RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla paineen tunteet jatkuu alamahalla, levossa helpottaa mutta liikkuessa välillä tuntuu tosi pahalta.
Tänään soitin neuvolaan asiasta, kävin labrassa virtsakokeessa, perjantaina saan tulokset että onko virtsatulehdusta. Loppuviikon kirjoitti sairaslomaa kerran levossa helpottaa selvästi :) Pomolle ilmoitin asiasta, ennen kun lähdin labraan niin se oli kyllä niin äkänen. Pomot ei näytä tajuavan aina :(

Mulla on kans muutaman kerran ollu tota et suupielet kuivaa ja aukeilee vähän :/ menee itestään ohi ja tulee taas. Runsas rasvailu auttaa!

:confused: Aukeilee suupielet ja ensimmäistä kertaa elämässä yskänrokko ilmestyi suupieleen.

Jos huulet rohtuu/halkeilee kovasti normaalia enemmän, kannattaa tarkistaa nesteiden ja B-vitamiinin määrä. Voi kertoa kuivumisesta ja/tai B-vitamiinin puutoksesta. Toki voi liittyä ihan vaan kelien kylmenemiseenkin.

Pähkinä88, mulla on ihan sama homma! Jatkuva paineen tunne alamahassa, pahenee iltaa kohti ja rasituksessa. Ja juoksuttaa jatkuvasti pissillä. Kiristää ja tuntuu inhalta koko vatsan alueella. Kävin antamassa pissanäytteen, joka oli puhdas. Sain myös ajan neuvolalääkärille, jossa kävin eilen. Kohdunsuu kiinni eikä mitään kypsymisen merkkejä ollut, eikä tulehduksellistakaan. Katto vielä ultralla, että vauva on pää alaspäin ja kaikki ok. Epäili pissityksen ja paineen johtuvan just siitä, että vauvan pää painaa, ja mahan kiristys johtuu nopeesta kasvusta. Nyt nimittäin tää maha on alkanu vasta kasvaa hirmusella vauhdilla! En saanut saikkua, mutta en koe tarvitsevanikaan kun kaikki on ok. :)

Onneks löyty kohtalotoveri, ja onneksi ei ole vaarallista :) Sain aamulla pissatestin tuloksen ja puhdas oli. Alkuviikosta kokeilen töissä oloa ja jos tuntuu edelleen pahalta niin sitten lääkäriin. Neuvola täti sanoi minullekin tuota että paineen tunne johtuu nähtävästi siitä että maha kasvaa nyt nopeaa vauhtia, mutta on hidastettava tahtia ja levättävä tarvittaessa. Nyt on helpottunut olo että tää taitaakin olla normaalia :) ainoo miinus että ku on fyysinen työ niin tuntuu tosi pahalta työskennellä :(

Pähkinä88, sulla ei sitten ole mahdollista vaihtaa kevyempiin hommiin? Ikävää jos haluaisi vielä olla töissä mutta ei pysty. :( Mulla on aikalailla toimistotyötä, joten kummempiin fyysisiin ponnisteluihin en joudu. Töissä on vaan niin kiirettä, että välillä tuntuu siltä että haluais jo keventää esim 4-päiväseen työviikkoon!

Ei mulla oikein oo mahdollista vaihtaa kevyempiin hommiin. Täytyy vaan esimiehelle sanoa maanantaina että nyt mun täytyy ottaa iisimmin. Onneks ens viikon jälkeen alkaa loma ja saa viikon levätä :) Tää muutaman päivän lepo on kyllä auttanut vähän tuohon paineen tunteeseen :)

Olen vissiin kehittänyt allergian liikuntaa kohtaan... ajattelin tuossa, että taidampa lähteä aamulenkille, niin ei kauaakaan kun olin jo pönttöä halailemassa :eek::p Nyt olo sitten sen verran kurja, että ei taida lenkki ihan näin aamusella nyt luonnistua:confused:

Mullakin oli muuten tuollaisia alavatsan kipuiluja, tai ne alkoivat häpyluun kovana särkynä! Ne kuitenkin sitten todettiin vaarattomiksi kasvukivuiksi/liitoskivuiksi... mutta kyllä sitä ehti tässä jännittää, että mikähän ihme mua vaivaa ja onkohan pojulla kaikki hyvin! Poju nyt kuitenkin liikkui aktiivisesti ja vuotoja ei ollut, niin se rauhoitti mieltä. Eilinen sauna taisi sen verran rentouttaa, kun sen jälkeen ei kipuilua ole enää ollut :) Maha kyllä pompsahtanu pienessä ajassa esille oikein kunnolla, joten olisi se kai ihme jos ei missään tuntuis :wink

Kävin eilen varuiksi lääkärissä, kun säikähdin yöllä harjoitussupistuksia oikein kunnolla. Olin niistä lukenut kyllä jonkun verrankin, mutta kaikki tieto ja kokemukset mitä löysin puhuivat ns. kivuttomista harjoitussupistukista. Ja taas monissa teksteissä kerrottiin kivuliaiden supistusten voivan olla merkki ennenaikaisesta synnytyksestä.

Mulla siis tuli nyt loman aikana kahtena yönä menkkakivuilta tuntuvia kramppeja. Kramppailu eteni aaltomaisesti, eli välillä helpotti ja välillä koveni ja molemmilla kerroilla kesti noin 5-10 min. Liikkuminen, asennon vaihto, juominen yms. ei auttanut. Loppuivat sitten molemmilla kerroilla itsestään.

Gynegologi oli entinen HYKS:n synnytyslääkäri, nykyisin Diacorissa töissä. Erittäin kokenut herrasmies siis. Sanoi, että tuollaiset kivuliaatkin harjoitussupistukset ovat täysin normaaleja eikä mitään syytä huoleen, jos ne loppuvat tunnin levolla. Saa tulla kuulemma vaikka päivittäinkin ja silti ihan ok.

Ultrasi sitten kaikki mahdolliset ja kohdunkaula oli käytännössä niin pitkä ja kohdunsuu niin kiinni kuin ne nyt käytännössä voi olla.

Lääkäri sanoi vielä, ettei tuollaiset yksittäiset supistukset "tee mitään" (avaa suuta tai lyhennä kaulaa) ja että sitten, jos ennen aikainen synnytys todella alkaa, "sen kyllä huomaa" :)

Halusin tämän siis jakaa, jos joku muukin tuskailee kivuliaiden satunnaisten supistusten kanssa, että normaalia on.

Täällä töissä ollessa kipeytyy selkä entisestään ja "mahan juuri" oli eilen kyllä ihan sina kipee :/

Jonsku88, sanopa muuta! Omepratsoli+Rennie on hyvä yhdistelmä. Pakko ottaa omepratsolia edes joka toinen päivä, muuten ei selviä hengissä työpäivistä.

Mä oon nyt pari päivää ollu itkunen ja oon pähkäilly et pärjätäänkö me ton pienen ihmistaimen kanssa.. Mutta kai tää kuuluu "taudin" kuvaan <3

Takaisin