raskausoireita ja vaivoja

Mullakaan ei Dulu mitään oireita. Paitsi rinnat kipeenä ja suoritustaso jumpissa vähän heikompi. Muuten ihan normifiilis.
 
  • Tykkään
Reaktiot: TMJ
Just kyselin kanssa tuolla toisessa keskustelussa oireista, vaikka täällähän ne pitäiskin olla...

Mulla kans lähes olemattomia oireita. Sinänsä helpottavaa, että dulu ja Liinu teillä on sama tilanne. Ollaan suunnilleen samassa vaiheessa. Toivottavasti ollaan vaan onnekkaita ja meillä ei ole pahaa oloa, ainakaan vielä. Meillä myös ensi viikolla sitten kuullaan totuus, jännittää hulluna!
 
Mulla oli esikoisen raskaudesta ihan sama fiilis,kun itselläni välillä nyt ja teillä..totesin raskauden koitestillä ja terveyskeskuksessa,en silti uskonut kun ei ollu oireita,pientä pahoinvointia alkoi 8+ ja ensimmäiseen ultraan odotin rv11+2,olin silloin jotenkin rauhallisemmin mielin vaikka olikin eka raskaus..sanoin kätilölle,että "no en nyt tiiä onko siellä mitään,kun ei tunnu yhtää siltä kun olisi raskaana" sitten se kysyi,että no onko mulla ollu oireita ja sanoin,että pientä pahaa oloa. Kun se tuikkas sen vaginaalisen ultravehkeen katsoakseen niin ensin ruudulla näkyi pelkkä musta pallo (kohtu) ja sitten sieltä pöllähti sellainen pieni pirpana,joka vastasi viikkojaan. Voin kertoa,että se tunneskaala minkä koin siinä,itkin ja nauroin että ei oo totta,siellä todellakin on kokoajan ollut joku. Ja nyt sanoin tämän siksi,että kun tekin epäilette ja minäkin aina välillä nyt ja epäilin silloin niin se tunne minkä koette siellä,jos siellä onkin jokin pieni. Luulen,että reaktioni olisi ollut vähän vähemmän hysteerinen kun silloin kun epäilin koko asiaa :D nyt kun mietin,että miten jaksoin odottaa sinne asti...ja nyt varailin varhaisultraa..outoo,eiks tän pitäis mennä toisin päin että ekassa ollaan enempi huolissaan? Noh,miten vaan..kuhan meillä kaikilla sieltä pussukoista löytyy se toivottu pieni pampula ja raskaudet sujuu hyvin ! :)
 
Kiitos Babaytoy! Helpottaa kuulla, että muillaki on vastaavia kokemuksia oireettomuudesta ja silti kaikki on ollut hyvin! :)
 
Ole Emppu vaan onnellinen, ettei oireita (vielä) ole. Mä oon niinä päivinä aina onneni kukkuloilla, kun kohtukivut tai ällötys ei vaivaa :dance011. Yöllä meinaan taas tuli valvottua mahakipujen kanssa... Mulla on pari kaveria kans sanonut, että jos he ei ois tienny olevansa raskaana, he ei ois huomannut sitä koko aikana mistään ja toinen kaveri kuvaili vielä, että "hänen raskausaika oli niin tylsää". Mä sanoin sille, että mä ottaisin kans ihan mielelläni "tooosi tylsän ja pitkäveteisen" raskauden :wink.
 
Nytkin mun oireet on oikeestaa aika vähäiset,tissitkää ei oo enää niin kipeet,kun oli..nännei enempi sattuu kun niihin joku osuu tai ite hiplaa niitä. Alavatsaa vihloo välillä,en kuitenkaa enää usko että menkat alkaa :wink Onko muuten sellain klimppimäinen valkovuoto normaalia? Pari kertaa tullu sellasii jojoi..kai se voi vaihdella raskausaikana? sitä ei paljoa tullut..yököttävää oloa on enempi ja nyt minust tuntuu että toi mun oksentaminen johtu siint vatsapöpöstä. Viikkoja vasta 5+5 kuitenkii..luulen,että mun pahoinvointi kunnolla tulee vähä myöhemmin..oon tavallaa huolissaa et onko ketään kun ei sillee oo oireita,mut tavallaa en koska mun viikot on niin vähäisii vielä. Ja oon lohduttautunu sillä kun luin noita raskausviikkoja kerran niin siellä just luki,että "Kun alkio ON KIINNITTYNYT kohdunseinämään,alkaa virtsa erittää hcg-hormonia,jota etsitään raskaustestissä." ,- niin aatelkaa,että jos teillä on testit näyttänyt positiivista ja labran pissanäytteet,että terkkulassakin on todettu raskaus,niin te olette raskaana. :) Sitä yritän iskostaa itteni kupoliin ajoittain,ja jos mun ultrassa ei mitään vauvan alkua näy,niin ihmettelen TODELLA suuresti,että mistä hcg-hormoni sitten pöllähti mun pissaan? Joten mun on oltava raskaana,alkion on oltava mukana matkassa,ainakin edelleen koska ei ole tullut mitään kunnon verenvuotoja tai sen kummempaa...mutta huono puoli tässä siis on,että raskaustesti ei kerro onko kyseessä tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus..mutta yritän sulkea pois noi ajatukset ja ajatella,että on kiinnittynyt oikeaan paikkaan ! :) No te voitte kohta huokaista kun pääsette ultraan. Mun omaan aikaiseen ultraan on vielä 2 viikkoa..:/ ja oon tosi kova stressaamaan muutenkin,mut on yritettävä aatella positiivisesti.
 
