Raskausoireet

Onko kenelläkään paljon siis oikeasti paljon ilmavaivoja? 🥹 musta tuntuu et työvuoron jälkeen on yks ilmapallo ja ilmaa riittää mut niin kotona ollessakin riittää..

Mulla ei enää mut ekoilla viikoilla oli ihan jotain jäätävää. En tiä voiko bakteerikantakin jotenkin reagoida raskauteen heti kun mietin jo että mätänen sisältä vaikka ruokavaliossa ei tapahtunut mitään muutosta. 😂😭
 
Onko kenelläkään paljon siis oikeasti paljon ilmavaivoja? 🥹 musta tuntuu et työvuoron jälkeen on yks ilmapallo ja ilmaa riittää mut niin kotona ollessakin riittää..

Mulla on iltasin maha kunnon kaasupallo ja ihan kipee kans kun niin täynnä ilmaa 😑
 
Mullakin oli alussa. Varsinki jos söin vehnä ja hiivapitoisia ruokia. Ja etovan olon kanssa ne sattui maistumaan parhaiten. Heti kun on pystynyt syömään paremmin niin helpotti
 
Mulla ei enää mut ekoilla viikoilla oli ihan jotain jäätävää. En tiä voiko bakteerikantakin jotenkin reagoida raskauteen heti kun mietin jo että mätänen sisältä vaikka ruokavaliossa ei tapahtunut mitään muutosta. 😂😭
Mulla reilu rv11+ ja siis tuntuu että pahenee vaa 😂😂
 
Mulla oli alussa enemmän. Nyt ei ole hetkeen ollut. Luulen, että närästyslääke auttaa siihen.
 
Onko kenelläkään paljon siis oikeasti paljon ilmavaivoja? 🥹 musta tuntuu et työvuoron jälkeen on yks ilmapallo ja ilmaa riittää mut niin kotona ollessakin riittää..
Mulla oli kolmisen viikkoa ihan hirveetä. Ei väliä mitä söi tai oli syömättä. Välillä tuntui että parempi olla yksin kotona, koska muiden seurassa ilmavaivojen vuoksi oli haastavaa. Nyt pari päivää ollu helpompi, ehkä pahoinvointikin ja alkuraskauden oireet hieman helpottamassa...tai ainakin niin toivon, sillä olen myös ollut muuten pahoinvoiva ja käyttänyt nyt reseptilääkettä yökkimiseen. Ei oo aiemmissa raskauksissa ollu näin voimakkaita oireita. Melko haastavat viikot ollut, kun molemmissa päissä oireita 😅
 
Mites syke ja hengästyminen?
Musta tuntuu että saatan hengästyä pelkästä pitkästä puheenvuorosta 😅 lisäksi teen pitkälti istumatyötä, mutta jo iltapäivällä rannekello vilkuttaa että askeleet on tullut täyteen. 😳 Aiemmin piti tehdä kunnon lenkki jotta sai aktiivisuuden täyteen.
Onkohan tää hengästyminen koko raskauden nyt tämmöstä? Vai tasaantuuko? Mietin että aika raskas raskaus tulee jos ei tasaannu.
Olen ajatellut, että pahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi lepään nyt ekan kolmanneksen ihan surutta, mutta haaveilen kyllä että pääsisin toisella kolmannekselle liikkumaan, jotta olisi edes jonkinlaisessa kunnossa kun synnytys lähestyy. Toki nyt vähän huolettaa että jos hengästyminen on koko raskauden tämmöstä ja lisäksi palleaan asti tuntuu tosi turvoksissa olevalta ja senkin vuoksi hengittäminen erilaista. 😬 Tämmöstäkään tuntemusta ei ole ollut aiemmissa raskauksissa, silloin aikanaan. 🤔
 
Olin tänään pitkästä aikaa lihaskuntotreeneissä ja siellä huomaa, että hengästyy kyllä tavallista herkemmin, vaikkei kunto ole muutenkaan huippu. Lisäksi kesken kaiken meni maha sekaisin ja istuin osan ajasta vessassa :Upside Down Face:

Mutta siis tuo hengästyminen on ihan tavallinen oire! Muistan esikoisen odotusajalta kun miehen kanssa käytiin Lapissa ja rv 12 kiivettiin Saana-tunturin huipulle: se tuntui mun kovimmalta urheilusuoritukselta koskaan :rolling:
 
Mites syke ja hengästyminen?
Musta tuntuu että saatan hengästyä pelkästä pitkästä puheenvuorosta 😅 lisäksi teen pitkälti istumatyötä, mutta jo iltapäivällä rannekello vilkuttaa että askeleet on tullut täyteen. 😳 Aiemmin piti tehdä kunnon lenkki jotta sai aktiivisuuden täyteen.
Onkohan tää hengästyminen koko raskauden nyt tämmöstä? Vai tasaantuuko? Mietin että aika raskas raskaus tulee jos ei tasaannu.
Olen ajatellut, että pahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi lepään nyt ekan kolmanneksen ihan surutta, mutta haaveilen kyllä että pääsisin toisella kolmannekselle liikkumaan, jotta olisi edes jonkinlaisessa kunnossa kun synnytys lähestyy. Toki nyt vähän huolettaa että jos hengästyminen on koko raskauden tämmöstä ja lisäksi palleaan asti tuntuu tosi turvoksissa olevalta ja senkin vuoksi hengittäminen erilaista. 😬 Tämmöstäkään tuntemusta ei ole ollut aiemmissa raskauksissa, silloin aikanaan. 🤔
Mul taas unen aikanen syke tipahtanut. 😂 mut hengästyn ja huomannu et nenä vuotaa helpommin.
 
