Herranjestas näitä aaltoilevia ällötyksiä.
Välillä olo on ihan jees ja sit yhtäkkiä taas puskee jostakin kauhee öllötys ja kuvotus. Ihan ihme asiat (ruoat) aiheuttaa ällötystä: aiemmin oon syönyt melkein aina lounaaksi salaattia (mm. avokadolla johon oon viime aikoina ihan hullaantunut), mut nyt ei pysty kuvitteleenkaan vetävänsä salaatteja. Ja se avokado, hyi olkoon, ajatuskin puistattaa... brrrr.
Ja leipä, se jostakin syystä ällöttää myös, vaikka aiemmin leipää on pystynyt vetään ihan missä tilanteessa vaan.
Ainoat ruoat, jotka ei aiheuta minkäänlaista etomista, on hedelmät ja marjat, voisin elää pelkillä mandariineilla ja melonilla.
Huhhuh, ja hirvee olo iskee jos ei syö tunnin/kahen välein jotakin. Nälkä iskee ihan hirmuisena jos sokerit vähänkin laskee.
Tää hajuyliherkkyys on myös "mukavaa". Jääkaapilla käydessä pitää pidättää hengitystä, ettei ala etoa.
Vielä ei onneksi ole tarvinnut oksentaa, sen verran hyvin pystyy itseensä psyykkaan ja pitään oloja ruodussa säännöllisellä syömisellä.
Joku kyseli ruokarajoitteisista: mulla on paha vilja-allergia (vehnä, ohra, ruis) ja laktoosi-intoleranssi. Muutaman vuoden olen siis ollut täysin gluteenittomalla ja viimeisen vuoden aika lailla vältellyt myös maitotuotteita, kun ei tunnu sopivan kovin hyvin vatsalle (edes laktoosittomat). Kauheesti en ole gluteenitonta leipää/pastaa käyttänyt, kun nekin aiheuttaa vatsaoireita, mutta nyt olen yrittänyt lisätä vilja- ja maitotuotteita ruokavalioon, kun kuulin olevani raskaana...