raskausoireita ja vaivoja

Voihan ranteet! >:| Pakko kertoa kun itellä oli jäätävät rannekivut varmaan puolivuotta ja kävin röntgenit ja magneettikuvat eikä mitään löytynyt. Sitte selviskin että se on mun yli liikkuvien nivelten aiheuttamaa.. O.o "Käden lihastreeni auttaa, vaikka ei kuulemma ole muutenkaan huonot voimat naiseksi." Nyt oon ollu saikulla heinäkuun lopusta asti, eikä ole kyllä rannetta enää särkenyt ja antaa varata sille painoa! Eli syy kipuun on pakko olla tietokoneen hiiren käyttö..
Joku puhui kipeästä kohdasta mahassa.. Ootko huomannu et potkiiko vauva just siihen kohtaan? Tai työntää pyllyään tms? Itel ainakin yksi kohta mahasta välillä kipeä kun pirpana tykkää monottaa aina samaan suuntaan..
 
HUI APUA! Noi lillypie raskaus "viikkojanat" on palannu! Täytyy sanoa että mitta näyttää käyvän vähiin!!! :D tuntuu ettei ole kauaa, kun se ei ollu edes puolessavälissä xD
 
Eevi: Mulla näkyy nuo viikkojanat tietokoneella, mutta puhelin ei niitä taas näytä. Ja sen olen myös huomannut, etteivät näy vierailijoille, vaan pitää olla kirjautunut foorumille.
 
:D ok, kiva. Hmm, internetin ihmeellinen maailma.. Mulla näky puhelimella ja näkyy taas, mutta ei aina :)
 
Alkaa pikkuhiljaa palaa käämit täällä :smiley-angry016! Heräsin jo toista yötä peränjälkeen 40 min (!!!) välein vaihtamaan kylkeä mikä sattu niin paljon, että oisin voinu joka kerta itkee... Sen lisäksi lonkkakivut ei enää helpotakkaan herättyä vaan jatkuu vielä koko aamupäivän ja alkaa sitten illalla uudelleen. Oon kuulemma "vähän väsähtäneen" näkönen :smiley-angry019
 
LittleMyy: mä niin tajuan. Menee myös hermot näihin "vähän" liian aikaisiin aamuherätyksiin :angryfire
 
LittleMyy: Täällä kans viime viikosta alkaen ollut sama homma. Yöt valvotaan kipujen kanssa jotka nykyisin jatkuu aamupäivän ja sama rumba alkaa illalla sit :confused:
Suppareita tulee joka päivä useastikin, onneksi nyt olleet harjoitus suppareita, kun taas toissa viikolla vatsakovettui ja tuntui menkkamaista jomoilua..tuon yhdistelmän kuulemisesta ei neuvolan täti ilahtunut kun kerroin siellä käydessä. Onneksi keskiviikkona saa kertoa ettei niitä ole nyt tullut kuin pari.
 
Nyt olis kysyttävää kaikille "sukkelasuolille"!
Mä liityin pari päivää sitten kerhoon.. mutta: suoli ei varsinaisesti ole sukkela, mutta sen sijaan on parin tunnin ihan hulluja vatsakramppikohtauksia.. siis miellän et selvästi on suolikipua, samanlaista ku mahataudissa, ei sellasta ku suppareissa. Myös mahdoton pahoinvointi iskee, muutaman tunnin kipuilun jälkeen suolikin on sukkelana.. ja lopuks on vielä tunti pari mahakipua ja pahoinvointia. Sit se menee ohi ja olo on ihan hyvä, kunnes sama iskee uudestaan. Yleensä kerran yössä ja pari kertaa päivässä.. kokonaisuudessaan tollanen"kohtaus" kestää 2-4h. Onko se teilläkin tollasta, joilla on jo menny ripeeks aikasemmin?
 
