raskausoireita ja vaivoja

Hehe. Kävin juuri viemässä esikoisen kerhoon kävellen. On kyllä viikossa tapahtunut jotain, kun mun kävely kotimatkalla alko muistuttaa lyllerrystä eikä kävelyä :D Matka kuitenkaan ei ollut kuin 4km yhteensä.. Viimeiset 100m tuntu jo suppareitten keskellä tuskalta O.o Pitäs se sieltä vielä kävellen hakeakin >:| huilin siis tän 1,5h kuin raato sohvan pohjalla. Auto on rikki ja ilmeisesti vasta ensi viikolla saan sen käyttöön.. Suorastaan vaadin sen oltavan kunnossa ensi torstaina..
Ite en tota rokotusta ole koskaan ottanut.. Mun "flunssat" tosin on aina sellasia, että muutaman päivän se meinaa iskeä päälle ja sitten menee ohi.
Te jotka ootte ottanu sen aikasemminkin, niin ootteko huomannu sairastavanne flunssan keväällä?
Mun äiti joskus kertoi ottaneensa sen kahtena syksynä ja molemmilla kerroilla se oli loppukeväästä saanu ihan järkyttävän flunssan.. O.o
 
Minä oon ottanut influenssarokotuksen joka vuosi, työn puolesta melkein pakko ollut ottaa. Enkä ole influenssaa koskaan sairastanut, viime talvena jätin esikoisen rokottamatta ja hän sai sitten kamalan taudin. En todellakaan jätä enää ottamatta hänellekään! Enkä kyllä ole keväisinkään normi nuhaa kummempaa sairastanut..

Täällä irtosi tänään limatulppaa, en tiedä tuliko kokonaan, mutta sitä sen täytyi olla. Saa nähdä kauan menee kun alkaa tapahtumaan. Esikoisen aikaan meni 2 viikkoa siitä kun limatulppa irtosi! :eek:
 
..mut se tuli kyllä koko klöntsä :D Mua nauratti se että "mistä mä tiiän mikä on limatulppa" :D Aika helposti sen tiesi, kun vain irtosi xD
 
Mariya: No sullapa kunnon kokonen vavva :binkybaby:love2 ..ja taidatpa todellakin olla eka , iik iik :thumleft Näin tosiaan jonkunlaisen päivämääräunen muutama aika sitten ja siinä oli 20.11. ja se olis ensi viikon ke eli 2 viikkoa ennen laskettua. Se on ensimmäinen jännitys-etappi :wink Tuntuu epätodelliselta ja kyllä niin alkaa jännitys kohoamaan.

Mullekin on tullut sellainen olo, että pitäis pakata sairaalakassit ja kaikki kuntoon...

Influessarokotteesta: Mä en oo koskaan ottanut sitä, ja sen vuoksi kieltäydyin tälläkin kertaa. En ole koskaan myöskään sitä sairastanut (en ole muutenkaan koskaan kipeä ((*koputtaa puuta)) lievää flunssaa lukuun ottamatta. Jouduin sitä kyllä vähän nyt miettimään lähinnä vauvan takia. Kun kerroin vastauksen, neuvolatäti sanoi, että suurin osa ei ole ottanut juurikin niistä, jotka eivät ole sitä ennenkään ottanut.
 
Tää piti vielä kertoa, että vatsa on tänään taas ilmoitellut tyhjentymisen tarpeista. Lähdin lenkille, ja alkoi tuntumaan turhan epävarmalta vatsassa, joten käännyinkin muutaman sadan metrin jälkeen takaisin. Takki jäikin aika äkkiä eteisen lattialle ..:grin
 
Voi hitsit... Heräsin päikkäreiltä ja Juodessani vettä hökäsin sitä onnistuneesti ns. Väärään kurkkuun, tietysti päikkäreiden jäljiltä rakko oli ihan täysi...siinä sitten refleksi yskää tuli ja tuli, niin Arvatkaas vaan kuin kävi ja ihan kunnolla :eek::confused: Sitä voi tuntea itsensä jokseenkin...ööö ... Raskaus lopuillaan, hih
 
Mä olen kanssa hankkinut tisseihin ja vatsaan raskausarvet jo teinivuosina. Ihmeekseni uusia ei ole tullut, mutta pari tossa vatsan yläosassa alkaa näyttää siltä, että jos ei maha kohta putoa niin repee lisää. Oon rasvannu mahanahkaa kun muistanu.

