kauaa :grin
Itsellä on kadonneet halut nyt lähiviikkoina aikas olemattomiin, ainakin omalla asteikollani, ja kuivun älyttömän nopeasti eikä muutenkaan tunnu niin hyvältä kuin ennen. Eikä myöskään tunnu paikat kestävän samalla tavalla kuin ennen, on tässä viimesen kuukauden aikana toisinaan tuntunut normaalin aktin jälkeen alapää siltä kuin olisin juuri ollut ties millä seksimaratonilla :confused:

Ihme nipistävää kipua ympäri vatsaa, varsinkin yöt on hankala nukkua kun sattuu ja mikään asento ei ole hyvä. Onkohan tää kipuilu ihan normaalia kasvukipua tai jotain?

Rannekanavaoireyhtymä iski, en muistanutkaan tätä.. eli öisin oikea käsi puutuu. Tää varmaan vaan pahenee odotuksen myötä ja tulee vasempaankin käteen...

Sängyn puolella on ollu hiljasta, oon niin naatti aina iltasin eikä toi mahakaan ehkä miestä niin sytytä :confused:

Apuva, mullakin varmaan edessä toi käsien puutuminen..viimeks oli hieman hankalaa koittaa neuloa, ja muistaakseni välillä ihan haarukalla syöminenkin..eikä... Mulla öisin puutuu jalka tai lantio tai peppu tai joku osa, en osaa selittää :D Ja vaikka menen kyljelleen, niin monesti herään selältään.

Ja ollut nyt sellasta jotain "menkkajomoa". Tekis mieli mennä ulkoilemaan, mut on jo valmiiksi vaikea olo. Ja lisäksi vielä sellanen "tulen kohta kipeeksi" olo, kurkku vähä kipeenä.

Onko joku ottanut magnesiumia suonenvetoihin? Missä muodossa? Tabletteja vai jotain muuta? Taisin joskus nähdä jotain kivennäisvettäkin johon sitä oli lisätty... Mammavitamiinia syön kyllä jo. Mutta karmii ajatus siitä, et herää siihen kauheeseen kramppiin, auts, yks yö sellanen jo tuli ja pohje ollut kipee sen jälkeen jo pari päivää.

Mä oon nyt ottanut aina iltaisin magnesiumsitraattia.Ei oo niin usein vetänyt suonta,en tiiä kyllä johtuuko tosta vai mistä.

Takaisin