Muokattu viimeksi:
Aeria, mun tuttu kärsi ihan samanlaisista oireista ekat 12 viikkoa.. Itellä vatsa meni täysin sekaisin vasta synnytys suppareitten alettua.
 
Aeria: Kyllä mulla ilmenee aika samoin oirein noi jomoilut, joihin liittyy vatsan sekaisin meno. Mulle liittyi tuohon myös lievä pahoinvointi. Olo on noiden tuntien ajan heikohko. Mulla ilmenee noita "kohtauksia" tähän mennessä kerran viikossa ja kestää muutaman tunnin. Viimeks maanantaina. Lievää jomoilua ja vatsan löysyyttä on muutenkin, mutta ei tossa määrin. Lisäks mulla tullut kuvaan nyt yölliset oikeat supistukset, siis ainakin arvelen niitä olevan, koska kohtu/alavatsa polttaa muutaman hetken, toistuen muutaman minuutin päästä ja siiten loppuu kokonaan.

Mikähän siinä on, että kaikki tapahtuu aina yöllä levossa ja miksi tuntuu, että suurin osa synnytyksistä tuntuu aktivoituvan yöllä?? Eilen pohdittiin tätä yhden kaverin kanssa. Hänellä kaksi pientä ja molemmat synnytykset alkaneet yöaikaan. Ed viikolla serkun synnäri alkoi vesien menolla ja tietenkin yöllä. (Tuli muuten poika, lopulta hätäsektiolla :eek:)
 
Mä joskus luin jostain, että äiti kun rentoutuu niin silloin kroppa on suotuisin synnyttämään.. (En nyt muista erittääkö jotain hormoonia vai mihin perustu.) Mutta tästä syystä yleensä käy niin kun odottava äiti stressaa ja odottaa että se alkaisi jo tulemaan, jopa tekee kaikki seksistä saunomiseen, niin harvoin se silloin alkaa :D Mutta sitten kun rentoudut ja et ajattele koko juttua niin yleensä silloin se alkaa! :) Itellä ainakin tapahtunut näin, joten omalla kohalla hyvin pitänyt paikkansa :)
 
..Jossain jopa neuvottiin ihan vain viikonloppu rentoutumaan ja makoilemaan jos laskettuaika mennyt :) Välillä foorumeilla törmännyt keskusteluihin, että leffa viikonlopun jälkeen päässyt lähtemään synnärille.
 
Mulla alko kans yöllä kauhee vatsan kramppaus,ja hetken jo luulin et kohta lähetää synnyttämää... :laughing014 Muutaman tunnin sängyssä pyöriskelin vatsakipukohtausten kanssa, kunnes pääsin vessaan ja koko vatsa tyhjeni vetenä... Ei kivaa! Alkuraskaudessa oli mulla viimeks samanlainen kokemus. Toivottavasti tästä ei tulis mitää pysyvämpää riesaa nyt... :confused:
 
Toisaaltahan tuo on hyvä että vatsa toimii xD Itellä iskenyt loppuraskaudessa aina kamala ummetus ja sekään ei ole kovin kivaa kun olo muutenkin kuin omenalla :D Toisaalta siitä on vähemmän ongelmaa "tien päällä" kun ei tarvi kytätä vapaita vessoja..
Viimeyönä saikin taas valvoa >:| aamuyöstä alkoi supistelemaan ihan urakalla ja hetken jo pelästyin kun supparit olivat myös selän puolella (päivisin vain mahassa.) Tajusin sitte käydä juomassa lasin vettä ja vaihdoin oikealle kyljelle niin sitten alkoi rauhottumaan..
..Taitaa tän mammam lenkit lyhentyä tai vauhti hidastua. Fiksuna kun iltapäivästä läksin heittää lyhyen lenkin ja reipas 5km tuli taas käveltyä. ..Kun ei osaa kävellä ikinä rauhallisesti >:|
 
Joo se varmaan pitää paikkansa, että kun on levossa/rentoutuneena, kropassa alkaa tapahtumaan, ja siksi usein synnytykset alkaa juurikin öisin..ja supistukset..ja kaikki muutkin vaivat :grin