Mulla on taas päinvastanen ongelma kun monella - mulle ei maistuis mikään ruoka. Oksettaa ajatuskin kaikesta minkä tiedän pysyvän yleensä sisällä. Tosi samaa ruokaahan oon tässä vetänykki koko raskausajan, kun jos koittaa jotain "eksoottisempaa" niin yleensä lentää hetken päästä takasin.

Täällähän alkaa olla monella jo jännät ajat käsillä - varsinkin taikulla! Itselläkin supparit on kadonneet lähes kokonaan. Vauva vaan tunkee päätään tuolla alakerrassa kipeesti...
 
Tänään onkin ollut vauhdikas päivä..ja nyt illasta sen huomaa kun jalat turpeena ja jalkoväliä jomottaa..toi panadol on aika kiva kun se vie kivut edes vähäksi aikaa pois niin voi vähän touhutakkin jotain.. :D

Mä en oo koskaan huomannut limatulpan irtomista..ja eikös se joillakin irtoo vasta synnytyksessä..?! Kyllä tässä jo olis ihan valmista pataa..tahdon niin jo nyytin syliin niin kuin kaikki meistä :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kai se tosiaan voi niinkin pitkää pysyä kiinni :) Ite en toisen kohdalla huomannu koko tulpan irtoamista.. Tosin se voi irrota viikonkin ajan pikkuhiljaa, joten hyvin voi jäädä huomaamattakin :)
 
:laughing002 Naurattaa, kun toisella meinaa tulla pxskat housuun ja toisella ysköksellä toista tavaraa, että voi meitä naisia, minkälaisten pulmien kanssa joudutaankin painia, kaiken muun lisäksi. Mirkkuli, onneksi tosiaan raskaus on lopuillaan :)
 
Voi ziisus... Nyt on ihan oikeesti pakko vinkua ja valittaa... Viime yö oli ihan kamala. Mies prkl kuorsasi niin että mun nykyisin niin hemmetin herkkäunisen oli painuttava olkkarin sohvalle. No, siitäkös selkä ei tykännyt yhtään eikä tietty lonkatkaan. Pissallakin piti ravata tunnin välein. Ja eikös vielä alkanu supistelemaanki aamuyöllä. Kyllä mä aattelin ettei se aamu taida tulla ollenkaan. No, neljän maissa jotakuinkin vissiin nukahdin lämpimän kauratyynyn, parin Panadolin sekä ööö... "muutaman" tyynyn avustuksella.
Herätys oli ennen seiskaa ja kasiksi lähdettiin "virkeänä" esikoisen 3v-neuvolaan. Että tämmöstä. ONNEKSI kohta pääsee päikkäreille.

Kiitos ja anteeksi :)
 
TMJ: No ei oo reiluu, että sä jouduit siirtymään sohvalle, kun syyllinen jää sänkyyn, hmm..:think005 Voi noita ukkkeleita...
 
Mulle on iskeny ihan murhaava väsymys :cussing. Yöt menee tietty huonosti ku pitää kääntyillä ja kärsiä lonkkakivuista ja taistella tyynyjen kanssa, mutta silti. Oon ottanu nyt ekat päikyt aamupäivästä ja toiset iltapäivästä ja silti meinaan hyytyä illalla jo kasilta. Ihan käsittämätöntä. Varmaan hemppa joku -100 ens kerralla :confused:...

Sen lisäks mulle ei maistu mikään syötävä. Tosi kiva tunkee väkisin jotain naamaan... Ja tietty koko päivän etoo.

Sitten masuasukki on keksinyt, että pienenkin istumisen jälkeen on kiva sovitella päätä tonne haaruksiin. Kyllä tekee kutaa. Ootan vaan koska multa lurahtaa ne pissat housuun. Ei sillä, että sitä erottaisin, kun valkovuoto on niin vetistä, että kohta saa pistää vaipat jalkaan :angry1.

