raskausoireita ja vaivoja

Täällä on kaikki supparit loppuneet. Ei kiristä, ei jomota, ei mitään :confused: Ja tää alko heti kun lääkäri sano, että iso jäpiskä, saa tulla koska vaan...
 
LittleMyy: No voi hitsin hitsi... :P Jospa ne supistukset pian tulis takasin. Mullekkin kiitos. Mahtaa tää meijänkin jätkä olla lähelle 4kg syntyessään joten en tahtois että ainakaan kovasti ohi lasketun menee. Esikoinen oli rv 40+2 syntyessään 3850g ja eiks ne väitä että toiset lapset olis isompia?? Apua :D
 
Marzi, voi epäreilua. Meijän mies tuli kotiin ja painui samantien autotalliin hitsailemaan.. >:| Ei paljon sen jaloissa roikuta! Murr..
 
Eikö vieläKÄÄN ole aamu? Tää on taas näitä öitä että täällon ravattu tunnin välein vessassa ja milloin missäkin. Tuntuu etten oo varmaan yhtä kokonaista tuntia nukkunut :/ Kipee en ole, mutta unet on karanneet jonnekkin. Ärsyttävää!
 
TMJ: Tiedän niin tunteen! Tällä kertaa täällä YKSI ehjä yö takana. Se on harvinaista herkkua..
 
Täällä kanssa..tai no menin illalla jo ysiltä maate ja sit n.23.30 räps silmät auki, lonkkia kolottaa vessattaa, siirtyminen sohvalle jossa haen unta reilu kolmisen tuntia siinä välissä iskee ihan hirvee NÄLKÄ mutta sinnittelen tuopillisella vettä joka ei tietenkään auta siihen että ei tarttis vessaan mennä :grin:grin

Oon huomannut että vauvan liikkeet on kyllä vähentyneet reippaasti, tulee kyllä jossain vaiheessa päivää aina jakso että liikkuu enempi, mut en tiiä sit onko se normaalia, pitäs varmaan laskee niitä liikkeitä, mut siihen on mahdollisuus vain lasten päikkyjen aikaan, ja sit kun röhnähtää sohvalle niin sitten se laskeminen unohtuu :confused: olikos se että 10 liikettä pitäs tulla tunnissa vai enempi???o_O
 
marzi: se oli just että 10 liikettä tunnissa :) tosin mulle sano kätilö että 10 liikettä päivässäkin riittäisi..
Sitä vaan, että mullakin on vähentynyt liikkeiden tahti (tulee siis pidempiä taukoja ilman liikkeitä) mutta kuiteskin tulee myös sellasia hetkiä, että tyyppi saattaa riehua ja jumpata jopa tunninkin putkeen :wink
että se voi olla ihan normaalia tässä vaiheessa. Eilen oli nimittäin ainakin ultrassa kaikki hyvin!
 
Niin noista vauvan liikkeistä, sehän on ihan luonnollistakin toisaalta että ne loppuraskaudessa rauhoittuu / väheneekin kun vauvalta vähenee tila kohdussa. Täällä kyllä on edelleenkin melkosen villiä menoa varsinkin yöaikaan... Oikeen kunnon tömäyksiä että itekkin ihan hätkähtää :D Mut kyllähän semmonen reilu kolmikiloinen tyyppi saakin jo jotain aikaiseksi. Ärsyttää vaan ku mulla on edelleen tosi "ahdas" olo eli vauva on edelleen tosi korkeella ja tunkee peppua tuonne palleaan päin. Alkais jo pikkuhiljaa painua alemmas ja kiinnittyä että rupeis tapahtumaan.

Esikoisen odotusaikana mulla oli viimeset 2 viikkoo ennen laskettua semmosia että joka ikinen yö supisteli, ihan silleen kipeesti ja kunnolla semmosen 15-30min väleillä aina koko yön. Ja kun aamu tuli niin ne loppu kuin seinään. Mut kun noita supisteluja oli ollu semmoset 1,5v viikkoa niin yks aamu irtos se limatulppa ja niin se tuli sit sekin aamu kun ne supistukset ei sit loppuneetkaan vaan pysyivät koko päivän ja tihenivät illalla ja sittenpäs se lähtö viimein koitti. Sitä odotellessa... :)
 
