RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kenelläkään ollu nippasukipuja munasarjojen kohdilla?kuuluuko asiaan?

Mulla nipistelee vatsaa ja välillä munasarjojenkin kohdalta aina sillointällöin. Kuulunee asiaan, kunhan ei ole vain toispuoleista munasarjakipua tms :)

Ja kiitos loora84 onnitteluista, toi vähän jotain konkreettista tähän odotukseen tuo pieni vakoilureissu! :)

mimm, laitteissa on varmasti eroja! Ja päivissä/viikoissa.

Tuolla yksityisellä missä käyn pitäisi olla varsin hyvät laitteet. Siellä näkyi siis mustana sikiöpussi ja sen sisällä ensin ruskuaispussi mistä lääkäri jo totesi että täällä on varmaan sitten alkiokin, ja niin se vähän eri kulmasta sitten näkyikin jo, myös valkoisena mustan sikiöpussin sisällä.

Kiitos onnitteluista! Ja Catnip sydämelliset onnittelut sydämenlyönneistä!

Hei.
Mulla oireina ; vatsan nippailut, painon tunne vatsassa, ilmavaivat, väsymys, palvelu ja hikoilu (varsinkin öisin) itkettää enemmän kun normaalisti, tukkoisuus aamulla pahinta, unohtamatta yövessa käytetä.
Hansu_- RV 5+0

Onko se sitten huono merkki jos toispuoleista kipua? Itselläni ollu muutamia viikkoja sitten parina iltana aina toisella puolella vihlasuja, eipä juuri toisella olleskaan. Yleensä kyllä tasaisesti nippailee koko alavatsaa.

Tänään kävin varhaisultrassa, itse laskeskelin että olisi ollut 7+1, mutta siellä todettiin että 6+6 ja 0,8mm pituinen alkio. Mutta syke löytyi ja oikeaan paikkaankin alkio kiinnittynyt.

Onko normaalia että tämän jälkeen oli sellainen pienen pieni ehkä ruskea verituhru pikkuhousunsuojassa? Sitä panikoiden tässä nyt ilta mennyt, mutta taitaa olla ihan normaalia tuollaisen alapään kautta ultrauksen jälkeen? Sitten tuli vielä illalla todella kova kipu alavatsaan mikä
Meni kyllä 10sek ohi mutta sattui kyllä hyvin paljon , tai vihlaisi/supisti. Miten sen nyt sanoisi, onko kenelläkään kokemusta tälläisistä??

Muuten tässä nyt pari päivää mennyt melkeinpä ilman oireita pitäisikö nauttia vai olla huolissaan?

Tulipa pitkä teksti :D ihanaa jos joku jaksaa lukea ja vaivautua vastaamaan huolehtivaan nuoreen;)

Sinituulia26 Toispuoleinen kova kipu voi viitata kohdunulkoiseen, ei sen kai muuten pitäisi huono merkki olla. Varsinkaan jos alkio on paikannettu oikeasta paikasta :) Kivut on myös ok, kasvukipuja ja kaikennäköisiä sellaisia. Mullahan tuli toissayönä juuri vähän vastaavanlaista kipua, meni sitten itsestään ohi ja tänään ultrassa oli kaikki hyvin. Toisella palstalla pidemmällä raskaana olevat ovat mulle sanoneet että kokivat eniten vatsakipuja juuri viikoilla 5-8, tämä tieto ainakin helpotti mua :)

Illalla röyhtäyttää jonkin verran ja maha turpoaa (vai kuvittelenko vaan ;) ). Illalla maistuu ruoka, ei oo pahaa oloa aamulla/päivällä mut tuntuu et mikään ruoka ei houkuta. Kolmena aamuna peräkkäin ollut maha sekaisin...Muutomana yönä heräillyt joskus välillä 4-6 ja aina pakko käydä vessassa. Eilen treeneissä tuntu et hikoilin normaalia enemmän, oikeen valu hiki kainaloista pitkin käsivartta :rolleyes: huomenna taidan tehdä tuon toisenkin testin kerta tuplapakkauksen ostin...

Tuon aamusen tekstin jälkeen koko päivä olikin aika kauhea :confused: Iski ihan kamala väsymys, koko päivän ollu ihan kuollut olo ja tehny vaan mieli maata sohvassa. Vasta nyt tuntuu et alkaa ns. heräilemään tähän päivään. Koko päivä mennyt syöden vaan leipää ja jogurttia kun mitään ei tee mieli. Kaupassa kävin 18.30 aikaan ja ällötti kaikki, yritä siinä sit miettiä et mitä söis viikonloppuna :D mieskään ei oo viikonloppua kotona ja teki mieli koko päivä itkeä kun olin yksin kotona...kävin ostamassa apteekista vitamiineja, näytinkin varmaan siltä et tartten sellasia :grin

Tämä on ihan naurettavaa, viikkoja kasassa valtavat 4+3, ja oireet ovat jo alkaneet! Lähinnä siis lämpö niin korkealla koko ajan (37,2-37,3), etten jaksa mitään. Hetken kun yritän vaikka ruokaa tehdä, tulee hirmuinen hiki ja heikotus.. Veikkaan, että verenpaineet on myös taas alhaalla, kun huimaa paljon. Ja mikäli menee edellisen raskauden mukaan, alkaa pahoinvointi ihan justiinsa, jee mitkä viikot edessä! Ja kun keskenmeno pelottaa todella paljon, ja haluaisin vain unohtaa koko raskauden, mutta helpommin sanottu kuin tehty tässä olossa!

