Raskausoireet

Tänään ollut aamulla ällö olo. Ei oksetuta, en ole yökännyt, mutta huomaan että lievä kuvotus syömisestä huolimatta läsnä. Myös nännit aremmat kuin aiemmin tähän mennessä. Tänään 5+6. Saas nähdä alkaako se pahoinvointi rantautua pikkuhiljaa tännekin 🫣.
 
Mulla on nyt rv. 5+4 alavatsalla tuntuu välillä painetta. Pahinta on kuitenkin mielialanvaihtelut, itken ja kiukkuan 0-100. Esikoisesta olin tasaisempi kuin koskaan. Huomasin, että 2 h välein syöminen tasoittaa oloani ja olen yrittänyt pitää siitä kiinni etten muuttuisi hirviöksi. Etova olo myös pysyy pois kun pysyy ateriavälit max 2h. Jännittää että saanko pahoinvointia. Esikoisen raskaudessa minulla ei ollut sitäkään ja nyt tuntuu että kaikki oireet ovat aivan eri sfääreissä kuin silloin 7v sitten joten tuntuisi erikoiselta jos välttyisin oksenteluilta. Vielä olen koittanut pitää toivoa yllä että on mahdollista ettei sitä tule😃
 
Minä yhdyn kyllä mieliala vaihteluihin. Tämän on aivan _hirveetä_! Normaalisti menkkojen aikaa yms ei mieliala mulla muutu käytännössä ollenkaan, niin en tykkää yhtään tästä raskauden aiheuttamasta. Hermo mennee välittömästi ja aiva mitättömistä asioista🤦🏼‍♀️ samoten en itke melkeen koskaan, niin nyt tuntuu että saa koko ajan olla tihrustamassa🥲
Lisäksi mun tissit RÄJÄHTÄÄ varmaan kohta kivusta😮‍💨 Mahassa edelleen välillä jos minkälaista tuntemusta ja nälkä iskee välillä tosi voimakkaasti. Päikkärit on tullu nukuttua pariin ootteeseen myöskin ja etova olo käy aina hetkellisesti kylässä😐
Jospa tää kaikki tarkottas sitä, että kaikki ois hyvi🥰
 
Nyt huomaan että mulla on rinnat kasvanu. Tai mies totesi että ovat. Olin kyllä jo miettiny sitä, mutta itse sitä on vaikeampi nähdä.😂 Vielä eivät pursuile liiveistä, mutta sinnepäin näyttäisi olevan menossa. Eivät ole myöskään olleet kipeät. Välillä on ollut jotain tuntemuksia. Tietysti niissä on tuota täyttövaraa edelliseltä kierrokselta🤭 ja imetyksestäkin vain puoli vuotta aikaa, joten ehkä se muutos ei ole niin raju kuin esikoisen kanssa, koska sillon ne oli tosi kipeät. 🥴

Mullakin mieliala heilahtelee. Enemmän tosin kiukun puolelle. Olenkin pariin otteeseen varoittanut miestä että nyt tekis mieli vaan saada itkupotkuraivarit ihan syyttä, joten pysy kaukana🤣.
Ja välillä tuntuu myös että oon jossain ihmeen off-tilassa. En keksi tolle parempaa sanaa🙈
 
Mulla kans hermot ihan superlyhyet. Puolikaskin väärä sana mieheltä niin jaiks 😅 Onneks ymmärtää ja lähinnä naureskelee, auttaa ja odottaa et kiukku laantuu.

Mulla kivut on rauhoittuneet eilen ja tänään (5+3 taitaa olla nyt) mutta luulen että tyyntä myrskyn edellä 😄
 
