RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle on tullut pahoinvoinnin kaveriksi semmonen, että jos en syö parin tunnin välein kunnolla, meinaan pyörtyä. Kädet tärisee, maailma pyörii ja vapisuttaa :/

Minulla tänään tasan 5+0, oireina ainoastaan lähinnä vilunväreet ja koko ajan semmonen pöhnä päällä. Haukotuttaa yms. Mutta ei ole mitään pahoinvointia eikä mitään semmosta... Naama kukkii kuitenkin ihan reippaasti... Toisinaan mietin että onkohan ketään edes enää kyydissä...

Sitä panikoiden tässä nyt ilta mennyt, mutta taitaa olla ihan normaalia tuollaisen alapään kautta ultrauksen jälkeen?

Tätä toivon myös!

Nimittäin mulla tuli ultrauksen jälkeen seuraavana päivänä sellaista vaaleanpunaista "tuoreen" näköistä tavaraa, ja kahtena päivänä sen jälkeen sellaista ruskeaa "vanhaa".

Tai sitten on siihen liittymätöntä :(

Limakalvothan voi olla herkemmät, ja yhdyntäkin voi aiheuttaa (vaaratonta) verisuonien katkeilua ja veren vuotoa seinämistä. Loogisesti ajatellen sama voisi olla kyseessä ultran jälkeen? Varsinkin jos on jännittänyt eikä ole osannut rentoutua kunnolla. Jos vuoto on niukkaa, enemmän tiputtelunlaista, en olisi huolissani. Tai siis omalla kohdalla tietty olisin, koska järki unohtuu, mutta näin järjen kanssa voi sanoa et älkää olko huolissanne :D

Mulla oletettavasti siis 5+4 ku ollaan jo maanantain puolella :wink. Oireina on väsymys, onneks tosin huomattavasti vähäisempää ku esikoisesta! Hiuksia lähtee ihan tajuttomasti!?! Sama juttu oli viimeksi, tuli pälvikaljuki joka alko kasvaa takas vasta synnytyksen jälkeen, eli sitä tässä odottelen. Nännit on todella arat ja pissahätä kokoajan!! Mun normaali hirveä makeanhimo hävinny. Alavatsaa nipistelee/särkee aikalailla... Enimmäkseen oikeanpuolen munasarjan kohtaa, onko muilla toispuoleista??? Naama ja rintakehä on alkanu kukkia niin ku viime kerrallakin. Näökä, mut ei sit kuitenkaan... Huonon olon aaltoja jonku verran ja kuumia aaltoja vähän väliä! Pumppuki tuntuu hakkaavan paljon... :eek:

Kauhee olo tänä aamuna,leipäkään ei uponnu.Kauhee vihlasu alavatsasta kun nostin tavaraa lattialta.Selkää särkee.vkot 6+3

Siis voiko toi hiustenlähtö jostua raskaudesta? mä oon lukenu et pitäs olla muka hyvä hiuksille? Tuntuu että viimeset pari viikkoa lähteny ihan sairaan paljo hiusta, letti on ohentunut huomattavasti... Löyty sillekin sitten syy jos johtuu raskaudesta :( Nyt oli eilen illalla ekaa kertaa rinnat arat, onneksi ei kuitenkaan haitannut yöunia, menin varmaan ekaa kertaa eläessä jo kympiltä nukkumaan kun herätys 6.30, normaalisti nukun aamuvuoroja ennen sen 5-6h, eli väsymystäkin alkaa olla havaittavissa

JMT: mulla oli sama juttu esikoisen kanssa. Alussa lähti ihan tajuttomasti hiuksia, sit ne alko paksuuntua ja RASVOTTUA!!! Loppuraskaudesta tukka oli tosi paksu! Mut imetyksen alettua alko hiukset taas tippua. Paksuista hiuksista en koskaan päässy nauttimaan, ku aamulla pesin niin iltapäivällä tukka täysin rasvanen! Nimimerkillä tukka ponnarilla koko raskaus... :sad010

Pitäkää huoli että tulee kaikkia vitskuja syötyä sitten tarpeeksi varsinkin kun imetys alkaa! Hyvinvointi lähtee ekana pois hiuksista, eli jos jotain ei ole tarpeeksi niin hiukset totta tosiaan alkaa tippumaan :) Monella tukka paksuuntuu ja voi hyvin raskauden aikana, johtuu useimmiten siitä, että silloin sitä vedetään nappia toisen perään ja ollaan hyvin tarkkoja ruoan suhteen... sitten... se yhtäkkiä lopetetaan, eli syökää niitä vitskuja vastedes myös vaikka raskausaika loppuukin ja ennen raskautta myös niin ei pitäisi tulla ylläreitä :)
Minä olen syönyt päivittäin omat mössöni ja tuplasin ne heti kun plussasin koska minun kehostahan ne lähtee.

