RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi että kun sydän alkaa pomppailee näitä kirjotuksia lukiessa! :p Tässä nyt itselläni sellainen tilanne että kuukautiset olisi pitänyt eilen/tänään alkaa mutta ei näy ei kuulu ja alkaa pieni toive jospa sittenkin... :) pakkohan se oli mennä raskaustesti tekemään josta nyt ei sitten ota selkoa ollenkaan,nimittäin yksi selkeä viiva ja yksi tooodella haalea viiva.. ehkä vain joutuu odottelemaan päiviä ennen kuin teen testin uudestaan. Olo on nyt pari päivää ollut jo todella karsea,ajattelin olisinko tulossa kipeäksi mutta eilen ruokaa tehdessä ei oksennus ollut kovin kaukana joten en usko kipeäksi tulemista.. alaselkä kipeä ja alavatsassa iltaisin vihlontaa,välillä melko kovaaki menkkamaisen tyylistä kipua. IIk nyt jännittää miten käy,ehkä ne menkat ei tulisi :happy093

Mulla tuntuu että munasarjat repeytyy irti kun nousen liian nopeasti ylös tai venyytän itseäni esim. Sängyssä kun vaihdan kylkeä.

Uutena oireena on nyt tullut hajuyliherkkyys. On muuten ihan hirvee oire. Kun ei riitä että vie roskat kun pussi on täynnä vaan roskat pitää viedä samantien ulos. Muuten koko kämppä haisee ihan ku kaatopaikka.

Tanku, mulla on kans nenä herkällä. Töissä oli sellasia just painosta tulleita esitteitä ja nekin haisi niin voimakkaasti, et piti mennä pari metriä kauemmas kun niitä jaettiin. Kaikki voimakkaat hajut yököttää!

Mulla myös tuota repäisykipua nopeasti noustessa, ja sängyssä kylkeä kääntäessä.. Mutta onko kellään karvam kasvu nopeutunut?? Mulla kolme raskautta takana ja koskaan ei tällasta ole ollut, toivottavasti tasaantuu tai olen kohta ennemmin gorilla kuin raskaana oleva nainen :grin Eikä mitään pikku karvan kasvua vaan säärikarvatkin voi olla 3cm kolme pari-kolme päivää sheivailusta :anyoneJa sitten hiukset lähtee, ihmekös tuo kun karvat tarvii voimia kasvaakseen!!:confused:

Voi että kun sydän alkaa pomppailee näitä kirjotuksia lukiessa! :p Tässä nyt itselläni sellainen tilanne että kuukautiset olisi pitänyt eilen/tänään alkaa mutta ei näy ei kuulu ja alkaa pieni toive jospa sittenkin... :) pakkohan se oli mennä raskaustesti tekemään josta nyt ei sitten ota selkoa ollenkaan,nimittäin yksi selkeä viiva ja yksi tooodella haalea viiva.. ehkä vain joutuu odottelemaan päiviä ennen kuin teen testin uudestaan. Olo on nyt pari päivää ollut jo todella karsea,ajattelin olisinko tulossa kipeäksi mutta eilen ruokaa tehdessä ei oksennus ollut kovin kaukana joten en usko kipeäksi tulemista.. alaselkä kipeä ja alavatsassa iltaisin vihlontaa,välillä melko kovaaki menkkamaisen tyylistä kipua. IIk nyt jännittää miten käy,ehkä ne menkat ei tulisi :happy093

Minulla oli ihan samanlaista viime viikon! Ja joka päivä testi vaan lähti tummumaan!
Tsemppiä hurjasti!:rolleyes::Heartpink

Mulla lähtee hiukset päästä...siis ihan tuskaisan paljon :( Tissit on tosi kipeet ja repäisykipuja on nyt ollut. Väsymys painaa ja ulkona hajut ottaa nenään, ei niinkään sisällä. Esim. mätänetvät sienet on jotain ihan hirveetä ;D

Kannattaa tehä se clearblue testi viikonäytöllä. Mä tein sen 5 päivää ENNEN menkkoja ja näytti raskaana 1-2. :)

Tällä hetkellä viikkoja jotain 3-4. Oireina jatkuva pissatus, heikotus jos verensokeri pääsee tosissaan laskemaan, äkkiä noustessa/sängyssä kääntyessä/aivastaessa kunnon kivut alavatsalla. Alaselkäkipua jo parisen viikkoa. Tämmöstä tuttua.