Onko joku kokeillut joskus B6-vitamiinia pahoinvointiin? Oliko mitään apua? En haluaisi vielä turvautua pahoinvointilääkkeisiin, vaikka olo on aivan hirveä. Olen levännyt (en jaksa tehdä kirjaimellisesti mitään), syönyt kokoajan jotain hereillä ollessa, pitänyt rannekkeita kellon ympäri ja olo ei helpota enää mistään. Oksennan muutaman kerran päivässä ja kyökin loppuajan. Alan olemaan hieman loppu.😣
Täällä myös yksi yökkiä. Mulla aamupäivät on n.klo11 parempia ja loppu vuorokausi sitten nukahtamiseen on pelkkää etovaa oloa. Vuokrasin viime viikolla EmeTerm rannekkeen (Tens-laite pahoinvointiin) ja hain viikonloppuna B6 vitamiinia apteekista. Ensin ajattelin että näistä olisi apua, mutta valitettavasti se taisikin olla vain kuvitelma. Rennie auttaa hetkittäin kitkerään makuun suussa eli selvästi mua myös närästää. Aivosumu ja väsy on jatkuvaa, mutta kun työpäivän jälkeen käy sohvalle niin tuntuu hankalalta levätä/nukkua kun etova olo häiritsee.
Olen myös miettinyt tota resepti lääkettä, mutta vielä en ole sitä neuvolasta pyytänyt, vaikka sieltä kyllä sitä jopa suositeltiin pyytämään, ennemmin kuin että on "ihan loppu". Eilen jo pohdin akupunktio hoidon varaamistakin 😅 Jotenkin sitä yrittää keksiä kaikki mahdolliset keinot käyttöön.

Mä olen kans syönyt jotain jatkuvasti, toisaalta tosi monista ruuista tulee vaan kurjempi olo... maito ja neutraali makaroni ilman mitään mausteita sopii, mutta ei oo kauheen houkuttelevaa 🫣

Tulee niin pitkät viikot, jos tätä kestää vielä kauan. En muista että aiemmista raskauksista olisi ollut näin kovaa pahoinvointia, mutta voihan se olla että aika on kuultanut muistot.
 
Mites muilla vähäoireisilla menee?
Täällä yritän pysyä positiivisena, viime viikolla tuli pari kertaa hieman äklöttävä olo ja silloin tuntui, että ehkä tässä on kaikki ok.
Nyt tuntuu taas siltä, että oireita saa oikein kuvittelemalla kuvitella.. Yötkin alkaa olla kokonaisia, ehkä alkuun mielessä myllersi vain niin paljon
 
Mites muilla vähäoireisilla menee?
Täällä yritän pysyä positiivisena, viime viikolla tuli pari kertaa hieman äklöttävä olo ja silloin tuntui, että ehkä tässä on kaikki ok.
Nyt tuntuu taas siltä, että oireita saa oikein kuvittelemalla kuvitella.. Yötkin alkaa olla kokonaisia, ehkä alkuun mielessä myllersi vain niin paljon
Sama täällä. Ei oikeestaan mitään oireita paitsi nännien arkuus. Vajaa viikko sitten vähän eto ja nyt ei sitäkään. Saas nähdä.
 
Mites muilla vähäoireisilla menee?
Täällä yritän pysyä positiivisena, viime viikolla tuli pari kertaa hieman äklöttävä olo ja silloin tuntui, että ehkä tässä on kaikki ok.
Nyt tuntuu taas siltä, että oireita saa oikein kuvittelemalla kuvitella.. Yötkin alkaa olla kokonaisia, ehkä alkuun mielessä myllersi vain niin paljon
Juu täälläkin mennään lähes oireitta. Rinnat lähinnä saanu vähän kokoa lisää, mutta sekin ilman kipua. Nenä on ehkä vähän tarkempi, mutta vaikea sanoa😅
 
Mie meinasin menehtyy äsken hierontaan ku joutu olee mahallaan🤣 oli hierojalla hommaa ku yritti hieroo napakasti mut sillei ettei miu tissit painunut yhtään enempää alustaa vasten🤣 Tää on kyllä ärsyttävä oire, sais loppua jo.
 
Mites muilla vähäoireisilla menee?
Täällä yritän pysyä positiivisena, viime viikolla tuli pari kertaa hieman äklöttävä olo ja silloin tuntui, että ehkä tässä on kaikki ok.
Nyt tuntuu taas siltä, että oireita saa oikein kuvittelemalla kuvitella.. Yötkin alkaa olla kokonaisia, ehkä alkuun mielessä myllersi vain niin paljon
Ihan samoilla mietteillä tänään. Rinnat on hiukan hellät+turvonnet ja pissattaa ehkä enemmän, mutta on ollut ihan "normaali" olo tällä viikolla.
 
Mites muilla vähäoireisilla menee?
Täällä yritän pysyä positiivisena, viime viikolla tuli pari kertaa hieman äklöttävä olo ja silloin tuntui, että ehkä tässä on kaikki ok.
Nyt tuntuu taas siltä, että oireita saa oikein kuvittelemalla kuvitella.. Yötkin alkaa olla kokonaisia, ehkä alkuun mielessä myllersi vain niin paljon
Täällä 6+0 ja myös hyvin rauhallista oirerintamalla. Tänään vaan nännien arkuutta, ei oikeastaan muuta. Silloin tällöin alavatsassa/kohdun seudulla tuntemuksia. Myös ollut vähän etovaa oloa muutamina päivinä, mutta ei mitenkään pahana tai jatkuvana. Vielä yli viikko pitäis jaksaa odottaa ultraan 🙈.
 
