raskausoireita ja vaivoja

Ihan kauhistuttava viimeyö takana :/ kramppeja vatsaan, supistuksia kivuilla, ihan kauhea polte selässä. Nyt voimat ihan lopussa, mistä niitä saa lisää jos jatko on tällaista.... Eihän tässä oikeasti jaksa edes synnyttää jos ei ole voimia, nyt pikkusen oikeasti pelottaa.. Rv 30+0 tänään onneksi mennään äitipolille tarkistukseen, koska supistuksien syytä ei ole vielä löytynyt.
Eilen kävelin 1km matkaa tunnin! Siitäkö tämä kaikki johtuu, koska nämä alkoi sen jälkeen.. Ja neuvolasta vasta kerrottiin, että kyllä voit käydä kävelyllä. Oon ihan neuvoton just nyt..

Voiko tämäkin olla vaan normaalia?
 
Raskaudet on kaikki niin erilaisia, että vastaisin että kyllä tuo vaan voi olla normaalia! :D Mutta omalla kohdalla huolestuisin kyllä kovasti tuosta. Onneks sulla on Mirkkuli aika tuonne äippäpolille, eiköhän siellä selviä jos on syytä huoleen. Mutta kuullostaa kyllä siltä että keho kertoo sulle että pitää ottaa rauhallisesti.

Toivottavasti kaikki on hyvin! =)
 
Mirkkulille tsemppiä! Onneksi apu on lähellä, niin ei hätää. Vaikka tietenkin pelottavaa. Viikkojakin on kuitenkin jo noin paljon kasassa :) ilmoittelehan tilannetta..
 
Säikähdyksellä selvittiin!

Täytyy kyllä sanoa, että onneksi ei ainakaan vielä ole alkanu noi närästys ongelmat, tuntuu, että käyn muuten kaikki mahdolliset läpi o_O
No mutta, käytiin siellä äippäpolilla tarkistuksesta supistuksien vuoksi, kaikki kunnossa, siis näköjään on normaalia vaikka tulee ihan raastavia oloja... Polilla kokeneen oloinen lääkäri selvitti ultralla tilanteen, vauvalla kaikki hienosti painoa 1,4 kg, sykkeet normaalit, vauveli pää alaspäin ( siltä rakossakin tuntunut) kohdunkaula normaali, ei lyhentymistä :)
Sitten kaikken kertomani jälkeen lekuri tuumasi, että kyllä sinä voit käydä kävelyllä... Just, hyvin uskaltaa..

pääasia, että vauvalla kaikki hyvin ja synnytyksen merkkejä ei ole näkyvissä tällä hetkellä.

Vaikka tässä on ollut kaikenlaista haastetta, niin en siltikään mitään vaihtaisi pois, niin rakas pieni siellä masussa kasvaa <3

Maanantaina onkin sitten neuvola.

Tsemppiä kaikille :)
 
Hyvä juttu Mirkkuli, että kaikki ok, vaikka aika hurjalta kuulosti.. :) Jos vielä muutaman viikon pysyis vavvat sisätiloissa...
 
Kaikkeen on varauduttu mut ei tähän: vauva painaa jotenki silleen että on ihan jäätävä hätä mut mitään ei tuu, siis jotenki paine estää rakkoa tyhjenemästä :confused: Pitää nostaa alhaalta koko mahaa ja "kannatella" vauvaa et pystyy käymään veskis?!?!? Näköjään tääki on mahdollista. Viime yön mini änkes päätään johonki sisäreiteen menevään hermoon koko ajan.. ihanat fibat o_O
 
Muokattu viimeksi:
Täälä mennää samoilla vaivoilla. Suorastaan rasittavaa ravata vessassa yöllä, kun tulos on puoli desiä :D ja sekin pinnistäen pihalle! Ja toi pään kääntely on kyllä niin ällö tunne välillä O.o Ite oon ihmetelly kun nää kaikki alkanu jo pari/kolme viikkoa sitte enkä kyllä muista kahdesta aikasemmasta tälläsiä kärsineen kuin ihan lopussa O.o johtuneeko sitte siitä kun on ajoissa kääntynyt pää alaspäin ja aikas alhaalla?!
 
