raskausoireita ja vaivoja

Täällä tänään laitettu koko patjaan sillanen suojus jos vahingossa vaikka lapsivedet sänkyyn menis :D Itelläkin kyllä pitkästä aikaa kurja yö takana... Sattui sitten ihan joka paikkaan ja oli tosi pahaolokin. Asentoa sai vaihtaa ainakin 101 kertaa. Ja mies nukkui tyytyväisesti vieressä... NIIIIIIN epäreilua :D Luulen kyllä viime öisten kipujen johtuvan siitä että oltiin eilen Myllyssä suorittamassa viimeiset vauva ostokset. Nyt on sitten kaikki hankittu mitä kuvittelen ainakin aluksi tarvitsevan :) Ja tänään tuli sterilisoitua tuttipullot ja tutitkin.. Kenties olen VÄHÄN liian innokas vauvan tuloon.... :D
 
Hyvä kun mainitsit noi pullojen ja tuttien pesut..olin unohtanut ihan kokonaan..meillä ne tarvikkeet möllöttää kaapissa paketeissaan tyytyväisinä :D:D:D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Little myy, mäkin mietin, että onko mulla tässä tyyntä myrskyn edellä, kun supistelut alko jo tosi aikasilta viikoilta (jotain rv20-25) ja nyt on ollut jo 4 päivää ilman yhtäkään supistelua o_O.

Ja mä onneks viimestäviimein sain viimeyöllä nukuttua, kun sitä edelliset 4 yötä olen vaan valvonut ja nukkunut korkeitaan parin tunnin pätkissä. Eilen silmiä jo kunnolla särkikin ja "päätä painoi". Mutta sitten kun nukahdin yöllä lähempänä kahta niin nukuinkin sitten 11h putkeen. Silmäpussit ei kyllä hävinneet minnekkään :confused:
 
Voi valkovuoto.. Täälä kyllä oli taas eilen niin paljon ja paksua.. Sitten taas punaista :O Vähä jännittää irtoileeko tuo limatulppa pikku hiljaa vai mitä ihmettä :| Nyt rv 36+1 eli pikkuhiljaa turvallisilla vesillä, mutta sikiön arvioitu pieni koko jänskättää.. Toki se voi olla, että on kiltisti loppuun asti masussa :) Tiistaina ultra, jota jo odotan kuin kuuta nousevaa! :O "kiitos, pysy vielä pari viikkoa masussa mukana :Heartred "
Ainiin, jouduin ottamaan sormukset pois ;( Välillä turvottaa niin paljon, etten halua alkaa niitä paniikissa repimään sairaalassa.. Tai että joutuis sektioon ja ne katkastaisiin! :O "Materiaalinen ero miehen kanssa" :wink
 
Huomenia vaan!!

Täällä yöllä tuli jonkun verran supisteluita, ei kipeitä mut silleen että vatsaa kiristi..mutta sitten loppui kuin seinään...aamulla huomasin jonkin pikkiriikkisen valkoisen klöntin vessa paperissa..voisiko olla limatulppaa? tästä kun ei ole mulla kokemusta, vaikka jo kolmas raskaus :grin

Mä en oo pitäny sormuksia varmaan kohta kahteen kuukauteen, ollu sormet sen verta nakit, että ei ole uskaltanut riskiä ottaa..mulle on niin hirmu tärkeetä ne sormukset, joten ollut vähän tyhmä olo kulkea ilman niitä..mies nyt ei voi työnsä puolesta niitä pitää, mutta aina kyllä mainitsen asiasta kun sormuksen pitoon ilmaantuu tilaisuus :):)
 
Mä en oo pitäny soprmuksia kahteen kuukauteen, kun sillonkin teki tiukkaa saada ne pois. Muutenkin mua turvottelee todella paljon.

Pitkästä aikaa nukuin 9h heräämättä vessaan välillä! :) Nautinnollista! Tosin silti väsyttää... Ei taas tunnu mikään uni määrä riittävän..
 
