RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oireet väsymys ja tissikipu. Saan olla onnellinen kun ei oo pahoinvointia. Esikosta ja km ei myöskään ollu pahoinvointia.

Onko täällä ketään jolla ei ole oireita tai lähes oireeton.

Minä! Toisaalta, veikkaan että se johtuu taustasta. Kun on reilut 10 v TJOTtaillut, ja sitten ekasta IVF:stä pamahtaa raskaaksi, niin ei ole mitään oireita mitä en olisi miljoonaan kertaan jo kuvitellut itselleni. Joten, en koe että mulla on mitään "oikeita" raskausoireita, koska kaikki mitä on, saa kuvittelemallakin päälle.

Vain siinä tapauksessa sanoisin että olisin kovin raskausoireinen jos huutoyrjöäisin aamusta iltaan ja tissit olisivat kasvaneet kolminkertaisiksi. Ja näin ei todellakaan ole.

Täällä myöskin oireeton olo, ja yllättäen myös IVF-aikuinen raskaus :D Oon miettiny, että tuossa kun on kaikenlaisia hormoneja pumpattu täyteen hoitojen aikana, niin kroppa ei enää reagoi raskaushormoniin niin paljoa ;) Oikeasti tässä on kyllä huoli koko ajan, kun vertaa muiden oireisiin... Mutta toivotaan, että meillä kaikilla kuitenkin jatkuu raskaus loppuun asti :)

Nälkä. Ihan koko ajan. Ja jos ei syö jotain n.tunnin välein, heikotus iskee tosi nopsaan! Toin pukukaappiin välipalakeksejä, joita käyn salaa työkavereilta syömässä kun en halua raskaudesta vielä kertoa... Viikkoja kuitenkin vasta 5+0.

Siinä voikin olla perää että kiska meillä on normaalia enemmän hormooneja kehossa että ei ole niitä oireita senkään takia. Lääkäri muuten oulussa sanikin että kun on hoidosta raskautunut niin normaaliin raskauteen verrattuna on paljon enemmän hormooneja. Ja stimulaation takia meillä on paljon keltarauhasia. Viimeks ultrassa lääkäri näyttikin et miten täyttä on. Näytti sinänsä samalta kuin hoidon aikana seurannassa katsottiin munarakkuloitten kehittymistä...

Täällä pahoin vointi nostaa päätään koko päivän ollu sellanen olo et saa mennä halaamaan pönttöö..Toivottavasti ei oikeesti tarvii halata.. Esikoisesta sain huonon olon pysymään poissa syömällä mut nyt ei näytä auttavan sekään..

Tänä aamuna tökkäsi kahvi ja oli muutenkin aika kuvottava olo. Tähän mennessä ei suurempia oireita ole vielä ollut, no väsymys on melkoinen ja sitä pitäisi sitten jotenkin peitellä kun en halua vielä raskaudesta kertoa... Esikoista odottaessani ei juuri kuvotuksia ollut ja muutenkin oireita aika vähän, lähinnä rintojen arkuus. Nyt ei sitä ole vielä ilmennyt.

Minulla on viimepäivinä tökännyt kahvi ja pahoinvointi alkanut nostamaan päätään.. ei ole vielä tarvinnut kuitenkaan oksentaa kunnolla. Koirille ei pysty enää ruokaa antamaan ilman nenästä kiinni pitämistä.
Naama kukkii entisestään! Tänään rv 5+6

Kauhia kun turvottaa, töissä housut kiristää ja nappi auki ja vyö löysällä istuttava kun puristaa niin kauheasti. Siis nää samat kamppeet on ollu ihan soppelit vaikka 5kg enemmän painoin vielä keväällä (kesän aikaan lähti 5.5kg painoa) siis painoahan ei oo ees tullut yhtään vielä...

Näin raskausaikana pitäisi saada jotain bonuspisteitä apteekista! Tänään kävin hakeen B6vitamiinia (pahoinvointiin ajattelin sitäkin kokeilla), Rennietä närästykseen, Canestenia hiivaan ja päänsärkylääkettä. Ummetusapuja saa varmaan hakea ens viikolla. Ah, näitä vaivoja :grin.

Mä kans mietin samaa kun kävin apteekissa. Vitamiinit, kalsium, maitohappobakteerit, omegat, rennie, panadol ja Vi-Siblin :D sinne meni iso osa pienestä kotihoidontuesta :D

Mäkin ihmettelen olemattomia oireita, rintojen arkuus mennyt ohi jo, ainoa oire on väsymys, tosin senkin voisi melkein pistää pimenevien päivien piikkiin.. nyt rv7+4, eka ultra 7.10 ja pikkusen jännittää, jos siellä kyydissä on ketään.

