raskausoireita ja vaivoja

Heh,piti varmistaa :) yhen pizzan pystyin syömään jopa. Tää maha on kauheee PALLO,ku joku ois pumpannu ilmaa sinne hirveesti,mut ei tyhjene vaikka kuinka päästelet kaasuja ! :D
 
Kirjoittelenpa minäkin tänne. Nyt on viikot 5+6 tai 6+0, en ole varma. Ja aika oireeton olo, ihmeellistä! Edellisessä raskaudessa oli tässä vaiheessa kunnon pahoinvointia, nyt ihmettelen kun ei mitään... Turvonnut olo on, ja ehkä mielialat vähän vaihtelee. Ihan alkuviikkojen väsymyskin kadonnut, hyvin normaali olo. Onkohan normaalia? Pitäisikö varata aika varhaisultraan, että näkis onko siellä mitään..
 
Olen lukenut,että raskaudet on erilaisia,toisessa voit kokea koko oireiden skaalan mutta toisessa,et mitään ja sekin on normaalia vaikka ei olisikaan mitään oireita,kuulema,mutta mullakin on tässä vaiheessa tosi vähän oireita,viikot nyt 5+2 mutta halusin varata silti ajan varhaisultraan koska en jotenkii vieläkää usko,että masussa on ketään,vaikka kaksi kotitestiä antoi positiivisen ja labraan viety pissanäyte enkä vieläkään vaikka menkatkaan eivät tulleet ajallaan. Mun ensimmäisestä tuli oireet rv 8+ ja alkoi pahoinvoinnilla..nyt täytyy vaan ootella,että tuleeko mitään vai paheneeko vaan vai mitenkä..ainaki perkeleen väsynyt olen nyt ja vitun kiukkunen ! :angryfire
 
Täällä 5+5. Kova väsymys mutta silti unettomuus ja herkästi pillahdan miehen iloksi itkuun. Menkkamaiset kivut juhlii alavatsassa, huhhei.
Ei onneksi pahoinvointia (kop kop puuta) mutta joku vaihtoi mun rinnat yön aikana salaa kassillisiin kiviä.

Auts.
 
Voi itku mikä väsymys! :sad001 Herään aina aamuyöllä pissahätään ja on vaikea saada unta uudestaan vessareissun jälkeen. Välillä olen hereillä viidestä puoli seitsemään, mietin kaikenlaista ja pyörin sängyssä. Vaikka kuinka yritän ajoissa mennä nukkumaan, jää yöunet aivan liian lyhyiksi näiden heräilyjen takia. Armoton väsymys nyt päällä. 6-7h yöunet ei riitä normaailssakaan olosuhteissa mulle, ja nyt tarvitsisi varmasti vieläkin enemmän. Töissä iskee iltapäivällä sellaista väysmyskohtausta että melkein mahdotonta pitää silmät auki. Kahvia en enää juo eikä voisikaan isoja määriä. Joten syön.... Pysyy jotenkin hereillä kun saa verensokeri vähäksi aikaa nostettua. Ja jatkuva syöminen sitten ahdistaa, en missään tapauksessa halua taas olla +25kg raskauden loppuvaiheessa! Toivottavasti saa vähän levättyä ja kerättyä voimia viikonlopun aikana.
 
Nonii,tänää on sitte herätty oikeen mojovaan pahoinvointiin (rv 5+3) ja pönttöä halusin myös halailla ennen kouluun lähtöä,yök ! Pahoinvointi jatkunut koko päivän ja mahakii on ihan kuralla..wtf? Onneks on viikonloppu nii voin oksennella rauhassa,tyttökii menee isälleen varmaan. Ihan omituinen fiilis muutenki ollu koko päivän,kävely ja kaikki tuntuu hirveen raskaalta ja vaivalliselta,varmaan johtuu tästä mun pahasta olosta,turvotuksesta ja vatsakivusta. Alapäästäkin nippas ilkeesti tossa ennenku pääsin pois koulusta,pelästyin ihan sikanaa..mut se meni nopee ohi. Miten muuten jos tulee vatsatauti niin onko se vaarallista alkuraskaudessa ainakii? Koska mun perseesee on vissii asennettu yön aikana vesihana,et en usko että raskaudesta vois johtua että maha on näin kuralla...

Anteeksi mun ällöttävääkin ällöttävämpi viesti..
 
