RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tänään rv 8+3, ja yököttely on vielä pysynyt poissa! Se oli varmaan 2-3 viikkoa riesana.. :p No määhän täsä heti aattelen että jotaki on varppina vialla sit. :grin Toivotaan ettei, on täsä semmonen turvotus kokoajan päällä kuitenki, ja aamulla nipisteli vielä masua. Huomenna eka neuvola nii toivottavasti selviäis jotain. :) Tissit on vielä jokseekin arat myös.

Työhousuista ylin nappi auki ku istuu, pitää vaan muistaa laittaa kiinni ku lähtee liikenteeseen :D iltaa kohti pahenee, aika varma että on ihan turvotusta ittellä ku aamulla ollu pahakaan :)

Tänään on ollut aivan järkyttävä olo. Oon nukkunut lapsen kanssa kahdet päikkärit, silti väsyttää ja yököttää koko ajan. Iso, iso hatunnosto teille, jotka käytte töissä yökkimässä. Viimeksi jouduin jäädä saikulle just näillä viikoilla ja varmaan se olisi nytkin edessä jos lapsesta vois saada saikkua ;). En silti valita, on kuitenkin helpompaa olla kotona kun ei tarvitse näytellä hyvinvoivaa vaan voi rauhassa röyhtäillä sohvalla maha turvonneena :D

Mä nukun yöllä 8-10h ja silti eilenkin kuorsasin sit sohvalla pikkupäikkärit :rolleyes: en sanois et rinnat ois hirveen arat, paitsi illalla kun ottaa rintsikat pois tuntuu et tissit painais tonnin, oikein sellanen helpotuksen tunne vapauttaa ne :grin:grin multi vita raskaus&imetys vitamiineja aloinkin popsia, terkkarikin suositteli puhelimessa d-vitamiinia ja foolihappoja, sanoin et kerkesin käyä jo ostaa tälläsiä :p

Hehkutan vielä lisää, kyllä nyt kelpaa öisin vähän oksennellakin (joo mulla on pahimmat olit joka ilta 22-01 :D) kun on nähty hieno ja vahva syke. En muistanut että sitä voi näin ihastua ja rakastua siihen pieneen alkiomöykkyyn. ❤️

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Puuh, mullekin tässä muutaman päivän sisällä tullut kuvotus kuvioihin. Ja ihan hillittömät ilmavaivat! Hittolainen, olen ollut pari päivää vapaalla töistä, yksin kotona ja saanut rauhassa kaasutella, mutta haju on niiiin kamala, että pitää lähteä toiseen huoneeseen karkuun, koska muuten alkaa yökkäyttää.
Olen ihan tosi "allerginen" kaikenlaiselle pahoinvoinnille ja luulen, että pahennan tätä kuvotustani tutkailemalla olotilaani koko ajan ja pelkäämällä lähes hysteerisesti, että milloin olo pahenee. Mutta eihän kaikilla mene ihan oksenteluksi, eihän? Ja onko muilla näitä ilmavaivoja? Auttaako niihin mikään?

Tänään juurikin ilmestyi ilmavaivat mutta suht.hajuttomat vielä :D. Kohtu kasvaa nyt nopeasti ja kannattimissa tuntuu inhottavia vihlaisuja. Niin ja väsy on ihan järkky!

Voi tätä eloa... Oon nähnyt painajaisia keskenmenosta, ja sen takia jokainen vatsan jomotus tuntuu pelottavalta. Ja tuli myös vaaleanpunaista valkovuotoa eilen, google kertoo että ei tarkoita mitään tai tarkoittaa jotain,huoh..ota siitä sitten selvää. Eilen ja tänään ollut paha olo, tilasin heti pahoinvointirannekkeet. Ja laitoin sängyn alle krutonkeja että saa heti jotain suuhun ennen kuin nousee ylös :) Mies sanoi et hyi, pelkkiä krutonkeja..minä vastasin että nam. Se kuulemma tarkoittaa että olen hyvin raskaana :) Eilen mässäsin 5 satsumaa putkeen :) Ja voisin vaan nukkua kokoajan.

Täällä pahoinvointi helpottanut heti kun laitoin eilen miehen hakemaan pahoinvointi rannekkeet apteekista itelleni! Toissa päivänä vielä lähes kaikki ruoka tuli ulos, mitä nyt edes sai alas. Tänään en ole kokenut huonoa oloa muutaku hieman aamulla ennenku sai mehulasin tuhottua. En tiiä tehooko nää oikeesti vai onks tää vaa joku mun päässä oleva juttu, mutta pääasia että huono olo poissa! Ensi viikolla olis lähtö pariksi viikoksi etelän lämpöön saa nähdä kuinka siellä pahaa oloa puskee. noh mutta siinä samallahan sitä itTe voivottelee ku muut kärsii sitä huonoa oloa ihan jonki muun asian takia!

