Raskausoireet

Mulla ei oo tällä hetkellä juuri mitään oireita! Nyt menossa 13+1. Ehkä 11+0 kohdalla suunnilleen mun muutenkin aika lievä pahoinvointi alkoi väistyä ja ummetus/turvotus helpotti jo aiemmin. Kohdun menkkaimaisia kasvukipuja tuntuu joskus, mutta tilalle on tullut vähän sellaisia tuikkivia kipuja siinä kohdun umpäristössä. Lääkärikäynnillä sanoi, että nämä ovat varmasti ihan normaaleja ja liittyvät kohdun kasvuun, kun kaikki sisuskalut hakee uutta paikkaa 😁 doppleri on ihan kiva kyllä, pystyy tarkistamaan, että edelleen ollaan raskaana 🙈
Mullakin tullut välillä sellaisia erilaisia satunnaisia hetkellisiä pistelyitä, ja sitten ihan niitä tavallisia hiukan menkkakivun tyylisiä. Kiva kuulla, että muillakin on oireet lievittyneet jo ennen ekan kolmanneksen loppua 😊. Vaikka sitä välillä stressaa ja murehtiikin, niin jotenkin nyt silti osaa olla rauhallisempi kuin ennen viime ultraa.
 
Mielenkiinnosta kyselen, että onko teillä 10+ ja pidemmällä olevilla oireet jo helpottaneet tao lievittyneet, ja jos on niin missä kohtaa? Tunnetteko vielä kasvukipuja ja onko esim alkuraskauden turvotusta tai tissien pinkeyttä enää niin reilusti kuin aluksi?
Mulla turvotus ummetus helpottanut huomattavasti. Myös se pahin lamaava väsymys on hieman helpottanut. Tissit on painaessa arat ja suurentuneet, mutta ei niin pinkeät kuin aluksi. Myös pissaralli on hieman rauhoittunut ja oletan senkin johtuvan tuon turvotuksen helpottamisesta 😊. Kohdun kasvukipuja tulee edelleen silloin tällöin, mutta ei välttämättä joka päivä. Nt ultraan olis vielä kaks viikkoa 😤. Juuri viikko sitten olin ultrassa ja kaikki hyvin, ha nyt taas jo murehdin.
Alkoi noin viikko sitten helpottaa. En ole yökkinytviikkoon . Rinnat ei pinkeenä ole olleet mutta kipeenä kyllä ja öisin sattuukin kääntyesse jos ei ole kevyt toppi päällä ja harvemmin on. Pieniä kasvukipuja tuntuu kohdun alueella, mutta ei isompaa.
 
On tämä oireiden vaihtelevuus kyllä kummallista 😆. Mutta ilmeisesti ihan normaalia 😊. Tarvii taas tänään kokeilla doppleria (10+1), saa kyllä olla aika seppä että tuolla antiikin aikaisella vehkeellä vielä mitään löytää 😂.
Toivotaan meille kaikille vähäoireista ja energisempää tokaa kolmannesta ❤️.
 
Alkoi noin viikko sitten helpottaa. En ole yökkinytviikkoon . Rinnat ei pinkeenä ole olleet mutta kipeenä kyllä ja öisin sattuukin kääntyesse jos ei ole kevyt toppi päällä ja harvemmin on. Pieniä kasvukipuja tuntuu kohdun alueella, mutta ei isompaa.
Mulla nyt uutena tullut se, että nälkä on suurempi kuin tähän asti. Tulee siis oikein huono olo, joka syömällä helpottaa. Ei kuitenkaan oksu olo, vaan ennemmin sellainen heikotus. Juuri söin saavillisen puuroa aamupalaksi ja taas olis nälkä 🙄😁.
 
Mä testasin tänään ja siis kauan etsin ja kuului kolme sekuntia ja katosi 😁 kova meno päällä. En enempää sitten metsästellyt kun kuului hetkisen, vaikka olisihan se kiva kauemmin kuunnella.
Oi ihanaa että löytyi 🥰. Mä oon niin kärsimätön sielu, että en jaksa pitkään makoilla ja kokeilla jos mitään ei ala kuulumaan 😄. Vaikka tiedän että sille pitäisi oikein varata aikaa, kun alkaa etsimään.
 
Mulla nyt 9+3 ja rv6 alkanut etova olo on kadonnut nyt muutaman päivän sisään oikeastaan kokonaan. Samoten tissit enään hyvin vähän kipeät. Huoli noussu kovasti kun lukenut, että eikai oireiden vielä pitäisi helpottaa😅 onneks huomenna ultra niin tietää missä taas mennään🥹
 
Mulla nyt 9+3 ja rv6 alkanut etova olo on kadonnut nyt muutaman päivän sisään oikeastaan kokonaan. Samoten tissit enään hyvin vähän kipeät. Huoli noussu kovasti kun lukenut, että eikai oireiden vielä pitäisi helpottaa😅 onneks huomenna ultra niin tietää missä taas mennään🥹
Mulla on etova olo molemmissa aikaisemmissa raskauksissa helpottanut jo rv 8-9 ja silti kaikki meni hyvin. Myös tässä kolmannessa raskaudessa etominen väheni jo rv 8 . En oo tosin käynyt vielä ultrassa, mut en ole erityisen huolissani.