8+3 heti herättyä alaselkää jomottaa ja mahaa kivistä ja välillä repii. Toivottavasti on vain kasvukipua, näillä viikoilla ilm. kohtu kasvaa hurjaa vauhtia. Mutta silti huolettaa

Onko ketään muu koittanut Beroccaa? Pakko täälläkin vielä hehkuttaa kun jatkuva kuvotus,yökötys helpottivat kun aamulla otan heti poreilevan Berocan +foolihappotbl:n. Sekä. Myös täysin lamaannuttava väsymys on helpottanut huomattavasti. Eilen ei tarvinnut nuukkua kuin vartin tirsat,vaikka pystyssä olin 16 tuntia:dance011. JEE!!
Jossain oli terv.hoitaja suositellut juuri tätä yhdistelmää. Jossain tapauksissa mahdolllisesti pahoinvointi voi johtua b-vitamiinien puutteesta.. Tiedä häntä mutta ihanaa kun mulla auttoi.Olis tämänki tiennyt edeltävissä raskauksissa, josko olis päässyt edes hiukan pienemmällä oksentelulla..

Täällä alkanut kauhee syöpöttely. Tekee mieli sitä, tekee mieli tätä.. Suolaista ja makeaa, mutta enemmän makeaa.. Ja karvat kasvaa kamalasti vieläkin, toivoin että Se olis ollut vaan joku häiriö.. Mut ei. Mut talvi tulee,onhan Se kiva että on omasta takaa säärystimet :)
Tissitkin alkaa saada vähän täytettä, joka on vaan positiivista kun imetys kirjaimellisesti imi ne kuiviin..
Pissalla pitää ravata yöllä välillä kolme-neljäkin kertaa, niinku muutenkin ei väsyttäis..
Mut toivottavasti salamatkustaja pysyis kyydissä ja pian alkais se hehkuva toinen kolmannes. Matkaa siihenkin vielä on, nyt 7+2:dance011

Muokattu viimeksi:
Minulla myös ekassa raskaudessa aivan järkyttävä olo tuli noista mamavitamiineista. Aloin ottaa ne sitten iltaisin, se vähän auttoi.. Viikot 5-9 vietin pää pöntössä tai töissä sitten muovipussissa kun työskenneltiin 12 metrin korkeudessa niin sieltä ei joka yökkäilyä voinut tulla alas oottelemaan.. :D työmatkalla pysähdeltiin bussipysäkille oksentamaan.. Huh! Onneksi sitä kesti vaan tuon 4 viikkoa. Tyttö on nyt vuoden, joten vielä aika tuoreessa muistissa oireet :)

Tässä raskaudessa nyt toistaiseksi vaan sellasta pientä yökötystä, ei mitään verrattuna edelliseen (nyt 6+1)
Mutta sama oire mikä mulla kesti koko aiemman raskauden alkoi taas ; nenäverenvuoto! Ihan peestä, kun nyt monena aamuna jo valunut. Ei oo tässä synnytyksen jälkeen kertaakaan tullut ja nyt heti taas, joten kyllä nyt voisin sanoa sen olevan jotenkin raskauteen liittyvää. Viimeksi sitä ihmeteltiin neuvolassa, muttei sille tehty mitään.. Nyt tämä alkoi paljon aiemmin niin voi olla että jotain pitäisi keksiä.

Vähän olis kyllä koko ajan nälkä, mutta ei oikeen mitään tekisi mieli. Paitsi jotain tosi suolaista..

Berocca + foolihapot täällä myös, lääkärin suosituksesta. Ehkä yksi lisäsyy oireettomuuteen ;)

Ihanaa kun jaatte hyviä vinkkejä! Välillä ollut todella huonoja päiviä ja nyt tajusin, että se johtuu raskausvitamiineistä. Joskus olen unohtanut sen ottaa, niin on ollut paljon parempi olo. Nyt siirryn Beroccaan ja foolihappoon :)

Hei taas kaikille! 2 viikon häämatka takana, ja voin sanoa ettei risteily ja raskauspahoinvointi sovi yhteen. Laivan keinuminen vähintäänkin tuplaa kuvotuksen, onneksi vain kertaalleen jouduin puhumaan norjaa pöntölle. Eipähän tullut lomakiloja, kun ei pystynyt juuri mitään syömään... Saa nähdä mitä huomisesta työpäivästä tulee, kun on 7 h aikaeroväsymys ja 36 h työpäivä edessä heti loman jälkeen. Onneksi täällä on kohtalotovereita. :)

Ja piti vielä todeta, että hiustenlähtö on yksilöllistä ja johtuu hormonitasapainon muutoksista. Etenkin estrogeenin väheneminen ja keltarauhashormonin lisääntyminen irrottavat hiuksia. Sen takia etenkin imetysaikana hiukset useimmiten ohenee, sillon on keltarauhashormonit huipussaan. Itselläni lähti hiukset päästä jo ehkäsykapselin käytön myötä (keltarauh.hormonia), joten todennäköisesti ne lähtee taas imettäessä... Huokaus.

kuukiurustakesään onpas sulla pitkä työ rupeama edessä.. tsemppiä töihin!

Takaisin