Raskausoireet

Majalis

Näppärä viestien naputtelija
Lokakuun äidit 2019
Lokakuiset 2024
Laitanpa oireista meille ihan oman ketjun pystyyn. :Person Raising Both Hands:

Miten siis oireilut teillä? Mulla starttasi ovulaation mukaan juuri 4+0. Alkuviikko oli plussaamisen yhteydessä ja jälkeen melkein jatkuvaa painavaa ja kivuliasta oloa alavatsalla. Vatsaa myös turvottanut. Pientä pahoinvointia oli ti- ja ke-aamuina.

Tänään sitten yllättäen olo ollut käytännössä normaali! Turvotuskin laskenut. Vähän herättää huolta, mutta pysyttelen toiveikkaalla mielellä.
 
Paleltaa vaihtelevasti ja rinnat arat, siinäpä ne 😅 Plussan aikaan oli etovaa oloa, mutta se on nyt loppunut ainakin hetkeksi. Nyt 4+5 menkoista laskettuna ja 4+1 oviksesta, mutta tolla ekalla varmaan mennään kun heittää niin vähän.
 
Mulla ei oikeastaan juuri ole oireita (vielä), paitsi että huimaa ja kiukuttaa nälkäisenä 😅 Mulla on menkoista laskettuna 5+2, mutta oviksesta muistaakseni viikon vähemmän. Katotaas, mihin tää tästä menee! Kovin on vielä epäileväinen olo
 
Täällä myös oireet kovasti aaltoilee. Saman muistan kyllä esikoisen ajoilta. On rintojen aristusta, väsymystä ja vatsaoireita, välillä enemmän välillä vähemmän.
 
Itsellä vasta 3+5 ja käytössä cyclogest alkionsiirron tukena, joten oireet voivat valitettavasti sekoittua 🥴 Aikaisemmasta raskaudesta tuttuja oireita kuitenkin on, joten tiedä sitten mitkä cyclogestistä, mitkä raskaudesta.

Päänsärkyä, yöheräilyä, pissattaa, väsyttää aivan mahdottomasti, alavatsa on pinkeä ja turvonnut, janottaa ja cyclogest tuntuu vaan häviävän jonnekin, ilmeisesti käyttöön menee 😅
 
…ai niin ja rinnat on todella kipeät/nännit arat. Laitoin pitsirintsikat päälle illanviettoon, VIRHE! 😂 Kotiin tullessa kävelykin sattui, kun päällä oleva paita oikein vielä ärsytti nännejä erikseen. Auts 😥
 
Tänään 5+0 ja pahoinvointi on vahvasti läsnä. Väsyttää ja rinnat on arat.
Edellisessä raskaudessa alkoi pahoinvointi vasta viikolla 6+ jotain.
 
Täällä jotenkin yllättävän paljon oireita vaikka homma ihan alussa. Rinnat arat, vatsa tuntuu tosi raskaalta ja jotenkin isolta, öisin unettomuutta ja välillä väsyttää ja on huonoa oloa.
 
Aamusella oli lievää pahoinvointia eikä aamupala maistunut. Nyt illalla voimakkaampi pahoinvointi. Että jospa ne oireet hiipii tännekin!
 
Täällä jotenkin yllättävän paljon oireita vaikka homma ihan alussa. Rinnat arat, vatsa tuntuu tosi raskaalta ja jotenkin isolta, öisin unettomuutta ja välillä väsyttää ja on huonoa oloa.
Unettomuus on kyllä ollut ikävä oire 😥😴 väsyttää muutoinkin ja cyclogest lisää sitä, keltarauhanen häiritsee yöunia muutoinkin, niin tuo vielä lisää sitä
 
Mä oon myös kärsinyt unettomuudesta jo vuosia ja nyt tuntuu taas hormonit sekoittavan unia… Herään valvomaan aamuyöstä tai sitten aamulla turhan aikaisin. Oon onneksi vähäuninen, mutta niin on meidän esikoinenkin, joten levon paikkoja ei sitten ole paljoa, jos ei yöllä onnistu nukkua 😔

Tänään on taas ollut hermot kireällä, varmaan väsymyksestäkin johtuen. Mun puoliso ja esikoinen ovat molemmat vatsataudissa ja mä itse ” vaan” flunssassa, niin oon sitten saanut huolehtia muistakin. Tämä kaikki rasittaa ja mieltä painaa vielä erityisesti maahan se, etten ole viikkoon päässyt käymään poissa kotoa sairastelun takia. Tänään sitten raivosin miehelle ihan turhaan tästä kaikesta, ja sillä raukalla on vielä syntymäpäiväkin tänään…