Mulla oli kolmisen viikkoa ihan hirveetä. Ei väliä mitä söi tai oli syömättä. Välillä tuntui että parempi olla yksin kotona, koska muiden seurassa ilmavaivojen vuoksi oli haastavaa. Nyt pari päivää ollu helpompi, ehkä pahoinvointikin ja alkuraskauden oireet hieman helpottamassa...tai ainakin niin toivon, sillä olen myös ollut muuten pahoinvoiva ja käyttänyt nyt reseptilääkettä yökkimiseen. Ei oo aiemmissa raskauksissa ollu näin voimakkaita oireita. Melko haastavat viikot ollut, kun molemmissa päissä oireita 😅
No siis.. mul oli muutamia kertoja huono olo. Siihen jäi, mut sen edestä on sitten toinen pää oireillu 😂
 
Mites syke ja hengästyminen?
Musta tuntuu että saatan hengästyä pelkästä pitkästä puheenvuorosta 😅 lisäksi teen pitkälti istumatyötä, mutta jo iltapäivällä rannekello vilkuttaa että askeleet on tullut täyteen. 😳 Aiemmin piti tehdä kunnon lenkki jotta sai aktiivisuuden täyteen.
Onkohan tää hengästyminen koko raskauden nyt tämmöstä? Vai tasaantuuko? Mietin että aika raskas raskaus tulee jos ei tasaannu.
Olen ajatellut, että pahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi lepään nyt ekan kolmanneksen ihan surutta, mutta haaveilen kyllä että pääsisin toisella kolmannekselle liikkumaan, jotta olisi edes jonkinlaisessa kunnossa kun synnytys lähestyy. Toki nyt vähän huolettaa että jos hengästyminen on koko raskauden tämmöstä ja lisäksi palleaan asti tuntuu tosi turvoksissa olevalta ja senkin vuoksi hengittäminen erilaista. 😬 Tämmöstäkään tuntemusta ei ole ollut aiemmissa raskauksissa, silloin aikanaan. 🤔
Oon kans tosi hengästynyt ollut 😅
 
Mulla vähän vaihtelee toi hengästyminen, mutta nyt tänä aamuna kun kävelin junalle niin hengittäminen tuntui kyllä raskaammalta. Kovin pahaa hengästymistä ei ole ollut. Viimeksikin oli hengästymistä. En muista helpottiko. Tuskinpa kun meno alkoi oikeasti muuttua raskaammaksi ja sisäelimet joutui rutistuksiin😅🙈
Mulla nää oireet aaltoilee kyllä edelleen tosi paljon ja alkuviikon varmuus on vaihtunu taas epävarmuuteen ja huominen ultra jännittää taas. Sit kun se on ohi ja jos kaikki on hyvin niin sit uskallan hengittää ja toivottavasti hyväksyn että pääsen vaan nyt tällä kertaa helpolla😅😅
 
Mulla oli viime raskaudesta hirveetä toi hengästyminen. Nyt ei oo ollut.
Kerkesin jo murehtii ettei ole viikkoon ollut kohdunkasvukipuja. Eilen oli ja olikin sit melkoiset😱 Samalla teki yöllä paluun etominen. Huomenna ultra ja jännittää!!
Pidetään peukkuja ja uskotaan että ultrassa kaikki hyvin.
Mulla on NT-ultra 26.2 ja sen jälkeen vissiin se NIPT. Odotan "kuin kuuta nousevaa" että nämä sais käytyä ja saisi tietoa, mieluusti että kaikki hyvin, jotta voisi vähän enemmän suuntaamaan ajatuksia tulevaan. Nyt on koko ajan sellanen "suojamuuri" ja "pelkään pahinta" fiilis. Ei oikein uskalla edes innostua 👶
 
Jotain oireita kyllä päivittäin. Kohdun kasvukipuja ei ihan joka päivä. Nyt rv 11 pahoinvointi tuntuu voimistuneen, kestää melkein koko päivän ja olo on sen puoleen kurjempi kun aiemmin. Jospa ei kestäis enää kauaa.
 
Mulla oireet olleet tähän asti erittäin lievät ja nyt 8+3. Tällä hetkellä kyllä jokapäiväisenä riesana väsymys. Liikkuessa (esim lenkillä) ja kun syke nousee, alkaa huimata. Tissit hiukan arat mutta ei kipeät. Kohdun kasvukipuja lähes päivittäin, usein iltapainotteisesti. Turvotus on hiukan laantunut. Ehdin jo ajatella, että josko keltarauhanen siellä pikkuhiljaa surkastuisi, istukka ottaa vallan ja ehkä sen myötä turvotus ja ilmavaivat hellittäisi😅. Todennäköisesti toiveajattelua 😁.
 
Takaisin
Top