raskausoireita ja vaivoja

Menkkamaiset kivut ja pieni vuoto on ihan normaalia. Mulla kesti ekassa rusehtava vuoto kaks päivää ja nyt päivän.

Nyt närästää, auts! Lisäksi mulla on pari välilevynpullistumaa selässä ja selkä kipuilee nyt tosi ankarasti. Mutta sama oli ekan kanssa joten eiköhän tämän kestä. Nyt on onneksi liikkuvaisempi työ kuin siihen aikaan :)

Löysin ekan raskauden aikaisen kalenterin mihin olen kirjannut oireita yms. Olinkin plussannut jo 4+3 mutta muistin väärin. Kovasti tulee nyt verrattua päivittäisiä oireita vaikka tiedän ihan hyvin että jokainen raskaus on erilainen, samalla äidillä myös.
 
Eilen huomasin et hajut joita on normaalistikin inhonnu, ni nyt ne aiheuttaa lähinä yökkäreaktion. Ilmeisesti hajuaisti on parantunut. Ja vaika vielä muutamia tupakeita päivässä poltankin, niin tupakan savu, jos ei itse polta haisee karmealle. Se on joopa positiivista. Pientä kannustusta itseltäni, että lopettaminenkin onnistuuu vielä!!!
 
En tiedä mitä täällä on tapahtumassa, mutta etova olo on pikku hiljaa siirtymässä, tai sit osaan vaan hallita sitä oikealla tavalla :D mutta ruokailun jälkeen edelleen on todella huono olo seuraavan tunnin ajan :sad001 ja rinnat kipeinä edelleen vaan yö aikaan. Uusia oireita ei ole ilmaantunut
 
Mulla oli plussaamisen jälkeen vaikka minkälaista nipistystä ja kipuilua alavatsassa mutta nyt ne on kummasti vähentyneet eli lienee ihan normaalia? Ilmavaivoista joku mainitsikin niin mulla oli kanssa sama ongelma ja välillä vieläkin (nimenomaan iltaisin), mutta onneksi ihan ekoista plussan jälkeisistä päivistä ongelma on vähän vähentyny.

Mulla on siis ollu noita vatsanippailuja, nännikipua, hieman tissikipua (kun yhdellä koolla kasvaneet entisestään), sitten alaselkäkipua (selkävaivoja muutenkin), päänsärkyä, väsymystä, äkäisyyttä, loputonta suolasen nälkää ja ennen kaikkea kamalaa pahoinvointia 24/7... Näin niinku aluks :wink

Vois sanoo,et mulla aikalailla noita oireita mitä tuossa kuvattavissa ... :D Hyvä,että alavatsanippailut normaalia,kun en muista esikoisen ajoista mitään :D voi vitsit kun ei malttais,että masu kasvais ja alkais tuntemaan liikkeet,mut kuhan saa tän kriittisen ajan tästä alta eka poies nii keskittyy sitte siihen tuntemuksii :)
 
Tänään meinasin oksentaa töihin ajellessa. Piti ajella hiljaista pikkutietä normaalin valtatien sijaan että voi nopeesti pysäyttää jos oikeesti tulee yli :D Selvisin kuitenkin. Koko päivän ollut paha olo mutta ei mitään tuohon aamuun verrattuna.
 
Raskaus ei ole sairaus mutta vois kyllä hyvin olla suoraan nää ekat piinaviikot jotain lakisääteistä preäitiysvapaata.. :D Mutta onko kellään ollu sellaista, että ne "menkkakivut" olis jo loppunu esim pari viikkoa aikaisemmin, mutta alkais sitten uudestaan? Kyllähän sitä olot kestää, mut se huoli joka aina hiipii mieleen..
 
Muokattu viimeksi:
Pitäis olla ihan normaalia. Jos tosissaan huolettaa tai kivut on oikeesti kovat niin soittaisin neuvolaan. Sinne voi soittaa ja kysellä tyhmiäkin (omasta mielestä siis), ne on ihan sitä varten. :)
 
