RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänne on hiipinyt ihan jäätävä väsymys kylään! Olen ollut nyt parilla vapaapäivällä ja lähes pelkästään maannut. Tänäänkin nukuin melko pitkään ja lisäksi olen joutunut ottaan parit päikkärit ja illankin vaan maannut sohvalla:eek:

Vähän hirvittää kun huomenna alkaa yöputki taas että miten sitä jaksaa. Teen siis yötyötä ja vuorot on sen 10h, siihen päälle vielä melkein 50 kilsan työmatkat eestaas..

Tänne on hiipinyt ihan jäätävä väsymys kylään! Olen ollut nyt parilla vapaapäivällä ja lähes pelkästään maannut. Tänäänkin nukuin melko pitkään ja lisäksi olen joutunut ottaan parit päikkärit ja illankin vaan maannut sohvalla:eek:

Vähän hirvittää kun huomenna alkaa yöputki taas että miten sitä jaksaa. Teen siis yötyötä ja vuorot on sen 10h, siihen päälle vielä melkein 50 kilsan työmatkat eestaas..

Sama täällä, teen pelkkää yötyötä. Viimeset yöt 3kpl oon nukahtanut jossain vaiheessa yötä. Viimeisen yön pääsin aamun puolelle ja nukahdin toimistoon muiden tullessa töihin. Enkä ole kertonut raskaudesta koska se on niin alussa. Ja en itse ainakaan saa enää nukuttua päivällä yövuoron jälkeen. Uni todella katkonaista ja herään viimeistään 7h jälkeen. Normaalisti nukun 10h ilman väliheräämisiä.. Helpottaako väsymys jossain vaiheessa?

Mulle neuvolantäti sano, että joillekin Berocca auttaa pahoinvointiin! :)

Täällä kans ihan järkyttävä väsymys!! Iltavuoroon mennessä ei saa itseensä ylös millään ja aamulla jää sit kaikki hommat tekemättä. Aamuvuoroihin on vaan pakko jaksaa herätä :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ihanat kamalat oireet... Vilu on mieletön, mutta kun viimein tulee lämmin, ei saa tulla yhtään liian lämmin tai tulee huono olo. Väsymys on kova myös. Ja pahoinvointi...ykätä ei oo vielä tarvinnut, mutta eilen ja tänään on ollut tooosi etova olo. Kaikki hajut tuntuu tosi voimakkailta ja ällöttää, myös ne joista normisti tykkää. Ja mun yks vakio-oire kuorsaus on oikein kaameeta. Mies raukka kärsii ja mä nukun huonosti, kun yritän olla kuorsaamatta.

Lohdullista kuitenkin, että oireita on. Keväällä kesken menneessä ei ollut oikeastaan mitään oireita.

ihmettä- mä oon myös vakiyökkö, ihanaa että täällä on siihenkin vertaistukea! Mä en ole myöskään kertonut raskaudesta töissä(kään), joten tarkkana saa olla. Kunnon väsymys alkoi nyt vapaillä, viime viikolla se ei ollut lainkaan näin pahaa. Mutta viime viikolla tein myös sen huomion että heräilin joko muuten vaan tai pissahätään, en tainnut yhtenäkään päivänä nukkua kellonsoittoon asti... Tänään alkaa uus yöputki, saa nähdä miten koomailijan käy:confused:

Joo miulla alko viime viikolla väsymys. Huomenna aloitan yöt ja niitä olis nyt 4. Mutta töissä kun nukahtaa mutta ei nuku se piristää kummasti. Jos joku alkaa kyselemään niin kai se sitten on asiaa selitettävä :D

Täällä alkoi viimein jonkin näköiset oireet! Nyt 5+4. Muoks: Ja ClearBlue Digital näyttää 3+ :)

Tissit on kipeät, enimmäkseen sivuilta, ja kaikki haisee nenään. Banaanin haistoin ulko-ovelle ja kun vein aamulla roskat niin roskakatoksessa ei voinut hengittää tai olisi tullut samantien yrjö. Myös vatsassa on ollut parina päivänä pieniä kipuja, jostain syystä etenkin illalla ja öisin.

