Raskausoireet

Mutta auttoi pahoinvointiin? Taidan kans kysyä sitä lääkettä
Kyllä, tänään on ollut parempi olo aiempaan verrattuna. 🙏 Mulle lääkäri kirjoitti annostuksen 2tbl nukkumaan mennessä, ja tarpeen tullen päivällä lisää 1-2tbl. Klo16 maissa jouduin ottaan yhden kun alkoi ihan pelottamaan että nytkö se olo palaa. Toivotaan että myös lääkkeen väsyttävä vaikutus tasaantuu, sillä tänä aamuna sain itseni sängystä ylös klo11....se ei oikein työpäivinä sovi 😅 Ennemmin kuitenkin väsy kuin jatkuva yökkiminen.

Jostain syystä tästä raskaudesta ilmavaivat on jäätävät...ja haju sen mukainen...ihan kuin mätänisin sisältäpäin 🤢🙈 En muista että tällaista vaivaa olisi ikinä ennen ollut raskauksista.
 
Toivottavasti vastaavat äkkiä neuvolasta. ^^

Mä kävin vakoilemassa vanhoja terveystietoja. Kyllä mulla on ollu kummankin tyttären kanssa ihan hirvee olo. Siellä oli kirjotettu 8v sitte primperan reseptiä mutta en muista ollenkaa söinkö sitä lääkettä. :Grimacing Face: aika kivaa ku nykyään kaikki kirjoitetaan tonne järjestelmiin niin voi käydä lukemassa. Kuopuksen synnytystarinaki löyty. Hyvin oli menny kaikki. :folded::smiling-eyes:
 
Kyllä, tänään on ollut parempi olo aiempaan verrattuna. 🙏 Mulle lääkäri kirjoitti annostuksen 2tbl nukkumaan mennessä, ja tarpeen tullen päivällä lisää 1-2tbl. Klo16 maissa jouduin ottaan yhden kun alkoi ihan pelottamaan että nytkö se olo palaa. Toivotaan että myös lääkkeen väsyttävä vaikutus tasaantuu, sillä tänä aamuna sain itseni sängystä ylös klo11....se ei oikein työpäivinä sovi 😅 Ennemmin kuitenkin väsy kuin jatkuva yökkiminen.

Jostain syystä tästä raskaudesta ilmavaivat on jäätävät...ja haju sen mukainen...ihan kuin mätänisin sisältäpäin 🤢🙈 En muista että tällaista vaivaa olisi ikinä ennen ollut raskauksista.
Onko sulla mikä pahoinvointilääke käytössä?
 
Täällä 6+5 närästys ja pahoinvointi ollut jatkuvaa yöllä siedettävää. Pahat olot alkoi Jo 4+4 ja eka viikko siitä oli pahin. Yleensä pahoivoinnit alkanut vasta 5+/6+ joten nyt nää alkoi heti.. mahakipuja oli alkuun ja kuumeista oloa. Etova olo on lisääntynyt ja hajut ottaa nenään pahasti. Väsymystä.. Nännit on ollut nyt muutaman päivän kipeenä. Valkovuoto vähän jännittää, kun ollut valumisen tunnetta. Syömiset alkanut olee hankalia erityisesti lounas. Ja harjoitussupistukset.. Inhottavia et nekin alkoi. Mutta kaikki oireet ovat tuttuja edellisistä kolmesta raskauksista. Huomaan et kun tyhjensin kalenterin tältä viikolta, niin stressiä ollut vähemmän sekä vointi parempi. Huomaan et stressi vaan lisää pahoinvointia.
 
Mistä ootte siis pyytäny noita pahoinvointireseptejä? Esim työterveyden kautta vai soittanu julkiselle vai mistä... 😊
 
Sain ihan neuvolasta, kun sinne soittelin. Äsken tuli kyllä ihan puskista oksennus. Ei mitään pahaa oloa ja söin ennen kun nousin sängystä. Valmistauduin lähtemään yliopistolle ja yhtäkkiä huono olo ja aamupala pönttöön.😳
 
Isot tsempit teille keillä laatta lentää❤️

Oon tippa linssissä joka asiaan tällä hetkellä, ihan pienetkin jutut saa herkistyyn. Rinnat senkus turpoo turpoomistaan ja kipeet. Ja tää pahoinvointi, oksettaa ihan kokoajan, mutta ei tuu ylös. Ainaskaan vielä.
Ja hajut on muute korostunut.
 
Täällä meni eilinen sohvalla maatessa. Tuli ilta kohti todella heikko olo, kun en saanut juuri mitään pysymään sisällä. 🤢

Tänään aamulla söin taas kauralesepuuroa, raejuustolla ja pähkinävoilla rikastettuna. Siitä niin puolet pysyi sisällä. Mutta nyt kun on jotaki safkaa menny perille asti, niin olikin on hieman parempi. Koko ajan tosin velloo. 🤢

Jos tää jatkuu, niin pitää varmaan kysellä reseptiä pahoinvointilääkkeeseen. Mulla olis kahden viikon päästä töihin paluu ja tässä kunnossa en kyllä töihin pysty.
 
Mulla sama. Mulle on vaikeeta ottaa illalla se lääke tyhjään mahaan, kun tulee huono olo jo siitä nälästä. Muuten ollut kyllä apua, mutta tänään aamulla tosiaan tuli oksennus taas parin päivän jälkeen ja aika pian sen jälkeen pyörryin. Päivystykseen en kuitenkaan päässyt tarkistettavaksi, vaan ohjeena loppupäivä lepoa.
 
Tänään 6+3 ja edelleenkin hyvin lieväoireista eloa täällä elellään. Tänään kyllä ekaa kertaa aamulla meinas oksennus tulla kun mies paistoi airfryerissä kalaleikkeitä. Kuvotus kesti ainakin puoli tuntia ja piti oikein keskittyä, että ei oksenna. Oli pakko tuulettaa koko kämppä. Sanoin miehelle, että airfryeriä ei sitten enää käytetä 😂.
 
Tänään 6+5 ja tuntuu et kaikki oireet on vähä helpottanu, paitsi väsymys. Töissäkin selvisin lounasvuoroista, vaikka noutopöydässä hernekeitto ja kaalilaatikko tekikin vähä pahaa :rolling:
Tänään pitäs mennä yövuoroon pubin puolelle ja huomenna oiski sit iltavuoro. Sit saa taas paripäivää nukkua :No Evil Monkey:
 
Mulla tällä hetkellä (7+1) oireina närästys, ruokahalun puute (ainakin osittain närästyksen takia) ja monet ruuat, joista yleensä tykkään, ei maistu enää hyvältä.
 
Mulla sama. Mulle on vaikeeta ottaa illalla se lääke tyhjään mahaan, kun tulee huono olo jo siitä nälästä. Muuten ollut kyllä apua, mutta tänään aamulla tosiaan tuli oksennus taas parin päivän jälkeen ja aika pian sen jälkeen pyörryin. Päivystykseen en kuitenkaan päässyt tarkistettavaksi, vaan ohjeena loppupäivä lepoa.
Mä en oikein tiedä että kuinka tyhjään mahaan oon sen yhtääkään kertaa ottanut, kun aika paljon tulee koko ajan naposteltua jotain. Auttanut on joka tapauksessa ja eilen jaksoin töissäkin koko päivän melko normaalisti. Toivotaan että sullakin tasoittuu, tuollaset pyörtyilytkään ei oo kyllä kivoja. 🫶
 
Takaisin
Top