Repäisykipuja alavatsassa aivastaessa, nopeita kokonaisvaltaisia liikkeitä tehdessä ja autosta noustessa.

Yliherkkä oon nyt eli itkeä tihrustan herkästi ja sit ku suutun niin suutun niin että vaan tärisen. Kauheaa tunnekaruselliä!

Mulla on aikasemmissa raskauksissa ollut veristä vuotoa rv 8 tienoilla, joten odotan sitä myös tässä raskaudessa, mutta sen vuodon jälkeinen epätietoisuus on kamalaa.

Pääkipu oli pitkästä aikaa aivan järkyttävän kova viikonloppuna ja väsyttää helposti.

Clear blue testin tein ja näytti ei raskaana. Kuukautiset nyt kaksi päivää myöhässä ja oireet samat vieläkin.. ehkä saisin huomen aamuna tehtyä testin aamuvirtsasta. Itse kun saa ravata parin tunnin välein pissillä niin en ihmettele vaikka ei sit senkään takia näkyisi,viikkoja siis olisi nyt 4+2. Ystävälläni näytti plussan vasta rv 6. Toivo elää! :)

Mulla on nyt vähän aikaa sitten alkanut välillä tosi paha pahoinvointi. Yks aamu join lasin vettä ja sen jälkeen sai heti mennä halailemaan vessanpönttöä. Tekisi mieli syödä terveellisesti ja pidänkin kasviksista. Nyt kaikki vihannekset, salaatit ym. ällöttää. Tällä hetkellä syön pelkkää perunamuusia ja puolukkahilloo, kun tuntuu, että kaikesta muusta lentää yrjö. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla edelleen ainoat oireet rintojen arkuus ja ruokahaluttomuus. Ystävä samoilla viikoilla raskaana, enkä voi olla nauramatta hänen jatkuvalle yökkäilylleen, kaikella rakkaudella tietenkin <3 Saa nähdä pääsenkö oikeasti näin helpolla, vai vaihtuuko ruokahaluttomuus pahoinvoinniksi jossain vaiheessa. 5+6 nyt.

testtest.jpg Tälläinen tuli nyt illalla kun sain pidäteltyä pissiä 3h ja itse en osaa testiä oikein tulkita..onko tämä nyt haamu vai epäonnistunut? :D aamulla viimeinen yritys ja sitten kokeilen uudelleen parin viikon päästä,jos ei kuukautisia kerkeä tulemaan.. jota en kyllä millään usko! itselläni kun on niin säännölliset kuukautiset että kyllä täällä nyt salamatkustaja on tai sitten jotain häikkää.. toivo elää ;)

Mulla ollut tänään melko oireeton olo, muutenkin vähäiset. Rinnat ei arista niin pahoin eikä vatsaa nippaile eikä väsytä. Tämä vasta huolestuttaa kun km:sta oireet loppu kipuilujen jälkeen ja sit alkoi vuodot

Kyfi0550830 Haamu eli plussa eli kandee kokeilla 3-4 pv päästä tehdä uus testi, mut kyllä mä salamatkustajasta jo intoilisin ;)
Mun toisessa raskaudessa tein ekan testin samana päivänä, kun menkat piti alkaa. Tiesin olosta ja tuntemuksista, et oon raskaana, mut tikku ei näyttänyt mitään. Viikon päästä, kun tein testin niin tuli tosi vahva ja selkeä viiva :)