Nännit töröttää koko ajan, kuppikoko kasvanut ja rinnat kipeät. Iltaa kohden vatsaa alkaa jomottaa ja tosiaan turvotus vatsassa lisääntyy selkeästi...joo ja ne ilmavaivat, täytyy tosiaan välttää kaikkea mistä niitä voi tulla :) Kahvia menee enää 1/2 kuppia kerrallaan, korkeintaan 2x päivässä. Jotkut ruoat ällöttää ja sit taas tekee mieli esim. Jaffaa, jota en ikinä normaalisti juo :) Onko muilla jotain outohimoja? Luulin, että tulis myöhemmin tällaset jutut...
Pientä selkäkipua alaselässä, mikä tuntuu tässä vaiheessa tosi oudolta...mitähän on sitten, kun maha on megalomaaninen? Ja viimeistään neljältä iltapäivällä iskee sellanen väsy, että on ihan turha ajatella tekevänsä jotain järkevää. Kaupassakin vaan haahuilee ja etsii ulospääsyä, se mitä on lähtenyt sinne hakemaan on toden näköisesti unohtunut ostaa :)
Mut en mä valita, kiva kun on oireita...viimeraskaudessa ne oli paljon vaimeemmat tässä vaiheessa ja sit tulikin se km. Eli nauttikaa ladyt kaikista oireista ja pysykää mukana porukassa, kenestäkään ei haluta luopua ennen joulukuuta :)
 
Meil on Nyytikki samat mieliteot! Minä oon kahden viikon sisällä ostanu 3 puolen litran jaffaa ja juonu ne siltä istumalta :grin Ja en kans muuten juo juurikaan koskaan! Oireet muuten on ihan siedettävät, pahaa ei tee juurikaan. Iltaväsymys alkaa klo18.00 ja jatkuu sitte siihen asti ku nukkumaan pääsee...Kiva olla jossain kyläilemäs ku leuat on auki koko ajan :happy4 Ja iltaväsymykseen kuulu myös ihan järjetön vilu, ihan kun kuumetta ois! Ja vatsa nipistyksii löytyy täältäkin!

Mut yks iso oire kyl on. Vatsa on hurjan iso. Mulla pitäis viikkoja olla ny 5+4 viimisistä kuukautisista laskettuna...mut mun omat housut jää jo 10 cm auki, ei toivookaan et sais kiinni :excited001 Eilen kävin sit Hennesiltä hakees parit äitiyshousut, jotta ois jotain vaatetta. Neuvolaan sain ajan nyt tulevaksi maanantaiksi, Viikkoi sillo vast 6, mut neuvolas oltii siitä mieltä, et tuun aikasempaa näytille ton mahan kasvamisen takii. Saadaan kartotettuu vähän tota kohdun kokoo, jos vaikka oisinkin sit pidemmällä...Vatsa turpoo kyllä iltaa kohden, mutta on jo aamusinkin aika pyörees kunnos. Toivottavasti maanantaina ollaan viisampia!
 
Huoli pyörii täälläkin mielessä,vaikkei aijempia km olekkaan,mutta kaipa se on sitten sitä äidin huolta jo,kun tahtoo tätä lasta niin kovasti :Heartred :)
 
Oireita... Jatkuva nälkä, suolaisen ja kylmän hedelmän himo. Aamulla yökin hampaita pestessä ja öklöttää jossei syö tarpeeksi usein. Hirvee jano. Yöllä joutuu sit taas ravaan pissalla, tosi kiva, just kun esikoisella on rauhallisempi yövaihe menossa. Iltaa kohti paleltaa, nytkin oon villatakki päällä peiton alla ja mies vieressä t-paidassa. Hiukset rasvoittuu tosi nopeeta, onneksi finnit on jo kaikkoamassa. Tissit ei puhu mitään, hämäävää kun edellisessä ne oli The Oire. Alavatsa juilii välillä ja ilmeisesti maha turpoaa päivän mittaan, ei tule seurattua niin tarkkaan näköjään :D Nyt kasassa rv7+1
 
Hei sattuuko teitä seksin jälkeen näin alkuraskaudesta alavatsaan..alkoi tossa pelottaman :)
 
Nyytikki mullaki kokoajan nännit töröttää :D. En aatellu että se ois raskausoire vaikka oon ihmetelly kyllä että miks on pitkät päällä vaikkei ees palele. Ja hieman kosketusaratki nännit on. Kyllä näitä oireita rupeaa mullaki näköjään pikkuhiljaa tulemaan :).