Nyt jos ylihuomisessa ultrassa ei olekaan kaikki hyvin niin tipahdan korkealta ja kovaa...

Muokattu viimeksi:
Hmph,taisi jäädä haaveiluksi raskaus,nyt parin tunnin ajan tullut vessassa käydessä pienen pieniä veri viivoja,tosin pikkareihin ei ole vielä tullut mitään. Toki tässä vaiheessa pienet vuodothan ovat normaaleha kiinnitys yms syistä,mutta nyt tuli se fiilis,menkat alkaa. Mutta nyt sitten odotellaan mitä ilta tuo tullessaan.. tsemppiä muille plussanneilla! :)

Mua kanssa väsyttää kokoajan,mahassa juilii,hajut tulee nenää,pierittää ihan älyttömästi,yrjö yrittää tulla,muttei tuu.Ja nenä tukossa kokoajan.

Täällä myös kauheaa väsymystä, voisin nukkua päivästä toiseen. Sekä myös oksettava olo, mitään ei ole vielä ylös asti tullut. Viikkoja pitäisi löytyä nyt 7+0

3+ saatu testiin! Pitäiskö luoda oma clearblue ketju noitten viikkojen analysointiin? ;) :)

Täällä yksi oireiden odottelija....eilen tein plussan, menkat selkästi myöhässä (tänään kp41, menkat alkanu yleensä välillä 27-33). Apteekin raskaustestin viiva oli mielestä tosi vahva. Kuviteltuja oireita ovat väsymys ja välillä rintojen aristus sekä lisääntynyt tarve juosta vessassa :D ensimmäinen raskaus jota yritetty vuoden alusta joten jotain tässä kaipais :/ aattelin tehä viikonloppuna toisen testin ja soitella maanantaina neuvolaan. Inhan epätietoista!

Mulla on nyt rv 7+5 ja melkeen kokoajan on semmonen ällötys olo päällä... Ruuan jälkeen pahimmillaan. Ja tissit on nyt tullut tosi kipeeksi, ennen ne oli vaan vähän arat. Finnejä muutama tullut lisäksi :eek: Maha kans pömpöttää vähäsen! :grin

Minulla tuli ihan päiväpissasta n. 5pvää menkkojen oletetun alkamisen jälkeen hyvin selkeät viivat - ja oli apteekin halpistesti. Laskettu on ehkä joskus 7-14.5., riippuu lasketaanko oviksesta vai kierrosta. :)

Tuutikki90, ota rauhallisesti. Mulla oli kans jossain viikolla 7-8 ensimmäisestä raskaudesta pientä vuotoa, mutta se meni ohi lepäämällä ja raskaus eteni loppuun saakka. Toivottavasti sinullakin oli vain väärä hälytys!

Esikoiselta oireina oli etova olo, yökkäykset hajuille, söin vain hedelmiä jne., mutta ne loppuivat ensimmäiseen kolmannekseen. Nyt on pitänyt jo käydä oksentamassakin, ja krapulainen olo on koko ajan. Puhalluttaa. Turvottaa. Väsyttää, kiukuttaa, eikä mitään tee mieli tehdä. Ruoka.. hyi. :D
Ajattelin pari päivää sitten, että "HEUREKA! HALUAN MOKKAPALOJA!". Tekasin mokkapaloja, ja kun ne tulivat uunista, en todellakaan halunnutkaan syödä niitä. :D :D

On tämä yhtä. Toivottavasti nämäkin loppuvat ekaan kolmannekseen. Tosin - jos pahoinvointi on loppusuoralle pääsyn hinta, maksan sen milloin vain. <3

Täällä kans kaiken maailman mielihaluja. Sitku saa herkut/ruoat valmiina eteen nii ei ne tee muuta ku yökötä
Miuu sit