Mäkin otin viimeiset sormukset pois pari päivää sitten pois. Viimeinen oli jo niin jumissa, etten meinannut mitenkään saada sitä enää pois :eek: Rasva, saippua ei auttanut. Seuraavana päivänä pidon sormea kylmää kokismukia vasten ensin ja sitten rasvan avulla sain pyöriteltyä pois. Huh. Oli aikamoisen näköinen painauma jo jäänyt turvotuksesta. Nimettömään laitoin sellaisen tosi väljän kihlasormuksen korvikkeen. Korviksista luovuin eilen. Tuntuu ihan siltä, että valmistautuisi johonkin seremoniaan :grin No niinhän sitä tavallaan valmistautuukin :)
 
Mulla ollut kihlasormus pois jo varmaankin parin kuukauden ajan ja laitoin kaulakoruun riippumaan niin on sitten aina kuitenkin mukana :) Mulla ei sormet oo niin pahasti turvonneet kuin mun jalat... En uskalla pitää sukkiakaan jalassa enään kotona ollessani kun tuntuu ettei veri kierrä ollenkaan jaloissa :S
 
Täällä kyllä supistelee ihan päivittäin ja osa supistuksista aika kivuliaitakin...:S
Ihanat ystävät oli järkänneet mulle eilen Baby showerit ja kyllä piristi tässä raskaassa olotilassa :P

Meinaakohan luonto jotain sillä, että oon jo viimeisen viikon herännyt joka yö aika tarkalleen 1,5h välein? Tuleva
imetystahti?? :D huomenna uusi kokoarvio, kyllä jänskättää....kätilökaveri eilen siellä baby showerissa totesi vaan että kyllä on jo iso (toki runsas lapsivesi häiritsi vähän tunnustelua) :P

Onneksi ei enään kovin kauaa kun saa nää kaikki inhottaat valituksen aiheet pois niin kuin noi yölliset kivut, siupistukset, selkäkivun, vatsakivut, ummetuksen, jäätävän närästyksen ymymym...valivali ;P
 
Marzi, kyllähän se limatulppa on semmosta "klimppiä" :) Jos se sieltä irtoilee hiljalleen :) itel kans oli pieni limatulppaa muistuttava klöntti o_O Tosin hyvin pieni siihen desin paakkuun verrattuna mikä irtosi esikoisesta melkeinpä kerralla :D ..en sitte tiedä oliko se sitä vai ei :)
Täälä kans vois nukkua vaikka kuinka paljon :| Isäntä tossa vetää ilta tirsoja sohvalla, mutta jännä juttu ettei lapset anna äiskän huilahtaa >:|
 
Mulle alkais riittää supistusmaratonyöt vähitellen.. On vielä ihan ok herätä joka yö semmonen 5-6 kertaa vessaan. Mutta sit kun joka toinen yö vielä herää kolme kertaa tunnissa supistukseen.. alkaa toi vireystaso vähä olla onneton :confused: Ei nyt mitään synnytyssupistuksia, mutta sen verran tukalia ja epämukavia että alkais vähitellen suoda sen oikean synnytyksen jo tulevan ja lopettavan tän sirkuksen o_O Päivällä on sit jotenki.. maitohapoilla? Onko teillä muilla maha jonkunsortin "maitohapoilla" tai muuten tosi uupunu ja kipee maha päivällä, jos on supistanu paljon yöllä?
+ luonnnollisesti huonoista unista seuraa ihana viispäiväinen päänsärky mihin ei auta kävelyt eikä panadoolit.. oikeaa lääkettä!! :smiley-angry003
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tulee tosi herkästi ällö olo :meh: Ruoka kyllä maittaa entiseen tahtiin, mutta vähä pitää kattoa mitä illalla tunkee suuhunsa ettei kärsi nukkumaan mentäessä pahaa oloa.
Täälä ei yöllä ole supistellu (ei ole kyllä aikasemmissakaan raskauksissa.)
Huomena ultra, jännäää :)
 
Mulla kans nyt supistelu lisääntynyt ja pari päivää ollut vatsa kipeä...alavatsa erityisesti. Hiukan niinku menkkojen aikana. Toi maitohapolle meno kuvaa itse asiassa aika hyvin masun olotilaa. Tähän asti olen ollu sitä mieltä, et vauva pysyköön mahassa, mut eilen olin ihan varma, et lähtee syntymään hetkenä minä hyvänsä. Sen verran eriskummallinen olo oli. Ja sit kun oli outo energiapiikki, siivoustarvetta yms. niin sisko vähän uumoili samaa. Seksiä ei olla harrastettu silleen kunnolla aikoihin , mut eilen oli sellanen olo, et ei haittaa, vaik vähän pistäis touhuilu vauhtia vauvan tuloon... Ja aamulla PAH ei mitään uutta paitsi suppareita. Nyt muuten just oli 20min suppareiden välissä, mut kestosta en osaa oikeen sanoa...ei viel kunnon mittasia. Pöh!!! Raivostuttavaa, kun ei tiedä koska lähtö "telakalle" tulee. Ei sovi mun luonteelle ollenkaan tämä... :mad:
 
Täällä sama homma supistusten kanssa, öisin ruvennu supistaa ja jotenkin tuntuu erityisesti siellä alavatsassa. Mulla vielä kaiken lisäksi todella pahasti riesana hiivatulehdus, :confused: alkanut kesällä, välillä hävinnyt ja tullut takas. Nyt kuitenkin ollu vkl aikana todella vahvat oireet. Laitoin sitten sänkyyn suojan jotta voi ilman alushousuja nukkua niin tänä aamuna ei kutinaa ollut enää, mutta onneks tänään lääkäri neuvola jossa voi asiasta mainita.
 
