RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
etova olo lisääntynyt parin päivän aikana, välillä tuntuu ettei oksu oo kaukana. en tykkää :(

Hajuaisti käy taas ihan ylikierroksilla ja kaikki hajut tuntuu kauhean vahvana. Vaipanvaihdolla on monta kertaa yököttänyt tosi paljon.

Mulla alkaa nyt oireet selkeesti vähentyyn. Aamulla kyllä meinas oksennus lentää hampaita harjatessa (se on ollut ihan vakio nyt raskauden aikana) ja turvotus on välillä hurjaa. Muuten ne kuvotukset ja se aivan käsittämätön väsymys ovat alkaneet poistuun:rolleyes: Hyvä kyllä, mulla tulee nyt viiden työpäivän aikana 50 työtuntia ja kauhulla ajattelin tätä ennakkoon mutta toistaiseksi on hyvin mennyt! Huomenna tulee pyöreä 9 raskausviikoiksi:)

Jaksamisia kaikille flunssaisille! Flunssa iskee tosiaan herkemmin raskaana ollessa, kun immuunipuolustus on hyvin huonona (että elimistö ei hylkisi sikiötä). Minä yhden flunssan jo sairastin, toista odotellessa... Influenssarokotteen otan heti kun ne tulevat tarjolle.

Joo, suosittelen kyllä influenssarokotteen ottamista! Edellisen raskauden loppuvaiheessa sairastin influenssan ja koska tamiflu ja yskänlääkkeet oli kielletty niin se oli aika kärvistelemistä, mutta onneksi sikiölle ei ollut vaaraa ja säästyin jälkitaudeilta.

Minäkin oon ollut flunssassa nyt kuukauden enemmän ja vähemmän. Oon vaan olettanut, että se johtuu tyttären päiväkotiuran aloittamisesta ja kaikki pöpöt kiertää koko perheen useampaan kertaan. Mä oon silti erittäin skeptinen rokotteita kohtaan, joten jätän tälläkin kertaa influenssarokotteet ottamatta.

Niin ja kyllä! Ihan jäääääätävä kukkiminen alkanut! Mulla ei normaalisti ole koskaan ikinä milloinkaan ollut finnejä - ehkä joku yks hassu jossain nenässä. Nyt sitten hiusraja ja otsa on aivan jo kohta aknen peittossa ja nenään ja leukaankin näytti ilmestyneen.
Esikoiselta finnejä tuli selkään, ja yhden sellaisen mies jo bongasikin multa pari viikkoa sitten. :D :D En kestä! hehehehee - raskausajan kokovartaloakne. :excited001

Täällä väsymys on nostanut aivan kauheesti päätänsä... Pahoin vointi ja jomotukset on vähentyneet.. Rinnat on kyllä kipeytyneet et aika vaihtelevaa nää olot.. Nii ja tää järkky turvotus on kyllä varsinkin iltasin..Huomenna aamulla neuvola. :)

Nyt kyllä ekaa kertaa yöllä joutu nousemaan 3 kertaa käymään vessassa... onneks sai aina heti unen päästä kiinni vois vähän väsyttää nyt ku heräsin. Tai siis väsyttää kyllä mut vois olla 100x pahempi :)

Minulla ei ole aiemmin ollut pahemmin oireita, vähän paineen tunnetta mahassa ja herkempi hajuaisti. Nukkuminen on ollut vähän haasteellista, kun ei jostain syystä tahdo löytyä hyvää asentoa. Tällä viikolla olen kuitenkin ollut järkyttävän poikki. Voiko tämä väsymys ja heikotus olla edes normaalia?! No tiedänhän minä, että voi, mutta en olisi ikinä uskonut, että voi olla näin heikkona. Olen ollut koko viikon pois töistä enkä ole jaksanut tehdä oikein mitään. Toissapäivänäkin kävin vain kaupassa, mutta sen jälleen olin ihan naatti (tai oikeastaan jo kassalle mennessä). :( Päähänkin on alkanut koskea melkein koko ajan.