Suosittelen kyllä rannekkeita jos on käynyt mielessä vähäänkään.
Hinta oli 19,90€, joka nyt ei minusta ihan päätä huimaava ole vaikkei sitten tehoisikaan kaikille.

Täällä ne pahimmat jomotukset ja vihlaukset on hävinny. Taisi olla pahimmillaan sillon kun menkat piti alkaa... Turvotus ei kyllä oo hävinny ja nyt on alkanut nännitkin vähän aristamaan. Oksentanu en oo mut huono olo tulee kyllä jos ei muista syödä..Niin ja viluttaa kauheesti.

Tsemppiä kaikille huonosti voiville..

Muokattu viimeksi:
Mulle on iskeny syys-flunssa.Kuuluko oireisiin.Tissit edelleen kipeet varsinkin iltaisin kun ottaa liivit pois.Pissalla saa juosta ja nälkä kokoajan.

Millonkas se pahaolo on pahimmillaan yleensä? Itsellä ei kauhean pahaa oloa, en ole oksentanut. Hieman etoo aina sillon tällön. Ei varsinaista aamupahoinvointia, yleensä yöllä töissä pahimmillaan. Alavatsakipuja ei enää kauheasti ole, ne on vähentynyt huomattavasti. Tänään varhaisultra ja jännittää ihan kauheesti. Kamppailen tupakanpolton lopettamisen kanssa, miten se voi olla niin vaikeaa...

Mulla lähinnä vaan sellasta etomista et ruoka alkaa tökkiä, ei varsinaisesti okseta enkä oo kertaakaan oksentanu. Tänä aamuna taas "väänti" mahassa, enemmän mulla tuntuu olevan maha sekasin nyt, tai herkästi "kieppaa ympäri". Ostin jo gefilusmehua ja mietin millä muulla sais rauhotettua tätä vatsan toimintaa...

Pahaolo on suurimmaksi osaksi väistynyt, nyt tulee vain sellaisia hetkiä, rinnat kipeentyy päivä päivältä enemmän ja eilen minulla oli sellainen puolipäivää kestävä flunssa :grin
Välillä edelleen juilii alavatsaa mut ei lainkaan niin paljon kuin pari viikkoa sitten.
Ja hajut... yöh!

Mulla melko normaali olotila enimmäkseen (vielä). Tissit on arat, varsinkin iltaisin. Mahaa välillä nippailee, välillä pingottaa. Mahaoireet on kuitenkin vähäisempiä kuin pari päivää sitten. Tosin tänään tuli käveltyä parin tunnin "aamulenkki" kun vein hepat ulos, joten sen jäljiltä pingottaa nyt vähän enemmän.

Mullakin on vähän helpottanut paha olo, mutta en silti normaalisti voi syödä. Syödä kuitenkin! Mä oon jostain lukenut, että yleensä rv7-8 on pahin olon kannalta mutta nyt kun googlettelin niin joka paikassa sanotaan että pahimmillaan 9-11 eli vielä edessä. Huoh.

Joo no miust tuntuu et pahaolo on vähän nyt helpottanut, rv 8. Voihan se olla että kohta tulee pahempana takasin..

Mulla helpotti ekasta vasta sen ekan kolmanneksen lopulla, eli joskus 11/12 viikoilla. :D Jee...

Onko täällä ketään jolla ei ole oireita tai lähes oireeton. Tuntuu että ei kuulu missään joukkoon. Tuntuu et kaikilla on kuvitusta, pahoinvointia tms.. Itsellä ne ainoatkin oireet, väsy ja tissikipu häipy aikoja sitten. Kuvotuksen saan aikaseksi jos otan tyhjään vatsaan vitamiinit mutta se tulee myös ilman raskautta.. Epäilyttää oireitten täydellinen puuttuminen mutta en ole niin tyhmä et alkaisin googlesta syitä etsiin, paniikki tästä vielä puuttuis..

Mulla oli kesäkuussa alkaneessa raskaudessa tosi laimeat oireet ja kesken se sitten meni. Siksi sitä jo aloin epäillä kun yleensä on reilut pahoinvoinnit. Mutta toisilla voi olla ihan normaalia vähäoireinenkin raskaus. Etenkin jos ei ole kokemusta aiemmasta raskaudesta,että oireet siis poikkeaisi, niin en yhtään hätäilisi <3

Takaisin