Täällä ollut oireita jo 5 päivää ennen plussaa. Närästystä, etomista, päänsärkyä. Närästys oli yksinään jo oire, mistä tajusin mahdollisesti olevani raskaana. Nyt on etova olo voimistunut. Tänään kävin jo vessassa istumassa.. Jos kuitenkin tulee aamupala ylös. Ei tullut onneksi. Sunnuntaina iski vanha ystäväni iskias ja maanantaina (6+4) kävin lääkärillä, joka itsekin oli raskaana :) Huomenna fysioterapiaan ja toivon mukaan iskias olisi taas pitkään poissa. Olo siis on aika kehno, oksettaa ja selkä särkee pohkeeseen saakka :/

Mulla on ihan kamala sokerinälkä, ja se tuntuu olevan ainoa asia mikä menee ja pysyy vatsassa. Mutta ihan karsea väsymys painaa täälläkin. Aamuisin kun kello soi niin olen kuin viikon olisi nukkunut. Ihan pihalla, että miksi kello soi ja mihin muka pitäisi lähteä. Ai niin töihin!

Mutta sama juttu kuin edellisellä. Jos tämä on se hinta, että loppuun asti päästään onnellisesti niin ei haittaa, mutta siksi kuumottaa nyt ne ultrat, että saisi varmistuksen, ettei taas vaan kärsi tyhjän kohdun vuoksi...

Mun ei oo parina aamuna tehnyt mieli mitään, ei oo ollut pahoinvointia mutta mikään ruoka ei houkuta. Paitsi tänään himoitsin kylmää jogurttia mut eipä ollut kaapissa :D Tänäänkin heräsin jo klo 8, join vain tuoremehua ja olin 12 asti syömättä kunnes kävin kaupungilla asioilla ja menin miehen kanssa lounaalle. Reilu tunti siitä kun tulin kotiin ja oli taas hirvee nälkä, vihdoinkin sain sitä jogurttia kun kävin kaupassa :grin jotenkin oon kuvitellu et oisin pahoinvoiva yksilö kun reagoin muutenkin aika herkästi kaikkeen vatsaoireilla...jää nähtäväks.

Minulla tuli ihan päiväpissasta n. 5pvää menkkojen oletetun alkamisen jälkeen hyvin selkeät viivat - ja oli apteekin halpistesti. Laskettu on ehkä joskus 7-14.5., riippuu lasketaanko oviksesta vai kierrosta. :)

Tuutikki90, ota rauhallisesti. Mulla oli kans jossain viikolla 7-8 ensimmäisestä raskaudesta pientä vuotoa, mutta se meni ohi lepäämällä ja raskaus eteni loppuun saakka. Toivottavasti sinullakin oli vain väärä hälytys!

Esikoiselta oireina oli etova olo, yökkäykset hajuille, söin vain hedelmiä jne., mutta ne loppuivat ensimmäiseen kolmannekseen. Nyt on pitänyt jo käydä oksentamassakin, ja krapulainen olo on koko ajan. Puhalluttaa. Turvottaa. Väsyttää, kiukuttaa, eikä mitään tee mieli tehdä. Ruoka.. hyi. :D
Ajattelin pari päivää sitten, että "HEUREKA! HALUAN MOKKAPALOJA!". Tekasin mokkapaloja, ja kun ne tulivat uunista, en todellakaan halunnutkaan syödä niitä. :D :D

On tämä yhtä. Toivottavasti nämäkin loppuvat ekaan kolmannekseen. Tosin - jos pahoinvointi on loppusuoralle pääsyn hinta, maksan sen milloin vain. <3
Ikävä kyllä keskenmeno tuli.. tai pitäisikö sanoa kuukautiset tuli.. ilman haamu viivaa olisin sanonut että kuukautiset tuli raskaus oireitten kanssa 4pvä myöhässä :/ mutta parempi näin,todennäköisesti alkio ei vain ollut oikeassa paikassa.. ennemmin otan sen ns keskenmenon nyt kuin myöhemmin toivossa eläen että siellä vauva kasvaisi. Itselläni yksi kkm alla jota epäilivät rypäle raskaudeksi joten ensi viikolla gyne aikaa tilaamaan ja toivoa että mitää hämminkiä ei ole. Mutta tästä ei suunta ole kuin ylöspäin! :)

Takaisin