Nyt on pakko tulla tänne valittaa, ku kerta niille ketju tänne on tehty. :D

Ensinnäkään, mä en pysty enää nukkumaan öisin, kun ylläri ylläri täälläkin pissattais kokoajan. Tosin en sit tiedä juonko liikaa, mutta kyllä mulla sitä pissaa tuleekin :D. Sitten vauva pitää kovasti hereillä koko yön tömistelemällä oikein rytmikkäästi ja tauotta :P. Mutta kaiken pahin on, että mun selkä on kipeytyny niin kovin, että monessa asennossa on vaikea olla ja hengittää, kun särky on niin kova. Välillä särkee niin että ihan oksettaa. Ootteko muut selkäpotilaat käyneet missään hieronnoissa yms? Tai ostaneet tukivöitä? Mä palkkasin mun tuttavan tuleen tänään hieroon mua (on todella hyvä hieroon) ja maksan sille kyllä ihan mielelläni, jos vaan rahaa huolii. Vähintäänkin pullakahvit tarjoon. :)

Huh, onneks on enää noin 8 viikkoa synnytykseen (tai korkeintaan 10).
 
Täällä kanssa tuttu tunne tuo paine, eikä mitään tule.. Tai välillä tuntuu, että vauva tulee :dance018Välillä helpompi ja välillä ei pysty edes kävelemään, selän ja supistuksien vuoksi kävely muutenkin niin hankalaa. Toki hetkellisesti hyviäkin hetkiä :)
 
Mulla on päivällä sama ongelma eli pissattaa koko ajan ja kamalalla vaivalla saan ehkä 1 dl pakerrettua pihalle. Yöllä taas on niin kova pissahätä, että tuntuu, ettei pysty ees kaikkea pissimään. Ja sen jälkeen supistaaki niin perkuleesti!

Cherry87: Mä oon käyny ny hieronnassa. Mulla on siis noita lonkka/alaselkävaivoja plus yläselkävaivoja. Oon ollu hierottavana kyljellään. Tukivyö mulla on, mutta siitä ei mahassa tykätä yhtään - heti alkaa kamala supistusrytäkkä! Hieronnasta sen sijaan ei ole tullut sen enempää suppareita kun normisti.
 
Pissatukseen en osaa sanoa, kun itse käyn vessassa ihan tavalliseen tapaan :) Sen olen kyllä huomannut että rakko ei tyhjene ihan yhtä hyvin kuin ennen. Auttaa usein jos hetken vielä pytyllä odottaa ja kokeilee nojata eteenpäin tai sivulle.Sen sijaan yselisin, että onko teille tullut raskausarpia. Ihan mielenkiinnosta tätä pohdin :)
 
Mulla pissahätä vaivaa kanssa pitkin vuorokautta, välillä ihan sattuu kun joutuu pinnistää..
Mulla ei onneksi arven arpea ole ainakaan vielä tullut ^_^ omalla äidillä ei ainakaan kahdesta lapsesta tullut, joten tuskin mullakaan odotettavissa kun on vieläkin "parempi iho"...oon kuitenkin myös ahkerasti muistanut öljytä mahaa ettei vahingossakaan tulis!
 
Ei ole arpia vielä, mutta veikkaan, että tulossa on kun on vielä kaksi kuukautta jäljellä. Omalla äidillä ja siskolla niitä on, ja vartalonmallista päätellen olen hyvinkin samoilla arpigeeneillä varusteltu. :sad001 Yritän kyllä öljytä kovasti, mutta eipä tuo tietenkään määräänsä enempää auta.

Pissahätä sen sijaan vaivaa ja samaa epätoivoista tiristämistä joka yö. Asiaa ei auta, että mua päivisin janottaa koko ajan!
 
Mä aloitin arpeutumisen lonkista ja sisäreisistä ja kyljistä?? Kokeilin vielä vanhoilla housuilla, että en ole lihonut sieltä.. jotenkin vaan mahaan kohdistuva venytys on ohjautunu sinne :confused: Kummallakin puolella on sellanen saman muotoinen "kaareva viiva" reidestä kohti lonkkaa kohti kylkeä ja siitä se on nyt viikon aikana siirtynyt alavatsalle ja kohdannu keskellä, missä on sellasia 1-4cm pitkiä pystysuuntaisia arpia. Se on kyllä aika oudon näköistä.. ylempänä mahalla ei oo mitään, mutta vielä on toki aikaa repeillä lisää.. mä kyllä oikeestaan tiesin että niitä tulee ja paljon, koska mulle on tullu ihan pituuden kasvamisestakin ja se nyt kummnki tapahtuu vähä hitaammin kuin tää. Ei onneks oo mitään kamalaa kriisiäää asiasta.. ainakaan vielä :wink
 