Nyytikki, mä just kans mietin noita "menkka jomoiluja", niitä ollut tääläkin koko aamun ilmassa.. Välillä tuntuu että menee loppuun asti ja sit kuitenkin joka ilta mietin kun katon tyhjää sairaalakassia, että pitäskö sinne jotaa alkaa laittamaan. Ei nää ennenkään ole montaa tuntia aikasemmin ilmottanut tulostaan, ennen todellisten suppareitten alkua. :| Taidampa pakata sen tänään, niin ei sitte tarvi (taas) yöllä sitä pakkailla pimeässä hiljakseen kun muut nukkuu :D
Mua ei se ite synnytys jännitä yhtään, mut oon miettinyt kuinka kiire tulee sairaalaan o_O Esikoista synnytin 6,5h ja toista 5h joten jos sama kiri jatkuu niin pitää kai alkaa jotaa suunnitelmaa tekemään lähdön suhteen :D
Juu, vähä on ollu hiljasta tuola makkarissa :D .
 
Täällä myös lievät menkkajomot palautuneet kuvioon, aaltoilevasti. Jatkuu öisin. Niiden kanssa pystyy kyllä nukkumaan, mutta pissahätään heräsin tällä erää klo 01.15, jonka jälkeen luonnollisesti en saanut nukutuksi, kuin vasta aamuyöllä? Lisäks on kai kyse niistä harkkasuppareista, kun vatsaa kiristää silloin tällöin..Niitä on nyt ollut tässä vuorokauden aikana jo kun verrankin. Jos ei tarkkailisi itseään, nuo kiristykset saattaisivat jäädä huomiotta, on ne sen verran huomaamattoman tuntuisia. Ilmeisesti edelleenkään mitään oikeita suppareita ei ole, vaan menkkajomoa. Eilen aivan uusi, jännä tunne ylämasussa, kihelmöinti, pistely!? Onko kelleen tuttua? Todella jännä tunne :eek: Lisäksi, kun nousin sängystä, pohkeet aivan maitohapoilla, vaikkei niitä ole krampannut enää viikkoihin..

Eilen tuli tehtyä täälläkin myös suursiivous, mistä ei meinannut loppua tullakaan :grin
 
KYLLÄ...nyt on ihan sellanen fiilis että tää odotus tympii..tympii niin että jurppii...tossa mietiskelin että tää odotus voi kestää vielä kumminkin sen 4 viikkoa jos ei lähde itsestään syntymään ja käynnistys menee sit sinne 42 viikolle ja sit ollaan synnärillä jouluna..vaikka hartain toive olisi se että vauva olisi syntynyt, joulun saisi laittaa rauhassa ja ennen kaikkea viettää se joulu rakkaimpien kanssa..eikä homehtua laitoksella kipujen kanssa..itse olen niin kipu herkkä aina ollut sekin vie helposti mun mielen synkäksi...voi tylsyys sentään..tää oli nyt tämmöinen purkaus tähän maanantai iltapäivään..älkää ottako henk kohtaisesti :D:wink

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mul on välil tota kihelmöintiä! :) mä oon miettiny et voisko olla sitä kun vauva potkii ja työntää pyllyä sinne suunnille..
Marzi, tsemppii vikoille viikoille :Heartred Onneksi se vauva voi tulla millon vain :) +mä uskon et sua ei potuta näin paljon ihan jokainen päivä synnytykseen asti :)
 
-Eevi- joo en miekään usko että tää ihan joka päiväiseksi muuttuu..tää on vaan tällästä maanantai uhmaa :D että eiköhän tästäkin selvitä...onneksi mies tulee kohta töistä niin saavat lapset roikkua vuorostaan hänen lahkeessaan :wink:wink

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla vaan ollut menkkajomoilua ja pieniä supistuksia silloin tällöin. Välillä toivon kovasti et vauva jo syntyis ja välillä on sillanen fiilis että sais vielä pari viikkoa masussa olla :D
 
Takaisin
Top