RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nonnih! Täällä nyt aiemmin tullut roskisplussa antoi vihdoin aamulla tulosta jo 3min sisällä :) ihanaa huomenta tännekkin! Nyt kauhulla odottaen millä viikolla pahoinvointi alkaa.. mutta kaikki on sen arvoista! :) Kp 29/28

Liitteet

• 20141015_064946.jpg
    20141015_064946.jpg
    405.3 KB · Katsottu: 36
Noniin ja lääkäriin aika 10.20 miettimään tätä sairasloman jatkumisasiaa.. Ei tää ainakaan helpottumaan päin ole. Eilen perus kolmen oksennuksen päivä, nyt jo aamusta saanut yökkiä mutta kun keskityin, niin pysyi sisällä kolme ruisvarrasnappia ja muutama kulaus mehukeittoa. Poikakin vielä sairaana, yskii kuivaa yskää ja yöllä tuli yskimään meidän väliin. Itse tuli sit valvoskeltua kun en oikein ole tottunut nukkumaan poika välissä, ja paha olokin kerkes välissä tulemaan niin piti sit juoda ja yrittää keskittää ajatuksia muualle. Ei oo heleppoo ei.

Huh helpotus. Eilen näin varhaisutrassa sydämen sykkeen!!! Nyt siis alan itsekin uskomaan tämän todeksi. Tosin nyt tajusin että jännittää yhä enemmän. Lapsettomuuspolilla siis käväisin tällä erää viimeisen kerran ja kotimatkalla kurvasin ilmoittautumassa neuvolaan. Aika sinne vasta parin viikon päässä viikolla 9+.
Työterveydessä oli maanantaina pakko käydä valittamassa huonovointisuutta ja pyörrytystä, sain 4 päivää lepoa ja huomiselle torstaille uuden ajan. Inhottaa mennä sinne uudelleen voivottelemaan, ehdottomasti kaipaisin lisää saikkua mutta hävettää kysellä sitä.:sad001
Ja se lääkäri kirjoitti reippaasti todistukseen syyksi raskauspahoinvointi... en mä vielä olis halunnu 7+ vaiheessa sitä julkistaa :confused: Ärsyttää!!!!

Noniin, sairasloma jatkuu ad. 26.10. Jotenki kivi putos harteilta, kun lääkärikin totesi, ettet sinä nyt tyttö hyvä ole työkuntoinen. Sain myös reseptillä pahoinvointiin lääkettä, Zofrania. Itse olen tätä jakanut lähinnä syöpäpotilaille, mutta pakkohan se on koittaa. Kyllä minä tuohon lääkäriin luotan. Otin lääkkeen tuossa puoltoista tuntia sitten, ei mitenkään erityiseltä vielä oo vaikuttanut, no ei nyt ole tarvinnut oksentaa, mutta ei olo ole mikään huippu = pahoinvoimaton? Katsellaan. Seuraavana vuorossa sitten tippa jos ei tämä tästä ala helpottamaan.

Mulla tää väsymys on jotain niin järkyttävää, että nyt kun joudun illan ja yön olemaan taas töissä niin meinaa itku päästä kun stressaan sitä jo etukäteen. Taidan lähipäivinä jutella asiasta pomolle. Seuraavana kahtena viikkona kumpanakin olisi myös yksi 36h työvuoro normaalin viikkotyöajan lisänä. Ja ei, pitkää vuoroa seuraava päivä ei ole vapaapäivä.

Raskaana olevaahan ei voi velvoittaa yötyöhön jos siitä on jotakin terveydellistä haittaa, ja mielestäni tämä stressi ja lähestulkoon paniikkikohtauksen kaltainen tunne on terveydellinen haitta. Yritän kieltäytyä näistä pitkistä vuoroista kokonaan, vaikka tiedän kyllä että pomo on liiankin hyvä suostuttelemaan ja pehmentelemään asioita omaksi parhaakseen. Pitääkö tässä sitten hakea yksityiseltä lääkäriltä todistus tätä varten tai ruveta keksimään muita oireita (esim. supistelua), jos ei muuten minua kuunnella?? Olen vaan niin poikki.