On se jännä kun tuntuu vähän joka viikko tulevan jotain uutta oiretta.. viikko sitten tuli pientä flunssanpoikasta, ja lima on yskittänyt varsinki iltasin nukkumaan mennessä. Tällä viikolla alkoi vatsassa kiertämään ihan kunnolla ja rajusti tuli vesiripulia, pähkäilin vaan että mitäköhän nyt olin syöny (söin Piltti-purkin luumusosetta pari tuntia ennen, mutta olin jo vähän aikasemmin syöny yhden ilman mitään erikoisia oireita)? Ja vatsassa väänsi vielä seuraavana päivänäkin ja kuulu pörinää. Ajattelin et jahas, olisko sekin tullu raskauden herkistämänä? Mitähän seuraavaks..:confused5

Täällä hyviä uutisia, raskaus ei ollut tuulimuna vaan keskiviikkona kontrolliultrassa näkyi 7+3 viikkoinen kaveri sydämensykkeellä! <3 Tänään siis 7+5 ja aivan järkyttävä pahaolo ollut riesana nyt pari viikkoa. Kävin tänään hakemassa apteekista pahoinvointirannekkeet mut ei niistä ole ollut apua, olisi pitänyt alkaa parissa tunnissa vaikuttaa, Huoh.. Mutta tärkeintä että masussa kaikki hyvin <3

7+3 nyt ja närästää ihan hirveästi.. Ei millään meinaa mennä ohi. Muuten tähän asti melko helpolla olen päässyt väsymystä alussa oli niin paljon että päiväunet venyi usean tunnin mittaisiksi ja silti vielä yöunille klo 22 aikaan. Pientä etovaa oloa päivittäin ja nälkä ihan jatkuvasti! Mutta nyt tuo närästys on voimistunut päivittäin! Kurkussa polttaa jatkuvasti.. Kaurapuurosta jotain apua olen saanut, mutta tietääkö kukaan muita hyviä vinkkejä?

Mulla syke koko ajan korkeella normaaliin verrattuna, ja jatkuva flunssa joka ei millään tahdo lähteä. Viikko aikaa puolimaraan, jonne treenasin koko kevään ja kesän. Ymmärrän kyllä, että kisaamaan pääsee myöhemminkin,mutta silti tää asia ärsyttää tällä hetkellä tosi paljon. Mä nyt toivon jotain ihmeparanemista ensi viikolla ja että pohjakunto on sen verran hyvä, ettei parin viikon juoksemattomuus haittaa..

Sellainen pahoinvointi että hyvää päivää. Oon täysin nuutunut et liikunnan harrastaminen tuntuu aivan mahdottomalta... Ja nyt tää aivan överi 24/7 pahoinvointi. Vaivoin saan pidettyä sisällä... Mietin just et kehtaisinko olla huomenna töistä pois kun ei meinaa töiden teosta tulla mitään ku koko ajan velloo...Huoh. Miten te muut? Onko pahoinvointia?

Mullakin on vatsa aivan sekaisin.. Myös jatkuvaa kuvotusta, mutta vaan kerran tullut oksennus.

Tänään oli vatsa todella kipeä, tuli muutama ihan supistuksen tuntunen? Onko muilla tullut supistuksia tässä vaiheessa? Kuvittelinkohan vaan... Esikoisesta tuli ensimmäiset supistukset vasta vesienmenon jälkeen joten mitään kokemusta harjotussupistuksista ei oo..Nyt siis 7+2. Ens viikolla neuvola, niin täytynee siellä kysästä.

Muokattu viimeksi:
Liityin mukaan tosi varoen. Olin silloin Maalisodottajien puolella ja kerkesin 7 viikolle ja sit tuli km. Nyt ois viikkoja 6+4. Eilen ilmoittelin neuvolaankin kun uskaltauduin. Mulla ollut viime viikonlopusta asti aivan jäätävää kuvotusta ja todellakin tuntuu eriltä kun viime raskaus. Väsyttää ihan sikana. Sekä aamulla ei maistu mikään. Ja joudun olemaan muualla ku ukkoseni syö leipä aamiaista tai lihapiirakkaa kuten tänä aamuna. Iyh!! Ajatuski puistattaa! :S

Tää mahan toiminta on kyllä tosi ärsyttävää :mad: ensin saattaa olla maha vähän sekaisin ja muutaman tunnin päästä sit ummettaakin...iltapäivällä kun iskee väsymys niin tulee siitä sit huono olo, ei okseta mut just sellanen ällötys...

En oo ihan varma et onks mulla hiukset vähän katkeilla kun huomasin aamulla et tossa eessä törröttää lyhyempää tukkaa..ei kyllä tarviis, nii ohut tukka muutenkin et oon kalju heti jos alkaa hiukset tippua päästä :confused: otan mielummi vaikka ne rasvaset hiukset oireeks :grin

Kyllä hiuksia lähtee suihkussa ihan hulluna joka kerta :/ kampaaja kyllä sano että syksyllä lähtee muutenki.

Takaisin