Mulla on teinivuosilta muistona jo valmiiksi noita arpia mahassa ja muutama rinnoissa. Toki nyt vuosikausia myöhemmin nuo vanhat arvet ovat vaaleita. Uusia arpia ei ole tullut, pari vatsassa olevaa on kyllä jo aika sillä rajoilla, että alkaako punertaa uudestaan. Olen myös rasvannut mahaa, mutta lähinnä siksi, että iho on tuntunut kireeltä. Oon ainakin tässä vaiheessa aika sujut ajatuksen kanssa, että arpia tullee lisää jos maha tätä vauhtia jatkaa kasvamistaan!
 
Pissalla saan mäkin ravata jatkuvasti ja välillä tuntuu että tulee ihan vaan muutama tippa ja sitten vartin päästä on uudestaan hätä -.- aika turhauttavaa. Nukkumisesta on tullut hirveetä härdelliä kun koko ajan saa vaihtaa toiselta kyljeltä toiselle ja sitten jossain kohtaa herään että nukun selälläni ja on epämukava olla. Raskausarpia on tullut ruhtinaallisesti, rasvaamisesta ja öljyämisestä huolimatta. Mutta eivätpä ne mua haittaa olleskaan, lähtevätpä tai jäävät synnytyksen jälkeen =)
 
Mulla on nyt ruvennut noi yöunet prakaamaan eli herään yhä useammin 03 aikaan pirteenä, enkä enää nuku. Kuulunee asiaan. Onneksi ei enää tarvi jaksaa töissä tuollaisten öiden jälkeen eli aika oikeaan aikaan alkaa tämä mammaloma kyllä.

Olen nyt ehkä tunnistanut näitä mahan kovettumis-suppareita. Tuntunut sellaisena puristavana muutaman sekunnin tunteena lähinnä ylävatsassa..

Ja tämäpä vasta mukava tunne, kun herää yöllä röyhtäisyyn, joka tuo oksun kurkkuun, hyyii :( (2 kertaa viime yönä)

Ja nuo hymiöt ei siis toimi vieläkään - ainakaan mulla, murrr. Testasin pitkästä aikaa ja koko sivu meni taas jumiin, hmh.
 
Muokattu viimeksi:
Miisa78: Mulla toimii työkalupalkin hymiöt tuossa yläpuolella (*nuoli ylöspäin tässä kohtaa*). Sama jumitus, jos yritän klikata tosta "Hymiöt"-kohdasta.

Ja sama juttu, oon ruvennut heräilemään keskellä yötä. Tai heräilin kyllä aiemminkin vessaan, mutta sillä erolla, että sen jälkeen nukahdin nopeasti ja vetelin makeasti unia vielä monta tuntia. Tänään oon taas ponnahtanut sängystä jo viideltä. Asiaa ei auta tukkoinen nenä. Limakalvoturvotus on ilmeisesti edennyt johonkin uusiin sfääreihin. Muista vaivoista valitinkin jo tuolla toisessa ketjusta. Ottaisin yhden aikahypyn joulukuuhun, kiitos!
 
:) Jeeee kiitti vinkistä Mininen !! Mulla nenän limakalvot ilmeisesti kuivat, koska nennää kiristää sisältä ja verta näkyyy niistoliinassa. Inhottavaa.
 
Miisa78: Mä heräsin kanssa viime yönä ensimmäistä kertaa tohon röyhtäsyyn, joka toi oksun kurkkuun! Voi hemmetti ku säikähdin, ihan paniikissa nousin ylös ja nieleskelin ja yritin vettä juoda (mä kun vihaan oksentamista yli kaiken)..

Myös tukkoinen nenä on todella tuttu juttu ollu jo pari viikkoa. Myös maha on usein kipeä kun herään ja pitääkin sitä hetki lepuutella istuma-asennossa ennen kuin pystyy vessaan lähtemään :S
 
Takaisin
Top