En tiedä onko tämä nyt varsinainen raskausoire, mutta oire kuitenkin, joka on tullut nyt raskausaikana...

Mä oon nyt saanut parin viikon aikana aika usein sydämentykytyskohtauksia syömisen jälkeen. Pari viikkoa sitten tuli oikein sellasena rajuna, että pumppu hakkas niin vimmatuskin jonkun tunnin verran syömisen jälkeen (leposykkeet on yli 110). Sen jälkeen oon muutamia kertoja tullut lievempiä hakkaamiskohtauksia, varsinkin töissä lounastamisen jälkeen. En tajua mikä juttu tää nyt on. :confused: Mulla on kyl joskus aiemminkin (tosi harvoin) ollut vastaavaa ja kohtaukset on aina ilmenneet levossa. Myös sellaisia harmittomia jumpsauksia/hypähdyksiä tulee joskus, että sydän jättää lyönnin välistä tai tulee lisälyöntejä...

Onko kellään kokemusta vastaavasta? :anyone

kuukiurustakesään, 36h vuoro????? Siis kamala??? Ei mää en ymmärrä kuka pomo voi vaatia tekemään muutenkaan tollasia, niin saati sitten raskaana. Puhu neuvolalääkärille?

Maryshka, mulla oli alkuun semmosia muljauksia (kammiolisälyöntejä) ja pulssi hakkas levossakin tuhatta ja sataa. Mää veikkaan, että liittyis jotenkin lisääntyvään veren määrään nuo rytmihäiriöt. Jostakin luin, että vaarattomia kuitenkin olisivat?

Mää nyt perun puheeni siitä, etteikö mulla tulis tosta lääkkeestä loistava olo, sillä MUN OLO ON LOISTAVA. Söin äsken siis kuvitelkaa, leipää, jossa oli päällä kinkkua. SIIS kinkkua!! Mä en edes muistanu millasta on olla kun ei ole paha olo! Woooohoooooo. Mulle määrättiin tuota lääkettä vaan se 10tbl, mutta sillä nyt varmaan pääsee edes alkuun. Tämä olo on niin palkitseva... Voi luoja sentään!

Janezki, yöllä saa kyllä nukkua jos ei tule hälytyksiä. Minimissään 2+2+2 h, joskus jopa 8h ilman herätyksiä. Mutta rankkaa se on joka tapauksessa. Ja aion kyllä nyt kieltäytyä tekemästä näitä enemmän kuin 2/kk. Katson ensin jaksanko sen ja jos en jaksa, niin kieltäydyn kokonaan.

Nää mun sydänoireet kylläkin liittyy selvästi jotenkin syömiseen, sen lisäksi, että ilmenee levossa... toivottavasti ei oo viite mistään insuliinijutuista!

Maryshka, jos kertaakaan käy pyörryttämään tai menee taju ton tykytyksen takia, niin heti lääkäriin. Sillon voi olla oikeesti vaarallisesta rytmihäiriöstä kyse!

Nenän limakalvot olleet tosi kuivat jo ennen plussaakin mutta tänään 8+1 ilmeni eka kunnon nenäverenvuoto. Nyt istun vessassa kumarassa ja venailen että pääsisi takaisin nukkumaan.. Samoin kurkku kuivaa nenän yhteydessä. Hurraa. Muita samaan asiaan turhautuneita?

Yritän kieltäytyä näistä pitkistä vuoroista kokonaan, vaikka tiedän kyllä että pomo on liiankin hyvä suostuttelemaan ja pehmentelemään asioita omaksi parhaakseen. Pitääkö tässä sitten hakea yksityiseltä lääkäriltä todistus tätä varten tai ruveta keksimään muita oireita (esim. supistelua), jos ei muuten minua kuunnella?? Olen vaan niin poikki.