Saa nähdä, kuinka väsynyt tuun olemaan tämän raskauden aikana. Esikoinen on tosiaan nyt vasta 1v 2kk, ja yöt hänelläkin välillä rikkonaisia esim just sairaana 🫤 Tietenkin suurimpana toiveena nyt kuitenkin on, että raskaus jatkuu ja pienellä papusella on kaikki hyvin tämän kaiken keskellä ☺️
 
Täällä on ollut tänään aikamoiset menkkajomot ja tuntuu että vuoto alkaa, vaikkei sitä oo vielä näkynyt. Mieli tästä syystä aika matalalla :sad001
 
Täällä on ollut tänään aikamoiset menkkajomot ja tuntuu että vuoto alkaa, vaikkei sitä oo vielä näkynyt. Mieli tästä syystä aika matalalla :sad001
Täällä ollut ekassa raskaudessa aika koviakin jomotteluja, ja liittyneet vaan kohdun kasvamiseen yms. Toivottavasti sielläkin vaan tästä kyse. Tässäkin raskaudessa oli viime viikolla aika koviakin tuntemuksia. Nyt rauhallisempaa.
 
Täällä ollut ekassa raskaudessa aika koviakin jomotteluja, ja liittyneet vaan kohdun kasvamiseen yms. Toivottavasti sielläkin vaan tästä kyse. Tässäkin raskaudessa oli viime viikolla aika koviakin tuntemuksia. Nyt rauhallisempaa.
Mulla tänään kanssa ollut kovempia jomotuksia. Muistan nämä edellisestä raskaudesta, mutta kyllä ne auttamatta nostaa aina vähän pelkoa pintaan
 
Täälä kanssa pahoinvointi vahvasti läsnä. Aamusta iltaan. Huonosti uppoo ruoka, vähän alkaa voimat hiipumaan. Nännit myös arat. Ja mielialanvaihtelut myös läsnä 🥺
 
Tsemppiä @töpsy pahoinvoinnin kanssa. Itselläni oli kova pahoinvointi aiemmassa raskaudessa, ja kokoajan jännittää alkaako se. Viime raskaudessa oli ihan nämä päivät, kun se alkoi - tosin musta oli näinä päivinä jo ollut pahoinvointia, lievempänä vaan.

Täälläkin on aikamoiset mielialanvaihtelut. Ja erityisesti iltaisin olen väsynyt. Muuten pääosin melkolailla normaali olo, vatsan vihlaisut vaan muistuttaa mitä on tekeillä.
 
Tuntuu, että joka raskaudessa on vaan voimakkaampi pahoinvointi. Vielä en toistaiseksi ole kyllä onneksi oksentanut, mutta välillä tulee ihan hirveä olo. Yleensä se pahoinvointi iskee yöllä kun herään pissahätään, välillä herään myös huonoon oloon. Minulla on yöpöydällä varattuna pieniä suolakeksejä ja niillä yleensä olo helpottaa. Muita oireita on nännien arkuus ja vatsakivut, välillä vatsa tuntuu myös raskaalta ja turvonneelta.
 
Mä olin taas illalla ihan varma, että pahoinvointi alkaa kunnolla tänään - mutta ei 😅 huvittavaa, kun toivon sen alkavan, jotta se toisi jotain varmuutta siitä, että joku siellä kohdussa on. Ja samalla taas toivon, että välttyisin pahalta ololta.

No okei, nännit on aristuneet, että jotain uutta oiretta on! 😁
 
Tänään n. 4+4 (vähän epävarmuutta tarkoista päivistä). Plussatestin tein toissapäivänä, jolloin jo selkeä viiva. Sitä edeltävinä parina päivänä oli ihan pohjaton ruokahalu, ja niin ihmeellinen väsymys, että miehellekin sitä päivittelin. Kurkkua ja porkkanaa uponnut hirmusti, dippaillen dippikastikkeeseen.

Mahakivut oli ekat oireet, viime viikolla, näin jälkikäteen miettien oletettavasti kiinnittymiskipuja. Mutta oli niin kovat oikeanpuoliset alavatsakivut, että pyörähdin päivystyksessä umppariepäilyn takia (ei ollut, ja tuolloin hCG alle 2, mikä myös jarrutteli testaamista)... Mahatauti oli ollut just edeltävästi. Lievempiä mahakipuja, paikkaa vaihdellen, ollut tuon jälkeenkin ajoittain. Ja tietty hermoilen kohdunulkoisesta.
 
Ok, tänään selkeämmin pahoinvointi kuvioissa. Ei mitään tosi pahaa, mut selvä lisääntyminen nyt.
 
Takaisin
Top