Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Majalis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tiiä onko oire raskaudesta vaan ihan vaan parista liikakilosta, mutta kantapää kipeytyi tänään ihan helvetillisen kipeäksi. Buranaa ei kai saanut ottaa 😡
 
Pahoinvoinnin seuraksi on viime päivinä tullut aivan jäätävä väsymys. En muista ollenkaan tälläistä väsymystä viime raskaudesta, toivottavasti on vain lyhyt aikainen oire 😑
 
Pahoinvointi huolettavasti vähennyt viime päivinä. 🫤 Toivottavasti johtuu vain paremmin levätystä viikonlopusta. Huolettaa. 😟
 
Huolia täälläkin… 5+2 eikä vielä oikein mitään oireita. Toki alussahan tää vasta vielä on mutta edellisessä raskaudessa oli jo pahoinvointia ja rintojen arkuutta tässä vaiheessa 😅
 
Tää suht oireettomuus on kyllä oikeesti huolestuttavaa .. ihan koko aika semmonen olo että kaikki ei ole kunnossa, vaikka tämmönen oli olo esikoisestakin..

Neuvola ei ota ultraan vasta kun lääkärineuvolan aikaan mihin on vielä ikuisuus (reilu kolme viikkoa)
 
Täällä vähän voimakkaampaa oireilua viime päivinä - pahoinvointia, väsyttää ja eilen oli vatsa jotenkin niin kipeä ettei illalla onnistunut oikein mikään. Aamulla sitten kaiken kukkuraksi meni totaalisesti hermot valittavaan mieheen, kun myös esikoinen on sopivasti valvottanut pari yötä 😔
 
Mulla eilen ja tänään oikeestaan täysin oireettomat päivät ja hiukan ahdistaa🙈 kunnon turvotus kyllä edelleen ja näyttää kun olisi jo toisella kolmanneksella ja paineen tunnetta on niin eiköhän siellä kasvua tapahdu❤️
 
Oireettomuus huolettaa täälläkin. Pientä turvotusta ja rintojen arkuutta lukuunottamatta ei mitään erikoista. Välillä menee puoli päivää, ettei ees muista koko raskautta, mikä on tietysti hyvä, ettei tarvi koko ajan murehtia. Esikoisesta pahoinvointi alkoi 4+ ja oksentaminen 6+. Nyt 6+2 menossa.
 
Pahoinvointi huolettavasti vähennyt viime päivinä. 🫤 Toivottavasti johtuu vain paremmin levätystä viikonlopusta. Huolettaa. 😟
Päivän aikana pienesti pahoinvointia, enemmän semmoista jäätävää nälkää edelleen. Iltapalan jälkeen jäi vielä kova nälkä päälle ja piti vielä lämmittää lihapullia "jälkkäriksi", lämpenemistä odotellessa pistelin juustoa suoraan höylästä nassuun. :P
Jos raskaus nyt etenee toivotusti, niin mitenhän monta kymmentä kiloa lihon tässä.. 😝

Ja niiiin eri tilanne kuin esikoisen aikaan! Silloin piti väkisin syödä, että sai painon edes olemaan laskematta ja maistui vain lähinnä kaikki raikas, ja taas lihapullat ym oli kuvotus.
 
Huolia täälläkin… 5+2 eikä vielä oikein mitään oireita. Toki alussahan tää vasta vielä on mutta edellisessä raskaudessa oli jo pahoinvointia ja rintojen arkuutta tässä vaiheessa 😅
Mulla tänään 5+2 ja tuntuu että kaikki oireet, mitä hetken oli, on kadonut ja nyt tietysti jännittää onko kaikki ok🙄 kauhea nälkä kyllä edelleen koko ajan ja vessassa tarvii juosta huomattavasti useammin kun ennen. Ja ehkä näin alussa voi vielä nauttia kun ei ole oireita niin kauheasti🙈
 
Mulla tuntuu, että pahoinvointia on enemmän kuin esikoisen raskausaikana, mutta ehkä aika on kullannut muistot. Nyt myös väsyttää enemmän, tietty kun ei voi 1v kanssa levätä ja sitten väsyneenä alkaa oksettaa enemmän 😔
 
Töihin tullessa piti käydä pönttöä halaamassa ennen työpisteelle pääsyä. Onneksi huomenna on etäpäivä ☺️
 
Juuri kun päivällä sanoin, että oireet kadonnut niin eikös se kuvotus taas nostanut päätään🤢 mutta toisaalta myös helpottavaa🙈
 
Töihin tullessa piti käydä pönttöä halaamassa ennen työpisteelle pääsyä. Onneksi huomenna on etäpäivä ☺️
Itse joutunut olemaan saikulla eilisen ja tämän päivän kun ollut niin flunssainen olo ja sairaanhoitajana työnteko tuskallista välillä näisen oireiden kanssa😔
 
Kolmas aamu peräkkäin kun oksennan. Ei onneksi ole vielä menty siihen monta kertaa päivässä menoon, mutta tämäkin on liikaa.
 
Paitsi väsymys, myös uniongelmat ja närästys ja muutama muu raskaudessa tyypillinen oire (en kiinnittänyt niihin niin paljon huomiota, että muistaisin) saattaa kuulemma johtua raudan puutteesta. Ne tulee raskaudessa selkeämmin esiin kun raskaus kuluttaa rautaa. Ja mitä useampi raskaus on takana sitä vähemmän äidillä on rautaa varastossa, jos ei ole saanut lisärautaa.
 
Mulla on ollut todella maltilliset raskausoireet, hieman kuvotusta ja alavatsalla jomottelua. Onko muilla tuntemuksia vatsassa? Välillä on kunnon menkkamaista kipua, VU:ssa oli kuitenkin kaikki hyvin. Jospa olisi vain kohdun kasvukipuja :smiling-eyes:
 
Mulla ei oo nyt juurikaan mitään jomotteluja, mutta esikoisesta oli varsinkin aluksi, ja mulla nimenomaan selkäpuolella kun kohtu on taaksepäin kallellaan. Voiskohan olla niin, että esikoisen jäljiltä kohtu on valmiimpi pullahtamaan tuolta taas odotusmoodiin, kun edellisestä synnytyksestä on vaan se 1v 3kk? Tuli vaan mieleen, kun tosiaan se pelkäämäni selkäkipu loistaa nyt poissaolollaan
 
@laaru on jomotuksia alavatsalla. Lähes päivittäin ja saattaa kestää monta tuntia. Välillä menkkamaisia ja myös pistävää kipua tai tuntuu siltä, kuin vetäisi suonta vatsassa 🤔
Näitä ollut alusta asti ja viikko sitten tosiaan ultrassa kaikki ok.
Mulla on taakse kallistunut kohtu, jostain luin, että se voi pahentaa kipuja.
 
Takaisin
Top