raskausoireita ja vaivoja

Mulla on alkanut olemaan yöllä ihan hirveetä pakotusta jaloissa... Normaalistikin kärsin vähän tästä "levottomat jalat" oireista, mutta nyt se alkaa oleen niin kovaa pakotusta, ettei nukuttua saa. Yöllä heräsin pari kertaa jalkojen pakotukseen ja yhteensä noin 1,5 h pyörittelin nilkkoja ilmassa ja aamulla heräsin aikasin taas siihen kun jalkoja särkee... Tänään kyllä koitan kaikki niksit,mitä eilen yöllä puhelimella datatessani googlettelin :D. Eli illalla eka lenkille, sitten jalat suolaveteen, sitten kylmää ja kuumaa vetta vuoronperään suihkuttelua jalkoihin ja mies saa vielä hieroa Hiruroid Fortea jalkoihini :D. Onko kohtalontovereita??

Peeäs, miten saatte noi hymiöt toimimaan?? :O
 
Eevi: Mulla on alun repäsykivut tulleet takasin eli jos "äkkiä" (:laughing021) esim. käännän sängyssä kylkeä niin kipee repäsy tuntuu alamahassa saman tien. Ja kestää hetken...

Mininen: Mulla oli kanssa pari rauhallisempaa viikkoa oksentamisen kanssa (pahoinvointia tietty koko ajan), mutta nyt oon huomannu, että järjestäen su-ti voin todella huonosti oksennanki herkästi. Joskus saattaa muuna päivänä iskee yrjö, mutta harvemmin.

Tollaset Cherryn jalkapakotukset multa vielä puuttuuki :wink. Pohkeet on kyllä kamalan krmappiherkät ja muutaman kerran on tullu varsin mojova kramppi keskellä yötä.

Mulla on uutena oireena nännien kylmääminen :eek:. Eivät siis ole kylmät, mutta tuntuu siltä ku joku pitäis jääpaloja nänneillä. Mullahan on viikko tolkulla jo tihuttaneet tissit nestettä, joten en tiedä johtuisko siitä.

Ps. Mulla toimii (yleensä) noi hymiöt niin et klikkaa tosta ylärivin B I U rivissä olevasta hymiökuvasta. Tosta alhaalla olevasta "hymiöt" kohdasta vaan jumittaa koko koneen.
 
Joo hymiöt toimii täälläkin vaan tuosta yläpalkista kun painaa naaman kuvaa. Jos alhaalta klikkaa "hymiöt" kohdasta, menee koko sivusto jumiin.

Mulla tuntunu tuommoinen kylmän tunne välillä jossain tietyssä kohtaa ylävatsaa!? Outo tunne..

Muuten en tajua, mitä tapahtuu, koska kaikki jomot, supparit etc ovat poistuneet!? Monta päivää jo ei mitään.. Outoa tämäkin. (Koskaan ei näköjään hyvä :grin) Lieneekö tyyntä ennen myrskyä..:eek: Vavvakin on ollut tänään kovin unelias.......
 
Kävinkin neuvola kuulumisiin kirjaamassa ultra-kuulumiset.. Täälä ei tällä kertaa ole kramppailut, mutta muistan esikoista odottaessa joskus yöllä krampanneen niin pahasti että pohje oli hiton kipeä pari päivää.
Vaikka suppareita on ollu ihan kamalasti ja vauva on tooodella alhaalla niin paikat oli tänään onneksi kiinni , kiinteät ja kaulaakin 3cm jälellä :) Vähä helpotti tietää ettei se ihan heti ole sieltä tulossa, kerta kokokin vasta n.1977g. Nyt tää mamma alko ottaa rauhallisesti ja syömään yli tarpeiden jos vaikka vauvaakin jäis vähä enempi rasvaa ;)
 
