RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos naiset vinkeistä, tuota berocca+foolihappo-yhdistelmää pakko kokeilla. Nimittäin- yöks. Tää on niin jännä homma, että kun mulla yökäyttää jatkuvasti, etoo ja on ikään kuin krapula - puhalluttaa pitkin päivää, mutta oksentanut oon tasan kerran. Kyllä se sieltä varmasti useamminkin olis tullu, mutta yritän olla oksentamatta. Hammaskalustoa ajatellen. :)

Tissit täälläkin kipeät. Oli viime raskaudenkin, ja jouduin melko alusta jo öisinkin pitämään urkkaliivejä, koska kävi niin kipeetä. Ja tähän syynä siis se, että mulla on muutenkin jäätävän kokoset rinnat. :grin

Nyt ilmeisesti ovulaatiosta laskien n. 8+3 :)

Nonniin nyt pikkusiskokin (joka on raskaana, odottaa kolmatta lastaan) on huolissaan minusta kun mulla ei ole MITÄÄN oiretta, jos en tietäis olevani raskaana niin en edes epäilis raskautta. Ei se mitään että sisko on huolissaan mutta kun huoli tarttuu, onneksi huomenna pääsee näkemään pikkuisen tilanteen ja toivon mukaan voi huokasta helpotuksesta, tänään kun tuli taas täydet viikot täyteen otin masukuvan. Kun selaa muitakin viikkojen kuvia niin on lantion kohdalla pientä kasvua havaittavissa. Tai sit olen vaan syönnyt vähän tuhdimmin eilen mitä normaalisti. Tänään töitten jälkeen kerkee pika päikkärit ottaan ennenkuin alkaa muut aktiviteetit, puupiirit yms..

Mulla myös hieman oireet helpottanu mikä on tietysti saanu miettimään kauheesti onko kaikki kunnossa :D kaikesta sitä kyllä saa hirveen stressin ja huolen päälle. Nyt vähän jänskättää kun on ke aamuna lähtö espanjaan vähän vajaaksi 2 viikoksi, kuinka tuskasta siellä tulee olemaan etenkin kun tarkoituksena vielä yrittää peitellä ystäväpariskunnalta raskaus.
Saa nähä kuin onnistuu, koska yleensä meiän reissut on ollut hyvinkin kosteita.

Täällä kans yks jolla ei niin sit mitään oireita, pelko on valtava ja ekaan neukkuun, jossa ultrataan samalla on vielä kaksi viikkoa :eek:

-Nennu- meillä päin kai eka ultra vasta np-ultra niin piti oman mielenrauhan vuoksi varata yksityiseltä varhaisultra, sekin vasta ens viikolla :/ itelläki aika vähän oireita, jotain pientä aina välillä ja eka raskaus niin vähä hermostuttaa

Täällä kans jatkuu tuo jatkuva etova olo, niinkuin olisi krapula koko ajan. Mä oonkin ollut nyt pian pari viikkoa sairaslomalla. Maha on välillä sekaisin, välillä kovalla. Ilmavaivoja piisaa.
Kävin eilen pomon juttusilla ja sanoin kokeilevani yövuoroa perjantaina, mulla olis siinä kolme yövuoroa, mut katotaan nyt. Lupasi tehdä varasuunnitelmaa siltä varalta etten pystykään tehdä yövuorojani. Onneksi pomolla riittää ymmärrystä.
Mulla on taas huomenna ultraus. Olen kyllä kehunut neuvolantädille kuinka mahtava neuvola tämä on kun saan käydä joka viikko ultrattavana. Viime viikollakin kävin yhden ekstra kerran kun oli niin ahdistava ja epävarma. Ahdistaa kylläkin nyt vieläkin enemmän kun on viikkoja nyt sen verta kun viimeksi meni kesken... :(

Toi on kyllä mahtavaa kun pääsee tolleen ultraan! Meillä taitaa kuulua ne pari ultraa vaan, eikä täällä tuppukylässä oo edes laitteita joten joutuu meneen Tampereelle ultrattavaks..:eek:

Onlyer, älä turhaan ole huolissasi, vaan nauti oireettomasta raskaudestasi! Mun hyvällä ystävälläni raskaus meni loppuun asti lähes oireettomasti, siis lähinnä menkat puuttui ja maha kasvoi. Vielä viimeisillä raskausviikoilla ystäväni kävi konserteissa ja elokuvissa, kun jotkut toiset makaavat liitoskiputuskissaan sängynpohjalla jo kuukautta ennen synnytystä. Hänellä ei siis myöskään ollut minkäänlaista alkuraskauden pahoinvointia tai turvotusta, kuten esimerkiksi allekirjoittaneella. Vieläkin, tai ehkä erityisesti nyt oman kokemukseni nojalla, jaksan äimistellä hänen tuuriaan. Hän nauttikin raskaudestaan täysin rinnoin, joten tee niin sinäkin, äläkä ainakaan turha huolehdi. Se ei ainakaan auta mitään. :)

(Muoks.: kirjoitusvirheet korjattu)

Muokattu viimeksi:
Mulla oli edellinen raskaus kokonaisuudessaan tosi oireeton, kävin mm.laskettuna päivänä stockan hulluilla päivillä :D. Ja tää nykyinenkin vaikuttaa aika oireettomalta, vähän vaan välillä juostessa tullut etova olo ja sohvalta noustessa usein pyörryttää ja tulee pieniä repäisykipuja.