Mul on ollu tähän asti alapää kun niagara. Valkovuotoo on tullu ja kyllähän se sellasta hieman klimppistä on ollu. Nyt tuntuu sekin rauhottuneen. Pahaa tekee ajoittain ja tissit on todella kipeät. Tänä aamuna join oikein yhden hörpyn kahvia...ei laskenu enempää. Ja raskauden ekat tuhrut on tullu. Hätä ja paniikki tietty ja olin jo ihan varma et nyt on km tulossa tai kkm. Mutta (onneks on Google) hieman rauhotti mieltä kun lueskelin netistä et se voi johtua myös istukan kasvamisesta. Siltikin hermostuttaa.. No, onneks tosiaan tiistaina ultra ni sitte näkee onko kaikki hyvin..
 
Silkki: Tuosta tuhruilusta mulla on kokemusta tässä raskaudessa kans... Rv 4+2 ja rv 8+2 on pari päivää ollu tuhruilua, ihan veristäkin. Itse olen ajatellut sen johtuvan ns. valemenkoista kun sattuivat aina siihen ajankohtaan kun normisti olis menkat. Saapa nähdä toistuuko sama esim rv 12+2 vielä... Kävin tosiaan varhaisultrassa rv 6+3 juurikin tuon ekan tuhruilun takia. Ultrassahan oli siis kaikki kunnossa :) :Heartred Onnellista odotusta sinne sinulle, ja muillekkin :) Täällä etominen, yökkäily ynnä muu jatkuu... Nt-ultraa jännityksellä odottelen, 4.6 olis se sitten. Kyllä musta tuntuu kans siltä että mä stressaan ja panikoin asioita paljon enemmän nyt mitä esikoisen odotusaikana. Onks se sitten niin että tieto lisää tuskaa? :S
 
En haluis ees langeta lukemaan netistä mitään mikä viittais johonkii huonoihin uutisiin alkuraskaudesta muuten se pelko vaan kasvaa,et omalla painollaan pitää antaa mennä nyt..Mikä toi NT-ultra on? eiks se ensimmäinen oo NP,-eli niskapoimu vai kumpi se eka on enkä se n.20 rvn? On nii tumpelo olo ku ei muista mitää reilun kolmen vuoden päähän =DD vuoteen 2009 syyskuuhun...
 
Täällä on ihanasti kaikki oireet mitä voi olla: alavatsan kouristelua, vasemman munasarjan kohdalla kovia kipuja, hengästymistä, kurkussa jatkuva kuiva tunne, jano, hajuyökötys, pissahätä useammin, mielialojen vaihtelut, tissien herkkyyttä, voimattomuutta, nännipihojen laajentuminen ja valtava vatsan turvotus!

Vatsa on niin pullea kokoajan, että ihan kun oisin jo puolessa välissä, vaikka rv 6+5. Joka ruokailun jälkeen vatsa vielä kasvaa entisestään, vaikka oisin syönyt todella vähän. Ruoka ei maistu enää samalla tavalla kuin ennen, syön huomattavasti vähemmän, mutta täys olo on kokoajan.

Oksennusta vielä ei ole tullut, vaikkakin reaktio on ollut vahva mm. takahampaiden pesun aikana.
 
Mulla on nyt kaks päivää ollut ihan järjetön ripuli... siis tuntuu siltä että sama mitä syö niin kaikki tulee toista kautta ulos... ja tänään ekan kerran koko raskauden aikana tuli sitten vähän verta... tosin harrastettiin ton mieheni kanssa seksiä niin pelotti et voiko se johtua siitä? en tiedä.. kauheeta kun kaikki on niin uutta niin ei mistään mitään tiedä :D sen ainakin tiedän että alkio oli elossa kun neuvollassa kävin ekan kerran ja nyt seuraava käynti neuvolas ois 14.5 ja NT- ultra on 21.5... huhhu kun jännittää et mitä jos kaikki onki sillon ihan pielessä... :/ Niin ja raskaus viikkoja mulla on nyt 9+2 jos oikein muistan. tosin se neuvolatäti sano et saattaa laskettu aika muuttuu marraskuun lopulle :D
 
Limakalvot on herkillä raskauden aikana ja seksin jälkeen voi tulla vähän verta, ihan normaalia ja vaaratonta :)
 
No sitä se mieskin sano et älä stressaa et ihan normaalia se on... :D mut ku kaikki uudet asiat aina jännittää ja pelottaa. mut kyl tää tästä! :)
 
Täällä on ainakin vuorotellen ummetusta ja sitten taas löysä vatsa. Samanlainen oon ollut menkkojen aikana eli voi varmastikin johtua hormooneista.
Mahakivut on edelleen hirmuiset ja yöunet on ihan pe****stä kun heräilen kipuihin. Mitään vuotoa ei ole, joten hirmuisen huolestunut en vielä ole mutta varhaisultraa nyt kuitenkin harkitsen.
Itseäni oksettaa ja välillä yökkäilenkin, mutta (vielä) en ole okentanut.
Olo on yleisesti ankea ja välillä valtaa epätoivo kun koirat tarvisivat liikuntaa ja huomioita, mutta on vaan kökkö olo. Pääsykokeisiinki pitäisi lukea, mutta eihän siitä mitään tule.
 
Takaisin
Top