Ja miksi mun kaikki supistukset ym. on hävinneet jonnekki :smiley-angry016
 
TMJ: täällä sama että ukko kuorsaa ja se on niin yyber ärsyttävää..tsemii unettomiin öihin.. ;)

Täällä on ollut normaalia enempi pinkeyttä vatsassa tänään..on tainnut tulla muutama supistuskin mut ei kipeitä, mahtaisiko lähtö olla tuloillansa :D:confused:..vauva on jotenkin hirveen liikkuvaunen ollut kaks päivää..sit on huomannu että mulla iltapäivällä kun olen levossa niin pulssi nousee..mistähän moinen ja sit myös väsy tullut kuvioihin..ihan kummia tapahtuu

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ne LittleMyy:n supistukset on tainnu siirtyä mulle. Ihan koko päivän on taas supistellu, ei kylläkään kipeesti nyt kuitenkin silleen tympeesti. Kumartelu tai esim lelun ottaminen lattialta on semmosia mitä ei kestäis tehdä. Vauvakin on liikuskellut ihan hirmuna tänään. Tosi napakoita tömäyksiä saa aikaan tämmönen 37+0 viikkonen masukki. Huh.
 
Ei tainnu mun ikeashoppailu olla kovin järkevä ( ainakaan noin pitkänä)
Yöllä heräsin tosi hurjaan oloon, ei saanu happea kunnolla ja sellanen tosi ällö ja turtunut olo joka raajassa...
Sitten mittasin paineita, niin oli koholla mun normaaliin nähden, tietysti säikähdin..
Siinä samassa ei myöskään kovinkaan auttanut se, että mies tuli baarista ja alkoi väittään, että sen kiusaksi teeskentelen pahaa oloa.. Just joo... Olipa siinä taas yö..
Päivystyksestä sain ohjeeksi, että aamulla jos kohollaan, niin sitten sinne tarkistamaan. Nyt onneksi laskenut normaaliin, mutta vielä matkaa mun ns. Normaaliin.
Kuuluukohan nämäkin vaivat vaan synnytyksen lähentymiseen..
Jos tästä tapauksesta voi hakea huumoria, niin mittasin laitteella pari kertaamyös vahingossa väärinpäin ja sain ihan hurjat lukemat, josta jo olimme lähdössä kiireellisesti päivystykseen.. Onneksi mies otti uuden pikkusen alhaisemman lukeman, huh..
Kaikkea sitä voikin sattua, kun helposti huolestuu vauvan tilasta.
 
Joo tässä kyllä tarkkailee itseään suurennuslasilla jatkuvasti nyt loppusuoralla; miksei vauva liiku, miksei enää supistele, eikä tunnu mitään, miks mulla on valkoisia täpliä käsivarsissa (lienee turvotuksesta) ja apua sitä ja tätä. Rasittavaa.

LittleMyy: Muakin väsyttää selvästi enemmän ja ylipäätään väsyy todella nopeasti. Lisäksi tänään taas 04 herätys pissahätään eikä unta sen jälkeen, kun rupesin stressaamaan, kun vauva ei liiku. Harmillista tuo sun paha olo, kun tuntuu olevan niin jatkuvaa :( Täällä sitten taas on suursyömäri; eilen taas "kevyttä" iltapalaa tortillojen muodossa ja päälle irtokarkkeja ämpärillinen (melkein) :oops:

No jatkuva veden juominen on tehnyt sentään tehtävänsä ja paino laskenut vaa'an mukaan reilun kilon :)
 
LittleMyy: Mulla on kans ihan järkky valkovuoto. Eilen suihkun jälkeen meni lakanat vaihtoon, kun rasvailin itseäni kaikessa rauhassa sängyllä, niin eiköhän taas lorahtanut ihan huolella. Tottakai istuin kosteussuojan vieressä, enkä siinä kohdalla! Oon nimittäin virittänyt sänkyyn sellaisen siltä varalta, että lapsivedet menee yöaikaan. Muita eritteitä ei oo vielä livahtanut vahingossa pöntön ohi, mutta varmaan vain ajan kysymys, kun suoli on edelleen sukkelana. Ehkä käyttelen vauvalle hommatut vaipat siteinä. :smiley-ashamed008
 
Takaisin
Top