POIS TÖISTÄ!
Ainakin yö-sellaisista. Mä oon tässä nykysin jyrkkä! Työelämässä tullu vastaan ties mitä luistelijoita ja aina sinnittelin viimiseen asti, ettei mua vaan pidettäis sellasena. +työteho aina se 100%. Burn-out kierrehän siitä tuli ja jouduin nöyrtymään, et kuvitelkoon sit joku mua heikoks tai lusmuks, ihan sama. Toisin todistaminen ei oo mun terveyden arvosta. SAATI lapsen terveyden! Töutä ehdit tehdä siiten, kun on taas voimia ja turvallista. Ite oon ehtiy vähän "relautua" ennen raskaaks tuloa, mutta stressiherkkä oon edelleen. Senverran tullu luettua stressin vaikutuksista lapseen, et nyt yritän välttää sitä kaikin keinoin (ja yritän olla stressaamatta siitä... :D )

mä en ala, aamuisin ku herää niin kurkku kipee niin ku ois kinnon flunssa alkamassa, mutta helpottaa päivän aikana, yleensä päivä välissä et ei mitään ja nyt taas heräsin niin nielu kipee.. mä en tiiä miten tän kans olis ku sitte mietityttää et miten ton liikunnan kans ku ei tekis kieli pahentaa flunssaa jos tää ny on sitä toisaalta taas ku ihan ok olo kuuten päivän niin sitte "unohtuu" et ois kipee... tosi tympeetä

Eilinen kunnolla syöminen vissiin näkyy tässäkin päivässä, ei lievää huonoa pahaa oloa kummempaa ole tullut tänäänkään. :) Eilen sain onnenkyyneleet silmissä syötyä ruokaa. Tanssin ja hypin ja pompin pitkin kämppää ja ekaa kertaa moneen viikkoon oli HYVÄ olla. Lääkkeen ansiotahan tuo oli, mutta oli piristävää kokea tuollainenkin päivä, ettei tässä ihan maadu ja muserru. :) En noita nyt ajatellut joka päivä ottaa, jokin tuolla takaraivossa kuitenkin kolkuttelee, että jos tekisikin huonoa vauvalle.. Jos edes pari päivää viikossa olisi noin hyviä, niin sillähän sitä jo elää!

Hyvä janezki ! Ja älä turhaan huoli siitä lääkkeestä. Eiköhän noi ole talidomihässäkän jälkeen aika hyvin tutkittuja, eli vaaraa tuskin on :)

Mä jo aattelin,että pääsen kuin koira veräjästä pahoinvoinnin ja oksentamisen suhteen :) Nyt on vaan alkanut viime päivinä erilaiset hajut yökkäyttää.Tänään raskauden eka oksentaminen tulikin merisuolapussin hajusta...

Huh kun on hyvä päivä tänään! Väsyttää kyllä, mutta pahoinvointi on käytännössä pois. Mikä sitten saikin huolestumaan pahan kerran. Niin tai näin niin aina väärin päin :D

Tuli "oireista" mieleen.. Onko kukaan muu huomannut, että oma ominaistuoksu olisi muuttunut?? Mulla mies mainitsi asiasta jo melkein heti sen jälkeen, kun oltiin testi tehty ja on edelleen sitä mieltä, että tuoksu on eri kuin aiemmin.. Ei kuulemma sentään mikään huono asia, tuoksu on vain eri. :wink

Rosmariini_ täällä vaivaa myös nenäverenvuodot! Nyt ei oo muutamaan päivään tullut,mutta ehtiihän se sieltä taas. Mulla oli sama edellisessä raskaudessa ja paheni vaan loppua kohden.. :( neuvolassa ei osannut muuta kertoo, kuin et voi johtua hemoglobiinin laskusta, et herkemmin vuotaa. Mut en tiedä sitten, mulla loppu kun seinään synnytyksen jälkeen. Kurkkua myös muuten kuivaa koko ajan, sen tajusin vasta nyt. Mun sisko neuvo noihin nenäverenvuotoihin et malttaa kunnolla tyrehdyttää painamalla tarpeeks kauan, mä kun oon niin hätänen että siksin varmaan tuli herkästi uudelleen..

Tiukuliisa, jeeep! En tiedä siitä ominaistuoksusta niin, mutta kun tämä hikoilu ja sen haju - oikeesti, kadunmiehetkin kalpenee kohta! :eek:

Ei tarvii paljoa tehdä, ettäkö ihan pieni hiki tulee ja mitkään maailman dödöt ei auta. Tämä on ihan kamalaa.

Takaisin