Mä luovutin eilen, pyysin loppu viikon sairaslomaa ja reseptillä pahoinvointilääkkeen. Nyt toivon että tämä auttaisi ja jaksaisi ensi viikolla palata töihin ja arkeen. Kovasti reseptilääke tuntuu väsyttävän. Viime yönä nukuin 3 heräämisen taktiikalla kellon ympäri. Ja aina herätessä nukahdin heti uudelleen. Tähän asti, jos oon herännyt oon saattanut pyöriä 2-3 sängyssä unta etsien. Nyt loppu viikon aion vaan nukkua ja olla, toivoen että pahoinvointi pysyy lääkkeellä poissa tai ainakin taka-alalla.
 
Mä luovutin eilen, pyysin loppu viikon sairaslomaa ja reseptillä pahoinvointilääkkeen. Nyt toivon että tämä auttaisi ja jaksaisi ensi viikolla palata töihin ja arkeen. Kovasti reseptilääke tuntuu väsyttävän. Viime yönä nukuin 3 heräämisen taktiikalla kellon ympäri. Ja aina herätessä nukahdin heti uudelleen. Tähän asti, jos oon herännyt oon saattanut pyöriä 2-3 sängyssä unta etsien. Nyt loppu viikon aion vaan nukkua ja olla, toivoen että pahoinvointi pysyy lääkkeellä poissa tai ainakin taka-alalla.
Mutta auttoi pahoinvointiin? Taidan kans kysyä sitä lääkettä
 
Sain myös pari päivää sitten reseptin pahoinvointilääkkeeseen. Tämä ja eilinen päivä on ollut taivaallisia verrattuna menneeseen viikkoon. Välillä etoo silti, etenkin jos unohtaa syödä. Kyökkiä ja oksentaa ei ole tarvinnut hetkeen ja olen voinut syödä monipuolisemmin.🤩 Mieskin totesi eilen, että ihana nähdä minut taas paljon eloisampana.
 
Mä kuuntelen sitä onnen kuplia podcastia spotifysta niin siinä alkuraskaus jaksossa se haastateltava neuvoo että laittaa kellon soittaa että muistaa syödä jotain taaasisesti. Ja yöllä kun herää vessalle niin jotain napaan silloinkin ja tietty jo sängyssä aamulla.
Kuunnelkaa ihmeessä, muutenkin hyvä podi toi🥰
 
Mä kuuntelen sitä onnen kuplia podcastia spotifysta niin siinä alkuraskaus jaksossa se haastateltava neuvoo että laittaa kellon soittaa että muistaa syödä jotain taaasisesti. Ja yöllä kun herää vessalle niin jotain napaan silloinkin ja tietty jo sängyssä aamulla.
Kuunnelkaa ihmeessä, muutenkin hyvä podi toi🥰
Jee, podcastit on mulla kovassa käytössä ja oonki miettiny mitä vois äititreffien lisäks kuunnella 🥰
 
Mainitsiko joku podcast 👀 täältä tulee omat suosikit, tuntuu että olen nyt kaikki kivet kääntänyt vuoden aikana ja uusia ei löydy:
Kätilön kahvitunti, Bisnestä & bebejä, Kierron verran toivoa, Preggopodi, Päiväuniaikaan, Mutsiputki, Kehtaanko kysyä? , Ihan mamina podcast, hei Baby, mammanutturat ja Tutin täydeltä.

Siinä muille kuunneltavaa, jos tuli uusia tuttavuuksia 😅
 
Mainitsiko joku podcast 👀 täältä tulee omat suosikit, tuntuu että olen nyt kaikki kivet kääntänyt vuoden aikana ja uusia ei löydy:
Kätilön kahvitunti, Bisnestä & bebejä, Kierron verran toivoa, Preggopodi, Päiväuniaikaan, Mutsiputki, Kehtaanko kysyä? , Ihan mamina podcast, hei Baby, mammanutturat ja Tutin täydeltä.

Siinä muille kuunneltavaa, jos tuli uusia tuttavuuksia 😅
Kiitos!! 😍🙌🏻 Otin ylös 😇😇
 
Takaisin
Top