Mulla on täällä nyt koko päivän ollu menkkamaista jomotusta, siis ihan jatkuvasti. Välillä isompaa ja välillä pienempää, nyt töissä taas kun on liikkunut enemmän niin sattuukin vähän enemmän. Eilen jo kiinnitin tähän huomiota, mutta en tiedä kuinka paljon sitä silloin oli. Jossain luki että olisi normaalia kohdun kasvamisesta tulevaa kipua ja jossain taas luki että jatkuva kipu ei olisi hyvästä. Ota tästä nyt sitten selkoo :/ Jos nyt yöllä vielä jomottaa niin soittelenpa sitten aamusta neuvolaan ja kyselen sieltä. Voi huoh :/

Täällä järkyttävää väsymystä ilmassa. 6+0 ja kolmet päiväunet. Tuntuu etten saa mitään aikaiseksi.

ekaa kertaa tuli työmatkalla semmonen etova olo, piti ihan rauhassa hengitellä nenän kautta. Voi olla että johtu siitä että nälkä alko jo painamaan päälle. Tosi hankala tottua että pitäs syödä tiheämpään ees jotain pientä. Viime viikollakin tais johtua etova olo yövuorossa että ruoasta oli jo aikaa, niin kun nykäs välipalakeksin naamaan niin pysty nukkumaan. Toivottavasti ei tosta paljo pahenis noi pahoinvoinnit, tai eihän noi vielä mitään varsinaisia pahoinvointeja ollu vaan pientä etomista..

Väsymys. Vaikka nukkus 10h yöunet niin silmät alkaa lupsaa jos istun sohvalla kattomassa telkkaria...
Ei varsinaista pahoinvointia (ei okseta) mut välillä sellanen "krapulainen" olo ja silloin ei tee mitään ruokaa mieli.
Rinnoissa ei oo mitään jatkuvaa arkuutta, illalla kun ottaa rintsikat pois niin hetken rintoja "pakottaa" ja treeneissä myös huomasin et hyppiminen sattu tisseihin :D ja ekan kerran treeneissä heitti vähän päässä kun oli hetken kyykyssä ja nous nopeesti ylös...
Mut ei edelleenkään mitään sen kummempaa :confused: terkkari kyllä sano puhelimessa et ku en oo töissä ja "saan levätä" kotona niin voi vaikuttaa siihen ettei oo sen pahempia oireita...7+5 tänään.
Ainiin ja maha menee edelleenkin tosi helposti sekaisin..

Muoks. Niin ja tosiaan noita "menkkakipuja". Tai en ite kutsuis niitä kivuiks vaan sellanen jännä "paineen" tunne tuolla alakerrassa. Samanlaista kun ennen menkkojen alkamista ja sit parina ekana päivänä..ei jatkuvaa, aina välillä tuntuu.

Eilen oli ihan kamala väsy, koomailin koko loppupäivän sohvalla. Nyt tänä aamuna herätes rinnat oli ihan pehmoset ja ei kipeet. Tähän mennes ne on olleet kivikovat ja arat. Voiko olla et loppuu oireet noin? Viikkoja 8+6.

Kauan teillä on kestänyt kamppailu mahan kanssa? Mulla miltei poikkeuksetta ruoan jälkeen enemmän tai vähemmän maha sekaisin ja alkaa jo ottaa päähän. Oletteko ottaneet mitään lääkkeitä tai huomanneet minkään auttavan?

Mulla on oireena tällä hetkellä lähinnä mahan turvotus ja järkyttävä väsymys.Tänään just pohdin,että kauankohan menee ennen kuin mulla on työpäivän jälkeen muutakin elämää ku maata sohvalla ja nukkua :P Rinnat ei oo enää yhtä arat ku aiemmin.Nyt viikkoja 7+6.

Täällä kivut loppu onneks yöllä, joten laitan ne nyt vaan venymisen piikkiin:rolleyes: Viikkoja nyt 8+5 ja käsittääkseni kohtu venyy hurjasti nyt. Tai ainakin parempi olis, prkl!!:grin

Hei ihan oikeesti mites tää mahan turvotus?! Näytän siltä että raskaus olisi puolivälissä :grin. Nyt siis 8+2. Aivan järkyttävä paisuminen alkaen heti rintalastan alta jatkuen koko mahan. Onneksi olen kotiäitinä ja läheiset tietää, sillä tätä ei kyllä peitetä enää millään! Toisaalta ei ihme, että turvottaa kun vatsa on kuin kaasukeitin, josta tulee ylivuotoa milloin mistäkin päästä koko ajan. :smiley-bounce022

Ääh, mulla on nyt tullut flunssainen olo,enkä tiedä johtuuko tää raskaudesta vai onko muuten vaan flunssaa.. ja tosissaan ens viikolla ois puolimaraton. No täytyy nyt keskittyä tervehtymään kunnolla, ja sitten katsoa kannattaako lähteä viivalle ollenkaan. Juoksutreenit on kyllä nyt toistaiseksi jäissä.

Takaisin