Mulla vasta 4+2 eli ihan aluilla ja huomaa että pinna on selkeesti kireempi, yleensä aika pitkäpinnanen henkilö ja nyt tuntuu et pienestä ärsytyksestä jo menee hermot.. taivas.. toivottavasti ei oo koko ajan vastaavaa.. maha turviksissa jo, ihan kauhee pömppö. Vois luulla että kiloja tullut viikossa pari lisää vaikka puntari näyttää aikalailla samaa kuin aikasemminkin. Välillä vähän kipristelee alavatsassa mutta eipä onneksi vielä muuta. Mä niin toivon että säilysin ilman pahempaa pahoinvointia, ei ainakaan vielä oo mitään siihen viittaavaa. Toisaalta taas ku seuraa keskusteluja niin alkaa sittrn pelottaa et entä jos jostain syystä EI ole niitä oireita, pitäs pysyä kaukana netistä.. nyt sitten odotellaan eka neuvolaa (22.10) et mitä ne siellä sanoo. Mä olin niin hermona ku testi näytti plussaa että soitin heti neuvolaan aikaa vaikka ois kait tota voinu ootella jonkun aikaa kauhia paniikki et kaikki menis vaan hyvin

Tää on niin outoa kun on niin erinlainen raskaus ainakin nyt aluks. Mulla on ollu hieveesti nyt jomotuksia,vihlasuja sun muuta.. Pelkään hirveesti et menee kesken kun on tämmöstä. Aina kun o jomotellu ja käyn vessassa ni saa pelätä et tuleeks verta pyyhkies. Onneks ainakaan vie ei oo tullu.Toivon niin et pikkunen on kunnolla kiinni..

Toivotaan loora että ihan kasvukipuja ovat! Mullakin oli pari viikkoa just kipuja ja nyt ne on loppunu ja tilalle tuli se pahoinvointi!

Tänään oli eka aamu kun huippas sängystä noustes. Aamupalakin piti syödä lähes makuultaan. Onko muilla niin et vatsa toimii vähä liiankin hyvin? :-D

Täällä oksettava meininki jatkuu. Krapulatila on vakio.

Hei ootteko te käyneet yksityisellä kaikki varhaisultraajat? Täällä Oulussa ei saa kuin kaksi ultraa - eka silloin joskus vko 13/14 ja rakenne joskus n. rv20.

Minulla on eka neuvola tytön 1v nlan yhteydessä, 13.10. On hieman epäselvää, että millä viikoilla oikein menee, kun kierron mukaan laskettuna la on 13.5., eli nyt olis 6+4, mutta taas ovulaation ja lasketun yhdynnän perusteella la on 8.5., eli nyt olis 7+2. Eipä nuo hirveästi heitä kuitens. :)

Mutta eka nla on siis vasta rv 10 tienoilla, ja siitäpä ei tarvii sitten enää kauan odotella ekaan ultraan pääsyä. :)

Mieliteoista: niitä ei hirveesti ole, mutta maitotuotteita tekis mieli - mikä on sinänsä ihan mahtavaa, koska olen maidolle allerginen.. :D

Mamsi:
Oulussa saa kuulemma edullisesti varhaisultran Meri-Oulun neuvolassa, jos haluaa päästä kurkkaamaan pikkusta.

Mä kävin äitiyspolilla ultrassa kun haluttiin varmistaa että pikkuinen on oikeassa paikassa, kun podin (ja poden edelleen) kovia alavatsakipuja.

Mulla on nyt parin päivän aikana ilmennyt ruokahaluttomuutta. Sinänsä ärsyttävää kun nälkä olisi mutta mitään ei tee mieli. Äsken taistelin jogurttia alas noin 20 minsaa, syötävä itsessään oli ihan hyvää mutta purkki haisi niin oksettavasti jääkaapille että meinas olla vähän tukalaa :grin

Miksei nää raskausajan vaivat vois olla vaikka sellasia että hiustenlaatu paranis ja kunto nousis ropisten?:rolleyes:

Onko tää nyt sitä pahoinvointia, täytyy syödä usein jotain muuten alkaa vatsas pyöriä vaikka muuten ei oo huono olo. Nyt rv 7+0.

Mulla vähän samaa kuin sinulla, Catnip. Nälkä, mutta mitään ei tee mieli. Tai jos tekee, niin juuri kun saan sen nenän eteen tai vähän syötyä, tajuan ettei mulla teekään sitä mieli. :D

Yritäpä tässä ottaa itsestänsä selvää.
Ekalta söin vain hedelmiä, niillä pärjäs tosi hyvin. Nyt ei oo mitään sellaistakaan.

Sokeri herkku himo piinaa kokoajan. Jo lievän ylipainon takia pitäis välttää/vähentää niitä.

Mulle on tullut sellanen lievä kuvotus. Ja eilen ruoka haisi käsidesiltä!? yäk o_O :grin Ja päätä on särkenyt.

Takaisin