RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olin mä sitä jo aavistellutkin kun oli niin erilainen olo mitä aiemmissa raskauksissa :) tosi onnellinen olo! :)

Mun vanhemmat sen sijaan eivät ottaneet asiaa ollenkaan hyvin. Eivät ole yhtään iloisia :(

Toivottavasti on muitakin tästä oireesta kärsiviä, pieruhan on ihan luonnollinen asia kun ei vaan väärässä paikassa päästä hiipiviä kauhuja vapaaksi, mutta onko teillä muilla ollu niin että nää hiipivät kauhut tai kunnon töräykset haisee paljon pahemmille kuin ennen raskautta. En piereskele paljon, tai sanotaanko ennen en piereskelly paljoa mutta nyt ne muutamatkin leijat saa sulkemaan nenän, luonnollisesti parempi hajuaistikin mutta kuitenkin. Siihen vielä mene laktoosia karttavan henkilönä syömään jotain missä on laktoosia ja mies kiittää :S saga_Maria, tuo on erittäin ikävää että omat vanhemmat suhtautuu jälkipolveen näin, jospa sekin asia muuttuu kun saavat sulatella asiaa rauhassa.

Oi kaksoset! Kovasti onnea Saga_Maria, ja toivottavasti kaikki menee hyvin molempien osalta. :) Erimunaisissa kaksosissa taitaa olla onneksi pienemmät riskitkin kun samamunaisissa. Ja erimunaisiahan ne on, jos niillä on omat pussitkin. Minäkin salaa olen aina toivonut kaksosia... :)

^Sama, kaksosia olen toivonut pienestä asti, mutta kummankaan suvussa ei kaksosia ole, joten mahdollisuudet on aika lailla olemattomat. :( Yksikin riittäisi, kun vaan nyt kestäisi mahassa. Meillä rv 5+3, ainoat oireet ollut rintojen arkuus ja ruokahaluttomuus

Ai kamala miten mulla on taas tämä vihaisuus fiilis ollut pari päivää. Kiukuttaa kaikki. Tympiikin ja masentaa.

Saga-Maria. Onnea, todella harmillista vanhempien suhtautuminen, mutta pääasia että te olette onnellisia :Heartred

Täällä kummastuttaa kun välillä rinnat on sikakipeet ja esim. nytkin niin ei tunnu oikein mitenkään kipeiltä, vaihtelee. Nälkä on kolmentunnin välein jäätävä, veikkaan että yösyöminen alkaa ihan muutaman päivän kuluessa, jos en syö niin sitten etoo, muunlaista pahaaoloa ei ole. Tänään 5+4. Mielialat vaihteli vielä reilusti alkuviikosta, mutta nyt on ollut aika tasaista. Haukotellen menee päivät mutta en ole vielä päiväuniin sortunut :) Eli aika samanmoisena nämä oireilut jatkuu. Tosin nyt on alkanut tulemaan kunnon finnejä ympäri kehoa, auts!

Onnea Saga-Maria! :)

Mies on kaksonen, mutta yleensähän tuo on periytyvää vaan äidin puolelta tai niin olen käsittänyt. Mutta kieltämättä tämä pisti jännittämään, että jos masussa on jotain että voisiko olla kaksi. Huiii. :wink

Oireita tuntuu nyt ilmestyvän päivä kerrallaan enemmän. Tai erityisesti tämä etominen ja paha olo voimistuu.

Tänne ilmeisesti voi nyt jakaa näitä raskausoireita. Olen plussannut toissapäivänä. Raskausviikkoja 5. En voi uskoa tätä todeksi. Vaikkakin vahva viiva tuli heti ja digitesti näytti 3+. Alavatsakipuja jatkuvasti, eli vähän kun menkkakipuja. Väsyttää enkä kestä töissä hereillä. Rinnat niin kipeet, hyvä että kävellä pystyy. Pahaaoloa on, mutta vielä ei okseta, onneksi. En tiedä onko tosiaan oireet raskaudesta johtuvia vai kenties pään sisällä.. Ensimmäinen odotus ja tietysti pelko siitä, kestääkö loppuun asti.
Lähipiirissä kun ei kehtaa koko aika valittaa ja tietysti luulotautiakin tämä voi olla...

On niin hölmöä valittaa hyvästä olosta, mutta oireita on niin kovin kovin vähän että alan epäillä jonkun olevan pielessä... :/

Sent from my HTC One SV using Vau Foorumi mobile app

Mulla on alavatsas kipuja usein. Sellaista kokonaisvaltaista juilimista ja kivistystä. Lisäksi paleltaa lähes kokoajan.

Miulla on sellasta alamahajomotusta, sekä tuntuu että menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä! Ja tää hikoilu on jotain aivan hirveetä!!! :eek:
Tänään 4 + 0

Mullakin on niin vähän oireita, jos oikein mitään, että välillä ihmetyttää ja huolestuttaa.

Mutta: Zumbassa tänään herkistyin niin että tuli kyyneleet silmiin eikä meinannut tulla jumpasta mitään. Ohjaaja esitteli itsensä niin nätisti. Toivottavasti on raskausoire enkä ole sekoamassa :)

Mulla on tosi kovia alavatsakipuja, särkee ja kuumottaa. Kävin niiden vuoksi ultrassa viime torstaina ja ainakin silloin oli kaikki hyvin :) kasvukipuja, sanoi lääkäri.

Takaisin