En olisi uskonut, että vielä joskus kirjaudun mihinkään "mammapalstalle", mutta niin vain minäkin täällä hei
Täällä on myös nimiä, joihin olen törmännyt tässä kuluneen viikon aikana, kun olen kolunnut oire/piina/BBT-ryhmiä läpi

Olin niin ilahtunut kun näin mm.
@Ness ja
@Malttamaton145 sekä
@Malttamatonq teidän onnistuneen

olen lukenut teidän aiemmista kokemuksista ja kolusin tässä viikon aikana sen reilu 600 sivuisen BBT-ketjun läpi, vaikka en itse edes lämpöjä seuraa
Tässä olen jo DPO4-5 lähtien testaillut, koska oireita ollut ovulaatiosta lähtien, ja äsken sain haaleanpinkit viivat Pregcheckin liuskaan ja herkkään RFSU:hun. Ovulaatio oli 5-6.12 välisenä yönä (tiedän kierrosta ja tuntemuksista) ja siellä oli DPO-2 tyypit uimassa

eli joo, testien kaa ajoissa liikenteessä
Oireet alkoi siis ovulaatiosta, aloin nimittäin valvoskelemaan heti, ja jos nukuin, unet oli kahden aikaisemman raskauden mukaan ihan hulluja ja eläviä ja muistan ne edelleen

Muistan myös esikoisen alkuraskaudesta unet edelleen, niistä 15v jo aikaa. Tää on ollut mulla ovulaation jälkeen aina eka raskausoire, vaikka ei kuulemma voi olla oireita ennen kiinnittymistä (paskat väitän minä, me ei tiedetä kaikkea ihmiskehon neroudesta). Viime yönä nukuin pitkästä aikaa suht ehjästi ja aamulla mietin, että jahas, ehkä en olekaan raskaana. Mutta aamulla testi näytti viivanpaikkaa ja äsken illalla siis plussasin jo enemmän kunnollisemmin
Oireet:
- Ovulaatiosta asti yöllä herääminen ja parin h valvoskelu. Silti ei väsymystä vaan ihan virkeä olo.
- Suuta alkoi kuivamaan aamuisin.
- Perioraalidermatiitti lehahti suupieleen vuosien tauon jälkeen.
- Rinnat tullut DPO4 jälkeen hullun kipeäksi. Ei perus menkkoja edeltävää, vaan rinnat tuntuu jotenkin pakatuilta ja tiedostan niiden olemassaolon kivun lisäksi.
- Pissattanut enemmän.
- DPO4 alkoi hullu palelu. Iltapäivällä alkoi horkka, joka kestää illan saunaan asti.
- Hajut alkanut olemaan tosi aistittavissa, en muista tätä edellisistä raskauksista.
- Se tunne kun vaan tietää, että kropassa on jotain meneillään. Sama "tieto" ollut aiemminkin, esikoisesta pidin vajaa viikon raskauspäiväkirjaa ennen kuin testi oli positiivinen

- Poikkeuksellisen suuri ärsyyntyminen ihmisiin.
- Perus PMS-oireet ei samanlaiset ku yleensä.
- Nyt viimeiset kolme päivää ollut menkkaoloja.
-DPO6-7 nippailuja munasarjoissa ja kohdussa.
- Niistäessä vaimeaa repäisykipua/kiristystä nivusen seudulla.
La menkkojen sekä ovulaation mukaan 28.8.2026
Muoks. Ja tänään siis DPO8.