raskausoireita ja vaivoja

:) joo näin mulla aina käyny.. Tosin nyt kyllä oon syöny viimepäivät eikä vielä pilttiä näy ;D Liekö kasvaa vain kovaa vauhtia mahassa ja kuluttaa äitin energioita :)
 
LittleMyylle kovasti tsemppiä! Kaarioksennukset ja närästysbuusti kuulostavat kyllä ihan huippumukavilta jutuilta. :sick006

Mulla on joku ihan kumma oireettomampi vaihe menossa. Nukun yöt kohtalaisen hyvin ja vessassa ramppaaminen on vähentynyt. Toki sinne pitää kerran tai kaksi yössä herätä, mutta pissaakin tulee jotenkin enemmän kerralla eikä niitä säälittäviä miniliruja, joihin on viime kuukausina tottunut. Paine on siis jotenkin vähän helpottanut jalkovälissä (suonikohjut ja turvotus toki edelleen siellä ilakoivat).

Tällä lapsella ei siis oo selkeesti mitään aikeita tulla ulos. Supistuksia kyllä tulee, mutta ne sitä samaa turhaa, kivutonta linjaa eli siinäkään ei mitään muutosta. Vauva on myös ihan mahottaman vilkas. Oon jopa miettinyt, onko sillä joku hätänä, kun riehuu niin kamalasti. :eek: Eikös niitten liikkeitten pitäisi tässä loppua kohti vähentyä? Tää muksu on kerännyt vaan lisää voimia ja isimieskin ihmettelee, kun jysäyttelee niin kovaa. Arveli, että mahtaa mua välillä sattua, kun tuntuu käteenkin sellaisia rusahduksia. Sattuu, juu. Nytkin myllää pyllyään puolelta toiselle niin, että meinaa napa ratketa. :taunt005
 
Joo se "kuuluisa" limatulppa näköjään voi irrota ihan pieninä osina! Tänään vuorossa pieni kirkas "pala." :D Aamusta imuroitu ja iltapäivästä 4km lenkki ja olin niiin onnellinen kun tahti oli reipas, eikä muistuttanut pingviiniä =) Joten ei tässä onneksi ihan heti olla synnyttämässä tulpista huolimatta :D
 
Tulin kyseleen että kutiaako muilla tuo vatsan seutu? Mulla on kutissu tänään aika lailla, koko ajan saa kapsutella..tai on se kutissu jo varmaan toista viikkoa mutta välillä tulee sellasia puuskia oikeen...:confused:
 
Mulla kutiaa aina silloin tällöin enempi ja vähempi :D En sitte tiiä onko se iho mikä kutiaa vai mikä o_O vähintää kerran päivässä rasvaan vatsan, en kyl osaa sanoa onko juurikaan ollu apua..
Ei sulla kuitenka kämmeniä kutita?
 
Kämmeniä ei kyllä kutia...jospa tuo johtuu vaikkapa ihon venymisestä..pakkastakaan ei nyt ole ollut että vois ilman kuivuudesta syy löytyä..mä kun luulin että tää iho ei tästä enää venyisi :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
:D se on joo aika käsittämätöntä kuinka ihmisen iho voi venyä.. Toi kutina on vaan siitä kiva, kun välillä tulee yleisillä paikoilla raavittua mahaa ajatuksissaan :) (voi olla koomisen näköstä ulkopuolisen silmin) :D
 
Mulla kutiaa myös todella paljon. Monta kertaa päivässä tulee rasvailtua tai kuivaharjailtua semmoisella kuorimahanskalla, kun ne vähän helpottaa. Ja nimenomaan maha.
 