Kyfi0550830 Haamu eli plussa eli kandee kokeilla 3-4 pv päästä tehdä uus testi, mut kyllä mä salamatkustajasta jo intoilisin ;)
Mun toisessa raskaudessa tein ekan testin samana päivänä, kun menkat piti alkaa. Tiesin olosta ja tuntemuksista, et oon raskaana, mut tikku ei näyttänyt mitään. Viikon päästä, kun tein testin niin tuli tosi vahva ja selkeä viiva :)
Täällä toivotaan parasta! Huomiselle vielä yksi testi jäljellä ja sen jälkeen odottelen sinne parin viikon päähän jolloin tulisi se rv 6 :). Täällä siis kanssa aivan samat tuntemukset kuin ekaa odottaessa,päivisn aivan kaamea olo,tänään ihan nolotti kun kaupassa olin vihannes tiskille ni aloin yökkäilemään kun kaikki haisi nokkaan niin pahalta! :grin

Täällä etova, yököttävä olo jatkuu ja pahenee. Ja sama kun Vilijonkk4 niin salaatit ja vihannekset ällöttää vaikka tavallisesti ne ovat ruokavalioni perusta. Tuntuu että syön liian yksipuolisesti nyt kun elän maissipastalla, kanajauhelihalla, perunalla ja porkkanalla. Sentään appelsiini ja omena maistuu ihan ok. Mutta en kyllä saa proteiineja oikeastaan yhtään tällä hetkellä, kun tuo kanajauheliha ei joka päivä mene alas. Vielä en ole oksentanut mutta kyllä se ämpäri sängyn vierellä on kun niin monta kertaa melkein tullut yrjö.
Huomasin, että yksi asia mikä hieman auttaa etovaan oloon on Euca Menthol pastillit (xylitolilla makeutettu) Semmosta pidän suussa pitkin päivää.. Ehkä auttaa jotain muutakin?
Nyt rv 7+1

View attachment 4629 Tälläinen tuli nyt illalla kun sain pidäteltyä pissiä 3h ja itse en osaa testiä oikein tulkita..onko tämä nyt haamu vai epäonnistunut? :D aamulla viimeinen yritys ja sitten kokeilen uudelleen parin viikon päästä,jos ei kuukautisia kerkeä tulemaan.. jota en kyllä millään usko! itselläni kun on niin säännölliset kuukautiset että kyllä täällä nyt salamatkustaja on tai sitten jotain häikkää.. toivo elää ;)
Samalta näyttää
View attachment 4629 Tälläinen tuli nyt illalla kun sain pidäteltyä pissiä 3h ja itse en osaa testiä oikein tulkita..onko tämä nyt haamu vai epäonnistunut? :D aamulla viimeinen yritys ja sitten kokeilen uudelleen parin viikon päästä,jos ei kuukautisia kerkeä tulemaan.. jota en kyllä millään usko! itselläni kun on niin säännölliset kuukautiset että kyllä täällä nyt salamatkustaja on tai sitten jotain häikkää.. toivo elää ;)

Näyttää samalta kun minulla viikko sitten! :)
Ja viiva tummu päivittäin! :rolleyes:

Täällä on ollut melko oireetonta, tai sitten en vain tajua, että mitkä ovat raskausoireita :grin Nälkä on koko ajan ja nimenomaan suolaista & tulista tekee mieli. Makea ei juurikaan maistu ja siitä tulee huono olo, se on kyllä tosi epänormaalia tälle karkkihiirelle. Muuten ei pahoinvointia juurikaan ole ollut, paitsi parina aamuna normaalia aikaisemman herätyksen jälkeen etovaa oloa.

Väsymystä on toisina päivinä paljon ja toisina taas ei juurikaan. Ja masussa vihloo toisinaan melko kovasti, olisiko jotain kasvukipuja. Tärkein oire, eli tissikipu puuttuu täysin! :eek: Hiukan aristavat puristaessa, mutta ei joka päivä....eikä valitettavasti ole näkynyt vielä mitään kasvuakaan niissä, olisi tänne hyvin tervetullutta :wink

Ai niin, ja se näkyvin oire: aivan jäätävä turvotus mahassa! Tätä on kyllä jo vaikea peitellä..

Viikkoja on kasassa 7+1 :Heartred

Muokattu viimeksi:
Takaisin