Se joka keksi että tuo kohta mistä häntäluu alkaa + koko muu persuksen seutu kipeytyy niin vois ottaa tuon kivun pois..:mad: Meinasin testata uuden yleiskoneen ja leipasta sämpylät, mutta seisoskele tässä nyt sitten paikoillaa kun haarukset on kipeet jättiläis suonikohjuista ja nyt sitten vielä tämä.
Olen usein sanonut sukulaisille että nyt tämä on kyllä viimeinen ja mikä on vastaus "äläs nyt, niin minäkin sanoin ja yksi vielä tuli" Ei tule, ei yhtään enään.. Jos nämä (oikeasti todella isot) suonet tuolta alakerrasta katoaa niin olen todella iloinen! Sitte mun ei enään ikinä tarvi
 
..näistä kärsiä! Jeee!! :) (hiton puhelin tekee tepposia noitten hymiöitten kanssa, niin pakko laittaa kaksi viestiä >:| )
 
Onks kellää muulla ollu tätä häntäluun alun/sen seudun särkyä? Koko päivän särkeny ihan hitosti.. Eikä mul ole ikinä ennen ollu selän kanssa ongelmia raskauksissa :D Vai onko nää nyt vaan niitä normi raskauden selkäoireita? :D Tää kun on ennemmin persus eikä selkä xD
 
Täällä joku muukin puhui "naksahduksista!, jotka kuuluu mahasta :)
Tänään tuli sellanen taas niin, että mieskin kuuli sen. Jesss, mua ei enään pidetä hulluna :smiley-bounce013
netistä sitten etin tietoa, niin voi kuulemma olla vauvan polvet jotka naksuu ojentaessa...mutta ei tarkoita kuitenkaan että niissä olis mitään vikaa.
 
-eevi- Mulla on häntäluu oireillu silleen kummasti niinkuin joku painais suoraan siihen välillä o_0. Ei nyt särkyä mut ei tuokaan kyllä järin kivalta tunnu.
 
Mulla kanssa häntäluu kipuilee..mutta se johtuu enempi varmaan siitä kun kesällä kaaduin peruus edellä asfalttiin :sad001 mutta kyllähän se häntäluu siellä jotain liikettä varmasti tekee että ei oo ihan tiellä kun vauva laskeutuu ynm... :confused:

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Tota luuston "leviämistä" mäkin epäilen o.O Huoh, alan olee aika kypsä tähä raskaana olemiseen :D Mulla vaan on sellanen fiilis, että piltti on loppuun asti ja varmuuden vuoksi ylikin >:| Meijän äiti on sellai "ennustaja eukko" (arvailee oikein pelottavan paljon asioita) sano joskus, että se on tyttö ja syntyy viikon myöhässä.. Juu tyttö on, mutta toivottavasti väärässä tuossa syntymäajasta :D
 
No siitähän toi mun persauksen leviäminen johtuu, huh. Luusto se vaan leviää, eikä suklaan syönnistäni, jes! :p Mä alan pikkuhiljaa myös asennoitumaa, ettei tämäkään vauva suostu tulemaan, ainakaan tässä kuussa..
 
:D Totta, jännä juttu että vaikuttaa myös pehmentävästi! o_O Kai se aika koetuksella on.. Ite ainaki huomannu jostaa housuista, että raskaus kilot katos, mutta jotkut farkut ei sovi lantion kohdalta..
 
Marzi, muo neuvolan täti varotteli siitä, et jos on kaatunut joskus pehvalleen niin, et on loukannu häntäluun, niin se voi olla kääntynyt hiukan sisäänpäin kolauksessa ja saattaa vaikuttaa siihen, mahtuuko vauva tulemaan ulos. Tosin sanoi, että omalla kohdalla oli käynyt niin, että vaikka häntäluu oli jotenkin sisäänpäin kääntyneenä aiemman kaatumisen jäljiltä, niin synnytyksessä se sitten naksahti paikoilleen...tiedä häntä onko tossa jutussa mitään perää.
 
Mä päätin piristää raskautta täynnä olevaa arkeani päiväsaunalla! Ai kun teki hyvää! :) vielä kun lapset soisi pikku päikkärit tähän päälle niin ai että! :) Pakko alkaa kehittää jotaa speciaalia päiviin ettei ihan pala käpy ;D
 
Takaisin
Top