Viime yö meni ilman kipuja, mutta heräsin YLLÄTTÄIN TAAS kahden aikaan ja siinä se yö taas menikin :mad: Ihme, että kykenen ylipäätään toimimaan päivisin, kun alkaa olla lähes joka yö enemmän tai vähemmän valvomista. No hormonit varmaan auttaa pysymään ikäänkuin virkeänä..:sleep002
 
Ai ku "kiva" kuulla, että muillakin on menny näin plörinäksi tää loppuajan oleminen :wink.

Jännä kyllä miten eri tavalla nää tädin neuvoloissa suhtautuu näihin suppareihin: mä mainitsin menkkajomoista ja vatsankovettumisista omalleni ja sitten noista hirveistä alavatsakivuista niin tuumasi vaan, että "no, ei se vielä sieltä lähde syntymään :oops:"...

Aeria: Mulla vaihtelee toi suolen toiminta hirveesti päivittäin. Joskus on tosiaan sellasia päiviä, että saa ravata koko ajan ja esim. eilen oli ihan kamalia suolikramppeja ensin aamusta ja sitten uudelleen iltapäivästä :gen113. Paha olo mulla on edelleen koko ajan, joten en tiedä johtuuko noista suolen jutuista vai muusta. Hyvin kummallista kuitenkin...

Yöt on edelleen ihan persiistä ja tänään on sellanen olo kun taas sai oksennella ruhtinaallisesti, että en tee kyllä yhtään mitään tänään :cussing.
 
Täällä suppaillu taas pari päivää ihan reippaasti....mut ei onneksi kivuliaita, välillä jomottelee alavatsaan..
 
Ääh täälä taas ihan omituisia uusia oireita :D onko kellään muulla tullut nää ns kohdun kasvukivut takasin mitä oli alkuraskaudessa? Eilen alavatsaa vihlo samalla tavalla kuin 20 viikkoa sitten :D ja edelleen supistelee, näistä ei taida eroon päästä ennen synnytystä :D vajaa kuusi viikkoa olis vielä laskettuun, mutta jotenkin tuntuu että viikon/kaksi tulee etukäteen.. Tai sit se on samanlain kun sisaruksensa eikä etukäteen ainaka tule :D Toki kun kolmas lapsi kyseessä niin kyllähän tuo lantiokin on valmiiksi niin eri muotoinen että tuntemuksetkin varmasti erilaiset.. Huomena ultrailemaan, katotaan mitä ne sielä sanoo :)
 
Eeville tsemppiä ultraan!

Täällä ollaan kans ihan poikki, ja tutulta kuulostaa lonkkasäryt. Yöllä ei löytynyt milläään hyvää asentoa, ja unet ihan mitä sattuu. Nyt zombeilen täällä kotosalla muistamatta yhtään mitä seuraavaksi piti taas tehdä. Maha jatkaa samalla kuralinjalla eli vessassa pitää juosta jatkuvasti. (Mun kuramahaan ei muuten liity mitään erityisiä kramppeja.) Kivana lisämausteena tää comebackin tehnyt pahoinvointi, jota yritän kurittaa kuplavedellä ja satsumilla.:smiley-angry007 Eilenkin piti mennä aikaisin nukkumaan, koska ei vaan jaksanut oksetusoloa pitempään. Onneksi ei sentään tarvi töihin enää mennä. Mä en niiiiin tajua ihmisiä, jotka kykenee siellä käymään loppuun saakka. Nyt lähden lyllertämään liitoskipuineni ja supistuksineni lähikauppaan, koska satsumat uhkaa loppua ja semmoinenhan ei käy laatuun.

Kivaa tiistaita kaikille! Pistäkäähän joku vaikka synnyttäen, niin saadaan vähän jännitystä elämään. :wink
 
Takaisin
Top