Mulla on muutamana päivänä ollu todella voimamasta vihlontaa tuolla ihan alhaalla. Eilen pääsin kangasaupassa just ja just liukuovien sisäpuolelle ennen ku tuli stoppi. Seisomaan pystyin, mutta liikkuminen teki aivan jäätävän kipeää. Kankaat ois ollu aivan kaupan toisessa päässä, ei mitään toivoa että oisin sinne asti päässy :laughing002 Seisoin siinä sitten muka ihaillen malliverhoja ja -tyynyjä, kunnes pääsin hiipimään 2 cm askelilla takaisin autolle :hug007 Illalla sitten oli uusi yritys, ja sain kankaatkin ostettua :grin
 
Jooh taas on takana 04 aamuherätys ja nyt on kuolemanväsynyt olo, mutta ei pysty jotenkaan menemään nukkumaan.. Käy ikäänkuin ylikierroksilla vähän kokoajan. Eilen tein isänpäiväksi kakun, suolaisen piirakan iltapalaksi ja lisäksi ekaa kertaa elämässäni korvapuusteja (1. pellille tuli mun pään kokosia "pikku" pullia :laughing002. Tämmönen meininki päällä kokoajan. Olen kuullut, että kuuluisi näillä viikoilla asiaan tämä ylienergia? Onko muilla tällaista kätevä emäntä-efektiä meneillään??smiley-chores003:smiley-chores004:smiley-chores007:smiley-chores011:smiley-chores020:computer005 = :dance018.....muuten kyllä fyysinen oireettomuus jatkuu jatkuu ja jatkuu...
 
:D Täälä esiintyy ylienergia kaappien siivoamisena ja sisustuksena. Kyllä tuo ruuanlaitto/leipomis intokin on välillä esissä :D
Mulla on usein seiskan aikaa aamulla, etten malta laittaa enää silmiä kiinni vaikka lapset nukkuisi O.o Päikkärit olisin eilen halunnu nukkua ja melkein siinä onnistuin, mutta nää kaksi mussukkaa kyllä pitää huolen ettei äiti todellakaan lepuuta silmiä :D Toki itsellä tulee se vastaan etten nuku mitään sikeitä päikkäreitä, vaan kokoajan ns toinen korva kuunnellen mitä pipanat tekee..
Haukotus, nyt kyllä taas väsyttäs! Kävin tekemässä 4km lenkin ja totesin jos matka lyhenee tai vauhti tosta vielä hidastuu niin parempi jäädä kotiin :D Toi on enempi itelle sitä "hermojen lepuuttamista" kuin urheilua, kun saa olla yksin musiikit korvissa raittiissa ilmassa :)
 
Kysyn täältäkin että onko keneltäkään kuulunut masusta naksahtelua?? Itseltä kuuluu välillä naksahduksia, tänään esim niin kovaa että luulin vesien menevän mutta ihan on kuivana housut vieläkin :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Voihan jäätävät liitoskivut sentään!! Iha yks kaks illasta alko :/ Onko muute muilla koskenu tonne alas, häpyluun tietämille? Mulla on koskenu parina päivänä ja kävely on muistuttanu ankkaa.
 
Mulla toi häpyluun kipuilu ei ole ollut enään niin paha, kuin oli ekassa raskaudessa.. Lantio kun levenee synnytystä varten, niin se aiheuttaa sen kivun. Kutsuttiinkohan sitä lantion löystymiseksi "hienolla nimellä."
Apua.. Onko kellään tullut suonikohjuja jalkoihin?!?! ;( Mä huomasin reiden sisäpuolella olevan mustelman tyylinen alue, jossa pieniä pintaverisuonia. Myös toisessa reidessa ihan lyhyitä yksi sielä, toinen täällä.. Ei siis onneksi mitään pullottavia. Lähteeköhän ne pois?? Miks tästä kolmannesta lapsesta tulee kaikkia ihme oireita :(
 
Täällä naksuu kanssa!! Yks selitys minkä oon kuullu, olis et vauva ottaa kalvoista kiinni ja siittä tulee napsahdus... Mut en tiedä
 