Ei siis välttämättä tarkoita, että joku olisi pielessä, vaikka oireet vähenee noin aikaisin. ❤️
 
Mulla on etova olo molemmissa aikaisemmissa raskauksissa helpottanut jo rv 8-9 ja silti kaikki meni hyvin. Myös tässä kolmannessa raskaudessa etominen väheni jo rv 8 . En oo tosin käynyt vielä ultrassa, mut en ole erityisen huolissani.

Ei siis välttämättä tarkoita, että joku olisi pielessä, vaikka oireet vähenee noin aikaisin. ❤️
Onpa huojentavaa kuulla, että nuinkin voi olla ja kaikki silti hyvin. Kiitos❤️
 
Mulla nyt 9+3 ja rv6 alkanut etova olo on kadonnut nyt muutaman päivän sisään oikeastaan kokonaan. Samoten tissit enään hyvin vähän kipeät. Huoli noussu kovasti kun lukenut, että eikai oireiden vielä pitäisi helpottaa😅 onneks huomenna ultra niin tietää missä taas mennään🥹
Mulla alkoi myös jo valmiiksi olemattomat oireeni, tai osa niistä silloin helpottaa 9+ ja olin myös heti tietysti panikoimassa asian vuoksi. Varasin silloin sen ylimääräisen ultran, jossa kaikki kuitenkin oli hyvin😊. Eiköhän sullakin kaikki ole mallillaan ❤️. Hyvä että pahoinvointi helpottaa!
 
Mulla alkoi myös jo valmiiksi olemattomat oireeni, tai osa niistä silloin helpottaa 9+ ja olin myös heti tietysti panikoimassa asian vuoksi. Varasin silloin sen ylimääräisen ultran, jossa kaikki kuitenkin oli hyvin😊. Eiköhän sullakin kaikki ole mallillaan ❤️. Hyvä että pahoinvointi helpottaa!
Joo on tää vaan niin hermoja raastavaa varsinki kun eka näin pitkälle edennyt raskaus kyseessä🥹🤭
 
Närästääkö muilla? Tuntuu että mitään ei uskalla/voi syödä kun kaikki närästää 😅
 
Närästääkö muilla? Tuntuu että mitään ei uskalla/voi syödä kun kaikki närästää 😅
Joo, ei kyllä enää läheskään niin paljon ku tossa aiemmin jolloin tuntu just tulevan lähes kaikesta, edelleen kaikkea hapanta täytyy kyllä vältellä 😅
 
Närästääkö muilla? Tuntuu että mitään ei uskalla/voi syödä kun kaikki närästää 😅
Närästää, tosin selvästi vähentynyt nyt kun raskausviikkoja (12+0) tullut lisää. Toki edelleen vielä syön pahoinvointilääkettä, ehkäpä ensi viikolla voi olla jo oikea aika sitä vähentää ja lopettaakin.

Mun tekis ihan hirveästi koko ajan mieli appelsiineja ja mandariinia, mutta ne selkeästi alkaa närästään ja kupliin kurkussa... joten oon pyrkinyt oleen syömättä.
 
Juu jatkuvaa närästystä ja pahoinvointia mut nyt en tiedä uskallanko sanoa et tää olis jo vähän helpottumassa.. nyt 10+4 ja viime viikko oli niin kamala et tää on jo jotenkin super paljon paremmat 3pv! Oon kyl syönyt lähes tulkoon nyt taukoamatta, mut muutenkin jo parempi. Mut mulla kyllä seilannut tosi paljon et viikko 9 oli parempi, vk 10 kamala ja nyt taas vähän parempi.. pelkään et nää tulee kohta kauheampana taas parin päivän lievempi oireiden päivän jälkeen 😩.
 
Muokattu viimeksi:
Nyt olen kävellyt paljon pitkästä aikaa, niin eilinen meni jatkuvasti supistellen ja myös särkenyt mahaa, tänään myös välillä kävellessä tullut supistuksia et tuntuu inhottavalta. Näitä en ole kaivannut.. koska mulla supistelut juuri tehnyt niin et mulla menee sit 16-17 viikolta eteenpäin hyvin haastavaksi kävely jatkuvien supistelujen vuoksi eli aloitan hitaan löllertämisen vissiin jo piakoin ja matkat alkaa lyhenee.. 😢 mut se hyvä ettei aiemmin ole supistelut tehnyt kohdun suulle mitään!
 
mä en käsitä miten voin olla näin oireeton! Edelliset kolme raskautta olen oksennellut ihan tippaan asti itseni. On ollut närästystä, kipuja, sydämentykytyksiä ja kaikkea muuta sellaista ihan alusta asti. Nyt ei mitään. Jos ei olis nähnyt käsien viuhtovan ultrassa niin epäilyttäis.
 
mä en käsitä miten voin olla näin oireeton! Edelliset kolme raskautta olen oksennellut ihan tippaan asti itseni. On ollut närästystä, kipuja, sydämentykytyksiä ja kaikkea muuta sellaista ihan alusta asti. Nyt ei mitään. Jos ei olis nähnyt käsien viuhtovan ultrassa niin epäilyttäis.
Mulla myös ollut hyvin lieväoireinen tämä raskaus 😊.
 
Takaisin
Top