Mrs Q mulla on kanssa univaikeuksia. Jotenkin ei vaan pysty nukkumaan ja heräilee koko ajan. Todella ärsyttävää. Tosin mua ei päivisin oo väsyttäny mitenkään kamalasti. Kannattaa varmaan syödä vihanneksia ja hedelmiä ja jotain proteiinipitoista välipaloiksi ja vältellä turhia hiilareita ja sokereita, sillä ne väsyttää entistä enemmän.
 
Koita nyt käydä kaupasta hakemassa jotain mistä voisit tehdä safkaa mut kaikki vaihtoehdot mitä käyt mielessä,oksettaa ja pistää kakomaan ! :sick009
 
Mulla on kovat mahakipuilukohtaukset vähän hellittäny! Enää menee se korkeintaan yksi panadoli päivässä :cheers. Ja pahoinvointi on pysynyt poissa eikä muutenkaan ole mitään erityisiä vaivoja ollut... Ja huomasinpa just et viikko 9 poksahti käyntiin! :cool05

Mutta aika ikävältä kuulostaa teidän univaikeudet, toivottavasti nyt viikonloppuna saatte levättyä oikein kunnolla! Ootko Mrs Q koittanut että oisit aina koko illan juomatta, jos ei pissahätäkään yllättäis yöllä? (Tai no etköhän sä oo jo yrittäny :smiley-ashamed005)...

Babatoylle voimia pöntön kanssa halailulle... En usko että mahatauti ois mitenkään erityisen vaarallinen alkuraskaudessa, kuhan vaan muistaa nesteytyksen! Ja sit aina välillä joku suolanen sipsi suuhun! Ja täällähän nimenomaan kerrotaan ällövaivat, mitä ei muiden kanssa haluta jakaa :wink.
 
Onneksi alko viikonloppu,nii ei haittaa vaikka huomen aamulla sais jopa rakastella pöntön kanssa :D Ja hyi sipsii,eilen illalla tytön kanssa syötii sipsii dipin kanssa ja nyt se oksettaa mua :D
Mulle tulee sellasii voimakkaita (välillä) vihlasuja alavatsalle ja siis kokopäivän kun on seissy koulussaki nii suorastaan särkee alavatsaan ja alaselkään kuukautiskipujen tavoin,mut ei sillee paljoa..haluisin vaa sinne varhaisultraan ja varmoille vesille nii pääsis kunnolla nauttii tästä raskaudesta :)
 
Oi nyt sattuu toiseen rintaan kainalon puolelle ihan tosi paljon. Olin jumpassa missä oli hyppyjä ja huomasin että mun urheilutopin tuki oli ihan olematon ja tuntui tosi ikävältä ja siitä asti on toiseen koskenut.

Voi Babaytoy toivottavasti sun olo on jo parempi.
 
Heippa vaan siskot! Viikot ne vierii vaan :) Ja mun kohdalla näemmä se tarkoittaa vaan lisää ja lisää pahoinvointia, oksentaakkin on pitänyt :S Pthyi. Mullakin toi väsymys on ihan älytöntä edelleen, hemoglobiini oli 142 joten ei oo siitäkään kiinni. Raskaushormoonit asialla siis. Ja mahaa turvottaa hurjasti varsinki illalla, vois kuvitella olevansa viikolla 19 eikä 10 :D Mammahousujakin oon joutunut jo käyttämään kun normi housujen puristava vyötärö vaan lisää ällötystä. Puuh. Mutta jospahan tän kaiken jaksaa kun tietää mikä palkinto odottaa. Ja mä alan kohta epäillä että tää meidän pikkukakkonen taitaa olla tyttö :) Sen verran erilaiset / pahemmat on olot jo nyt mitä esikoisen aikaan, joka siis on poika. Jaksamista tasapuolisesti kaikille! Jospa se hehkeä keskiraskaus sieltä pian koittais :wink
 
Käytiin tytön kanssa eileen 8 nukkumaan mutta pyörin kyllä sängyssä vielä 1,5h kun mua oksetti niin älyttömästi ja tosiaan kun oli aamulla sitä vatsaa kuralla (On edelleen) niin oli pakko käydä eilen illalla oksentamassa,nii sieltä ryöppys kyllä ihan kunnolla sitä tavaraa niin en oikee tiiä kumman piikkiin laitan oksentelun,raskauden vai vatsataudin :/ esikoisesta pahoinvointi tosiaan alko vasta 8+ ja silloin tuli aamuisin nestettä ja vatsahappoi tai semmosta mut eileen ryöppys ruuat mitä olin päivän aikana syöny :ss nytki tuntuu että paskat helähtää housuun kohta ! :D ois kyllä vissii muutenki outoa jos noin kova raskauspahoinvointi alkaa viikoilla 5? :eek: nyt ei ainakaan okseta enää,ja sain sitten eilenkii lopulta nukuttua,kun kävin vähä heittää pitkää sylkeä...hyihh.

