Raskausoireet

Eilen oli aika vaikea päivä itsellä, kun olin varma että raskaus keskeytyy. Viivat ei vahvistunu ja koin että raskausoireet on vähentyneet. Illalla tein vielä testin ja se oli onneksi vähän vahvistunut niin se hiukan helpotti oloa. Tänä aamuna sain onneksi ne kuuluisat leffaviivat. Mutta... Oudosti raskausoireet on hiukan helpottanut. Ei enää samalla tavalla jatkuva nälkä, kylmä ja palan tunne kurkussa. Rinnat on yhä kipeät ja nyt vähän sotkee oireiden tarkkailua 🤣 se että on flunssa päällä. Tänään 4+6 ja toivoisin todella että oireet palaisi niin voisin olla vähän levollisemmin. Ihmetyttää vaan jotenkin se että miten nää oireet voi näin paljon vaihdella. Luulisi että vaan voimistuisi, mutta kaipa se keho näihinkin tottuu.
Mä myös tuskailen oireiden tarkkailun ja flunssan kanssa. Tuntuu että joka päivä on eri fiilis ja välillä oon ihan maani myynyt ja varma että siinä se varmaan oli ja välillä taas sit reippaana että kyllä se tästä nyt päivä kerrallaan. Kun ei kai tässä oikein muutakaan voi kuin vaan odottaa 😬 mut koitetaan pysyä positiivisena! 💪🏼

Mulla tänään 5+0. Alussa (jostain noin 3+2 päivästä alkaen) oli oireina lievät menkkamaiset kramppituntemukset, ja että vähän tavallista aikaisemmin iltaisin iski kauhea väsymys. Alkuun odottelin kun, että menkat olisi alkamassa. Näiden oireiden jatkumisesta ja menkkojen myöhästymisestä kyllä arvasin testin näyttävän plussaa (testasin 4+2 päivänä). Hirveä turvotuksen tunne vatsassa oli myös.

Eilen aamulla oli rinnat menneet aroiksi yön aikana ja ovat siitä lähtien olleet arat. Viikon tai vajaan verran on ollut voimakkaampaa nälän tunnetta, joka nyt on ehkä vähän lievittynyt, mikä voi johtua myös siitä, että tulee syötyä tasaisemmin ja paremmin. Turvotus on vähän hellittänyt, kun ummetuksen sai selätettyä.

Muokattu viimeksi:
Mulla on nyt rinnat aika kipeet ja jotenki painavat. Ei hitto sitä fiilistä kun ottaa rintsikat päivän päätteeksi pois 😅 jonkin verran myös pahoinvointia, mutta ainakaan vielä en ole kuitenkaan oksentanu. Kramppailua on kans mut on se on vähentynyt.

Mulla on ihan kauhea turvotus koko ajan 🤣🤣 Tänään just mietin että miten ihmeessä tän pystyy piilottaa 🤪
Kuulun samaan turvotus-jengiin ja just tässä pähkäilen että millä mä tän huomenna toimistolla piilotan?? 🤣 Etäpäivät on kyllä pelastus tässä vaiheessa kun ei vielä halua kaikille asiasta kuuluttaa.

Mulla on ihan erilainen alkuraskaus kuin edellinen. Nyt on lievää pahoinvointia aamusta iltaan, väsymystä on haukotteluun saakka mutta ei päiväunia varten. Alkuun oli häiritsevä päänsärky iltaisin. Esikoinen on tyttö ja jotenki oireidenkin perusteella olettaisin että vois olla nyt sit poika. Esikoisesta ei siis ollut pahoinvointi, vain pelkkä väsymys alkuraskaudessa ja nukuin joka päivä päikkäreitä. Mietittiin myös jos vaan toleranssi kasvanut hormoniheittelyille ja sitä väsymystä jaksaa ihan eri tavalla.

Niin ja lisäyksenä että rinnat ei oo yhtään kipeet ja oletin että ne tulisi heti alkuun kipeiksi ja turpoisi mutta ei mitään eli aivan päinvastainen tilanne kuin edellisessä.

Mä myös tuskailen oireiden tarkkailun ja flunssan kanssa. Tuntuu että joka päivä on eri fiilis ja välillä oon ihan maani myynyt ja varma että siinä se varmaan oli ja välillä taas sit reippaana että kyllä se tästä nyt päivä kerrallaan. Kun ei kai tässä oikein muutakaan voi kuin vaan odottaa 😬 mut koitetaan pysyä positiivisena! 💪🏼
Sama mulla kuin teillä @Heidinen1 ja @Aida-leena 😅 tosi paljon oireissa eroja päivien välillä.. joka toinen päivä menettää toivon ja joka toinen päivä se herää. Mulla on ainoa pysyvä oire rintojen jonkinlainen arkuus ja turpeus. Sinällään pienirintaiselle ihan positiivinen kokemus 🤣
Tein tänään vielä testin just eilisen oireettomuuden takia ja se muuttui selväksi viivaksi heti kastaessa, joten ainakin hormonia löytyy 🫣 vielä aion loppuviikosta tehdä sen viikkotestin, kun mulla on joku päähän pinttymä et haluan saada sen 3+ vk 😅

Takaisin