Mullakin vatsa kutiaa minkä kerkiää, rasvailen jatkuvasti mut ei se kyllä oo auttanut kutinaan ollenkaan :/ Inhottavinta on kun vatsa alkaa kutia ihan hullun lailla just silloin kun pitäis ruveta nukkumaan :smiley-angry016
 
Täälläkin vatsa kutisee usein..ja paljon! :P mieskin naureskelee kun vähän väliä pitää vatsaa rapsuttaa!
Toinen inhottava vaiva on se, että vatsa on jotenkin hirveen kosketusarka ollut jo pitkään :/ lääkärikin kun mahaa painellut niin se oikeesti sattuu ja tuntuu inhottavalta, tiedä sitten mistä johtuu..
 
Mulla vihloo tuolla alapäässä välillä niin kovin et meinaa itku tulla :S eilen oli myös mukavia kipeitä supistuksia menkkajomojen kanssa. Ehdin jo vähän innostua kunnes tajusin et ne meni ohi :D
 
Niin ja unohdin vielä mainita että mun sormien nivelet on tosi kipeät ja aamuisin on vaikea liikuttaa sormia... :S ja sormien nivelet lonksuu kun yritän avata sormia... kellään muulla samanlaisia ongelmia? :anyone
 
Mulla on jo kuukauden päivät ollu sormien nivelet törkeen kipeet! >:/
sitten on tota käsien turvotusta ja oikean käden pari sormea on kokoajan puutuneet...jalatkin turvottaa, mutta vähäsen kyllä eilen helpotti kun mies hiero niitä :) ällöttävää kun on nilkat sellaset melkeen muodottomat ja jalkapöytä iltasin ihan tönkkö!
 
Noista sormien kipuiluista... Mulla on ollu tota oiretta kans nyt jonkin aikaa. Mut mullahan on siis tässä taustalla nivelreumaakin, joka tosin ei ole toistaiseksi oireillut kuin nilkassa ja polvessa. Mut varmaan osittain tää on nyt sormissakin siitä johtuvaa. Toki raskaus ja turvotuskin tekee nivelistä kipeemmät. Mulla tuohon sormien kipuiluun auttoi ihan runsas veden juominen, käsien auki-kiinni puristaminen ja sit Panadol. Sillä meni ohi se vaiva. Sama juttu jos nilkat on kipeet/turvonneet, koukkuun-ojennus -liike ja paljon nestettä niin auttaa :)
 
Täälä taas nivelet naksuu normaalia enemmän.. Joskus kuullut, että raskaus löystyttää niveliä. Liekö siitä sitten osittain johtuvaa? :meh:
Hitto, sulatin pakastimen.. Pitäsköhän tän raskauden kohta jo päättyä, ettei ala kuitenka ihan liian "yliaktiiviseksi." :|
 
Luojan kiitos en ole yksin vaivani kanssa :D ajattelin taas mielessäni et onko tää jotain raskausmyrkytykseen viittaavaa... Tarttee tosiaan varmaan juoda enemmän=ravata vessassa miljoona kertaa päivässä...
 
Täällä turpoo sormet myös ja naksuu nivelet. Neuvolan täti vitsaili vaan, ettei tartte ainakaan reumaa epäillä... Eli ihan raskaudesta johtuvaa.ja kun on muutenkin taipumusta turvotuksiin niin aika rajusti turpoo paikat ihan naamaa myöden... :sad001 Mä siis juon muutenkin sen suositellun määrän vettä päivässä, eli siitä ei mulle apua oo..
 
Ootko silkki kokeillu syödä ananasta taikka mansikkaa? Nehän on sellasia luonnon omia nesteenpoistajia, vois helpottaa turvottelua? Se on kyllä kurjaa... Mullon taas tänä aamuna sormet niinku kasa nakkeja :P Vettä kait tässä tartteis lipittää taas. Ja maha... Levolacia vois kans ottaa. Huoh. Ihanaa tää raskaana oleminen :P
 
Eipä helpota kumpikaan :p Nää on sukuvikoja... Mä vaan turpoon paljon enemmän ja helpommin ku keskivertoihminen...
 
Mä tein itelleni jääteetä! :) laitto kivasti juoksuttaa vessassa xD Paha kun sitäkään viitti litra tolkulla lipittää :/
 
Takaisin
Top