TMJ Mullaki älytöntä turvotusta ja näyttäis siltä että olis just sillä viikolla 20 kun viikolla 5+4 :D mut silti kyllä puristaa jännästi kaikki normihousut..

Jokatapauksessa parempia oloja niiille jotka kärsii pahoinvoinnista ja pahoinvointeja niille jotka jotain oireita toivoo :wink
 
Yöööh, paha olo :sick009
Toissa yönä heräsin siihen kun alavatsaa vihloi todella lujaa, en muista ekasta sellaista ollenkaan. Flunssa on välillä vienyt muilta oireilta terän ja eilen olinkin jo ihan että tässäkö tää nyt oli... Nyt on kuitenkin taas niiiin paha olo ettei mitään järkee, en oo kuitenkaan oksentanut. Samanlaista oli ekan kans, halailin pönttöäkin muttei mitään silti tullut. Rinnat on välillä enemmän, välillä vähemmän kipeet. Nyt siis 6+1 vasta.
 
Ai niin, mulla on ollut kans maha sekaisin pari päivää :sad001 Voi johtua flunssasta ja kaikesta millä yritän sitä lievittää tai sitten tämä on ennen kokematon raskausoire. Ummetus on normaalimpaa niin siksi ihmetyttää... Ekassa muuten kärsin ihan järkyttävästä ummetuksesta ja oltiin vielä mökillä missä on vain ulkohuussi... Pitää muistaa varautua Levolacilla kun lähtee johonkin.
 
Täällä voitu pahoin/oksenneltu rv 6+0 lähtien, eikä loppua näy. Väsymys on ajoittaista, riittää kuitenkin jos/kun älyää käydä tarpeeksi ajoissa nukkumaan illalla. Mun normipaheet tupakka ja kahvi on kauheimmat hajut tällä hetkellä mitä maailmassa tiedän!! siis jotain ihan kauheeta joten on ollu tosi helppoa olla taas polttamatta. Kahvia join aiemmissa raskauksissa ihan normaalisti (Toki vähemmän) jotan tää kahvi on hirvein myrkky maailmassa - juttu on ihan uutta :rolleyes: Ja tämä raskaus alko kovilla mahakivuilla mut ne on onneksi jo helpottanu suurimmaksi osaksi. Siinäpä oireet täällä tähän asti. kauhulla odotan liitoskipuja jotka oli toisen lapsen raskauden aikana ihan kauheita :eek:
 
Oli pakko käydä ostamassa irtokarkkeja !! Lapsi on isällään ja minä nautin herkuista..paitsi jos on vatsatautii nii ei varmaan karkeilla lähde pois,mutta tänää aamulla en oo kyllä oksentanu. Pieni kuvotus oli aamupäivällä,mut meni ohi ja pystyin jopa ruokaa syömään..saa nähä kuin kovasti nää mässyt iskee takasin illemmalla,lojuuko pönttövesissä vai ei..:D

Oli pakko pukea äippähousut jalkaan tänään,kun NÄÄ EI PURISTA :dance011ja toi turvotus vie tilaa,nii normit ahistaa alavatsaa yms..nää on just buenot ! :grin
 
Täällä myös voitu nyt hyvin pahoin. Onneksi jotkut päivät on parempia kuin toiset. Nyt 7+5. Kauhistuttaa ajatella, että tätä on vielä seuraavat 4 viikkoa...!

Mulla on myös välillä viiltänyt vatsaa kovasti, toispuoleisesti, se on kaiketi ihan normaalia, jos menee sinällään nopeasti ohi. Ultrassa todettu kuitenkin, että lapsi on oikeasssa paikassa.
 
Nyyh, mulla ei edelleenkää mitään mainittavia oireita.. Alkaa tuntumaan että onkohan siellä mahassa ees mitään! Tiistaina selviää.
 
Takaisin
Top