Raskausoireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Majalis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä menossa 5+1. Väsymystä, närästystä, herkkä hajuaisti, päänsärky ja painetta alavatsassa on ollut viikon verran. Mutta eniten hämilleen tässä on pistänyt se, että 4+3 alkoi vuoto mikä kesti kahden päivän ajan ja sen jälkeen vieläkin pikku pisaroita tipahtelee siteeseen edelleen. Jos meni kesken, niin vuotaisikohan enemmän? Päätin että odotan vielä pari päivää ja testaan saanko digitestissä isommat viikot näkyviin kuin ekana positiivisena testipäivänä. Päähän tässä meinaa seota kun ajattelen kummin tässä nyt käy 🫨
 
Täällä menossa 5+3. Oireita on aika vähän. Rintojen arkuus ja turvotus selvin oire. Pahoinvointia ei juurikaan ole. Väsymys on toki kova, mutta niin se on usein muutenkin.

Edellisessä raskaudessa oli enemmän pahoinvointia. Nyt mietityttääkin, että onko sitä raskaana lainkaan ja onko kaikki hyvin kun tuskin edes huomaa olevansa raskaana. Pitäis nauttia kun ei okseta, mutta en osaa 🫨
 
Nyt 4+4 eikä selkeitä oireita oikeen oo.. parina yönä oli unettomuutta ja parina päivänä palelua. Nyt ei oo ollut mitään 🤷‍♀️
 
Mulla oireet heittelee. Puristellen vaivihkaa rintoja pitkin päivää, että tuntuuko vielä. Ja jos ei tunnukaan meen ihan paniikkiin, kunnes alkaa taas tuntua. Pahoinvointia ei onneksi ole.
 
Tänään aktiivisemman päivän jälkeen huomaa kyllä masun turvotuksen! Voisi ulkonäöstä luulla viikkoja olevan lukuisia enemmän. 😝

Pahoinvointi viime päivinä ajoittain pikkuisen selkeämmin vellonut, ei kuitenkaan niin, että olisi lähelläkään oksennus. Viime raskaudessa oksensin yht. 4 kertaa, joista 3 rankkojen työvuorojen aikana. Eka joskus viikolla 7+. Pöhkösti sitä pahoinvointia kyllä odottelee/toivoo, niin kuin siitä saisi varmistusta, että hyvin menee... 🙃 (Tämä näin vähillä päässeen näkökulmasta, saattaa olla ajatukset ihan toiset, jos hankalasta raskauspahoinvoinnista kärsii.)
 
Mulla ei ole vielä oikeastaan mitään oireita nyt rv4+4, mutta mulla taisi esikoisestakin alkaa pahoinvointi ja muut oireet kunnolla vasta rv7+. Jännä nähdä miten nyt menee 🌈
 
Onko muilla hämmentäväksi asti vilkastuneita unia? Miulla alkoi jo ennen plussatestin tekemistä (jonka kyllä tein vasta 4+2 tms), tosi pöhköjä unia ollut.
 
Onko muilla hämmentäväksi asti vilkastuneita unia? Miulla alkoi jo ennen plussatestin tekemistä (jonka kyllä tein vasta 4+2 tms), tosi pöhköjä unia ollut.
Mulla ei mitään unia, mutta en oikeestaan oo koskaan nähnyt unia ennen raskuttakaan😊 ihan hirvee aamupahoinvointi sen sijaan alkanut ja iltasin päänsärkyä🙄 ja kyökkäilyä kaiken maailman hajuille🤢 mielenkiinnolla odotan mitä tästä tulee kun viikkojaki vasta 4+5 ja nyt jo hirveesti oireita🙈 illalla alko vähän tuntumaan myös, että alkais nännit hieman kipeytymään…
 
Mä pelkään jo että millaiseksi nää oireet myöhemmin muodostuu kun nyt tuntuu olevan jo paljon kaikkea. Huonoa oloa joka päivä, vaikken onneksi oo oksentanut vielä. Esikoisesta muistan että vastaava olo oli yhtenä iltapäivänä vähän aikaa, nyt joka päivä. Karmea väsymys ja lisäksi herään melkein joka aamu tuntia liian aikaisin ja muuutenkin nukun huonosti öisin. Turvotusta on niin paljon, että vatsan perusteella luulis olevan jo melko pitkällä tää homma.
 