Emäntä..mulla on kanssa todella kipeät liitoskivut..riittää kun itse tuosta häppärin päältä painaa niin tuikkaa..ja sohvalta nouseminen on välillä ihan tuskaa..neuvolassakin kun otetaan sf mittaa niin se sattuu kun se neukku painaa sillä mitalla.. mut laitettiin pilillekkin n2 viikkoo sitten sektiohaavan tarkistukseen kun neukku ihmetteli sen aristavan..no selvisi että ei se haava kipuile vaan ne liitoskivut vaan säteilee joka paikkaan tuolla lantiossa

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Toi naksahtelu on kyllä jännän kuulosta :alien

Osaako joku sanoa näin ensisynnyttäjälle, että onko sellanen paineentunne/kipu alapäässä ja häpyluulla sen merkki että vauva on laskeutunut?
 
Tutulta kuulostaa Emännän oireet. Mulla painaa välillä vauva tonne häpyluuhun niin, että voisin vannoa sen tulevan ulos hetkenä minä hyvänsä... Tai vähintään käden kun siellä kutittelee äitiä :eek:! Tähän kun yhdistää vielä lonkkakivut ja uutena polvikivut yön jälkeen niin on aika hehkeä olo :rolleyes:.

Viimeksi neuvolasa ainakin mulla vauva oli vielä ylhäällä ja kiinnittymättä kun neuvolantäti hänen päätään vatkasi tuolla alakerrassa - mikä tietty tuntu toooosi kivalle :wink.
 
-Eevi-: Mun eilisen päivän saldo oli puolisen tuntia torkkumista, mut sekin auttoi vähän. Ennen sitä kävin kaupassa ja tuntui, että ajan autoa humalassa. Mä en oo hyvä nukkumaan päikkyjä, kun olo tulee niistä jotenkin sekavaksi :grin Lienee olis syytä tottua torkkumaan ties missä ja koska vaan. Kohta ei varmaan tarvi juur nukkua ollenkaan ns normi-aikaan. Nyt on onneksi suht koht normaalikin yö takana. Kolli-kisu herätti puoli kuusi, kun ei ollu ruokaa kupissa :rolleyes:

Mä en oo kuullut naksumista. Kuulostaa kyllä jännältä. Tulee mieleen, että jos kalvot natisee jo liitoksistaan ja se on sitten se yks viimeinen naks ja sit räjähtää :grin Muuten kyllä kaikenmaailman viemäriääniä kuuluu ja välillä tulee suustakin ulos ihme korinaa :excited001

Mun maha on kyllä niin pirun alhaalla, että huhhuh o_O Pisuhätä on kokoajan, mutta muunlaista painontunnetta ei ole havaittavissa. Torstaina polilla olisivat varmaan sanoneet, jos ois pää kiinnittynyt..
 
Täällä on liitoskivut vaivanneet jo jostain viikosta 23 lähtien. Häpyluu on ihan armottoman kipeä enkä tosiaan pysty seisomaan paria minuuttia pidempään. Myös painetta on tuntunut jo tosi pitkään, mutta itselläni vauva ei ainakaan viime neuvolakäynnillä ollut kiinnittynyt, vaikka onkin hengaillut jo viikkotolkulla alhaalla lantiossa (hikkakin tuntuu aina peräsuolessa). Paine on sitä luokkaa, että alapää on tosi arka ja turvonnut, ja mukavana lisäbonuksena tietysti suonikohjut ja peräpukamat. Suonikohjuja myös särkee niin, että olen välillä joutunut ottamaan Panadolia yöksi. Mä täällä todella toivoisin, että vauveli tulisi etuajassa. Alkaa lähteä järki näitten oireitten kanssa, kun olo on viikko viikolta tukalampi.
 
Ai joo, ja piti vielä kysymäni, että onko muilla semmoisia sukkapuikkovihlaisuja jalkovälissä?
 
Mininen kyllä vain löytyy tämmöisiä vihlaisuja..ihan kun joku tökkis tosiaan sukkapuikolla haaroväliin :confused:
Tänään ollut kyllä taas semmoinen särkypäivä että tulee ihan kiukku :mad:


Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top