Oi että Acasia sun masuko näkyy jo ! Ittiä jänskättää että millonkohan masu alkaa näkyä.. Ehtiikö tulla kunnolla näkyviin viikkoon 15 mennessä (ku on tuo rasvaversiokin mahasta olemassa ennestään :grin). Sitte alkaa kesäloma ja elokuussa maha varmasti jo näkyy.. Oon ajatellu että koittaisin salailla töissä raskauden kesälomaan asti, saisivat tietää sitten elokuussa. Lapset siis, ja lasten vanhemmat, oon päiväkodissa töissä. Työkaverit tietää jo :).
Missäs muut olette muuten töissä vai opiskeletteko vai mitäs ?
 
Nyytikki mullaki kokoajan nännit töröttää :D. En aatellu että se ois raskausoire vaikka oon ihmetelly kyllä että miks on pitkät päällä vaikkei ees palele. Ja hieman kosketusaratki nännit on. Kyllä näitä oireita rupeaa mullaki näköjään pikkuhiljaa tulemaan :).

Oi että Acasia sun masuko näkyy jo ! Ittiä jänskättää että millonkohan masu alkaa näkyä.. Ehtiikö tulla kunnolla näkyviin viikkoon 15 mennessä (ku on tuo rasvaversiokin mahasta olemassa ennestään :grin). Sitte alkaa kesäloma ja elokuussa maha varmasti jo näkyy.. Oon ajatellu että koittaisin salailla töissä raskauden kesälomaan asti, saisivat tietää sitten elokuussa. Lapset siis, ja lasten vanhemmat, oon päiväkodissa töissä. Työkaverit tietää jo :).
Missäs muut olette muuten töissä vai opiskeletteko vai mitäs ?
 
Aeria: Mulla on ollu kans samanlaista, että ennen ja jälkeen plussaamisen oli kamalat menkkakivut ja sitten ne lähti muutamaks viikoks ja nyt on alkanu aika kamalat alavatsakivut ja menkkatuntemuksia taas. Mutta neuvolaan tänään kun soitin varatakseni aikaa, niin neuvolantäti sielä selitti, että "Näillä viikoilla sulle saattaa tulla huono olo ja menkkamaisia kipuja yms..." ja on kuulemma ihan normaalia :happy112
 
Mulla on edelleeen tissit todella kipeet,vatsan turvotusta ja alavatsassa tuntuu painetta,että siellä on jotain :) muuta en oikee hirveesti vielä tunne.

Minä opiskelen itseäni nuorempien kanssa ammattikoulussa,valmistun kokiksi 5 viikon päästä ja töitä tässä olen jo valmiiksi etsiskellyt :)
 
Cherry kiitos tiedosta ja sama kokemuskin asiasta! Helpottaa kummasti kun ei oo ainoo oireineen..!

Dyokine sama homma ollu koko ajan, joten lienee ihan normaalia, ei ainakaan mitään pahempaa oo tullu vaan se on sit laantunu jonkun ajan kuluessa. Ehkä vähän vähentää himoja kyllä ku on pientä epämukavuutta aikana ja jomotusta jälkeen.. : D
 
Eipä kummempia oireita vieläkään. Vähän alavatsassa tuntuu. Ruoka maistuu ja energiaa riittää. Syke on tosin iltaisin ollut tosi kova kun menee nukkumaan. Tiedä sitten onko se stressiä vai mitä.
 
Täällä uusi onnellinen plussaaja. :love017 Raskaus tuli hieman yllätyksenä, sillä yritys ei ollut erityisen kova.

Nyt menossa "kp 38" kun yleensä kierto 28-33pv. Eli raskausviikkoja n. 5+1.

Ekat oireet alkoivat tuossa kp 28/28-33 eli jano, hirvittävä pissahätä, tuntui melkein kuin ei ehtisi vessaan ja hajuaisti herkistyi. Kp 30 alkoi sitten "menkka"kivut ja tissit kipeytyi ja turposivat ja tätä on nyt viikon verran jatkunut. Myös pieni flunssa/palelu iski päälle tuossa "kp 33". Kovassa rasituksessa hengästyn nopeasti ja myös valkovuoto on lisääntynyt.
Eli kaikki oireet alkaneet aikalailla silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Iltaisin olen aika väsynyt ollut, mutta hirveästi normaalista poikkeavaa en ole havainnut, myöskään pahoinvointia ei ole ollut.
Alavatsaa, erityisesti vasenta puolta juilii.

Tämä tunne on vain niin uskomaton, ihana saada jakaa se muiden kanssa! Toivottavasti kaikki vaan menisi hyvin. Pitääköhän jotain erityistä(painavien tavaroiden kantaminen jne..) välttää alkuraskauden aikana?
 
Takaisin
Top