Yllättävän lieväoireista edelleen. Eilen oksensin mutta en nyt tiedä onko yhteys raskauteen vai turvonneeseen kurkkuun ja palan tunteeseen kurkussa (toivottavasti antibiootit helpottais pian tätä oloa) ja vähän ollu väsymystä mutta välttämättä sekään ei nyt liity raskauteen vaan sairastamiseen..

Mutta tää lieväoireisuus huolestuttaa aivan älyttömästi... Vaikka edelleen ei oireisuuskaan kerro onnistuneesta raskaudesta .. esikoisesta oireet alko 9+ ja ennen esikoista olleesta kkm oireet alko 6+, eli mielenkiinnolla seuraten miten käy.
 
Vasen polvi eilisestä asti pyrkinyt yliojentumaan näennäisen normisti askeltaessa. Oiskohan jo tässä vaiheessa (6+2) joku nivelliitosten löystyminen ajankohtaista?

Viime raskaudessa joskus viikolla 10 tuli kova alaselkäkipu tuohon löystymiseen liittyen, se onneksi rauhoittui parissa viikossa siedettäväksi. Muutenkin vähän yliliikkuvat nivelet, niin sitten kai menee helposti hankalaksi raskaana...

Niin ja jos jollain kokemusta polvien/selän ongelmista alkuraskaudessa ja saanut/muutoin tiedossa hyviä ohjeita niiden kuntouttamiseen/ehkäisyyn, niin kuulen mielelläni! :)
 
Mulla ei ole vielä ollut outoja unia, mutta muistan että niitä on ollut aiemmissa raskauksissa 😃

Vaikka oireetonta on vielä muuten, niin oon huomannut, että tulee syödessä paljon nopeammin täysi olo kuin ennen eli ei voi syödä yhtä paljon. Muutenkin sellainen yleinen ähky olo melkein kokoajan.
 
Pahoinvointi on täällä edelleen määräävin oire, muuten lähinnä alavatsassa nippailuja. Lääkkeestä huolimatta paha olo on aika vaikea, ja huomaan sen vaikuttavan mielialaan. 😔
 
Mulla ei ole vielä ollut outoja unia, mutta muistan että niitä on ollut aiemmissa raskauksissa 😃

Vaikka oireetonta on vielä muuten, niin oon huomannut, että tulee syödessä paljon nopeammin täysi olo kuin ennen eli ei voi syödä yhtä paljon. Muutenkin sellainen yleinen ähky olo melkein kokoajan.
Hassua, kun täällä ihan toisinpäin tuo! Hyvin tiheästi on nälkä ja syödessä semmoinen pohjaton olo, että uppoaisi vaikka miten ja vaikka maha jo ilmoittaa ähkytunteista, niin silti tekisi mieli syödä lisää! 🙃
 
Hassua, kun täällä ihan toisinpäin tuo! Hyvin tiheästi on nälkä ja syödessä semmoinen pohjaton olo, että uppoaisi vaikka miten ja vaikka maha jo ilmoittaa ähkytunteista, niin silti tekisi mieli syödä lisää! 🙃

On kyllä hauska miten nää vaihtelee niin paljon 😃
 
Tänään 8+0 ja pari päivää on ollut lievä pahoinvointia mutta huomattavasti vähemmän mitä viimeiset pari viikkoa on ollut. Nyt tiedysti huolestuttaa että onko kaikki kunnossa 😬
Ja jäätävä ummetus, täytyy hakee pegorioni apteekista.
 
Mulla myös selkeästi huonompi päivä tänään. Jatkuvaa ällötystä ja välillä yökkimistä. Onneksi en oo oksentanut.
 
Tänään tuntunut olevan oireina enää lähinnä poikkeuksellisen kova nälkä, ehkä normia enemmän röyhtäytyttää. Ja väsymys toki. Vähän huolestuttaa, onko kaikki ok..
 
Täällä oireina turvotusta ja jatkuvaa vellovaa pahoinvointia. Sain työterveydestä viikko sitten Bonjestaa, mutta en oo ihan vakuuttunut tehosta. Oon ottanut ohjeen mukaisesti aamuin illoin eikä se tätä vellovaa oloa ole tyystin mukanaan vienyt, mutta ehkä pahimman kärjen kuitenkin taittanut. On siis uusi lääke nimenomaan raskauspahoinvointiin. Mut soisin kyllä tän vellovan olon loppuvan, tuntuu kuin olisi merisairaana.
 
Takaisin
Top