Hiusten muutokset johtuu yleensäkin siitä, ettei ne raskausaikana putoile niin kuin normaalisti ihmiseltä lähtis hiuksia. Sittenpä ne lähtemättömät hiukset tipahtelee yhdessä synnytyksen jälkeen, joten siitä johtuu se, että tuntuu kuin hiukset lähtis tupoittain. :)

Minulla kävi juurikin näin, mutta tilanne näin vajaa vuosi synnytyksestä on taas normaali. :)

Mä jouduin eilen nyt hakea sairaslomaa tän pahoinvoinnin takia. On niin raskasta yrittää töissä tsempata itteensä vaikka tosiasiassa on koko ajan oksennus kurkussa kun joutuu kaiken maailman eritteiden kanssa olla tekemisissä.. Ja joudun juosta eri kerroksesta alas vessaan kyökkimään, ei oo kovin miellyttävää...
Nyt ois loppuviikosta yövuorojakin, ja työnantaja käski nyt miettiä jaksanko tehdä ne ja ilmoittaa ajoissa..
Mä oon muutenkin melko huono tekemään yövuoroja ja mun tekee yleensä yövuorojen jälkeen todella lujaa häjyä.. Mitenköhän sitten kun on jo valmiiiksi sit pahoinvointia niin jaksaako sitä.... Hmmh.. :/

Musicbox, raskausaika on minusta niin arvokasta ja tärkeetä naiselle (ja alkiolle/sikiölle eritoten,tietty!), ettei tarvii yrittää yltää urotekoihin. Työnantaja ei voi dissata ketään raskauden vuoksi - ja jos niin tekee, joutuu siitä 100% vastuuseen.
Siksi minä jäisin reilusti vaan saikulle yövuoroiksi. Sinun olohan voi vielä parantua myöhemmin, ja jaksatkin yhtäkkiä paremmin vaikka ne yövuorotkin, mutta tää eka kolmannes on melko krusiaalia aikaa vaan yrittää selvittää se pieni alkio turvalliselle polulleen. :)

Kyllä mä vitamiineja oon syöny koko ajan säännöllisen epäsäännöllisesti, nyt pitää sitten skarpata ja muistaa päivittäin napit nykästä.

Etsijä sä oot tuplannu sun normi vitskut? Ite oon kyllä vielä syöny ihan normi annoksen monivitamiineja. Ostin jo valmiiksi sellasia jossa ei oo tota a-vitamiinia ollenkaan

JMT. En tuplannu normivitskuja vaan raskausvitskut joiden käyttöä jatkoin km jälkeen. Toki paljon riippuu mitä vitamiineja syö ja millaiset suositukset niissä on alunperin :)

Pitää kait se itteki käydä raskausvitskut hakemassa :)

kaiketi tuo vatsan kasvukin lasketaan oireeksi? minkälaisia masuja muilla on, jos näkyy jo? itsellä viikkoja vasta 6+6, mutta vatsa on lähtenyt hirvittävään kasvuun, ja olenkin jo pulassa, kun ei enää mahdu kuin kahdet housut työhousujen lisäksi päälle! :o pienoinen jännitys päällä jos siellä onkin useampi salamatkustaja, eihän tälläinen masu näillä viikoilla voi muuten olla todellinen. ruokahaluttomuuden takia painoakin lähtenyt 3kg, eikä tämä siis ole turvotusta.. alkaa nyt jo olla hankala pitää piilossa ilman löysähköjä huppareita..

Liitteet

• 20140922_133545.jpg
    20140922_133545.jpg
    386.6 KB · Katsottu: 48
Itselleni on tullut turvotus, joskin aina ilta aikaa pahimmillaan.
Mutta olen huomannut että tukkaa lähtee tupoittain päästä! :O
Itse syön D vitamiini lisää ja sitten sitä mini sun mama vitamiinejä!
Tänään on ollut ihmeellisen paljon mahanippailuja etenkin äkkiliikkeissä.
Mutta nehän vissiinkin kuuluvat asiaan :)

Mullakin lähtee hiuksia ihan hullunlailla! Ja samaan aikaan tuntuu että muualla karvankasvu vauhdittuu. Tätä menoa olen toukokuussa kalju apina:confused5

Kyllä mullakin mahan jo huomaan helposti jos on tiukat vaatteet. Housuissa on jo ponskaripatentti napissa ja piiiitkä toppi on oltava peittämässä se, töissä isken päälle jonku löysän ja liehuvan paidan niin ei herätä huomiota! :)

Takaisin